Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc aanschaffen als leek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ikbenbars
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-09-2021
Mijn PS4 is min of meer overleden en ben er al langere tijd niet tevreden mee. Zit er daarom aan te denken om een game pc aan te schaffen, ook omdat geen van mijn vrienden veelvuldig een PS4 gebruikt.

Grootste probleem is dat ik een complete leek ben op dit gebied, heb geen idee waar te beginnen. Enige wat ik wel weet en wat een absolute voorwaarde is, is dat ik mijn tv als monitor kan gebruiken en een controller op de pc kan aansluiten. Wil graag vanaf de bank kunnen gamen.

Qua graphics op zijn minst PS4 niveau, liefst hoger, maar ik betwijfel of dat met mijn budget gaat lukken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en netflix.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Had al het een en ander gelezen over kosten. Liefst niet meer dan 600 - 700 euro, ik hoop dat ik daar een beetje mee vooruit kom.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen flauw idee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen voorkeur

Ga je overklokken?
Nee, denk ik?

Wat verwacht je van ons?
Wat de mogelijkheden zijn voor mijn budget.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tenzij je eerst beschrijft welke TV je hebt, is het lastig... Daarbij zit je wel goed in Desktop Aankoopadvies maar er zijn nog 100en topics met ongeveer dezelfde vraag.

Allicht kan je even wat andere topics lezen of, op de voorpagina van Tweakers, eens wat Best Buy Guides doornemen? Jij leert wat en misschien zie je dan ook dat bepaalde ideeen/opmerkingen ook handig zijn voor jouw PC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ikbenbars
Goeie, zal nog eens wat gaan rondneuzen. Hopelijk word ik daar wat wijzer fijn.

Ik heb overigens een Philips 32PHK4109/12:
https://www.philips.nl/c-...met-digital-crystal-clear

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 122,-€ 122,-
1ASRock A320M-DGS€ 47,85€ 47,85
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 208,-€ 208,-
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 37,-€ 37,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 98,-€ 98,-
1Corsair VS450€ 33,-€ 33,-
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 38,99€ 38,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 584,84

Welke games ga je spelen? Welke specs? Lees eens een paar guides over het bouwen van je eigen PC.
https://www.pcgamer.com/h...ing-pc-a-beginners-guide/
https://www.simple.com/blog/how-to-build-a-gaming-computer
https://www.wikihow.com/Create-a-Gaming-Computer

Daarna kan je kijken in de BBG voor de onderdelen. Zoek daarna wat reviews op van de onderdelen op Tweakers en als je dan een lijstje hebt kunnen wij ook onze mening geven.

Deze lijst is alvast een beginnetje. De R1400 kan ook worden vervangen door een Intel i5-8400. Er moet nog een 1TB harde schijf bij als je meerdere games wilt spelen. Wil je ook een monitor, muis en toetsenbord erbij of heb je die al?

• Ikbenbars
Top! Daar kan ik ook zeker wat mee.

Wat spellen betreft speel ik GTA5, Battlefield 4, Fortnite, Far Cry 4/5. Dat zullen ook voornamelijk het soort spellen zijn dat ik erop ga spelen. Speel doorgaans niet meer dan 4 spellen tegelijk, maar kan natuurlijk en waarschijnlijk wel verandering in komen.

Monitor hoef ik niet, mits ik mijn tv gewoon als monitor kan gebruiken. Toetsenbord en (game)muis heb ik niet, maar ook dat is voor mij bijzaak, aangezien ik vanaf de bank met controller wil kunnen gamen. Met toetsenbord en muis heb ik nooit prettig gevonden en heb ik tevens geen ruimte voor. Oftewel: daar kan ik volgens mij wel op besparen.

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:07
@wouterg00
De VS serie is van slechte kwaliteit je kunt beter voor een be quiet pure power 10 400w gaan.

Ook kun je de ssd beter vervangen door een mx500 die is ook van iets hogere kwaliteit

Verder houdt ryzen van snelle RAM speeds (dan presteert hij beter)
dus voor een paar euro meer heb je deze.
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R

[ Voor 40% gewijzigd door Yorick Brinke op 21-04-2018 23:18 ]

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Een muis en toetsenbord heb je sowieso nodig om je Windows wachtwoord in te tikken. Als je met een draadloze controller speelt heb je ook een Bluetooth adapter nodig of een duurder moederbord. Heb je wel een LAN kabel?
Pagina: 1