[winrar] Meerdere comics in een cbr bestand stoppen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:51
Het ding zit zo.
Ik heb verschillende mappen gemaakt.
Elke map heeft identieke namen voor de foto’s.
Het zijn wel andere foto’s in de mappen.

Nu wil ik de mappen samen in een winrar map omzetten naar een cbr bestand zodat ik een soort van tpb heb. Maar als ik de cbr open gaat hij gewoon de nummers af en lijkt het er dus op dat hij de mappen niet 1 voor 1 af gaat.

Kan ik winrar wel gewoon de mappen 1 voor 1 af laten gaan in een cbr formaat door iets te wijzigen in winrar of gaat dit alleen door de namen van de bestanden te veranderen?

Beste antwoord (via S en A DW op 23-04-2018 18:07)

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
“Although CDisplay is no longer in active development, it remains the best experience on Windows for people who love to read comics.”

Op de site staat dat de developer (David Ayrton) al sinds 2003 overleden is. Een andere tool gebruiken om je comics te lezen en misschien geen gek idee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ik niet snap. Je hebt ongeveer zo een structuur:

- Map01
- Foto01
- Foto03

- Map02
- Foto02

Nu maak je een CBR bestand met WinRar, maar als je de CBR bestand opent met een reader gaat die van Foto01 naar Foto02 en dan Foto03?

Eigenlijk had die moeten gaan van Foto01 naar Foto03 en dan Foto02?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
nope
map 1 foto 1 foto 2 foto 3
map 2 foto 1 foto 2 foto 3
map 3 foto 1 foto 2 foto 3

maar het betand gaat
map 1 foto 1
map 2 foto 1
map 3 foto 1
daarna
map 1 foto 2
map 2 foto 2
map 3 foto 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omzetten van rar naar CBR is trouwens gewoon hernoemen naar .cbr.

Ik denk dat het en manco is van je CBR reader (welk?) Gaat het wel goed met andere readers?

Als perse de huidige reader: hernoem met een simpel scriptje (in je favoriete scripttaal, iedere moet voldoen) van directory1\foto1.jpg naar directory1\directory1foto1.jpg

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
F_J_K schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:01:
Omzetten van rar naar CBR is trouwens gewoon hernoemen naar .cbr.

Ik denk dat het en manco is van je CBR reader (welk?) Gaat het wel goed met andere readers?

Als perse de huidige reader: hernoem met een simpel scriptje (in je favoriete scripttaal, iedere moet voldoen) van directory1\foto1.jpg naar directory1\directory1foto1.jpg
De app lijkt te sorteren op bestandsnaam nadat er een recursive search is gedaan. Directory1foto1 is wel lelijk, maar zou moeten werken.

Welke reader gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
Ik heb het nog eens even geprobeert.

Eerst 2 comics geopend via rar om de mappen er uit te halen.
Die saman in 1 map gestopt en daar via rar een cbr bestand van gemaakt.
Als ik het cbr bestand open via rar staat het gewoon er in zoals bedoelt. Maar open ik het cbr bestand via CDisplay op de pc dan doet hij het nog steeds op de verkeerde manier.
Gelukkig doet hij het nu wel via chunky op mijn ipad en hier heb ik ze ook voor gemaakt. Dus het probleem is in princiepe opgelost ook al heb ik nu voor het maken van deze comic niets anders gedaan als voorheen. Raar maar ik kan er mee leven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
“Although CDisplay is no longer in active development, it remains the best experience on Windows for people who love to read comics.”

Op de site staat dat de developer (David Ayrton) al sinds 2003 overleden is. Een andere tool gebruiken om je comics te lezen en misschien geen gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
Opgelost ik kwam er achter dat calibre ook cbr bestanden las. Deze staat al op mijn pc.
Heb CDisplay er af gegooit en vervangen voor e-book viewer van calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Nog een tip voor CBR bestanden and the likes: ubooquity. Gewoon via safari je CBR lezen in de browser zonder chunky of andere oplossingen.
Pagina: 1