Advies werkplek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 13:40
Hey mede-Tweakers,

De laatste tijd ben ik steeds meer thuis aan het werk. Normaal werk ik op een Macbook Pro (2017) en vind dit erg fijn werken. Thuis gebruik ik een Windows PC voornamelijk voor gamen. Werken op Windows gaat mij alles behalve goed af.

Nu wil ik dus een goede werkplek thuis opzetten en kwam ik met de volgende opties:

Hackintosh
Mijn huidige systeem (i5-6600k en GTX1070) zijn een flinke overkill voor mijn werk maar dit heeft als voordeel dat ik geen extra docks/hardware hoef aan te schaffen. Een nadeel is dat ik geen bluetooth support heb en dit echt nodig heb (magic mouse en keyboard, airpods). Ook lees ik overal dat een Hackintosh nooit volledig soepel loopt en altijd onderhoud nodig heeft, niet ideaal dus.

Huidige Macbook als powerhouse
Online zijn er genoeg docks te vinden of USB-C schermen. Het nadeel is dat ik deze dus moet aanschaffen en dat het nog een extra ding op mijn overvolle bureau is. Ook is het probleem dat ik veel dingen dubbel krijg. 2 toetsenborden, 2 muizen etc.

Een oude Mac Pro
De trashcan Mac Pro is ook een mooie PC voor mijn eisen maar nieuw zijn ze belachelijk duur en 2de hands vraagt iedereen er alsnog de hoofdprijs voor. Ook hier zijn de nadelen hetzelfde als de Macbook oplossing.

Overige info
Mijn bestanden staan altijd online (Github of Google Drive) dus opslag is geen probleem als ik op verschillende machines werk.

Dat was 'm, graag jullie advies. Wie weet heeft iemand het zelfde probleem.

- Merlinni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb gekozen voor een Belkin USB-C dock. Ja, externe toetsenbord en muis / trackpad neemt extra ruimte in op je bureau, maar waarom zou je. Die van de MBP is onovertroffen goed.
Input van het externe beeldscherm aanpassen is een nadeel, maar een kleinigheidje.
Ik heb een externe set speakers, dus dat kabeltje moet ik ompluggen, maar meestal maak ik gebruik van het ingebouwde geluid.

Ik zou zeker niet voor een hackintosh gaan. Ja, het kan werken, maar niets is gegarandeerd. Je wilt niet tot de ontdekking komen dat je alsnog naar kantoor moet gaan om je laptop op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:03
Hackingtosh is leuk als hobby project en voor huis tuin en keuken gebruik. Maar ik zou er niet op tellen om echt werk te gaan doen. Dan wil je gewoon een computer die betrouwbaar is, een ochtend niet kunnen werken of werk verliezen zal meer kosten dan het verschil in aanschaf waarde van de hardware.

Mijn tip zou ook zijn om gewoon een goede dock aan te schaffen. Doe er nog een usb switch bij, dan kun je gewoon je muis en toetsenboard op beide apparaten gebruiken. Voor geluid zou een mini mixer kunnen voldoen om beide systemen via 1 set speakers te gebruiken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 13:40
Thanks voor jullie advies! Ik denk ook dat het een verticale stand + dock gaat worden. USB switch gaat m niet worden omdat ik voor mijn werk de magic keyboard echt geweldig vind, maar moet er niet aan denken om hier mee te gamen :>

@DAzN Gebruik jij deze? pricewatch: Belkin Thunderbolt 3 Express Dock HD USB 3.1 (3.1 Gen 2) Type-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@Merlinni klopt, die heb ik inderdaad. Mijn monitor is via DisplayPort gekoppeld aan de dock, via DVI-D aan mijn PC en HDMI aan mijn NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:53
MenN schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:21:
Maar ik zou er niet op tellen om echt werk te gaan doen.
*er niet op rekenen

BTW @Merlinni, jij moet toch echt zelf bepalen wat je een handige optie vind en wat niet. Jij weet immers zelf wat je budget is, de beschikbare ruimte, hoe vaak je thuis werkt (allemaal dingen die ons helpen jou te helpen maar die je dan weer niet noemt in je OP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40
Ik heb het zelfde probleem en heb het opgelost door een 2de bureau te nemen.

1 Game hoek, 1 werk hoek. Ja, dubbele muis & keyboard maar, nu heb ik thuis dezelfde kwaliteit werkplek als op kantoor (Apple keyboard + muis, wide screen + standing desk) en, als ik me omdraai een heerlijke PC game hoek.

Misschien wat overkill voor sommige maar, ik werk 1x per week thuis, heb een aantal avond meetings en, draai ook standby diensten soms dus direct aan de slag kunnen is wel zo fijn ipv alles opzei moeten schuiven puur om even een meeting te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 17:27

TommieW

Numa numa.

Misschien is een programma als Synergy een optie. Daarme kan je de muis en het toetsenbord van je PC op je Mac gebruiken.

Edit:
Een optie die ook met regelmaat voorbij komt, is DisplayLink. Op m'n werk hebben we die dingen ook, maar het blijkt meer gezeur te zijn dat het oplost. Alleen onder Windows is de support acceptabel, Linux en Mac gaan regelmatig kapot.

[ Voor 43% gewijzigd door TommieW op 24-04-2018 13:50 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1