Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
CPU

Wat is je budget?
/
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een vriend van mij wilt binnen twee weken een systeem kopen, om op 1080p de laatste games te spelen (met een 1050ti) met daarin een 1600/2600 enkel zijn de moederborden op het moment nog zo duur voor de 2600 dat het meer dan 100euro scheelt en de prestatie winst is hem geen 100 euro waard. Hierom overweegt hij om simpelweg de 1600 te pakken in combinatie met een b350 mobo. (de combinatie die ikzelf bezit)

Iemand die met hetzelfde dilemma zit, of iemand die misschien advies kan geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSupremacy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-11-2021
Als je alleen op 1080p gamet, kun je ook gewoon een b350 of x370 mobo kiezen. Mits je BIOS geflashed is naar de Pinnacle Ridge AGESA (1000a of 1002a) werkt zowel XFR2 als Precision Boost gewoon. Aangezien je icm een 1050ti speelt, hoef je niet de X470-specifieke Precision Boost Overdrive te hebben om de power delivery te uncappen. Ik zou wel kijken naar welke borden goede VRMs hebben en dat de features overeenkomen met wat je er van nodig hebt.

Lijkt me overigens niet dat je meer dan 1 m2 slot gaat gebruiken, dus ook daarom is x470 overbodig in jouw gebruiksdoel. Overklokken heeft overigens voor de CPU weinig zin, omdat door XFR/PB de single core performance hoger geboost kunnen worden dan dat de all-core CPU OC je voordelen biedt, zeker omdat je op 1080p eerder CPU-bound zult zijn en games over het algemeen meer single-threaded zijn dan dat ze op meerdere gelijkmatig geklokte cores schalen.

Kortweg: Kijk voor een leuk b350/x370 bordje en pak een 2600.

Ryzen 7 3900x | Crosshair VI Hero | 16GB DDR4-3200C14 | Asus 2080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
DragonSupremacy schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:05:

Kortweg: Kijk voor een leuk b350/x370 bordje en pak een 2600.
Zo dacht ik er ook over, en dan even de verkoper bellen of het MOBO geflashed is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSupremacy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-11-2021
Kun je inderdaad vragen, anders zijn dit je alternatieven:

- Verkoper flashed de BIOS (bij de bestelling aangeven!)
- Jij flashed de BIOS via iets van USB Flashback (voorbehouden aan high end spul van bv Asus ROG maar dan heb je geen CPU nodig om te flashen, alleen een USB en PSU)
- Via AMD een bootkit aanvragen: https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx

Ryzen 7 3900x | Crosshair VI Hero | 16GB DDR4-3200C14 | Asus 2080 Ti