Toon posts:

processor in laptop te heet?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe laptop gekocht. P3 700mhz. Hoe warm mag de processor worden, want mijn laptop wordt aan de onderkant wel errrugghh warm. nou zie ik aan de zijkant door een roostertje wel dat er koelribben opzitten, mischien is dat juist voor transport van warmte naar de buitenkant??
als iemand weet hoe warm ie mag worden hoor ik het graag!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat hoort zo...

They made me do it.

Verwijderd

Jepz dat hoort volgens mij ook zo. Ik heb zo'n mini libretto en als mijn hd een beetje gaat draaien word ie gloeiend heet, maar vastlopen doet ie niet

Verwijderd

De onderkant van de laptop fungeert als koelplaat van de proc. Daarom is het tegenwoordig vaak niet te doen om met een laptop op schoot te werken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 15 juli 2001 21:19 schreef Taco het volgende:
De onderkant van de laptop fungeert als koelplaat van de proc. Daarom is het tegenwoordig vaak niet te doen om met een laptop op schoot te werken :)
dat is de reden dat ze tegenwoordig notebooks genoemd worden, die krengen op je schoot is wordt idd wel erg warm als je er een beetje mee loopt te gamen voor een paar uur.

/ontopic

Een laptop wordt idd erg warm, maar dit is verder heel normaal voor dat ding. Ik heb zelf een SONY VAIO staan en dat ding wordt erg warm (niet heet maar wel warm). De acer van mijn pa die wordt pas echt goed heet, maar ja kreng blijft draaien :7

Verwijderd

Ook die amerken worden teringwarm, compraq/hp/toshiba
Ik vind persoonlijk die sony dingen echt gaaf! wil je ee fotootje posten van de flaptop die jij hebt?

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 22:11 schreef killerbolt het volgende:
Ook die amerken worden teringwarm, compraq/hp/toshiba
Ik vind persoonlijk die sony dingen echt gaaf! wil je ee fotootje posten van de flaptop die jij hebt?
probleem om op te lossen
bij mycom hebben ze in de uitverkoop een cooler voor je laptop die je in een pcmciaslot kan duwen
werkt goed:p

Verwijderd

Dus je hoeft niet bang te zijn dat ie te heet wordt??

Want ik heb ook ff gevoeld en echt na een uurtje wordt ie zeeeer heet.

Maar dat kan voor de rest geen kwaad?

En heb ik trouwens nog een vraag; hoe lang doen jullie met 1 batterij?? Ik namelijk maar zo'n twee uur of is dit ook normaal?

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:57
leg anders iets onder je laptop (luciferdoosje ofzo) zodat de warmte beter weg kan. Vooral met het hete weer van vorige week begint de mijne raar te doen als ik er niets onderleg

Verwijderd

De wat goedkopere laptops die hebben idd die openingen aan de onderkant zitten :?
Dat is best wel stom natuurlijk. zolang je dat ding op tafel zet kan de warmte nog een beetje weg, omdat hij op de voetjes staat, maar als je hem op schoot doet dan kan het geen kant op. Dat is wel weer het voordeel van zon compraq, die heeft de koelopeningen aan de zijkant zitten.
Jammer genoeg heb ik zelf geen laptop, lijkt me wel geinig

Verwijderd

als het plastic aan de onderkant nog niet begint te smelten, en windows loopt nog, is dr nix aan de hand!!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb hier zelf een IBM Thinkpad T20 (p3 700) en die heeft ook een koelingsuitgang aan de zijkant, desondanks wordt ie errug warm.
Is verder helemaal niet erg is doodnormaal

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Ik heb zelf een topline 9003 M-PII @333 Die best wel warm wordt, maar als hij boven een bepaalde temp komt dan grijpt de ventilator in. Dit ding vreet stroom en is alleen nodig als je gaat gamen of dvd's kijken. Dus 4 uur zonder spellen en 1,5 uur met spellen.
Pagina: 1