Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11 21:44
Hoi allen,

Ik heb een vraag. Situatie thuis is, als alles binnen is, als volgt:

- Intel Nuc 6th gen i5 met Iris 540gpu
- Onkyo receiver en Sony 4k TV (beide hdmi 2.0 en hdcp 2.2)

Nu heeft de NUC hdmi 1.4b en mini display port 1.2.

Als ik de Club 3d mini displayport 1.2 naar hdmi 2.0 koop. Zou ik dan 4k 60fps met pass through audio kunnen realiseren?

Mijn bedenkingen zitten hem erin of de Iris 540 het aan gaat kunnen in combinatie met de Skylake i5 (6260u)

En ik zou eventueel ook met 4k 30fps afkunnen (incl pass through audio) omdat het uitsluitend voor films en Netflix is van stereo tot Dolby Atmos/DTS HD. (Netflix kijk ik via de Windows 10 app)

Stel dat dit niet werkt. Zijn er opties met een eGPU? Ik heb hier al naar gekeken, maar loop tegen het ontbreken van een thunderbolt Port op de nuc (max usb 3.0).

Thanks all

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens de specs moet het kunnen werken, 2160p60 over DP maar je hebt geen goede HEVC-decoding in de CPU.

Denk dat NetFlix nog wel gaat maar als je H265/HEVC wil gaan afspelen, ben ik bang dat je haperingen gaat krijgen en/of de CPU snel een zware load genereert.

Dan kan je beter/later een NUC7 of een aankomende NUC8 aanschaffen; die i5's doen amper 25% CPU als je een HEVC 2160p gaat afspelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11 21:44
MAX3400 schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:48:
Volgens de specs moet het kunnen werken, 2160p60 over DP maar je hebt geen goede HEVC-decoding in de CPU.

Denk dat NetFlix nog wel gaat maar als je H265/HEVC wil gaan afspelen, ben ik bang dat je haperingen gaat krijgen en/of de CPU snel een zware load genereert.

Dan kan je beter/later een NUC7 of een aankomende NUC8 aanschaffen; die i5's doen amper 25% CPU als je een HEVC 2160p gaat afspelen.
Ai die had ik dus overgeslagen.. Vrijwel alle films die ik wil gaan spelen zijn hevc 10 bit.

Dat is zonde, was eigenlijk niet van plan om mijn hele systeem te gaan vervangen! Dit is ook niet te ondervangen met een softwarematige decoder/programma?
Of zou een eGPU hier iets in kunnen betekenen? Maar ja, dan heb ik weer die beperking door usb 3.0..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan proberen om VLC3.0 te installeren en te kijken hoe het gaat. Met enige nuance, een externe GPU zal een GTX1030 of hoger moeten worden met minstens 3GB VRAM. Die kosten snap je waarschijnlijk wel meteen.

Op http://jell.yfish.us kan je allerlei bitrates downloaden en testen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof