Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Niet geheel vraag voor mijzelf, maar een kennis kwam hiermee en met zelf wat testen is het mij ook niet gelukt.

Al lange tijd heeft zijn dochter een android telefoon, nu oud genoeg om een eigen bankrekening te hebben, heeft ze nu ook telebankieren op haar telefoon. Al sinds het begin werkt ze in de playstore met tegoedkaarten, tegoed is op? Jammer.

Nu alleen het volgende, moment dat zij nu een aankoop wil doen in de play store, krijgt zij nu in het betaalbevestiging ook de keuze voor ideal-betaling (rabobank). Je kan de methode dan nog wel omzetten naar de prepaid tegoed. Iets wat haar vader, maar ook zijzelf, niet wenselijk vinden, prepaid werkte immers goed. Uiteraard is het natuurlijk vrij simpel om ook gewoon prepaid tegoed bij te kopen, maar in de jaren is ze hier aardig aan gewend.

Opmerkelijk is in haar account er nergens ideal gekoppeld is aan betaalmethodes, is dit een optie geweest die wij over het hoofd over zien? Of iets dat bij het installeren van Rabo telebankieren niet goed is gegaan?

Ik heb dit zojuist op mijn telefoon ook getest, daar heb ik dus precies hetzelfde, buiten mijn creditcard heb ik nu ook de iDeal optie, terwijl ik deze helemaal niet in de methodes heb staan en kan niet vinden waar dit uit te schakelen is.

Onder store->account->betaalmethoden staat haar ideal, maar ik zie nergens een optie deze weer te verwijderen.

Zie ik nu iets over het hoofd, of is dit bij het installeren van Rabo 1x gevraagd en vervolgens opgeslagen (en niet meer aan te passen)?

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 23-04-2018 11:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Beste antwoord (via SinergyX op 23-04-2018 14:23)

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
iDeal is zoals hierboven genoemd inderdaad een betaalmethode die wordt ondersteund vanuit een app. Het zal op dezelfde manier werken als iets via een webshop bestellen. iDeal is ook geen configureerbare betaalmethode. Als je geen bankieren-app geïnstalleerd hebt, zal je gewoon naar een browser worden doorverwezen. Het is dus niet zoals een Creditcard die je 1x instelt en daarna je nummer onthouden wordt oid.

Waarom iDeal nu opeens verschijnt, is toeval. Google is al een tijdje bezig met dit langzaam uitrollen voor gebruikers.

Wat je eraan kan doen... Tja eigenlijk heb ik geen idee. Mogelijk zijn er parental controls in te stellen, ik weet niet of je dochter nog op die leeftijd is. Anders is het gewoon een gevolg van een bankrekening hebben en in Nederland wonen dat veel webwinkels iDeal ondersteunen omdat het makkelijk, snel, en universeel is (nagenoeg elke bank ondersteund het). Als ze ooit op een webshop gaat winkelen zal dezelfde optie naar voren komen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 13:32
Ik denk dat je je even moet inlezen in wat iDeal precies is. iDeal is niet geinstalleerd, het is een service die geboden wordt in de Playstore. Verwijderen gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Gadgeteer schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:27:
Ik denk dat je je even moet inlezen in wat iDeal precies is. iDeal is niet geinstalleerd, het is een service die geboden wordt in de Playstore. Verwijderen gaat niet lukken.
Service of installatie, zoiets is dus niet meer uit te schakelen?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik neem aan dat je dit al gevonden hebt?
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl
Werkt dit niet? Loop je ergens vast?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
naitsoezn schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:04:
Ik neem aan dat je dit al gevonden hebt?
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl
Werkt dit niet? Loop je ergens vast?
Wat ik dus ook zeg:
Onder store->account->betaalmethoden staat haar ideal, maar ik zie nergens een optie deze weer te verwijderen.

Je kan niet 'klikken' (of hold-tap) op die optie, via payments.google.com staat er zelfs ideal niet eens tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:11
Er staat niet haar iDeal, maar gewoon iDeal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
iDeal is zoals hierboven genoemd inderdaad een betaalmethode die wordt ondersteund vanuit een app. Het zal op dezelfde manier werken als iets via een webshop bestellen. iDeal is ook geen configureerbare betaalmethode. Als je geen bankieren-app geïnstalleerd hebt, zal je gewoon naar een browser worden doorverwezen. Het is dus niet zoals een Creditcard die je 1x instelt en daarna je nummer onthouden wordt oid.

Waarom iDeal nu opeens verschijnt, is toeval. Google is al een tijdje bezig met dit langzaam uitrollen voor gebruikers.

Wat je eraan kan doen... Tja eigenlijk heb ik geen idee. Mogelijk zijn er parental controls in te stellen, ik weet niet of je dochter nog op die leeftijd is. Anders is het gewoon een gevolg van een bankrekening hebben en in Nederland wonen dat veel webwinkels iDeal ondersteunen omdat het makkelijk, snel, en universeel is (nagenoeg elke bank ondersteund het). Als ze ooit op een webshop gaat winkelen zal dezelfde optie naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:53

Grannd

da Granndest

De vraag is niet om 'haar iDeal' te verwijderen, maar iDeal binnen de gekozen betaalmethoden ertussenuit te halen.
Op het moment dat deze is toegevoegd staat deze er altijd tussen, ik heb net iDeal SNS toegevoegd en kom er niet meer vanaf =/. Lijkt me een fout/bug van Google.
Play Store verwijderen, gegevens verwijderen of cache legen heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
SinergyX schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:01:
[...]

Service of installatie, zoiets is dus niet meer uit te schakelen?
Nee want het is onderdeel van Google Play en omdat de person in kwestie ook de app van haar bank geinstalleerd heft staan, is het een gekoppeld aan het ander. Het zal daarom extra makkelijk zijn om betalingen te doen, waardoor de drempel om te bestellen flink lager ligt en er dus makkelijk teveel uitgegeven kan worden.

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl staat alles wat je zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Grannd schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:00:
De vraag is niet om 'haar iDeal' te verwijderen, maar iDeal binnen de gekozen betaalmethoden ertussenuit te halen.
Op het moment dat deze is toegevoegd staat deze er altijd tussen, ik heb net iDeal SNS toegevoegd en kom er niet meer vanaf =/. Lijkt me een fout/bug van Google.
Play Store verwijderen, gegevens verwijderen of cache legen heeft geen nut.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit had toegevoegd op mijn toestel (mijn laatste betaling komt van ergens 2016), zij weet ook niet of ze ergens de vraag kreeg deze toe te voegen.
Dat snap ik, die link ben ik nu al meerdere malen doorgelopen, maar op de payments.google.com is iDeal niet aanwezig en in Play Store staat deze wel, maar is niet te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
SinergyX schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:29:
[...]

Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit had toegevoegd op mijn toestel (mijn laatste betaling komt van ergens 2016), zij weet ook niet of ze ergens de vraag kreeg deze toe te voegen.

[...]

Dat snap ik, die link ben ik nu al meerdere malen doorgelopen, maar op de payments.google.com is iDeal niet aanwezig en in Play Store staat deze wel, maar is niet te verwijderen
Klopt, ik refereer naar die link omdat dat echt alles is wat je zelf kunt instellen.iDeal uitschakelen is gewoon niet mogelijk omdat het alleen maar een system is wat een aantal stappen wegneemt uit het proces wat je doorloopt bij betalen via internetbankieren. Het betaalt niets, dat doet je dochter zelf.

Wel begrijp ik de frustratie, mijn oudste komt ook op de leeftijd voor een eigen telefoon enzo..
Pagina: 1