content is de media die je kijkt/luistert. Wat jij bedoelt is de bestandsgrootte, bitrate en dergelijke
maar de verschillen vielen mij niet zo op met mijn vorige sony led tv,
was die ook 4k? Of full HD? Zoals @
MAX3400 al aangeeft, is 4k scherper dan full HD en jouw content (de media dus) is op dvd-kwaliteit en past dus 16 x in het scherm. Elke pixel wordt dus inderdaad korrelig, want wordt verdeeld over 16 x zoveel pixels. Zelfs als je tv perfect zou upscalen moet hij wel ontzettend veel nieuwe informatie erbij bedenken.
dus ik denk dat ik er aan moet wennen en gewoon moet zorgen dat ik dingen moet gaan kijken met goed content, maar ja mijn media player zit vol met 4tb ouder content(concerten, films etc.), dus dat is toch even slikken...
dat ligt er natuurlijk maar aan hoe waardevol die content voor je is

Kijk eens wat er reeds beschikbaar is in een hogere resolutie, of hang een losse externe HDD aan je mediaspeler als dit mogelijk is. Dan kan je nieuwe media opslaan in hogere kwaliteit.
Er zitten de betere HDMI kabels tussen(van 149 euro)dus dat zou toch goed moeten zijn denk je dan.
is toch 4k deze mediaplayer?2160p30?4k speelt goed af..
Kan je die nog terugbrengen? "Betere HDMI-kabels" bestaan namelijk niet. Degene die je dit verkocht heeft, zou een schop onder zijn kont moeten hebben vanwege oplichting. Er zijn momenteel maar 2 (gangbare) soorten kabels: HDMI standaard speed (met of zonder ethernet) en HDMI high speed (met of zonder ethernet). Het signaal bestaat uit eentjes en nulletjes en is op een dure kabel precies, exact, helemaal hetzelfde als op een goedkopere. Als je geen maandagochtendproduct hebt, werkt elke hdmi-kabel dus precies gelijk. Ook die van de Action, MediaMarkt, In-Akustik of Monster Cable.
Met een hdmi high speed kabel kan je alle beschikbare 4k HDR content afspelen, mits natuurlijk tv en afspeelapparaat ook 4k en dergelijke ondersteunen. Die kabel heb je dus nodig. Eén van een paar euro volstaat. Overigens, hdmi-nummers (1.4, 2.0 etc,) zijn niet van toepassing op kabels, enkel op apparatuur.
ja zijn de fabrieksinstellingen(wel moeten zetten op 2160p), maar welke instellingen doen er toe om goed te upscalen dat ook het ouder content het iets beter doet, tv heb ik wel daarop aangepast(reality creation)
Het zal altijd lastig blijven om materiaal met een lage resolutie, bitrate, geluidskwaliteit, etc. te upscalen naar hoger. Die informatie is er namelijk niet en zal er dus bij verzonnen moeten worden. Dat is makkelijker bij Full HD omdat er dan gewoon minder verzonnen hoeft te worden, dan bij 576p materiaal van een dvd. Neem als voorbeeld een youtube filmpje op 240p. Dat zal er op je grote OLED-televisie alsnog waardeloos uitzien.