Ik ben al een tijdje bezig met het sanmenstellen van een PC voor een maat van me omdat hij nu op consoles vooral spelletjes speelt, maar ook graag op een PC wil gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele W10 install en daarna waarschijnlijk zo veel en "goed" mogelijk gamen. Spellen zullen vooral op 1080 en in de toekomst misschien 1440 worden. Spellen welke ik zeker weet dat gespeeld zullen worden zijn Overwatch, PUBG en waarschijnlijk veel oudere maar ook huidige AAA games op zo hoogsty mogelijke instellingen uiteraard.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is mij nou niet echt een budget vastgesteld, maar ik ga er voor het gemak van uit dat 750 wel een fijn bedrag is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal al geregeld dus daar geen zorgen over. HDD's ed. helaas niet in overvloed liggen dus daar zal ook aan gedacht moeten worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf een systeempje geprobeerd samen te stellen, ik begon met een Ryzen APU systeem, maar naarmate de prijsdaling van de 1600 heb ik toch maar deze in de build gedaan samen met een graka, een APU is wel fijn maar een echte graka is natuurlijk wel zo fijn als je veel gaat gamen.
pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler
pricewatch: ASRock AB350M Pro4
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A (RAM situatie met Ryzen was ook iets mee, maar RAM zou je toch gewoon moeten kunnen prikken?)
pricewatch: Corsair VS550
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB TWIN X2
Eventueel dat er nog een evo cooler van CM in komt als deze cooler niet stil genoeg is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen fanboy, dus gewoon het beste voor de prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo minst mogelijk opvallen, vandaar dat deze kast ook zo in de smaak viel. Ook niet al te luid, onder load valt een wat hevigere geluidsproductie wel weg te denken, maar in idle een vliegtuig horen opstijgen is een no-go.
Ga je overklokken?
Simpele OC waarschijnlijk, maar niks extreems.
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het maken van de juiste keuzes
Ik zag dat 2e hands GPU prijzen ook al daalde, maar is het wel zo wijs om een gebruikte GPU te halen welke heeft gemined?
Ook het RAM schrik ik erg van, is een 2e hands optie hier misschien wel handig?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele W10 install en daarna waarschijnlijk zo veel en "goed" mogelijk gamen. Spellen zullen vooral op 1080 en in de toekomst misschien 1440 worden. Spellen welke ik zeker weet dat gespeeld zullen worden zijn Overwatch, PUBG en waarschijnlijk veel oudere maar ook huidige AAA games op zo hoogsty mogelijke instellingen uiteraard.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is mij nou niet echt een budget vastgesteld, maar ik ga er voor het gemak van uit dat 750 wel een fijn bedrag is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal al geregeld dus daar geen zorgen over. HDD's ed. helaas niet in overvloed liggen dus daar zal ook aan gedacht moeten worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf een systeempje geprobeerd samen te stellen, ik begon met een Ryzen APU systeem, maar naarmate de prijsdaling van de 1600 heb ik toch maar deze in de build gedaan samen met een graka, een APU is wel fijn maar een echte graka is natuurlijk wel zo fijn als je veel gaat gamen.
pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler
pricewatch: ASRock AB350M Pro4
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A (RAM situatie met Ryzen was ook iets mee, maar RAM zou je toch gewoon moeten kunnen prikken?)
pricewatch: Corsair VS550
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB TWIN X2
Eventueel dat er nog een evo cooler van CM in komt als deze cooler niet stil genoeg is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen fanboy, dus gewoon het beste voor de prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo minst mogelijk opvallen, vandaar dat deze kast ook zo in de smaak viel. Ook niet al te luid, onder load valt een wat hevigere geluidsproductie wel weg te denken, maar in idle een vliegtuig horen opstijgen is een no-go.
Ga je overklokken?
Simpele OC waarschijnlijk, maar niks extreems.
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het maken van de juiste keuzes
Ik zag dat 2e hands GPU prijzen ook al daalde, maar is het wel zo wijs om een gebruikte GPU te halen welke heeft gemined?
Ook het RAM schrik ik erg van, is een 2e hands optie hier misschien wel handig?