Decimaal scheidingsteken in RPi/Domoticz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbuiks
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11-2023
Tweakers,

Het is een kleinigheidje, maar ik krijg het niet gevonden/aangepast in Domoticz... Hoe kan ik het decimaal scheidingsteken veranderen van een punt naar een komma? 1.124,11 in plaats van 1124.11 :?

Gr. Rob

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Alt code's gebruiken? Alt 46 = .
http://mslog.nl/asskeycoats/asskeycoats1.html

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbuiks
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11-2023
Het gaat om de weergave van kWh in de rapportage van energieverbruik. Je kunt daar dus niets ingeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:29

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In JSON zit je vast aan de punt omdat dat dé (correcte) manier van serializen van "kommagetallen" is. Er is echter géén enkele reden om in een view geen komma's te kunnen gebruiken. Weergave != opslag

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
RobIII schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:16:
[...]

In JSON zit je vast aan de punt omdat dat dé (correcte) manier van serializen van "kommagetallen" is. Er is echter géén enkele reden om in een view geen komma's te kunnen gebruiken. Weergave != opslag
Dat is me duidelijk. Dat staat ook in die link. Alleen aangezien al meerdere mensen op dat forum erom vragen en het ook al op de wensenlijst staat blijkt dat het nu iig nog niet standaard geimplementeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Snowhite0901 schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:31:
[...]

Dat is me duidelijk. Dat staat ook in die link. Alleen aangezien al meerdere mensen op dat forum erom vragen en het ook al op de wensenlijst staat blijkt dat het nu iig nog niet standaard geimplementeerd is.
Jij zei: "volgens mij niet mogelijk" maar dat vond/vind ik een rare conclusie die je baseert op een antwoord van een (wat ik aanneem) developer die 't heeft over JSON terwijl @robbuiks het heeft over komma's in rapportage. Het een sluit het ander niet uit en jij trekt je conclusie op een totaal ander onderwerp / irrelevant topic.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
RobIII schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:34:
[...]

Jij zei: "volgens mij niet mogelijk" maar dat vond/vind ik een rare conclusie die je baseert op een antwoord van een (wat ik aanneem) developer die 't heeft over JSON terwijl @robbuiks het heeft over komma's in rapportage. Het een sluit het ander niet uit en jij trekt je conclusie op een totaal ander onderwerp / irrelevant topic.
ok prima. Volgens mij lijkt de initiele vraag aardig op die van onze TS, en rapportage of weergave maakt in die zin niet heel veel uit lijkt me. Maar blijkbaar heb ik het fout.

[ Voor 14% gewijzigd door Snowhite0901 op 23-04-2018 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Snowhite0901 schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:37:
rapportage of weergave maakt in die zin niet heel veel uit lijkt me
Rapportage én weergave zijn de plekken waar je rekening kunt houden met de gebruiker zijn/haar voorkeuren ("locale"); welk datum-formaat (dd-mm-jjjj of mm/dd/jjjj bijv.), welke getalnotatie (1.234,56 of 1,234.56 bijv.) enz. Bij opslag/interchange formaten zoals JSON kun je dat niet (en wil je dat ook niet; die bestanden/formaten zijn niet voor (eind)gebruikers bedoeld maar om tussen systemen/applicaties data uit te wisselen). Zaken die je in de UI zet (zoals een rapportage bijv.) zijn juist wél voor de (eind)gebruiker.

De vraag in 't topic waar jij naar linkt is ambigu maar, omdat 't door een eindgebruiker wordt gesteld mag je aannemen dat 't inderdaad om weergave/rapportage gaat. Het antwoord is echter niet relevant omdat de dev in kwestie 't verkeerd begrijpt en begint over JSON en whatnot en dat 't daarin (terecht) onmogelijk is. De fout die daar gemaakt wordt is een klassieke: de eindgebruiker is ambigu (maar heeft wel een vrij duidelijk perspectief dat de meeste mensen wel zouden kunnen 'ruiken') en de developer reageert instinctief uit zijn developers-perspectief i.p.v. even 'in de schoenen van de eindgebruiker te gaan staan' en een misverstand is geboren. Jij baseert/baseerde je conclusie (onterecht) daarop. (Hoewel ik moet zeggen dat heel die thread een beetje een vaag klok/klepel verhaal is waarin geen van de partijen nou heel duidelijk is...)

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 23-04-2018 11:42 ]

Over mij

Pagina: 1