Toon posts:

GPU vervangen of nieuwe desktop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn desktop nu zo'n 5jaar, en begin te merken dat hij toch wel aan wat opfrissing toe is, aangezien ik van mijn desktop verwacht dat hij alle games op max settings 60+ fps haalt, wat nu niet meer het geval is. Ik heb een test gedaan online waaruit blijkt dat vooral mijn videokaart erg verouderd is. Vandaar dat ik eraan dacht om een Nvidia GTX 1080 Ti in de plaats te steken OF er bij te steken. Ik ben echter een leek in dit soort dingen en weet dus ook niet of mijn processor en dergelijke sterk genoeg zijn om het maximum uit de GPU te halen.
Alle info en tips zijn welkom.
Alvast bedankt!

Ik zoek een?
Nieuwe GPU indien voldoende, zoniet nieuwe high-end gaming desktop

Wat is je budget?
Voor GPU 750euro (Nvidia GTX 1080 Ti) of voor nieuwe desktop 1500-2000€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Volgens wat ik overal gelezen heb geeft de Nvidia GTX 1080 Ti de beste performance maar ik ben nogal een leek dus sta zeker open voor suggesties

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb mijn pc getest via userbenchmark. Dit zijn de resultaten:
UserBenchmarks: Game 24%, Desk 53%, Work 40%
CPU: Intel Core i7-3770 - 73.7%
GPU: Nvidia GTX 560 - 17%
HDD: Seagate Barracuda Green 1.5TB - 76%
HDD: Seagate Barracuda Green 1.5TB - 52.8%
RAM: Nanya M2Y4G64CB8HG5N-CG 4x4GB - 49.1%
MBD: Medion H77H2-EM
Het volledige rapport: www.userbenchmark.com/UserRun/8422273
.

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-04-2018 22:35)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snel antwoord; koop een nieuwe machine en de topics daarvoor staan in Desktop Aankoopadvies

Let even op; de bovenste topics goed doorlezen (sticky / verplicht) maar hou ook even [BBG] High end gamesysteem mei in de gaten (niet voor vragen stellen, alleen bijdragen leveren) want daarvan komt over anderhalve week een nieuwe BBG online.

Ben namelijk bang dat jouw Medion in ieder geval een andere voeding nodig gaat hebben, en om een high-end GPU te "voeden", zal je waarschijnlijk beter uit zijn met een modernere processor alsmede in ieder geval 1 SSD.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snel antwoord; koop een nieuwe machine en de topics daarvoor staan in Desktop Aankoopadvies

Let even op; de bovenste topics goed doorlezen (sticky / verplicht) maar hou ook even [BBG] High end gamesysteem mei in de gaten (niet voor vragen stellen, alleen bijdragen leveren) want daarvan komt over anderhalve week een nieuwe BBG online.

Ben namelijk bang dat jouw Medion in ieder geval een andere voeding nodig gaat hebben, en om een high-end GPU te "voeden", zal je waarschijnlijk beter uit zijn met een modernere processor alsmede in ieder geval 1 SSD.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06
Welke resolutie heeft je monitor?

Als je op 1080p speelt dan is een GTX 1060 6GB een redelijke keuze.

Daarnaast zou ik een Samsung 850 EVO 500GB willen aanbevelen.

Die i7-3770 kan nog wel twee, drie jaar mee voordat die aan vervanging toe is.

pricewatch: Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:23
Als je nou eens gewoon aangeeft welke spellen je speelt en op welke resolutie?

Dan hoeven we niet te gokken naar games en in je linkje te zien dat je 1680x1050 draait.

Met die info zou je sowieso de reactie krijgen dat een 1080ti een belachelijk idee is.

Je zit met een 6-7 jaar oude gpu-chip, die toen al midrange was en gaat nu voor de meest high end gamekaart? En voor 750 krijg je een 1080 Ti alleen 2e hands.