Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.rage
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02-2024
Problem Solved!

Goedemorgen allen,

Sinds de update naar Windows 10 Spring Creators, crashed mijn explorer telkens wanneer ik wat wil bekijken in mijn bestanden via de verkenner.

Iemand een idee om dit op te lossen? Ik had de Windows.old al verwijderd omdat hij al een tijdje goed werkte. Sinds gisteren heb ik ineens dit probleem.

Gr. Rage

Wat ik tot dusver heb geprobeerd:
Beveiliging updates verwijderd,
sfc /scannow uitgevoerd: Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
Systeem restore en Windows opnieuw installeren met behoud van apps en bestanden.
Helaas installeert windows opnieuw de Spring Creator ipv de vorige die goed werkte,

[ Voor 34% gewijzigd door mr.rage op 22-04-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
mr.rage schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:44:
Goedemorgen allen,

Sinds de update naar Windows 10 Spring Creators, crashed mijn explorer telkens wanneer ik wat wil bekijken in mijn bestanden via de verkenner.

Iemand een idee om dit op te lossen? Ik had de Windows.old al verwijderd omdat hij al een tijdje goed werkte. Sinds gisteren heb ik ineens dit probleem.

Gr. Rage
Is dit niet gewoon het risico van een insider versie draaien? Spring Creators update is niet voor niets uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.rage
Dit had ik voordat het überhaupt terug was gedraaid al geïnstalleerd met de veronderstelling dat het goed zou werken. Dus liever een oplossing dan pointing fingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

code:
1
sfc /scannow

Even uitvoeren in een administrative commandprompt.

Maar wat ook zou kunnen; wat heb je tussen donderdag en vandaag gedaan met je machine? Heb je eventueel nog een system restore point van donderdag ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.rage
Ook geprobeerd, toen dacht ik, laat ik windows opnieuw installeren met behoud van app en bestanden om terug te gaan naar de vorige Windows. Helaas installeert het dan toch weer de Windows Spring Creators.
Heb wat beveiliging updates eraf gegooid en Windows Update uitgeschakeld maar nog steeds blijft het crashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nog een testje dan; maak eens een nieuwe user aan op Windows en kijk of het daar ook gebeurt?

Zou trouwens wel handig(er) zijn als je alles wat je al gedaan hebt tot aan het openen van dit topic, ook in de topicstart zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.rage
Bij een ander account heb ik dit probleem niet maar geeft hij wel een foutmelding dat mijn e: schijf niet beschikbaar is. Staat dan als E: drive ipv de benaming die ik heb gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Duidelijk; is het mogelijk dat er dan een hardware-issue is met de E-drive (wat dat ook mag zijn)?

- is het een flashdrive / memory-card die niet goed erin zit of een verkeerd filesystem heeft?
- is het een SSD/HDD waarvan mogelijk de kabels niet goed vastzitten?
- is het een virtual drive (ISO ofzo) die niet meer bestaat of verkeerd gemount is?

Iets meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.rage
Het gaat om een HGST 4tb, kabels zojuist omgewisseld maar blijft het zelfde probleem.
Herkent de schijf niet maar bij mijn account wel alleen wanneer ik erin wil kijken crashed de explorer.

Kijk ik bij schijfbeheer dan staat er niets bijzonders. Gewoon mijn data wat erop zou staan en hoeveel ik nog vrij heb. Dit apparaat werkt correct staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Klinkt alsof de MFT beschadigd is.

Dus als je de disk zou ontkoppelen, werkt Windows waarschijnlijk vlekkeloos met uitzondering van eventuele programma's en shortcuts die naar E: wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.rage
Ik snap er nu helemaal niets meer van. Ik zit nu in explorer en hij crashed niet en die schijf kent hij nu ineens ook. Hij geeft aan dat er fouten zijn gevonden op de schijf. Maar dan controleer ik het maar kan ze niet fixen. Even opzoeken hoe ik dat ook alweer kon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Chkdsk /f /r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.rage
Bedankt voor je hulp dusver. _/-\o_ Stage 4 looking for bad clusters in user file data blijft hij nu op staan. Is kijken wat eruit komt.

[ Voor 42% gewijzigd door mr.rage op 22-04-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.rage
Probleem opgelost. Veel fouten in Windows Spring Creators OS. Er waren problemen met de rechten van de HDD. Daardoor kon ik geen access meer krijgen in mijn schijf. OS schijf geformateerd. Oud USB stick voor Spring Creators OS geïnstalleerd en problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mooi, weet een tevreden klant @mr.rage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
mr.rage schreef op Sunday 22 April 2018 @ 09:44:
[..]
[..]
Ik weet niet welke versie je hebt draaien, maar de Spring Creators update is een niet bestaande Windows versie. Als je het nu hebt over een Insider Build, dan wil ik je vragen om hier verder te praten : [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.