Asus Monitor MG279Q verticale lijnen defect na half jaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 20:51
Mijn vraag

Ik heb op 18-8-2017 de monitor aangeschaft. Altijd gebruikt tot volle tevredenheid. Tot vanavond hij opeens out of the blue verticale lijnen vertoond.

asus

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus MG279Q in combinatie met MSI 1070

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

1. mijn 2e monitor werkt nog goed
2. kabels van mijn 2e monitor in de asus gestoken, geen resultaat
3. andere kabel geprobeerd, geen resultaat
4. Software uitgesloten, want tijdens booten zijn de lijnen ook al direct zichtbaar, alsmede in bios
5. Andere input geprobeerd, uiteraard met beide kabels, laptop als input, geen resultaat.

Het lijkt mij dat mijn monitor defect is, iemand dit eerder gezien?

Beste antwoord (via PolderPloer! op 22-04-2018 12:11)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Raar dat de lijnen stoppen waar je menu is en verder gaan als je menu stopt :/ lijkt me een probleem met je hdmi invoer chip, gewoon RMA vanwaar je hem gekocht hebt :Y

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Raar dat de lijnen stoppen waar je menu is en verder gaan als je menu stopt :/ lijkt me een probleem met je hdmi invoer chip, gewoon RMA vanwaar je hem gekocht hebt :Y

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Damic schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:51:
Eens, viel mij ook al op dat alles wat door de monitor zelf wordt geprojecteerd wel goed is. Ik heb zowel HDMI als Displayport geprobeerd.

morgen RMA aanvragen bij 4Launch. Ze geven aan 2-4 weken wachten, wel erg lang. Wat mij betreft geld terug, ipv nieuwe, want dan kan ik gelijk een upgrade doen (g-sync ipv freesync), is zoiets mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat moet je regelen met 4launch, free sync en g sync hangt af van welke graka je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
Damic schreef op zondag 22 april 2018 @ 08:17:
Dat moet je regelen met 4launch, free sync en g sync hangt af van welke graka je hebt.
Toch nog even een update, zodat het topic compleet wordt, wellicht dat iemand er later nog wat aan heeft:

4 Launch was mooi snel met de RMA en heeft deze direct doorgezet naar Asus. Van Asus kreeg ik ook weer een RMA nummer, met daarbij de opmerking dat de monitor 1 op 1 wordt omgeruild en dat ik hiervoor bericht krijg. Daar wachten we dan even op, gelukkig heb ik een 2e monitor.

Ik dacht dit is een mooie kans om een "upgrade" te doen naar een G-sync monitor, aangezien ik een 1070 heb. Dit aangegeven bij 4Launch, zij verwijzen met netjes door naar Asus. Helaas gingen zij niet akkoord met het leveren van een duurdere monitor en bijbetaling van mijn kant, of uitbetaling van shoptegoed aan 4Launch en dat ik daar dan een nieuwe koop. Op zich snap ik het wel (veel extra gedoe), aan de andere kant vind ik het jammer, want ik koop dan tenslotte een duurder product.

Dan toch op termijn maar uitkijken naar vega kaartje denk ik, voor nu geen haast, maar ik dacht de mogelijkheid doet zich voor...