Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:14
Ik heb een Sony A77, en gebruik als tele de beroemde Beercan (70-210 F4).
Die lens is en blijft zeer scherp, maar ik mis mm's.

Nu heb ik deze gevonden: https://www.benl.ebay.be/...ksid=p2060353.m1438.l2649

Is dat weggegooid geld, of kan ik daar iets mee?
Ik wil wel dat de lens goede scherpe beelden geeft.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepie880
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-10 14:41
Zelf ben ik ook al een tijdje aan het kijken naar meer mm op A mount, en dat is niet makkelijk. Dyxum is een site die daarvoor makkelijk vergelijkt.

Ik heb zelf de Minolta 100-400. Beiden blijken ongeveer even scherp te zijn tot 300mm, waarna ze beiden onscherper worden. Ik heb toen zelf de 100-400 genomen omdat hij meer mm had aan het begin en zo hoopte ik dat wisselen minder nodig was.

Ik ben zelf net op vakantie geweest, en merk toch dat ik niet tevreden was over de foto’s. Ze zijn niet scherp genoeg en de autofocus is langzaam en inaccuraat. Dus ik ben nu zelf aan het zoeken naar een tweedehands Sony 70-40. Kost alleen wel wat meer maar ik gebruik het genoeg.

De meeste lenzen zullen trouwens wel scherpe beelden geven, als je ze op een statief, goed licht, stil onderwerp en de juiste diafragma kan gebruiken. Het grote probleem is dat de meeste mensen ook scherpe foto’s willen als het niet allemaal meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 23:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tommie12 schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:27:
Ik heb een Sony A77, en gebruik als tele de beroemde Beercan (70-210 F4).
Die lens is en blijft zeer scherp, maar ik mis mm's.

Nu heb ik deze gevonden: https://www.benl.ebay.be/...ksid=p2060353.m1438.l2649

Is dat weggegooid geld, of kan ik daar iets mee?
Ik wil wel dat de lens goede scherpe beelden geeft.
Een telelens met een bereik van 200-400mm voor 165 euro. Voor de prijs kun je er geen buil aan vallen lijkt mij maar het zal niet geweldig presteren natuurlijk. Voor een fatsoenlijke lens zal je een iets groter budget moeten vrijmaken, zeker voor lenzen met dit bereik.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
sheepie880 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:24:
Zelf ben ik ook al een tijdje aan het kijken naar meer mm op A mount, en dat is niet makkelijk. Dyxum is een site die daarvoor makkelijk vergelijkt.

Ik heb zelf de Minolta 100-400. Beiden blijken ongeveer even scherp te zijn tot 300mm, waarna ze beiden onscherper worden. Ik heb toen zelf de 100-400 genomen omdat hij meer mm had aan het begin en zo hoopte ik dat wisselen minder nodig was.

Ik ben zelf net op vakantie geweest, en merk toch dat ik niet tevreden was over de foto’s. Ze zijn niet scherp genoeg en de autofocus is langzaam en inaccuraat. Dus ik ben nu zelf aan het zoeken naar een tweedehands Sony 70-40. Kost alleen wel wat meer maar ik gebruik het genoeg.

De meeste lenzen zullen trouwens wel scherpe beelden geven, als je ze op een statief, goed licht, stil onderwerp en de juiste diafragma kan gebruiken. Het grote probleem is dat de meeste mensen ook scherpe foto’s willen als het niet allemaal meezit.
Mijn zoon was dit weekend wat aan het spelen met mijn "beercan 70-210 F4", en kloeg dat die niet scherp was.
Natuurlijk, het was ca 19h, geen vol licht, diaphragma op F7, en dus was de sluitertijd 1/30. Zelfs met stabilizer, lichte onscherpte.

Dan heb ik de camera eens op de tafel gelegd, en een foto gemaakt van een bakstenen muur.
Ik kon de zandkorreltjes tellen in het voegsel... Die lens is dus wel superscherp, maar je moet ze stil houden, of zorgen dat je sluitertijd goed zit.

Het is zeker zo dat ik aan die lens geen dikke miskoop kan doen voor 165€, maar zelfs al doe ik me daar geen dikke pijn aan, dan nog gooi ik niet graag 200€ de vuilbak in.
Nu, 2000€ ga ik niet uitgeven, daarvoor ga ik ze toch te weinig gebruiken.

Zou deze merkelijk beter zijn?

https://www.benl.ebay.be/...ca3876:g:5ZoAAOSwcUFZpW4T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 23:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als ik de reviews mag geloven is hij tot 200mm best aardig maar daarboven nou ook geen hoogvlieger ;) Het beste kan je gewoon eens reviews gaan lezen van die lenzen en naar de sample foto's kijken daar. Ik stel wellicht hele andere eisen dan jij :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@Ventieldopje ik heb natuurlijk zelf wat verwarring gezaaid.
Welke lens bedoel je, de Sigma 120-400?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Effe updaten.

Ik heb een Sony 70-400 G1 gevonden tweedehands voor een kleine 600€.
Ik ben dan maar overstag gegaan, en ik zou ze volgende week moeten hebben.

Die goedkopere lenzen gaan dan toch ergeren. Alleen, ik wou geen 2000€ uitgeven, en die 600€ daarvoor kan ik wel smelten.

Qua beeldkwaliteit zou deze op hetzelfde niveau staan als de G2, enkel de AF is trager, maar dat is voor mij minder een issue. Ik ben toch niet van plan om sport te gaan fotograferen.

Bedankt alvast voor de adviezen.

Pagina: 1