Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:13
Hallo Tweakers,

Ik vraag me af of het mogelijk is om een webdav map van een cloud zo te mounten op een Android telefoon (Huawei P8) dat de foto's in de map zichtbaar zijn in de foto galerij.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie

Beste antwoord (via rens-br op 24-04-2018 10:12)

Verwijderd

nossie63 schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:29:

Je kunt Google foto's dit laten beheren en dan heb je onbeperkte opslag van je foto's maar niet meer in de originele grote/resolutie. Ik maak voor haar de backups naar de NAS maar dan is zij de foto's 'kwijt'.
Google foto's voor haar, zodat ze aan iedereen der foto's op haar telefoon kan laten zien. En op de NAS heb je dan de originele en een 2de backup.

Google Foto's, laat ook de foto's zien die op de Gdrive staan, dus geen probleem als ze van der telefoon weg zijn/gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 14:16

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zal ongetwijfeld kunnen maar dan ga je veel (en overbodig) data genereren.

Aangezien de standaard gallery niet zomaar voor users aan te passen is, ben ik wel bang dat je je device moet rooten en WebDav een mountpoint moet gaan geven in je gallery.

Er zijn meerdere tools zoals ES Explorer die WebDav aankunnen; welke tools heb jij al gebruikt en waar loop je precies tegenaan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
Ik wil het heel makkelijk maken voor mijn vrouw. Ze is nogal van de foto's maar de P8 is met 16GB (10GB bruikbaar voor gebruiker en 128GB micro SD best snel vol met de vele foto's die zij maakt.

Je kunt Google foto's dit laten beheren en dan heb je onbeperkte opslag van je foto's maar niet meer in de originele grote/resolutie. Ik maak voor haar de backups naar de NAS maar dan is zij de foto's 'kwijt'.

Ik weet idd dat je met ES File Explorer een webdav map kunt benaderen maar dat is voor haar te omslachtig, ze wilt ze gewoon in de galerij. Dus vandaar de vraag of dit op een relatief simpele manier te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 14:16

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik wil het heel makkelijk maken voor mijn vrouw. Ze is nogal van de foto's maar de P8 is met 16GB (10GB bruikbaar voor gebruiker en 128GB micro SD best snel vol met de vele foto's die zij maakt.
Snap niet dat mensen met grofweg 12000 foto's onderweg willen zijn; 1 ongelukje en alles is weg...
NAS & WebDav
Wat is nu het probleem? Zolang je thuis bent op hetzelfde netwerk (WiFi) kan je toch met DS File of DS Photo die spullen raadplegen? En als je buiten bent (theoretisch) dan wil je toch helemaal niet over je upstream van je ISP even elke keer 20K thumbnails/foto's via WebDav mounten en daar doorheen scrollen? De snelheid ervan zal je tegenvallen, om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid data die verstookt wordt op de 4G.
een relatief simpele manier
Ik denk van niet maar ik ben niet 100% thuis in WebDav mountpoints. Zoals ik net al vroeg; welke tools had je al geprobeerd, welke werken niet / gedeeltelijk of tegen elke zaken loop je verder aan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Google foto's voor haar, zodat ze aan iedereen der foto's op haar telefoon kan laten zien. En op de NAS heb je dan de originele en een 2de backup.

Google Foto's, laat ook de foto's zien die op de Gdrive staan, dus geen probleem als ze van der telefoon weg zijn/gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nossie63
Tja @Verwijderd, zo simpel kan het zijn...
Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht.

Dank je wel! 👍Opgelost.
Pagina: 1