Rapportage én weergave zijn de plekken waar je rekening kunt houden met de gebruiker zijn/haar voorkeuren ("locale"); welk datum-formaat (dd-mm-jjjj of mm/dd/jjjj bijv.), welke getalnotatie (1.234,56 of 1,234.56 bijv.) enz. Bij opslag/interchange formaten zoals JSON kun je dat
niet (en
wil je dat ook niet; die bestanden/formaten zijn niet voor (eind)gebruikers bedoeld maar om tussen systemen/applicaties data uit te wisselen). Zaken die je in de UI zet (zoals een rapportage bijv.) zijn juist wél voor de (eind)gebruiker.
De vraag in 't topic waar jij naar linkt is ambigu maar, omdat 't door een eindgebruiker wordt gesteld mag je aannemen dat 't inderdaad om weergave/rapportage gaat. Het antwoord is echter niet relevant omdat de dev in kwestie 't verkeerd begrijpt en begint over JSON en whatnot en dat 't daarin (
terecht) onmogelijk is.
De fout die daar gemaakt wordt is een klassieke: de eindgebruiker is ambigu (maar heeft wel een vrij duidelijk perspectief dat de meeste mensen wel zouden kunnen 'ruiken') en de developer reageert instinctief uit zijn developers-perspectief i.p.v. even 'in de schoenen van de eindgebruiker te gaan staan' en een misverstand is geboren. Jij baseert/baseerde je conclusie (onterecht) daarop. (Hoewel ik moet zeggen dat heel die thread een beetje een vaag klok/klepel verhaal is waarin geen van de partijen nou heel duidelijk is...)
[
Voor 39% gewijzigd door
RobIII op 23-04-2018 11:42
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij