Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727952

Topicstarter
Ik heb een Android telefoon waarop ik zowel de stock calendar als de Google calendar widget gebruik (de ene staat op een week of maand overzicht, en de andere op een dagoverzicht). Nu probeer ik Ik wil
  1. Op mijn telefoon zowel mijn werk agenda (van een Exchange account) als mijn privé agenda (van een Google account) kunnen zien en bijwerken
  2. Oude afspraken kunnen inzien
Ik heb nu via Outlook mijn agenda gedeeld. Ik krijg dan een link naar een ICS bestand wat ik in de Google agenda heb toegevoegd. Als ik inlog via Google kan ik nu wel mijn gedeelde agenda bekijken, al kan ik de titels van mijn afspraken niet zien (het kopje bij de afspraken is nu overal 'tentative'). De afspraken verschijnen niet in de widgets op mijn telefoon.

Als ik een afspraak toevoeg in de Google calendar of de stock calendar worden deze op mijn agenda op mijn telefoon prima bijgewerkt in beide agenda's (met een kleine vertraging). Deze afspraken verschijnen niet in mijn Google agenda (zelfs niet als ik hem via de Google agenda toevoeg en aangeef dat de afspraak voor mijn gmail account is.

Een Exchange account voor werk en een Google account voor privé lijkt me een vrij standaard situatie, en het verbaast me dat het zo moeilijk is. Ik heb even gegoogeld en een paar suggesties geprobeerd, zonder succes. Ik heb ook een collega gevraagd, die kwam er ook niet uit. Maar er zijn vast tweakers die me wel kunnen helpen :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-07 20:33
Als je je Exchange account toevoegt in de Gmail app komende de afspraken gewoon in de Google-agenda en dus ook in de widget terecht :) Niet fysiek in je Google-agande, maar wel in de app (hij voegt de twee accounts samen).

Dan ben je er ook toch, zou je zeggen? :)

[ Voor 33% gewijzigd door maarud op 23-04-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maarud schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:08:
Als je je Exchange account toevoegt in de Gmail app komende de afspraken gewoon in de Google-agenda en dus ook in de widget terecht :) Niet fysiek in je Google-agande, maar wel in de app (hij voegt de twee accounts samen).

Dan ben je er ook toch, zou je zeggen? :)
Dat lijkt me ideaal inderdaad. Dit heb ik overigens ook geprobeerd: Ik heb vanuit mijn agenda de optie om een Exchange-account toe te voegen, maar ik krijg dit niet werkend ("can't connect to server"). Er staat overigens ook een Gmail logo bij de optie om een Exchange account toe te voegen, terwijl mijn account een Microsoft Exchange account is; zou dit wel gewoon moeten werken? Dan zou ik even achter de goede intstellingen voor mijn Exchange account aan moeten.

Dank in ieder geval :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 727952 op 23-04-2018 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-07 20:33
Probeer het maar eens via de Gmail-app, naast het Exchange account staat tegenwoordig een Exchange-logootje. Je moet inderdaad wel de servergegevens weten, maar vanaf dan spreekt het voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maarud schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:15:
Probeer het maar eens via de Gmail-app, naast het Exchange account staat tegenwoordig een Exchange-logootje. Je moet inderdaad wel de servergegevens weten, maar vanaf dan spreekt het voor zich.
Het lukt me natuurlijk ook weer niet om daar achter te komen, ik heb infrasupport maar even gemaild. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En anders een widget installeren die meerdere kalenders weer kan geven, zoals deze
Pagina: 1