EA account hacked: wat te doen met de email

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 21:43
Beste mensen,

Gezien het onderwerp leek dit forum me misschien wel een geschikte plaats om dit te vragen. Mijn EA account is gisteren "gehacked". Althans ik kreeg een email dat mijn emailadres van mijn EA account is verandert. Natuurlijk snel weer omgedraaid (de beveiligingsvraag is naar een Russische vraag verandert zodat ik er niks mee kan? Interessant trucje). In deze email stond ook het nieuwe email adres, het adres van de hacker? Valt hier nog iets mee te doen? Ergens te registeren?

Groeten,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

titel iets verduidelijk

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In de tijd dat je dit topic tikte, had ik als hacker zomaar alweer 500 nieuwe mailadressen kunnen aanmaken.

Over het algemeen hebben bedrijven als EA een abuse-mailbox; mogelijk kan je daar even onderzoek naar doen.

Voor de rest; scherp opgemerkt maar ik denk dat je de mail gewoon mag negeren en lekker verder moet gamen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
Haha, ja daar was ik al bang voor! Ik merkte ook dat mijn gebruikersnaam/ingamename was aangepast, dus ik hoopte dat de account misschien al was doorverkocht aan een derde persoon/gamer en dit misschien zijn email was.

Maar bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik weet niet of je dit soort informatie in je EA accoutn kunt opslaan, maar check vooral ook even of je geen persoonlijke / bankinformatie op je account hebt staan. Zou jammer zijn als je credit card ineens ook in roebels uitkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan de volgende punten nog even doornemen (zover je dat misschien niet al gedaan had) :)

- Wachtwoord wijzigen (en ook van andere zaken waar je eventueel hetzelfde - misschien makkelijk -
wachtwoord gebruikt).
- 2FA instellen - vergeet niet de back-upcodes veilig op te slaan!
- Bij de geheime vragen desnoods volledig iets willekeurigs invoeren met een willekeurig antwoord, wat je bijvoorbeeld vervolgens in een wachtwoordmanager kan opslaan.
- Controleer zoals @Edmin aangeeft ook even je privacy gevoelige informatie.
- Contact opnemen met EA Support (al is het puur voor het doorgeven van je constatering)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
Bedankt voor de tips! Moet helaas even wachten tot de hulpdienst morgen weer open gaat, voor alles is de beveiligingsvraag nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 06:29
rlkz schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:33:
Je kan de volgende punten nog even doornemen (zover je dat misschien niet al gedaan had) :)

- Wachtwoord wijzigen (en ook van andere zaken waar je eventueel hetzelfde - misschien makkelijk -
wachtwoord gebruikt).
- 2FA instellen - vergeet niet de back-upcodes veilig op te slaan!
- Bij de geheime vragen desnoods volledig iets willekeurigs invoeren met een willekeurig antwoord, wat je bijvoorbeeld vervolgens in een wachtwoordmanager kan opslaan.
- Controleer zoals @Edmin aangeeft ook even je privacy gevoelige informatie.
- Contact opnemen met EA Support (al is het puur voor het doorgeven van je constatering)
Nog een punt:
Indien de topicstarter hetzelfde e-mail adres + wachtwoord op een andere site gebruikt, gelijk ook daar het wachtwoord veranderen.
Mijn account was gehackt tijdens de grote bitcointalk.org hack een aantal jaar geleden, binnen 1 maand was ook mijn steam account ''verdwenen'' haha (het is dat ik al jaren niet meer spelletjes speel via de pc dus ik lag er niet wakker van..).

Pfff.. en volgens mij bedoel jij hetzelfde met je eerste punt haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:27
jpstaman schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:36:
Bedankt voor de tips! Moet helaas even wachten tot de hulpdienst morgen weer open gaat, voor alles is de beveiligingsvraag nodig ;)
Ik heb hetzelfde gehad.
EA veranderd dan weer je beveiliging vraag zodoende kan je alles weer snel terug zetten.
Meteen 2FA erop en je bent weer veilig.
Pagina: 1