Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook / gaming laptop met egpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
80% is werk gerelateerd, niets zwaars voor nodig, heb nu een Asus ultrabook met een u serie i3 en 4gb + ssd. Wil met een nieuwe echter ook kunnen gamen op 1080p met 60+ fps. Pc gaat de deur uit. Mijn idee is dus om iets te zoeken wat licht is, een goeie CPU heeft, tb3 voor egpu en het liefst 120 of 144hz lcd. Gpu is minder belangrijk want ik wil voor thuis toch een zware egpu gebruiken. De combinatie van zware cpu en een LCD gericht op gaming zonder een goede gpu is echter lastig te vinden..

Wat is je budget?
1800 zonder de egpu

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
yes,altijd onderweg (service engineer communicatie) dus portability is heel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Zat zelf te denken aan de nieuwe gigabyte earo 15. Deze is voor de performance vrij licht, 144hz LCD en met de gtx1060 binnen budget, of in de buurt van in ieder geval. Kan dan in een later stadium een egpu case met een zwaardere kaart in. Ik snap dat een aparte game pc een goedkopere optie is maar ik ben het zat om 2 systemen bij te houden en wil ook onderweg of in een hotel een potje csgo of iets dergelijks kunnen spelen, dat is met mn huidige ultrabook geen optie.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Alle reacties

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
heb je je wel goed verdiept in de eGPU's? Ik heb uit mijn eigen beperkte onderzoek begrepen dat er op dit moment nogal wat haken en ogen aan kleven.

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Tja ideaal is het niet, maar als je en een portable wilt en thuis hoge fps op hetzelfde systeem, zul je ergens in moeten leveren. Als je een 1080ti moet aanschaffen om 1080 performance te krijgen dan is dat maar zo. Maar daarom ook deze vraag, zoals ik al aangaf zit ik nu naar een 15x te kijken maar dan betaal ik eigenlijk al teveel want heel die videokaart heb ik niet nodig. Dus als iemand nog een alternatief weet hoor ik het graag.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Heb je al gekeken naar de Raze Blade Stealth? pricewatch: Razer Blade Stealth

Valt nog binnen budget en is voor de doelgroep zoals jij die omschrijft, mobiel onderweg en Thunderbolt 3 voor eGPU aansluiting thuis. Een 13,3" 70Hz display. Eventueel zou je thuis een extern scherm op je eGPU aan kunnen sluiten voor de 122/144Hz.

Denk dat dit kwa bouwkwaliteit/overall een van de betere laptops is binnen je budget en beoogde gebruik. Prijs kwaliteit is er ongetwijfeld beter te vinden.