Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/Edit Desktop PC

Pagina: 1
Acties:

• gandalf300
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-11 11:29
Ik wil een desktop gaan bouwen geschikt voor Gaming met de nieuwste AAA games op 1080p/1440p Ultra 60+FPS . En ik wil er ook 1080p video editing mee doen, met snelle render tijden.

mag ongeveer 1600-1700 euro kosten inclusief verzending. zonder rand apparatuur. ( dus alleen desktop )

ik wil graag weten: maakt 16GB of 32GB aan RAM veel verschil?
maakt een Sata SSD (500mb/s) vs een M.2 SSD (3000mb/s) veel uit in gaming laad tijden, en/of in video edit/render tijden?
intel i7 8700k of een Ryzen 2700X ?

is dit een goed systeem hiervoor?:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 330,95€ 330,95
1MSI Z370-A PRO€ 105,-€ 105,-
1EVGA GTX 1070 Ti 8GB SC Black Edition Gaming ACX 3.0€ 499,-€ 499,-
1Fractal Design Define C TG€ 84,91€ 84,91
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 165,-€ 165,-
1Corsair TX550M V2€ 70,49€ 70,49
1Samsung 850 EVO 1TB€ 270,-€ 270,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.575,34

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oke, je hebt een aantal verplichte vragen gemist of weggelaten; ongetwijfeld zal hier een goede reden voor zijn maar daarna stel je zelf vragen die je, eenvoudig, al kan beantwoorden op basis van reviews, benchmarks en andere interessante artikelen.

CPU? Tja, je zal met een reden een Intel in je lijstje hebben gezet? Of had je aanvullende zaken gevonden (met hele specifieke vragen) die buiten de reviews (vorige week gepubliceerd op de voorpagina) van de Ryzen 2 liggen?

Geen idee hoeveel RAM je nodig hebt; je specificeert niet welke applicaties je gebruikt. Ik ken zat applicaties die ook met 128GB RAM nog niet genoeg hebben.

Dan je SSD: M.2 is een connector; daar is al de laatste weken / maanden / jaren zat over geschreven. Zie ook Wikipedia: M.2 Aangezien M.2 al voorbereid is op PCI Express 4.0, kan je maximaal 31.5GB/s oftewel 250Gbit transfers realiseren. Uit mijn hoofd zou de grootste "drive" 16.000 petabytes groot kunnen zijn voordat je tegen de limieten van een modern OS aan gaat lopen qua allocatie op GPT-niveau.

Doe ermee wat je wil maar ga vooral reviews en benchmarks lezen!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Met betrekking tot je RAM zou ik zeker voor 32GB gaan. Zeker in video software wordt dat al snel bereikt. Wij hebben hier meerdere machines met 32/64GB, en zeker met ram-previews heb je daar veel baat bij, naast het renderen zelf natuurlijk.

• gandalf300
@MAX3400 ik heb Intel er in gezet omdat ik nog steeds hoor dat die in games wat beter is, maar sommige zeggen dat Ryzen weer beter is in editing. ik wil graag de mening van wat tweakers over het echte verschil hiervan.

ik gebruik premiere pro CC voor editing. zoals ik zei op 1080p, maakt daarin 16 of 32 GB ram veel uit? ( render tijden enz. )

ik wil voor SSD gewoon weten of je veel verschil merkt tussen 500mb/s schijf/lees snelheid, of 2500/3000 mb/s lees/schrijf snelheid.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry dat ik wat lastig doe; de vragen die je stelt kan je terugvinden in reviews & benchmarks. Dat is wel het minimum aan inzet wat je zelf kan tonen als je een produkt zou willen aanschaffen.

Afhankelijk van je budget, kan je ook 4x 250GB SATA-SSD in RAID0 zetten; haal je ook hoge snelheden mee.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gandalf300
@MAX3400 ik heb wel naar benchmarks gekeken, maar zie nergens goed, wat ik zelf precies doe, om te vergelijken. ik vind het ook gewoon fijn, om wat meningen van anderen te horen

mijn budget is 1600-1700 euro.....

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je geeft ook weinig info over wat je precies gaat doen, welke software, welke bestandsformaten, ... dan kan je toch ook niet echt speciaal op jouw maat feedback verwachten hé?

In het algemeen, er zit weinig verschil ik gebruikservering tussen die soorten SSD's. Als budget een rol speelt dan stop je het beter in een ander onderdeel. Ik gaming maakt het alvast geen zak uit. In video rendering misschien wel, maar of je nu 10 minuten of 11 minuten wacht... wat maakt het uit?

Zo kan je later ook altijd makkelijk wat RAM bij steken indien nodig, maar nu perfect met 16GB beginnen...

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
gandalf300 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:23:
@MAX3400 ik heb Intel er in gezet omdat ik nog steeds hoor dat die in games wat beter is, maar sommige zeggen dat Ryzen weer beter is in editing. ik wil graag de mening van wat tweakers over het echte verschil hiervan.
Je beantwoord je eigen vraag. Wat wil je nu van ons weten?

Waar wil je zelf meer focus opleggen? Gamen of renderen? Met de Ryzen kan je sneller renderen maar iets minder gamen, maar andersom geldt hetzelfde voor de intel. Zou zeggen leg ze naast elkaar, vergelijk het prijsverschil, wat jezelf vooral wilt doen op je pc en maak daar je oordeel uit?

PS. Ryzen heeft baat bij sneller geheugen, waar de sweetspot ligt of voor het doeleinde waar je het voor wilt gebruiken moet je zelf even bekijken. :)
ik gebruik premiere pro CC voor editing. zoals ik zei op 1080p, maakt daarin 16 of 32 GB ram veel uit? ( render tijden enz. )
Hier ook zo vraag, prijzen van RAM slaan momenteel de pan uit. Als tijd = geld bij je zou ik het doen of als je budget het toe laat en je wilt het echt hebben. Anders 16 GB en de tijd voor lief nemen. Daarnaast is resolutie en FPS totaal geen maatstaaf. Er zitten nog ene berg opties in om te finetunen en daarbij komt de groote probleemmaker bitrate. Bitrate 3500 en bitrate 10000 maakt echt een wereld van verschil.

Daarnaast is er ook editting software waar je op je GPU kan renderen. Wellicht dat dat sneller is? Daar kna ik je inhoudelijk geen informatie overgeven maar dan kan je wel vinden met google. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Kadardar op 23-04-2018 13:52 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• gandalf300
@Kadardar Ok, bedankt, het zal ook wel niet heel veel uitmaken met CPUs.

denk inderdaad, dat ik maar vor 16 GB RAM ga. kan altijd nog upgraden.

qua bitrate, gebruik ik best hoog, 30mbps op H.264.

@Inrage zoals ik zei software is Adobe Premiere Pro, resolutie is 1080p @ 60FPS. bitrate is 30mbps, H.264 formaat

daarnaast, wil ik trouwens de komende 2-3 jaar goed kunnen gamen op 1080p, denken jullie dat dat nog met een 1070 TI goed zou gaan, met AAA games over 3 jaar? of heb je dan meer nodig

• gandalf300
ik neem trouwens ook aan dat de andere componenten niet worden afgeraden in deze PC?

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
gandalf300 schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:31:
@Kadardar Ok, bedankt, het zal ook wel niet heel veel uitmaken met CPUs.

denk inderdaad, dat ik maar vor 16 GB RAM ga. kan altijd nog upgraden.

qua bitrate, gebruik ik best hoog, 30mbps op H.264.
Dat is een redelijke hoge bitrate, Ik denk dat je hier wel echt op CPU render niveau een goede wisnt kan maken met een Ryzen 7 2700X Dat is namelijk zo'n 30000 bitrate.
daarnaast, wil ik trouwens de komende 2-3 jaar goed kunnen gamen op 1080p, denken jullie dat dat nog met een 1070 TI goed zou gaan, met AAA games over 3 jaar? of heb je dan meer nodig
Dat blijft een lastige en natte vinger werk en hopen op het beste. In feite is momenteel een 1070/1070 TI voldoende voor 1440@60FPS op ultra voor de meeste games. Zou je een jaar ermee vooruit kunnen? Ongetwijffeld. 2 en 3 jaar wordt twijfelend zonder een paar instellingen terug te moeten schroeven.

Vergeet niet dat in 2 jaar tijd ook een aankondiging komt qua nieuwe consoles (Kan invloed hebben), er zijn al nieuwere videokaarten op de tegen die tijd (wellicht al een GTX 30XX) serie. Ultra settings worden vaak gebaseerd op wat er op dat moment op de markt is. Aangezien je kaart al ouder is tegen die tijd zou ik er niet vanuit gaan. Maarja een GTX 1080TI geeft je daar natuurlijk ook geen garantie voor. Maar wellicht wel meer om dezelfde GPU te houden. Je kunt natuurlijk altijd nog de nieuwste serie kopen rond die tijd. Is dat goedkoeper of duurder? Dat ligt totaal aan de mining gekte af en voor hoeveel je de GTX 1070 tegen die tijd kan verkopen. Daarbij is zo upgrade mocht je gaan renderen op je GPU is dat ook weer leuk meegenomen. :)

Dus daar kan niemand, hoe graag die ook wilt beweren echt een goed antwoord op geven. Als ik kijk naar mijn GTX 980 waar de GTX 1060 al gehakt maakt van de mijne er niet bijzonder veel van uit gaan. Hij voldoet nog wel voor mij maar ik moet al instellingen terug schroeven voor ultra, en die is dus net 1 generatie ouder dan de huidige.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Alsof je ingame veel verschil merkt tussen Ultra en High... Leuk voor screenshots en benchmarks en als je GPU's wil verkopen. Gameplay meerwaarde? Minimaal...

[ Voor 45% gewijzigd door Inrage op 23-04-2018 16:47 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@gandalf300 Heb je deze al klaar ?
Gaming/Editing PC

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• gandalf300
@Hackus die build ging niet door, had helaas het geld ergens anders voor nodig.. nu heb ik een ander budget, en zijn er nieuwe componenten, vandaar een nieuwe post
Pagina: 1