Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:40
Iemand enig idee of deze dingen ook kans maken om in Europa te verschijnen?

Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen en heb uiteindelijk besloten dat de TCL 6-serie waarschijnlijk de beste keuze zal zijn (verschijnt 1 mei in Amerika). Ik kan echter helemaal geen nieuws vinden van een Europees model, waardoor ik vrees dat ze onmogelijk te verkrijgen zijn voor Europeanen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht importeren via amazon.com?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• NoThankYou
Jorgen schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:42:
Wellicht importeren via amazon.com?
Ik heb even gekeken naar tien willekeurige tv's van 55 inch, maar ze kunnen allemaal niet verscheept worden (30 inch kan wel). Ik denk ook dat de belasting en zendkosten zomaar 300+ euro kunnen bedragen, in het geval dat het wel mogelijk zou zijn.

Na meer te lezen over TCL heb ik begrepen dat het vorige soortgelijke model niet aan de vraag kon voldoen en snel uitverkocht was, dus misschien is de productie nog te klein om ook de Europese markt te betreden met hun topmodellen. Hopelijk komt daar snel verandering in. Ik wacht dan maar geduldig af, want ik wordt niet echt warm van de alternatieven.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NoThankYou schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:08:
[...]

Na meer te lezen over TCL heb ik begrepen dat het vorige soortgelijke model niet aan de vraag kon voldoen en snel uitverkocht was, dus misschien is de productie nog te klein om ook de Europese markt te betreden met hun topmodellen. Hopelijk komt daar snel verandering in. Ik wacht dan maar geduldig af, want ik wordt niet echt warm van de alternatieven.
Don't hold your breath. Niet elk bedrijf komt naar Europa. Er zijn legio grote bedrijven die grote markten als de Europese om uiteenlopende redenen links laten liggen. Misschien is de concurrentie te groot, hebben grote partijen in de markt (zoals grote winkelketens) er geen trek in, of is de consument te loyaal aan bestaande merken. Of het bedrijf komt wel naar Europa maar onder een andere naam en/of met andere producten. Geen peil op te trekken.

Kortom: Als ik jou was zou ik me richten op bedrijven die hier wel leveren en niet wachten op een bedrijf wat hier misschien nooit naartoe komt.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NoThankYou schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:08:
[...]

Ik heb even gekeken naar tien willekeurige tv's van 55 inch, maar ze kunnen allemaal niet verscheept worden (30 inch kan wel). Ik denk ook dat de belasting en zendkosten zomaar 300+ euro kunnen bedragen, in het geval dat het wel mogelijk zou zijn.

Heb je dit nieuws al gelezen?

nieuws: TCL betreedt begin volgend jaar Nederlandse tv-markt

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dat is na de reactie van @downtime toch wel even ironie :P Uiteraard heeft 'ie nog wel gelijk.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stoelpoot schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:59:
[...]

Dat is na de reactie van @downtime toch wel even ironie :P Uiteraard heeft 'ie nog wel gelijk.
Klopt. Het is ook een heel zinnig verhaal, alleen heeft ie het in dit geval wel mis. ;)

• NoThankYou
Haha, mooie timing!

Een puntje is wel dat ze dus zeggen dat Nederland andere Europese landen zal volgen zoals Duitsland, Engeland, etc. Maar zover ik heb kunnen uitvogelen hebben ze in Europa nooit de veelgeprezen 55P607 / 55P605 modellen uitgebracht en is de kans daarom best klein dat de opvolger, de '6-series', hier wel gaat verschijnen. Best jammer dus als het zogenaamde vlaggenschip hier niet verschijnt en we de afdankertjes krijgen.

Bij een Nederlandse winkel heb ik weinig baat. Ik woon toch in Portugal en importeer electronica wel vaker uit DE/UK/ES als het daar goedkoper of beter is.

Downtime heeft uiteraard gelijk, maar ik zal geduldig afwachten om te zien of er andere nieuwe toestellen uitkomen waar ik een goed gevoel bij heb. Tot die tijd gebruik ik mijn computermonitor gewoon voor alles.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat je in Portugal woont, is natuurlijk best essentiële informatie ;)

Hopelijk komen ze daar ook beschikbaar of kun je ze alsnog vanuit bijvoorbeeld Nederland of Duitsland importeren.

Pagina: 1