Ik twijfel wat te doen na mijn deeltijd opleiding hbo Informatica. Wel of niet doorstuderen? Ik ben er al een tijd mee bezig en daarom benieuwd naar jullie meningen.
Over mij
25 jaar. Tijdens het laatste jaar van mijn mbo opleiding applicatiedevelopment heb ik stage gelopen bij een klein webbureau (15 man). Fijn om in zo’n kleine omgeving het vak te leren. Na het afstuderen aan deze opleiding is me er een baan geboden. Omdat ik verder wilde studeren heb ik er destijds voor gekozen om er 32 uur te werken en een deeltijd hbo opleiding Informatica te volgen. Ik heb hier vervolgens 3 jaar als developer gewerkt.
Hoofdzakelijke reden: Geen zin in studieschuld en het beste van twee werelden.
Dit ging me goed af. Vanwege carrièremogelijkheden de overstap gemaakt naar een groter bedrijf (300+ man) waar ik ontzettend veel mag leren. Hier werk ik inmiddels 36 uur. Ik begin binnenkort met afstuderen aan de deeltijd opleiding.
Belangrijk om te vermelden: De deeltijd opleiding doe ik in de avonduren. Mijn werk is dus geen stage oid maar een volwaardige baan.
Voordelen huidige baan:
Nu het afstuderen nadert ben ik aan het twijfelen wat er na te doen. Ik heb een deeltijd Master opleiding Informatica aan de VUB (Brussel) gezien. Directe OV verbinding met mijn woonplaats.
Voor en tegens
Waarom wel doorstuderen?
Alvast bedankt!
Over mij
25 jaar. Tijdens het laatste jaar van mijn mbo opleiding applicatiedevelopment heb ik stage gelopen bij een klein webbureau (15 man). Fijn om in zo’n kleine omgeving het vak te leren. Na het afstuderen aan deze opleiding is me er een baan geboden. Omdat ik verder wilde studeren heb ik er destijds voor gekozen om er 32 uur te werken en een deeltijd hbo opleiding Informatica te volgen. Ik heb hier vervolgens 3 jaar als developer gewerkt.
Hoofdzakelijke reden: Geen zin in studieschuld en het beste van twee werelden.
Dit ging me goed af. Vanwege carrièremogelijkheden de overstap gemaakt naar een groter bedrijf (300+ man) waar ik ontzettend veel mag leren. Hier werk ik inmiddels 36 uur. Ik begin binnenkort met afstuderen aan de deeltijd opleiding.
Belangrijk om te vermelden: De deeltijd opleiding doe ik in de avonduren. Mijn werk is dus geen stage oid maar een volwaardige baan.
Voordelen huidige baan:
- Groeimogelijkheden
- Goed salaris
- Dichtbij huis
- Vast contract
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling (dwz opleidingsgeld, bijwonen van conferenties, meetups etc.)
Nu het afstuderen nadert ben ik aan het twijfelen wat er na te doen. Ik heb een deeltijd Master opleiding Informatica aan de VUB (Brussel) gezien. Directe OV verbinding met mijn woonplaats.
Voor en tegens
Waarom wel doorstuderen?
- Persoonlijke ontwikkeling. Nieuwe situaties.
- Verdieping. Niet hoe maar waarom bepaalde technieken toepassen en de gedachten hier achter.
- Ik heb hard gewerkt naar waar ik nu ben - het voelt alsof ik er niet het maximale uit haal als ik nu stop.
- Als de kans zich voordoet moet je die benutten!
- Het argument “Ga werken daar leer je meer” gaat niet op daar ik dat al doe.
- Voor de baangarantie hoef ik het niet te doen.
- Hoe waardevol is dat papiertje nou echt? Doe ik het uiteindelijk om mezelf wat te bewijzen of is het betreft carrière echt een toevoeging?
- Wat als het toch niet gaat lukken? Dan sluit ik mijn studieperiode af met een “mislukt project”.
Alvast bedankt!