Toon posts:

NEEE wrom me mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een amd k7 athlon ak72 mobo...

nu stond er in de handleiding dat ik een jumpertje moest omzetten en dan kon de multyplyer hoger..

ik met volle trots die jumper omzetten..

ik zag de rook eruit komen.. hoe the fuck kan dit? is dit een fout in me mobo?

:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(:,(

nu ga ik morgen maar een thunderbird halen..

Verwijderd

Dat is een feature van AMD, selfdestruct after warranty. Die hebben ze erin gestopt om meer te verkopen :)

Verwijderd

Topicstarter
dit is niet leuk ofsow hoor

meschien ook wel :P

Verwijderd

Topicstarter
zit ik hier arzalig te w8en tot de winkels opengaan met me laptop met 600mhz :(:(

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

De multipliers van slot A Athlons (AK72 is toch een slot A mobo?) kunnen nóóit gewijzigd worden met het moederbord. Je moet ervoor solderen op je processor, of een GFD (Golden Fingers Device) aanschaffen. Je had het dus kunnen weten (schrale troost).

Tja, rook is niet leuk :'(

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Topicstarter
nou in de handlijding staat toch echt dat ik met die jumper me multyplyer verhoogen kan..

(lees de revieuw van de ak72) er staat na het omzetten van een jumper kunnen we de proccecor snelheid al snel verhogen)

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 20:30 schreef Anubisje het volgende:
nou in de handlijding staat toch echt dat ik met die jumper me multyplyer verhoogen kan..

(lees de revieuw van de ak72) er staat na het omzetten van een jumper kunnen we de proccecor snelheid al snel verhogen)
Als het in de handleiding staat .. kan je gewoon een nieuwe krijgen! :) Geen probleem dus ..

Verwijderd

Topicstarter
IK HEB GEEN DOOS... ALEEN EEN MOBO EN EEN BON... :(

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op zondag 15 juli 2001 21:09 schreef Anubisje het volgende:
IK HEB GEEN DOOS... ALEEN EEN MOBO EN EEN BON... :(
Een beetje winkel neemt een kapot mobo met bon zonder doos ook terug....
Gewoon proberen. Wat heb je te verliezen? :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Wat is er nou kapot? Je mobo of je CPU? Is een beetje onduidelijk...

Verwijderd

Ja idd, als de proc stuk is kan je moeilijk je mobo gaan ruilen :)

Verwijderd

Hmm.. ik vind het een beetje vreemd.

Je verzet een jumper om de multiplier te veranderen.

Echter je CPU is gelocked waardoor de wijziging geen effect heeft.

Maar waarom brandt ie dan door?

Verkeerde multiplier settings resulteren volgens mij meestal in het niet posten van het systeem.

Zeker dat je niet gewoon per ongeluk je voltage hebt opgeschroefd?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

GaMbiNo

1337

Op zondag 15 juli 2001 21:21 schreef Taco het volgende:
Ja idd, als de proc stuk is kan je moeilijk je mobo gaan ruilen :)
Tenzij je mobo die processor heeft opgeblazen door een defect aan je mobo :P

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
waar psies kwam die rook dan uit???....

lijkt me nie erg logisch dat er rook ergens vandaan komt als je je multip. hoger zet :s

meschien verkeerde jumper :(

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
het zat zo... ik keek in de handleiding en daar sond als je het volgende jumpertje overzet kan je de multyplayer van je cpu hoger zetten...

ik had dat jumpertje overgezet en toen zetten ik hem aan.. toen kwa er rook van een in de buurt gelegen condenzatortje...

(me mobo is dus kapoet)

heb me cpu en werkgeheuren enzo getest..

alleswerkt behanve me cpu.

mijn concluzie: er is een soldeer foutje gemaakt bij die jumper en is er kortsluiting gekomen..

Verwijderd

Waar zit die condensator? Zit 'ie bovenin bij de keyboard/muis poorten in de buurt of soms in de buurt van het 3de en 4de PCI slot?

Als dat 't geval is dan is er een zekering doorgebrand... Die AK72 is voorzien van 2 veiligheidszekeringen...

Verwijderd

hij zit bij me geheigen slots ja

ik ben anubis btw

Verwijderd

Uit de AK72 manual:
Setting CPU Frequency
This motherboard is CPU jumper-less design, you can ser CPU frequency through the BIOS setup, no jumpers or switches are needed

CPU Ratio: 5x, 5.5x, 6x, 6.5x, 7x, 7.5x, 8x, 8.5x, 9x, 9.5x

CPU Cus: 3X: 100.2, 110, and 115 MHz
4X: 120, 124, 129, 133.3, 138, 143, and 147 MHz

In de manual zie ik niks over een jumper om de multiplier te kunnen verhogen, alleen een jumper om tussen 3X en 4X FSB te switchen (met 3X kan je tot 115 MHz en met 4X tot 147 MHz, zie boven)... Deze jumper zit net naast de geheugen slots, dus laat even weten welke jumper je hebt aangepast en waar die precies zit, dan kunnen we wat meer...

Verwijderd

over dat jummpertje heb ik het ja die net 3x en 4x

sorry d8 dat dat de multyplyer was

Verwijderd

Naast het geheugen dus... da's dan de FSB die je aanpast, NIET de Multiplier.

Die condensator die doorfikte, kun je laten weten waar die zit? Dan kan je zien of dit een zekering is die doorgefikt is of iets anders...

Verwijderd

waar zitten die smeldvijligheden dan? dan is het toch een kwestie van vervangen?

Verwijderd

hij zit om presies te zijn... w8 ff dan post ik een screenshot met een pijtje van me mainboard... als je ff geduld hebt

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Op maandag 16 juli 2001 00:03 schreef Anubis het volgende:
waar zitten die smeldvijligheden dan? dan is het toch een kwestie van vervangen?
Jep maar dat zijn bij aopen polyswiches

zelf herstellende zekeringen dus

edit:

en die roken ook niet al ze "doorslaan"

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Bij een normaal mobo zitten die zekeringen in 't mobo gebrand en kunnen niet vervangen worden... De AK72 gebruikt echter 'Resetable Fuses' zoals ze dat noemen, ik weet niet precies wat 't inhoud maar kennelijk kan je ze dus vervangen of hebben ze een soort van zelfreparerende gave...

Op 't bord zitten twee van die condensators die eigenlijk 'Resetable Fuses' zijn.

De eerste zit naast de aansluitingen voor keyboard en muis.

De tweede zit tussen het derde en vierde PCI slot, niet echt ertussenin maar iets naar rechts.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:07 schreef Sine het volgende:

[..]
edit:

en die roken ook niet al ze "doorslaan"
Nou ik moet zeggen dat ik de zekeringen die in me auto zitten (Fiat Cinquecento Rally kitcar, zie usericon >:) ) al wel een paar keer heb door zien fikken en flink roken toen ik aan 't electrische circuit aan 't werk was >:)

Nou ja, niks ergs natuurlijk, daar zijn die dingen voor :)

Geintresseerden moeten maar even kijken op:
http://home.kabelfoon.nl/~mixer/

Verwijderd

die rook heb ik niet echt gezien maar ik rook wel wat eigenaardig.. ik denk ins iedergeval dat hier de stank vandaan kwam..(het kringetje)

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/blaat.gif

die met dat pijltje is dat jumpertje

Verwijderd

Lastig te zien... Als ik in de manual kijk zie ik wel dat daar een lampje moet zitten..

Uit manual:
RAM Power LED
This LED indicates there is power applies to memory. It is useful to check RAM power during Suspend to RAM. Do not unplug memory module when this LED is On.

Heb je niet je geheugen opgeblazen omdat 't ineens op 147 MHz draaide??

Verwijderd

en? kan je er wat aan doen?

Verwijderd

nee me werkgeheugen werkt nog... alles behalve me mobo..

Verwijderd

Nha, gewoon met 't boeltje naar de winkel gaan en omruilen...

Hier valt denk ik niks meer aan te redden..

Verwijderd

ik denk wel dat er zo'n zogenaamd zekeringetje is doorgebrand.. aangezien die zekeringen zichzelf weer zouden moeten maken snap ik niet wrom hij het dan nu niet doet :(

hetmaakt me niet uit of ik potlood streepjes moet zetten

maar ik hoop gewoon dat iemand me kan helpen dat ding te maken

Verwijderd

Gum je potlood streepjes eens weg.. misschien heb je verkeerd gekleurd of is het grafiet eraf gegaan...

Verwijderd

mwa naar de winkel gaan heeft denk ik wijnig nut zonder doos en handleiding en dingen.. zelf zo'n bijgelevert usb kaartje heb ik niet meer aleen de bon :(

Verwijderd

Sig: Atlhon 1200@1500 512 mb geforce 2 mx4000
eh?? :? :? :?

Verwijderd

jah die ga ik morgen kopen dus ik d8 ik zet het er alvast neer :)

maar denk je dat je me nog een beetje met een bijna hopenloze poging kan helpen

Verwijderd

Beetje winkel zal denk ik niet zo moeilijk doen als je geen doos hebt... Ze grijpen gewoon een nieuwe, rukken die uit de doos, douwen die kapotte erin en sturen de boel naar Aopen en jij gaat de winkel uit met nieuw mobo, zonder doos :)

Heb je al geprobeerd om helemaal de stroom voor een paar minuten van de pc af te halen?

Sja, als je cpu 't niet doet in een andere pc dan is 'ie stuk, sim-pel... 't kan echter ook dat naast je cpu ook je mobo is doorgefikt...

Verwijderd

en ik d8 ik kan hem vast wel op 1500 krijgen... :P:P:P patser de pats

Verwijderd

hmmzz wrom zou iik het dan maar niet proberen terug te brengen....

ik bel wel eerst ff op :)

Verwijderd

anders moet ik weer uit zeist naar zoetenmeer rijden met me roest bak

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 20:30 schreef Anubisje het volgende:
Als het in de handlijding staat heb je pech gehad, tenzij het natuurlijk in de handleiding staat. |:(

Kom op nou jongens de Nederlandse taal word in deze fora zwaar verkracht!

Verwijderd

hoezo heb iik dan pech gehad?

is toch juist mooi?

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:43 schreef ApoeItoe het volgende:

[..]

Als het in de handlijding staat heb je pech gehad, tenzij het natuurlijk in de handleiding staat. |:(

Hed waz een interresandte toppik tod nau toe.

Wat maakt het nu uit dat hij wat beroerd schrijft, ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:43 schreef ApoeItoe het volgende:

Dank je, eindelijk waardering voor me werk :)

Verwijderd

ik heb heeel erg dislexie :( sorry :(

Verwijderd

iig ff bttp kan er nog wat aan gedaan woorden of is het gewoon rijzen in de roestbak?

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:49 schreef Anubis het volgende:
...of is het gewoon rijzen in de roestbak?
typefout... moet zijn, OP de roestbak... fietser! :)

Verwijderd

hoe weet jij nou of ik fiets met je fiat :)

Verwijderd

Omdat je pas 15 bent...

Verwijderd

wtf hoe weet jij dat?

Verwijderd

omg laat maar... me info.. :) ins ieder geval... je fiat ziet er wel leuk uit zo.. heby ook een groter plaatje?

Verwijderd

Ik denk wel dat je het moeilijk krijgt in die winkel, zoals ik het begrijp heb je niet goed gelezen wat die jumper doet, dus als hij dan doorbrandt is dat niet hun schuld.

Aan de andere kant is het zo dat die jumper daar zit zodat je hem om kan zetten (anders zat hij er niet :) )

Vooral als je zeker weet dat die zekering erop gemaakt zijn zichzelf te repareren, zou ik de reis wagen.

suc6

Verwijderd

hmmzz.. ik zeg natuurlijk dat hij er spontaan mee kapte...

of mis ik wat?

Verwijderd

Dan iig die jumper terugzetten en misschien een een of ander 'fabrieksfoutje' inbouwen.

Een draadje of connectortje saboteren ofzo

Verwijderd

zo slim zijn die mensen niet toch?

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:55 schreef Anubis het volgende:
omg laat maar... me info.. :) ins ieder geval... je fiat ziet er wel leuk uit zo.. heby ook een groter plaatje?
Kijk maar op:
http://home.kabelfoon.nl/~mixer/

Verwijderd

en hoe hard gaat hij? op de teller?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
mischien een scharale toost
maar mischien heeftie toch wel ff heel hard gelopen >:)

nouja je kan hem proberen terug te brengen
als je niks aan het bord ziet

Verwijderd

Geen idee... De teller gaat maar tot 160 en daar loopt 'ie dus uit de teller >:)

Met dynamo uitgeschakeld (zit een speciale knop voor) loopt 'ie zelfs nog harder :)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 01:03 schreef Anubis het volgende:
zo slim zijn die mensen niet toch?
Ligt eraan waar je hem gekocht hebt, wij hebben hier een paar sjops, bij de commercielen (expert, ojee) kan je ze ng wel een verneuken, maar de tweakert gaat natuurlijk naar de hobbywinkel (waar dus ook tweakers werken) en die verneuk je niet makkelijk

Verwijderd

als de dinamo is uitgeschakeld krijgt hij geen stroom en start hij niet eens dus gaat hij niet harder..

(ik doe maar of ik dom ben hoor :):) )

Verwijderd

powerline zoetenmeer... ik weet niet of je het kent maar is wel chille zaak :)

kweet niet of ze er slim zijn.. hoop het in dit geval niet

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 01:10 schreef Anubis het volgende:
als de dinamo is uitgeschakeld krijgt hij geen stroom en start hij niet eens dus gaat hij niet harder..

(ik doe maar of ik dom ben hoor :):) )
Als je rijd is dit toch niet van belang, je moet inderdaad niet vergeten 'm weer aan te zetten als je stopt anders ben je inderdaad de lul...

Ook moet je 't niet 's nachts doen want dan zie je je koplampen steeds zwakker worden totdat ze uitgaan en dat vinden andere weggebruikers niet leuk zo schijnt 't... :)

Verwijderd

Als je terug gaat naar de winkel haal dan wel eerst even de streepjes van je cpu af, anders gaan ze vast en zeker moeilijk doen...

Verwijderd

streepjes? van cpu??? ik ga met me mobo terug? en dan weet ik nog niet wat je met streepjes bedoelt?

Verwijderd

Je vertelde toch dat je je cpu had getest in een andere bak en dat 'ie 't daar ook niet deed? Dan lijkt 'ie me toch kaput te zijn...

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op maandag 16 juli 2001 01:12 schreef Pierce21 het volgende:

[..]

Als je rijd is dit toch niet van belang, je moet inderdaad niet vergeten 'm weer aan te zetten als je stopt anders ben je inderdaad de lul...

Ook moet je 't niet 's nachts doen want dan zie je je koplampen steeds zwakker worden totdat ze uitgaan en dat vinden andere weggebruikers niet leuk zo schijnt 't... :)
blaat... dit is onzin man. Wat d8 je van je bougies enzo.. en je koelventilator, en je benzinepomp en je koelvloeistofpomp ...etc

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 01:21 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

blaat... dit is onzin man. Wat d8 je van je bougies enzo.. en je koelventilator, en je benzinepomp en je koelvloeistofpomp ...etc
Je accu doet 't nog wel, hij laad alleen niet meer bij.. Daarom kan je ook niet te lang zonder dynamo rijden... logisch..

Verwijderd

heee???? ik heb me cpu in andere bak getest en daar deed hij het... alles heb ik in endere bak gestest en alles deed het ... aleen toen ik cpu uit andere bak in me mobo deed deed hij het ook niet..

wat bedoel je nou met streepjes??

Verwijderd

laat maar, mijn fout..

Verwijderd

omg staat er nou dat ik een geforce 2 mx 4000 heb??? ik wist niet eens dat dat bestond :P

Verwijderd

mx4000

dat zijn 40 pipelines... dat is best relext d8 ik zo

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 01:24 schreef Anubis het volgende:

wat bedoel je nou met streepjes??
Ik denk dat hij de potloodstreepjes bedoeld die je er misschien opgezet hebt om je cpu te overclocken.

Ik heb ook niet echt begrepen of hij opgevoerd was, volgens mij was je dat net aan het proberen.

Goeie les dus: Alleen oc'en als je weet wat je doet!

Verwijderd

dat was ik net aan het proberen jah... en wrom zou ik streepjes eraf halen als ik met me mobo terug ga? of staan die dingen dan op je mobo...

Verwijderd

ff een test of me animatet gif nu werkt...

Verwijderd

gvd nee

Verwijderd

Je komt wel snel in HK zo. :)

Nee, die streepjes staan dan op je processor, maar als daar niets mee aan de hand is zou ik heb wel ff meenemen (erop laten zitten) anders heb je alleen maar meer kans dat ze het niet vertrouwen.

Verwijderd

HK?

Verwijderd

kijk eens aan me logo werkt :P

Verwijderd

Mooi, nu nog even de faq lezen ivm SG (Stuffis Generalis) en HK (Tweakers HuisKamer)

edit:

Volgens mij heb ik dat logo al eens erder gezien.

Verwijderd

nah jah.. ik snap niet waar je het allemaal over hebt..

Verwijderd

heb je die eerder gezien???

heb hem net zelf gemaakt :(

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/zelf.gif

sorry van de lage kleuren :P

Verwijderd

Zet je ICQ ff aan

Verwijderd

weet niet hoe ik een new user aanmaak met icq want ik zit nu op de laptop van me broeder en die heeft zijn icq er al op geinstalled :(

als iemand me kan vertellen hoe ik een user ad en dan van user kan zwitchen..

Verwijderd

Rechtermuisknop op het bloemetje, my ICQ, change user on this computer, add another registered user, dan kies je voor 'existing user' en dan voer je gewoon je nummer in.

Dan kan je het zelfde pad volgen,alleen kies je dan niet voor 'add another registered user', maar voor change the active user.

suc6, ik wacht nog ong. 15 min, dan ga ik naar bed.
Pagina: 1