Toon posts:

3 monitoren op 1 pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen,

Hoe kan ik 3 monitoren aansluiten op mijn PC?

PC: Intel Core I7-4790

Videokaart: AMD Radeon R9 200 series
Aansluiting 1: DVI VGA
Aansluiting 2: HDMI
Aansluiting 3: DP
Aansluiting 4: DVI-D

Beeldscherm 1: Samsung S23C570 HDMI & VGA
Beeldscherm 2: Samsung S24F356 HDMI & VGA
Beeldscherm 3: Samsung S24D340 HDMI & VGA

Verloopstuk 1: VGA - DVI (-)
Verloopstuk 2: VGA - DVI (+)
Verloopstuk 3: DP - HDMI

Ik heb (voor zo ver ik weet) alle mogelijke combinaties geprobeerd.
Status tot dusver is dat ik 2 monitoren krijg aangesloten.
Wanneer ik een 3e monitor aansluit dan blijf ik beeld houden op maar 2 monitoren of zelfs maar op 1.
Het 3e monitor wordt niet herkend bij de beeldscherm instellingen.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-04-2018 21:47)

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:50
Je kan het beste alle drie je monitoren op HDMI aansluiten. Dat geeft echt betere beeldkwaliteit dan VGA.

Je kan dan doen:
HDMI > HDMI
DP > HDMI
DVI-D > HDMI

Het kan inderdaad zijn dat je GPU geen drie aansluitingen tegelijk ondersteund. EVT wat Pjot hierboven zegt kan dan een oplossing zijn: twee aansluitingen op je GPU & 1 via je mobo op je IGPU (moet je wel zorgen dat die in je bios niet op disabled staat).

Welke Radeon r9 heb je precies?

[ Voor 6% gewijzigd door Ayazis op 22-04-2018 14:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
En als je 3e monitor op je moederbord aansluit? Deze zal op igpu werken.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:50
Je kan het beste alle drie je monitoren op HDMI aansluiten. Dat geeft echt betere beeldkwaliteit dan VGA.

Je kan dan doen:
HDMI > HDMI
DP > HDMI
DVI-D > HDMI

Het kan inderdaad zijn dat je GPU geen drie aansluitingen tegelijk ondersteund. EVT wat Pjot hierboven zegt kan dan een oplossing zijn: twee aansluitingen op je GPU & 1 via je mobo op je IGPU (moet je wel zorgen dat die in je bios niet op disabled staat).

Welke Radeon r9 heb je precies?

[ Voor 6% gewijzigd door Ayazis op 22-04-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Google is ur best friend, https://community.amd.com/thread/218217
Oh en vergeet niet de laatste beschikbare drivers te instaleren :P

[ Voor 35% gewijzigd door coolbvrobin op 22-04-2018 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:15

MsG

Forumzwerver

Ik heb ook een R9 290 gehad, deze kan maar 2 monitoren aan met het DVI/HDMI-signaal. Zeer vermoedelijk is je DP-HDMI adapter gewoon een passieve adapter die het HDMI-signaal doorstuurt over de DisplayPort. Je moet een actieve adapter hebben die ook echt een DisplayPort-signaal doorgeeft aan de monitor.

Ik quotte hierover altijd een filmpje (deze vraag komt hier redelijk vaak voor namelijk) maar kan hem zo niet vinden.

Deze had ik voor minder dan een tientje: https://nl.aliexpress.com...il-package/743245345.html

In Nederland kost zo'n daadwerkelijk actieve adapter/kabel vaak 30+ euro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie snelle reactie, helaas nog geen positief resultaat.

1. Aansluiten op het moederbord werkte niet.
2. Betreft afkortingen en computertaal ben ik een leek
3. Videokaart 2048MB GDDR5, voldoende info?
4. Ook met dat engelse antwoord kom ik er helaas niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 18:59
Weet je je weg te vinden in je (EFI) BIOS?

Want dan moet je je Primary Graphics op "iGPU" of "onboard" zetten....dan kun je in elk geval één scherm op je moederbord aansluiten en de rest op je R9.

(Volgens mij moet dat vanaf de derde Core i-generatie al kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet de weg in EFI BIOS niet te vinden. Kan je me op weg helpen waar ik dan moet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProjWorld
Nederlandstalige uitleg om in UEFI BIOS te komen

Ik weet niet wat voor merk en type je gebruikt, maar je kunt met de pijltjestoetsen en [ENTER] en [ESC] navigeren door het menu.

Probeer Primary Graphics te vinden. Waarschijnlijk zit het ergens in "Advanced".
Als de keuze op "PCI-E" staat, moet je hem op "onboard" zetten.
Save en restart als je klaar bent.

Vergeet alleen niet om alvast een scherm op je moederbord aan te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door ProjWorld op 22-04-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:09:
Dank voor jullie snelle reactie, helaas nog geen positief resultaat.

1. Aansluiten op het moederbord werkte niet.
2. Betreft afkortingen en computertaal ben ik een leek
3. Videokaart 2048MB GDDR5, voldoende info?
4. Ook met dat engelse antwoord kom ik er helaas niet uit.
Staat je IGP in de bios aan of uit? Heb je wel drivers voor je IGP?
Ik heb zelf namelijk vroeger met mijn 290 2 schermen gehad plus een versterker via HDMI via de onboard GPU. Het is dus prima mogelijk.

Overigens, gewoon door je bios heengaan. Zolang je geen waardes verandert kan je niks slopen. Tevens kan je exit zonder saven doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 22-04-2018 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-10 11:25
MsG schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:05:
Ik heb ook een R9 290 gehad, deze kan maar 2 monitoren aan met het DVI/HDMI-signaal. Zeer vermoedelijk is je DP-HDMI adapter gewoon een passieve adapter die het HDMI-signaal doorstuurt over de DisplayPort. Je moet een actieve adapter hebben die ook echt een DisplayPort-signaal doorgeeft aan de monitor.

Ik quotte hierover altijd een filmpje (deze vraag komt hier redelijk vaak voor namelijk) maar kan hem zo niet vinden.

Deze had ik voor minder dan een tientje: https://nl.aliexpress.com...il-package/743245345.html

In Nederland kost zo'n daadwerkelijk actieve adapter/kabel vaak 30+ euro.
DIt is volgens mij het enige juiste antwoord. Je hebt een actieve adapter nodig voor 1 van je monitoren.

Allekabels.nl heeft ze ook maar dan zijn ze wel iets duurder:
https://www.allekabels.nl...rt-naar-hdmi-adapter.html

of via amazon:
https://www.amazon.de/Dis...dmi+to+displayport+active

https://www.amazon.de/ICZ...dmi+to+displayport+active

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
Oaquasis schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:55:
[...]

DIt is volgens mij het enige juiste antwoord. Je hebt een actieve adapter nodig voor 1 van je monitoren.
...
De vraag was hoe 3 monitoren op de PC aan te sluiten? Een adapter bestellen kan altijd nog, maar alles is aanwezig om de derde monitor aan de gang te krijgen.

Een actieve adapter (kostte mij minder dan € 3,-) kost dan geld en meer tijd. Aan de vraagstelling en reacties van hem(?) kun je afleiden, dat hij wel bereid is om er enige moeite in te steken.

Dan is het in mijn ogen zinvoller om hem op weg te helpen in zijn eigen systeem, zonder meteen alles voor te kauwen of overweldigen met onbekende begrippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ProjWorld schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:48:
[...]

De vraag was hoe 3 monitoren op de PC aan te sluiten? Een adapter bestellen kan altijd nog, maar alles is aanwezig om de derde monitor aan de gang te krijgen.

Een actieve adapter (kostte mij minder dan € 3,-) kost dan geld en meer tijd. Aan de vraagstelling en reacties van hem(?) kun je afleiden, dat hij wel bereid is om er enige moeite in te steken.

Dan is het in mijn ogen zinvoller om hem op weg te helpen in zijn eigen systeem, zonder meteen alles voor te kauwen of overweldigen met onbekende begrippen?
Ben benieuwd naar je 3 euro actieve adapter. 99 van de 100 keer snapt verkoper het verschil niet en koop je in werkelijkheid een passieve. Maar goed wellicht is er tegenwoordig meer mogelijk zonder DisplayPort, ten tijde van mijn HD7970 nog niet en toen werd ik zelf in deze materie gegooid en heb die setup aangehouden bij toentertijd mijn R9 290 en nu mijn GTX 970 nog steeds.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
MsG schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:56:
[...]

Ben benieuwd naar je 3 euro actieve adapter. 99 van de 100 keer snapt verkoper het verschil niet en koop je in werkelijkheid een passieve. Maar goed wellicht is er tegenwoordig meer mogelijk zonder DisplayPort, ten tijde van mijn HD7970 nog niet en toen werd ik zelf in deze materie gegooid en heb die setup aangehouden bij toentertijd mijn R9 290 en nu mijn GTX 970 nog steeds.
Willekeurige vergelijkbare adapter of deze

Het belangrijkste om te onthouden is dit: als er op zijn minst een VGA-conversie plaatsvindt, is het altijd een actieve adapter. 3-in-1 oplossingen zijn vaak ook actief, maar de kwaliteit van de audio kan soms een beetje bedenkelijk zijn ivm. ruis en of storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je 3 beeldschermen hebt met digitale mogelijkheden is vrijwillig naar VGA gaan natuurlijk het slechtste wat je zou willen. Ik had het dan ook over DP -> HDMI of DP -> DVI, zie m'n links. Analoge conversie vanaf digitaal moet wel actief inderdaad, dat begrijp ik ook ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjWorld
De vraagsteller heeft alleen HDMI en VGA op zijn monitoren?
Daarom wijs ik daarop.

De 3-in-1 kastjes met VGA/DVI/HDMI zijn meestal ook actief...kost ietsjes meer, maar nog altijd minder dan hier in Nederland. Heb er 3 voor € 14,80 gekocht ooit. Inmiddels zijn ze duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die 3-in-1 kastjes zijn op DVI en HDMI-basis zeker niet actief.

Ik zie dat de TS 3 X een scherm met HDMI en VGA heeft.

Dan wil je het het liefst zo lijkt me:
1 X HDMI - HDMI
1 X HDMI - DVI (dat kan gewoon een simpel converter blokje, want is gewoon hetzelfde signaal)
1 X HDMI - Actieve DP converter

Dan heb je er geen inferieur analoog meer tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen onwijs bedankt!!! Ik heb het voor elkaar gekregen om 3 monitoren op 1 pc te draaien:)

Oplossing:

Monitor 1 aangesloten op HDMI (HDMI kabel)
Monitor 2 aangesloten op DP (HDMI - DP kabel)
Monitor 3 aangesloten op HDMI van Moederbord (HDMI kabel)

Daarnaast heb ik de computer opnieuw opgestart. Hierbij kwam het "videokaart merk" in beeld en kan ik via F11 het systeem inkijken. Gezocht naar Graphics - Advanced. Daarbij zag ik dat "IGD Multi Monitor" op "Disabled" stond. Deze heb ik toen veranderd in "Enabled".

Het vreemde was dat er in eerste instantie niets gebeurde. Monitor 3 met VGA en DVI-VGA aangesloten op moederbord maar deed het niet. Toen heb ik Monitor 3 met een HDMI kabel aangesloten op het moederbord en hij deed het direct.

Kan het zijn dat je misschien alles via HDMI moet aansluiten? Wellicht haal ik nog wel een DVI - HDMI koppeling zodat ik alle monitoren op mijn Videokaart kan aansluiten via HDMI.

In iedergeval iedereen onwijs bedankt voor het meedenken. Ik had niet verwacht dat ik hier als computer leek zou uitkomen. TOP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat HDMI of DVI maakt geen verschil dat is hetzelfde signaal maar dan met geluid er bij in, maar als het zo voor jou prima werkt zou ik niet nog weer zo'n plugje aanschaffen.

Pagina: 1