Toon posts:

Standalone DVD-Speler + NTSC - zwartwit beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gebruik gemaakt van Search, maar de meeste topics hierover gingen over TV-Out. Mijn probleem heeft betrekking op een standalone dvd-speler, dus aub niet deleten want ik kom er niet meer uit :*

Ik heb dus een Sony DVP-S336 (335) en nou heb ik wat regiovrije NTSC-films. Ik zet dan de TV over op NTSC en dan krijg ik alleen zwart-wit beeld, het geluid doet het wel gewoon goed. Bij PAL doet het geluid het ook goed, bij het beeld zie je alleen zwart-witte strepen.

Volgens mij is de TV wel goed, want die ondersteund dacht ik wel NTSC. De DVD-speler is niet regiovrij, maar dat heeft hier denk ik niets mee te maken :? Want het zijn regiovrije dvd's, anders zouden ze ook niet in zwart-wit afspelen neem ik aan...

Heb ik een NTSC naar PAL-Convertor, of één of ander stekkertje nodig? Ik kom er namelijk niet meer uit :(

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ik denk dat je een NTSC -> PAL converter nodig zal hebben.

Wat voor teevee heb je ????

Want ikzelf denk dat je teevee het niet ondersteunt, maar het kan ook een andere oorzaak hebben.

-

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

thanks voor je snelle reply :)
Ik heb een Philips Matchline (25DC2065/28DC2075), dit was volgens mij zelfs de eerste TV van dit kaliber :D, want die hebben we zo'n 11 jaar geleden gekocht :(
Het zou dus goed kunnen, dat hij geen NTSC ondersteund.

Is een NTSC-Pal Convertor een kabeltje, of zo'n kastje waarmee je kan kiezen wat je nu wil afspelen...

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Als je nog het boekje van de TV hebt, zou je de specs van dit "beestje" kunnen opzoeken.
Omdat de TV al zo'n 11 jaar oud is, zijn de specs niet te vinden op het internet.

Je zou het anders ook via de video kunnen proberen. Ook hier geld dan dat je video het NTSC-signaal om moet kunnen zetten naar PAL.

Een NTSC-PAL converter is naar mijn weten een klein kastje wat het beeld aanpast qua grootte en frequentie.

Verder nog veel succes !!

-

Verwijderd

Topicstarter
Boekje van TV:

Dit multi-norm TV-toestel is geschikt voor de ontvangt van de volgende TV-systemen:
PAL/SECAM BG
SECAM L (Frans)
NTSC (Amerikaans)

Dus dat zit denk ik wel goed.

Heeft iemand enig idee hoe ik het aan de praat kan krijgen, of waar ik een NTSC-PAL Convertor kan krijgen en wat die ongeveer kost?

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 13:53
Ik heb zelf ook een Philips Matchline, wel iets nieuwer dan die van jou, maar ik wilde even melden dat ik dus 3 scart-aansluitingen op mijn TV heb, en slechts 1 is geschikt voor NTSC.
Want volgens mij moet het gewoon werken bij jou, want de specs zijn goed.
Wat je ook nog kan proberen is je DVD-speler bij iemand anders testen en kijken of je daar hetzelfde probleem krijgt.
Dan weet je zeker dat het niet aan je DVD-speler ligt.

Succes.

The difference between men and boys is the size of their toys

Pagina: 1