Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Programmeren, alle programma's van het Adobe pakket moeiteloos draaien, en gamen (PUBG) op hoge instellingen. Verder wil ik graag kunnen gamen op 1440P. 4K vind ik te veel van het goede, 1080P vind ik te karig als ik echt met geld ga smijten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij zelfbouw heb ik ongeveer €1100 genomen als richtlijn, de plug 'n play desktop kost €1600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard onderdelen. 1 videokaart, 2x 8GB ram reepjes, en 1 500GB SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst kies ik voor een klein, stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een beetje hulp om me in de goede richting te sturen. Ik heb al jaren geen informatie meer opgedaan over onderdelen, en momenteel is het me alleen erg duidelijk dat de huidige prijzen van GPU's en RAM niet gunstig zijn voor mensen die een nieuw systeem willen bouwen.
Ik heb zelf drie mogelijkheden bekeken.
Optie 1:
Kant en klaar systeem: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-aspire-gx-781-i10704-1566163.html
Waarom wel?
Zelf geen verstand van onderdelen, al lijkt het in elkaar zetten me eigenlijk juist wel leuk. Met dit system weet ik zeker dat alles goed werkt, en volgens reviews is hij voor een kant-en-klaar systeem ook relatief stil.
Verder kan je bij Mediamarkt in termijnen betalen, wat erg aantrekkelijk voor mij. (Ik betaal liever 80-100 per maand dan dat ik in 1 keer een groot bedrag uitgeef). Verder heeft hij erg goede specs als je kijkt naar de CPU en GPU.
Waarom niet?
Duurder dan een eigen systeem bouwen, en de case is spuuglelijk.
Optie 2:
Waarom wel?
Een stuk goedkoper, betere SSD, mooiere behuizing. Hele degelijke specs.
Waarom niet?
i5 is naar mijn idee net wat minder geschikt voor renderen van filmbestanden en werken met erg grote photoshop projecten. Weet alleen niet of dat hier ook op gaat, omdat dit een quadcore ipv dualcore model is. Verder zal de GTX 1060 net iets minder geschikt zijn voor 1440p / high settings in de meeste moderne games dan de 1070.
Optie 3:
Waarom wel?
Qua specs kan ik me geen beter systeem verzinnen zonder dat het overkill zou zijn. Ik ben niet van plan om in 4K of VR te gaan gamen namelijk.
Waarom niet?
De prijs komt in de buurt van de kant-en-klare PC van de Mediamarkt. Alleen kan ik die lekker in termijnen betalen, waardoor ik niet in een keer een grote som geld hoef uit te geven. (ja, ik weet dat betalen in termijnen nog duurder is op de lange termijn)
Dit zijn dus de systemen waar ik naar kijk, als leek zijnde kan ik alle adviezen natuurlijk goed gebruiken. Volgens mij zouden alle componenten goed met elkaar overweg kunnen, maar als ik iets mis hoor ik het graag.
Programmeren, alle programma's van het Adobe pakket moeiteloos draaien, en gamen (PUBG) op hoge instellingen. Verder wil ik graag kunnen gamen op 1440P. 4K vind ik te veel van het goede, 1080P vind ik te karig als ik echt met geld ga smijten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij zelfbouw heb ik ongeveer €1100 genomen als richtlijn, de plug 'n play desktop kost €1600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard onderdelen. 1 videokaart, 2x 8GB ram reepjes, en 1 500GB SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst kies ik voor een klein, stil systeem.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een beetje hulp om me in de goede richting te sturen. Ik heb al jaren geen informatie meer opgedaan over onderdelen, en momenteel is het me alleen erg duidelijk dat de huidige prijzen van GPU's en RAM niet gunstig zijn voor mensen die een nieuw systeem willen bouwen.
Ik heb zelf drie mogelijkheden bekeken.
Optie 1:
Kant en klaar systeem: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-aspire-gx-781-i10704-1566163.html
Waarom wel?
Zelf geen verstand van onderdelen, al lijkt het in elkaar zetten me eigenlijk juist wel leuk. Met dit system weet ik zeker dat alles goed werkt, en volgens reviews is hij voor een kant-en-klaar systeem ook relatief stil.
Verder kan je bij Mediamarkt in termijnen betalen, wat erg aantrekkelijk voor mij. (Ik betaal liever 80-100 per maand dan dat ik in 1 keer een groot bedrag uitgeef). Verder heeft hij erg goede specs als je kijkt naar de CPU en GPU.
Waarom niet?
Duurder dan een eigen systeem bouwen, en de case is spuuglelijk.
Optie 2:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 167,65 | € 167,65 |
| 1 | Gigabyte H310M S2V (rev. 1.0) | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 342,50 | € 342,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 56,66 | € 56,66 |
| 1 | Team Group Elite TED416G2400C1601 | € 152,75 | € 152,75 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 114,99 | € 114,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 936,92 | |
Waarom wel?
Een stuk goedkoper, betere SSD, mooiere behuizing. Hele degelijke specs.
Waarom niet?
i5 is naar mijn idee net wat minder geschikt voor renderen van filmbestanden en werken met erg grote photoshop projecten. Weet alleen niet of dat hier ook op gaat, omdat dit een quadcore ipv dualcore model is. Verder zal de GTX 1060 net iets minder geschikt zijn voor 1440p / high settings in de meeste moderne games dan de 1070.
Optie 3:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 281,49 | € 281,49 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X4 8GB | € 483,95 | € 483,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 56,66 | € 56,66 |
| 1 | Team Group Elite TED416G2400C1601 | € 152,75 | € 152,75 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 114,99 | € 114,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.213,79 | |
Waarom wel?
Qua specs kan ik me geen beter systeem verzinnen zonder dat het overkill zou zijn. Ik ben niet van plan om in 4K of VR te gaan gamen namelijk.
Waarom niet?
De prijs komt in de buurt van de kant-en-klare PC van de Mediamarkt. Alleen kan ik die lekker in termijnen betalen, waardoor ik niet in een keer een grote som geld hoef uit te geven. (ja, ik weet dat betalen in termijnen nog duurder is op de lange termijn)
Dit zijn dus de systemen waar ik naar kijk, als leek zijnde kan ik alle adviezen natuurlijk goed gebruiken. Volgens mij zouden alle componenten goed met elkaar overweg kunnen, maar als ik iets mis hoor ik het graag.