Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vriendin heeft een nieuwe S8.

Als ik naar mijn 2,5 jaar oude S7 kijk gebruikt die wanneer ik hem 's nachts op vliegtuig stand heb bij elkaar 3%, hooguit 5%. Dit is met on-screen optie uit en save-modes ingeschakeld.

De nieuwe S8 van mijn vriendin met dezelfde opties als hierboven ingeschakeld gebruikt dan 14%.

Is dit normaal?

Ook met gebruik overdag, paar apps, zo nu en dan YouTube, appjes sturen etc lijkt de telefoon veel stroom te gebruiken. We hebben de het toestel van mobiel.nl. Zij bieden een S8 voor bijna €100 minder dan reguliere aanbieders. Een eerder ontvangen S8 hebben we al terug gestuurd die nog sneller leeg liep en heet werd tijdens het opladen.

Gr. Benjamin

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-04-2018 11:56)

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heeft ze Oreo? Dan ben je blijkbaar niet de enige:

https://www.google.nl/sea...b..0.0.0....0.7LtwpYkZG2Q

[ Voor 6% gewijzigd door Slavy op 23-04-2018 11:30 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heeft ze Oreo? Dan ben je blijkbaar niet de enige:

https://www.google.nl/sea...b..0.0.0....0.7LtwpYkZG2Q

[ Voor 6% gewijzigd door Slavy op 23-04-2018 11:30 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Dat is het dus. En ja ze heeft 8.0.

Hoop niet dat half mei alle S7's dezelfde issue gaan krijgen wanneer de Oreo update komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is de update geweest nadat je het toestel in gebruik genomen hebt ?
Of stond 8.0 er al op ?

Het zou kunnen helpen om het toestel een keer helemaal naar fabrieksinstellingen te brengen, omdat versie-updates ( 7 -> 8 ) meer aanpassingen geven dan 8.1 -> 8.2
Het kan zomaar zijn dat de aanbieder de update heeft doorgevoerd voor je hem kreeg, en het toestel alsnog "vervuilingen" heeft uit de oude situatie.

Probeer een factory reset uit te voeren, en test het opnieuw uit.
Ditzelfde geldt straks voor je S7, als je de update doet zonder factoryreset, ga je dezelfde problemen krijgen.
Dit speelt al jaren, en komt bij veel gebruikers voor, ná een major update.

S7 :
https://www.google.nl/sea...b..0.0.0....0.0z1bdgATPkk

S6
https://www.google.nl/sea....0i8i7i30k1.0.SEyNm7H-j2Y

S5
https://www.google.nl/sea...b..0.0.0....0.3m1RyNcF3Yc

[ Voor 37% gewijzigd door FreshMaker op 23-04-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.

Volgens mij werd hij geleverd met 8.0. Het toestel had het leeglopen meteen al bij levering. Nu valt het mij ook op want ik ben qua accu gebruik een beetje autistisch.

Heb het voor elkaar gekregen mijn 2,5 jaar oude S7 bijna altijd tussen de 80% en 50% te houden en dat helpt echt enorm. De accu is na 2,5 jaar niet net als nieuw maar mijn vorige toestellen kon ik na 2 jaar weggooien. Nu is de accu nog zo goed dat ik een sim only heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik snap hier niets van. Wanneer je hem continu tussen de 50 en 80% houdt, hangt dat ding continu aan de lader, en doe je hetzelfde als wanneer je batterij snel leegloopt. Wat is je winst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'S ochtends voor ik weg ga quick charge ik hem kort tot 80%. Als ik hem op m'n werk veel gebruik (dat is zelden) hang ik hem aan de usb (ik zit toch de hele dag achter een computer). En meestal 's avonds na gebruik quick charge ik hem weer tot 80%. Ik laad hem alleen tot 100% op als ik navigatie moet gebruiken in m'n auto of als ik een dagje weg ga.

Wat de winst is? Accu behoud.

Onder de 50% en boven de 80% komt je accu in een spanning-zone waarbij er aanzienlijk meer schade optreed dan als je het percentage tussen de 50% en 80% houd. Dit is geen lulverhaal. M'n S7 is 2,5 jaar oud en m'n accu is nog tiptop voor z'n leeftijd. En ik gebruik mijn telefoon echt heel veel want ik heb thuis geen PC, geen tablet en geen laptop. Hetzelfde verhaal krijg je te horen van de Tesla dealer als je daar een auto koopt. 0% accu en 100% accu doen echt giga veel schade. En al helemaal als je je telefoon de hele nacht 100% aan de lader hebt.

Meer info:
http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:07:
'S ochtends voor ik weg ga quick charge ik hem kort tot 80%. Als ik hem op m'n werk veel gebruik (dat is zelden) hang ik hem aan de usb (ik zit toch de hele dag achter een computer). En meestal 's avonds na gebruik quick charge ik hem weer tot 80%. Ik laad hem alleen tot 100% op als ik navigatie moet gebruiken in m'n auto of als ik een dagje weg ga.

Wat de winst is? Accu behoud.

Onder de 50% en boven de 80% komt je accu in een spanning-zone waarbij er aanzienlijk meer schade optreed dan als je het percentage tussen de 50% en 80% houd. Dit is geen lulverhaal. M'n S7 is 2,5 jaar oud en m'n accu is nog tiptop voor z'n leeftijd. En ik gebruik mijn telefoon echt heel veel want ik heb thuis geen PC, geen tablet en geen laptop. Hetzelfde verhaal krijg je te horen van de Tesla dealer als je daar een auto koopt. 0% accu en 100% accu doen echt giga veel schade. En al helemaal als je je telefoon de hele nacht 100% aan de lader hebt.

Meer info:
http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries
Ja dat weten telefoonbouwers ook, dus je telefoon gaat nooit naar de 100% of 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Nou, laat die accu het maar begeven na 1,5 jaar. Kan Samsung er onder garantie gewoon een nieuwe in zetten, geen enkel probleem.
Het is nog steeds een gebruiksvoorwerp...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik gebruik de telefoon juist heel erg veel. Enige verschil is dat ik 3x per dag kort snel-laad, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
volgens mij is de QC sessie schadelijker voor de accu, dan elke avond laten laden, en in de ochtend er weer af.
Voor zover ik weet hebben vrijwel alle accus's een laadcycle-grens, die van 0 tot 100% loopt
Ga je van 50% -> 100 is dat geen hele cycle, maar een halve.
Dus 2x van 50% naar 100% = 1x - ( nou vooruit, degradatie en andere factoren mee rekenen, misschien 1,2 x )
Jouw manier, van 50 naar 80 zou dus inhouden dat je elke 3x een volle cycle verbruikt hebt, en is ( op accuniveau ) hetzelfde als eender andere manier.

Over de Quickcharge meen ik opgepikt te hebben dat het meer schade toebrengt, ivm hogere laadstromen.

@reyals - De accu valt niet onder de garantie, nooit geweest, het is zoals je zelf aangeeft een gebruiksvoorwerp.
Hoogstens kan je een coulance aangeboden krijgen ( zoals Apple de iPhone 6/6S met korting vervangt nu )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Buiten de marginale voordelen die het oplevert en de schade die snelladen dan weer aanbrengt, is het allemaal lood om oud ijzer. Jij moet doen wat je denkt dat goed is, alleen levert het allemaal maar weinig op.
Overigens is het heel normaal dat toestellen tijdens het opladen warm worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan wel hele lappen tekst schrijven maar in het kort kan ik iedereen met 100% zekerheid vertellen:

Als je een zware gebruiker bent ga dan met je telefoon accu om hoe Tesla adviseert met het opladen om te gaan van hun auto's. Echt, vooral na 2 jaar telefoongebruik zul erg veel verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als enige wil ik nog wel toevoegen:

2 jaar lang per dag 3x quick-chargen van 50% naar 80% is op papier bijelkaar 90% (3x30%) maar is qua slijtage lang niet hetzelfde als 1x per dag quick-chargen van 0% naar 90% (een deep cycle), of van 10% naar 100%.

De reden hiervan:
-Met 2 jaar lang tussen 50% en 80% houden vermijd je 2 jaar lang de "spanning-gevaren zones" die extra slijtage veroorzaken buiten het laden om. En vooral na 2 jaar tijd begint dat behoorlijk op te tellen. Resultaat: een minder versleten accu.
-En iedereen weet; een minder versleten accu hoeft ook minder lang op te laden, dus hoeft minder lang te quick-chargen (Is minder lang blootstellen aan hoge spanning, vooral blijven quick-chargen boven de 90% gaat langzamer en brengt veel schade toe).

Resultaat:
-Er zit gigantisch veel accu slijtage verschil tussen een telefoon die 2 jaar lang van 1x per dag van 0% naar 90% is opgeladen of 3x per dag van 50% naar 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Goed verhaal, maar hoe is het met de S8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:36:
Als enige wil ik nog wel toevoegen:

2 jaar lang per dag 3x quick-chargen van 50% naar 80% is op papier bijelkaar 90% (3x30%) maar is qua slijtage lang niet hetzelfde als 1x per dag quick-chargen van 0% naar 90% (een deep cycle), of van 10% naar 100%.

De reden hiervan:
-Met 2 jaar lang tussen 50% en 80% houden vermijd je 2 jaar lang de "spanning-gevaren zones" die extra slijtage veroorzaken buiten het laden om. En vooral na 2 jaar tijd begint dat behoorlijk op te tellen. Resultaat: een minder versleten accu.
-En iedereen weet; een minder versleten accu hoeft ook minder lang op te laden, dus hoeft minder lang te quick-chargen (Is minder lang blootstellen aan hoge spanning, vooral blijven quick-chargen boven de 90% gaat langzamer en brengt veel schade toe).

Resultaat:
-Er zit gigantisch veel accu slijtage verschil tussen een telefoon die 2 jaar lang van 1x per dag van 0% naar 90% is opgeladen of 3x per dag van 50% naar 80%.
Quick chargen boven de 80% gebeurt dan ook niet. Bij 80% schakelt hij terug in wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChinaGeek schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:34:
[...]

Quick chargen boven de 80% gebeurt dan ook niet. Bij 80% schakelt hij terug in wattage.
Klopt indd, ik bedoelde opladen. Iets te vaak het woord quick charge gebruikt.
FreshMaker schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:26:
[...]

Goed verhaal, maar hoe is het met de S8 ?
Het terugschakelen van 3G/4G naar 3G/2G helpt indd wel. We hebben de telefoon getest met wifi uit, mobiele verbinding uit maar niet op vliegtuig. Hij gebruikte %5 stroom over de hele nacht (9 uren). Vannacht gaan we kijken wat die doet op vliegtuigstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
En heb je de factory-reset al getest ?

Sowieso heeft een telefoon na een major update de eerste dagen meer stroomverbruik, ook dat kan je voor elk model terugvinden in het grote googlearchief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ook nog niet gedaan. Ze had net weer alle apps erop etc, had ze even geen zin.

Dat laatste was ik niet van op de hoogte, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
@FreshMaker er zit 2 jaar garantie op een accu die je niet zelf kunt vervangen. Zie ook hier: https://www.samsung.com/nl/support/warranty/

Accu valt gewoon onder de toestelgarantie.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vliegtuig gebruikte de telefoon vannacht 2%. Dit is met de laatste update, 8.0.

De oplossing:

-Zet de telefoon op 3G/2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Op vliegtuigstand zijn toch alle verbindingen down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Waarom is het dan een oplossing om een verbindingsinstelling te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee.. Maar hoe dan ook het werkt wel. Van 14% over de hele nacht terug naar 2%.

https://www.gottabemobile...-mode-battery-drain-oreo/
Pagina: 1