Toon posts:

Netwerk opeen Super traag

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier thuis een netwerkje met de volgende componenten

- 3COM OfficeConnet Dual Speed Switch 8(deze ondersteund 10/100mbit half-/fullduplex.

Op de switch zitten drie pc's aangesloten
Met de volgende netwerkkaart "3Com EtherLink 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)"
Op twee machines draait Win2000 Pro
en op de derde WinME (deze dient tevens als internet sharing/mail server/ftp server)

Op de switch kan ik zien dat al deze drie clients op 100mbit full duplex staan ingesteld.

Tot sinds kort haalde ik snelheden van 6MB tot 8MB,
Er is niks verander op het netwerk, maar nu kom ik niet hoger dan 3MB.

Iemand een idee hoe dit komt en eventueel een oplossing heeft

Ligt trouwens niet een anti-virus pakket of me firewall progie heb deze gedisabeld en de snelheid ging niet omhoog(iemand)

Verwijderd

Ik heb het nu ook bij 3 omgevingen gezien dat het netwerk traag wordt nadat win2k draait. 1 omgeving heeft 300 pc's en 20 win2k pc's. Een andere 80 pc's en 5 win2k pc's.

Het netwerk is traag geworden rond de tijd dat de win2k prof. workstations geinstalleerd zijn.

Kan iets heel anders zijn maar toch....

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog iemand ideeen

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op zondag 15 juli 2001 20:19 schreef mozeskriebels het volgende:
Ik heb het nu ook bij 3 omgevingen gezien dat het netwerk traag wordt nadat win2k draait. 1 omgeving heeft 300 pc's en 20 win2k pc's. Een andere 80 pc's en 5 win2k pc's.

Het netwerk is traag geworden rond de tijd dat de win2k prof. workstations geinstalleerd zijn.

Kan iets heel anders zijn maar toch....
Is het 'netwerk' alleen maar traag als je networkneighboorhood benadert vanuit je w2k bakken? Als dit zo is moet je ff sp2 installen, dan is het over.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
van win2k is bekend dat het netwerken traag gaat...vooral het browsen door het netwerk. dit wordt veroorzaakt door een bij ms bekend probleem met de lmhosts file. er is echter zover ik laatst heb kunnen zien geen oplossing voor.

SP2 zou dus de oplossing moeten bieden...ben benieuwd :)

Verwijderd

Topicstarter
Het browsen door het netwek is traat en bestanden over pompen is traag max 3MB/s
dit zou minimaal 5,5-6MB/s moeten zijn
SP2 is al geinstalleerd en dit lost het probleem niet op.
Heb ook al de 3com drivers zelf geinstalleerd dus niet meer de standaard van microsoft maar dit helpt ook niet

Verwijderd

voor dat browsen over het netwerk met win2k, is hier een keer een artikel langs gewaait dat je een bepaalde key weg moet keilen uit het register, welke het was weet ik niet, maar misschien dat er nou een tweakertje denkt, ja da's waar ook, ik heb het nog ergens...

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

als je deze key eens uit het register sloopt..

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remot eComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]

in 2 sec gevonden :P

Verwijderd

die was het idd

Verwijderd

Topicstarter
Me de key zou ik vannavond even proberen
zal het misschien aan de mtu waarde kunnen liggen

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op maandag 16 juli 2001 12:16 schreef Klubbheads het volgende:
als je deze key eens uit het register sloopt..

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remot eComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
Vaag, heb dit bij mijn w2kbak ook geprobeert maar hielp toen niet (had ook dat topic gelezen :) )
Bij mij was het over na install van SP2!!

Verwijderd

Topicstarter
De key verwijderen helpt niet en sp2 draai ik al

had ff een laptop mee van me werk meegenomen
waar 2in98 met een 3con nic draait en die haalde 4,5mb ook niet echt veel
maar het ligt dus echt wel aan win2000pro :(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor de zekerheid ff de volldige (110mb) sp2 gedownload en deze geinstalleert maakt niks uit voor de snelheid heb ook al met me mtu waarde speeld en dit helpt ook niet
Het helenetwerk weggeooitd op me bak en opnieuw geinstalleerd en dit helpt ook niet
ik word gek

2,5mb/s voor een 100mbit vindt ik echt te weinig (iemand)
Iemand anders nog een iedee (2x)

Verwijderd

Topicstarter
Me netwerk is nu weer snel 6,5mb/s gemiddeld
het lag uiteindelijk aan de server waar winMe op draaide daar win 2000 pro opgezet en het netwerk ging als een speer
Pagina: 1