Water in auto gevonden tijdens proefrit.

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 20:33
Ik heb mijn Starletje nog maar een maand, maar ik ben alweer aan het neuzen naar een Yaris Verso. Niet omdat het zo’n mooie wagen is, maar zo ontzettend praktisch. Misschien dat ik er een mini camper van maak.

Efin, laatst 1 gezien in Emmen. Dat was niets. Ding was uitgewoond en ik kreeg nog maar een schijntje voor de Starlet. Vandaag weer 1 bekeken en in gereden. Prima auto. Basis uitvoering uit 2000. 20k meer gelopen dan de Starlet, maar daar hangt het niet om. Die blokjes kunnen met gemak 3 ton draaien. Op de foto’s stond een deuk in de dorpel. Echter toen ik de auto in het echt zag was dat al gefixed. Ook netjes gedaan. In de auto rook het naar hond. Goed, dat zal tzt ook wel weggaan, maar ik heb even gestopt tijdens de proefrit en heb de auto helemaal bekeken. Geen rare dingen. Tot ik bij de achterklep kwam. Er stond een laagje water in de bak van het reservewiel. Misschien dat dat ook die hond lucht veroorzaakte. Ik heb de verkoper er op aangesproken. Hij vondt het ook vreemd. Ik had het idee dat hij dit ook niet eerder gezien had. Efin, gezocht naar waar het vandaan kon komen. Rubbers en al was niets te zien. De achterdeur hangt alleen wat uit het lood. (Niet de achterklep, wat bij deze auto ook een deur is ;) ). Als je bij de auto langs kijkt kun je ook zien dat dat de deur ietsje uit steekt. Misschien dat het daar weg komt.

De garge bood aan dit te gaan fixen en alles droog te maken en mocht het met drie maand weer terug komen dan kon ik gewoon weer bij hem langs komen. Verder heb ik geen rare dingen gevonden, ook niet tijdens de proefrit. Het is alleen wel net of je in een vrachtwagen rijdt met zo’n Yaris Verso. :) Zoveel ruimte nog boven je.

*knip* Volledig irrelevant, zoals je zelf ook al zegt.

Nu komt puntje bij paaltje. Doe ik er goed aan die auto te kopen?
Omdat ik de Starlet nog maar kort heb ga ik er wel 800 euro bij-in schieten. Ik heb dan echter wel een auto die 3 jaar jonger is en wat extra opties heeft en heul veul ruimte. De Yaris rijdt ook prettiger door zijn zit positie. Je voet zit als het ware boven het gaspedaal. In de Starlet lig je meer, waardoor ik dat op lange afstanden in m’n enkel ga voelen.

Auto heeft geen schade verleden. Althans er zijn geen WOK meldingen bekend en het was aan de auto ook niet te zien. Ik shop ook een beetje in de budget klasse, dus kan ook niet veel verwachten, maar afgezien van het water zag deze Yaris er goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 21-04-2018 18:44 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je bent niet de eerste (en vast ook niet de laatste) met dit probleem. Is ook niet modelspecifiek. Vaak veroorzaakt door:
- Slecht afgekitte achterlichten
- Ventilatierooster aan de zijkant (zit achter de achterbumper)
- (Slecht) gemonteerde (aftermarket) trekhaak

Hoeft dus niet meteen iets slechts te betekenen. Wel belangrijk om te laten fixen en daarna te blijven checken.
:)

[ Voor 35% gewijzigd door naitsoezn op 21-04-2018 18:46 . Reden: Idd al weggehaald, dus haal ik het bij jou ook weg ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Heb je die ruimte achterin echt nodig? De Verso loopt namelijk wel een heel stuk minder zuinig dan een starlet of een gewone yaris.

Al heb je volgens mij al wel standaard ABS en airbags. Ik weet niet of je starlet die ook al heeft.

TheS4ndm4n#1919

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had de lokale Toyota-dealer niks te zeggen over onderhoud/schade in het dossier op basis van kenteken of chassis-nummer?

Eerste wat ik doe, nog zelfs voordat ik met een auto ga kijken; lokale dealer bellen met kenteken van beoogde aankoop.

Neemt niet weg dat mijn keuzes/interesses mogelijk wat specifieker liggen dan een Yaris en mogelijk dat daardoor mijn dealer(s) me iets makkelijker te woord willen/kunnen staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:44
Waarom niet kijken naar een VW caddy? Kan je je luchtbed volgens mij nog in kwijt ook!

Ik weet niet welke Starlet jij hebt en met hoeveel km's, maar daar moet je genoeg voor kunnen krijgen.. 1 van de weinige auto's die gerust de teller rond kan blijven gaan (zolang je hem niet laat roesten haha).

• rimave
LopendeVogel schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:01:
Waarom niet kijken naar een VW caddy? Kan je je luchtbed volgens mij nog in kwijt ook!

Ik weet niet welke Starlet jij hebt en met hoeveel km's, maar daar moet je genoeg voor kunnen krijgen.. 1 van de weinige auto's die gerust de teller rond kan blijven gaan (zolang je hem niet laat roesten haha).
Een Caddy is veel zwaarder en dat is echt een busje. Een Verso is meer een mini mpv.
De Yaris is ook wat veiliger inderdaad. Twee airbags en abs. De Starlet heeft er maar 1.
Ik heb een Yaris Tsport gehad met een 1500 blokje. Die was juist zuiniger dan de Starlet met zijn 1300 motor.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
RocketKoen schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:45:
Heb je die ruimte achterin echt nodig? De Verso loopt namelijk wel een heel stuk minder zuinig dan een starlet of een gewone yaris.

Al heb je volgens mij al wel standaard ABS en airbags. Ik weet niet of je starlet die ook al heeft.
Mijn opa heeft een Yaris Verso 1.5 en die rijdt 80 in z'n 3 en haalt nog de 1 op 16 gemiddeld. Ik zelf heb een starlet 1.3 en heb een gemiddelde van 1 op 15,1 over 17.000 km dus dat valt wel mee dat een yaris verso onzuiniger is. :)

• Croga
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

Vergis je niet; als hij naar hond ruikt zit dat in de bekleding. Zelfs professioneel schoonmaken gaat dat er niet uit halen! Het enige wat je kunt doen om dat van af te komen is alle bekleding vervangen!!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-11 15:10
Omg. Ik las de titel en dacht. Die heeft een proefrit gedaan. Gaat even snel plassen of zo en komt terug. Auto in de sloot.
:+ :+

Ik zou bij water in de auto direct niet meer willen kopen.
De kans dat er toch ergens een lekkage zit is dan vrij groot lijkt me.

En water en Electronic is geen pretje in de auto.
Heb er helaas zelf ervaring mee.

En daarnaast de honden geur. Die ben je echt niet snel kwijt.
Vochtige hond in de auto op de achterbank en het water zit zo in het schuim van de stoelen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Linea Aqua dus ;)

De garagist geeft aan ervoor in te staan, dus zou me geen zorgen maken, of je moet er geen goed gevoel bij hebben.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Croga schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:40:
Vergis je niet; als hij naar hond ruikt zit dat in de bekleding. Zelfs professioneel schoonmaken gaat dat er niet uit halen! Het enige wat je kunt doen om dat van af te komen is alle bekleding vervangen!!
Als het inderdaad even lekker heeft kunnen intrekken is het een hell om eruit te krijgen inderdaad. Dit is wel wat anders dan eens een keer een natte stoel omdat je je raampje hebt open laten staan.

Dat is dus imho een hele goede reden om 'm niet te nemen, of alleen te nemen als de garage zo aardig wilt zijn om alle bekleding te vervangen, wat ze niet gaan doen, want dat is voor een bedrijf gewoon veel te duur.

Verder geeft vocht ook roestproblemen, auto's zijn van buiten naar binnen vaak wel goed behandeld tegen roest, andersom vaak een stuk minder omdat normaal gesproken er geen enorme hoeveelheden vocht naar binnen komen. Als het alleen in de bandenbak zit is het geen enorm groot probleem, maar heb je ook gecontroleerd onder de vloermatten in de passagiersruimte?

En als je helemaal pech hebt kun je ook nog allerlei leuke elektrische problemen krijgen.

Zelf zou ik een auto met ingebouwd zwembadje dus altijd laten staan, mits het echt een one of a kind is en je bereidt bent heel wat te kloten, maar een Yaris is niet zo'n auto :P

Overigens klinkt een deur die uit het lood staat ook niet heel erg tof, dat kan schade zijn die niet heel goed is hersteld. Een deur, of twee, eruit rijden is nog geen WOK, maar als je dat door Teun de Beun laat herstellen, kun je bijvoorbeeld vochtproblemen krijgen omdat de deur slecht sluit. Of nog erger: Misschien is er toch wel het een en ander verbogen, en heeft Teun de Beun dat niet opgemerkt of met een paar tikken van de hamer "opgelost" :X Dit is natuurlijk slechts speculatie, maar er is een reden waarom je altijd moet kijken of alles netjes sluit en of de naden redelijk gelijk zijn :)

People as things, that’s where it starts.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:53

Dido

heforshe

RobinHood schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:00:
Zelf zou ik een auto met ingebouwd zwembadje dus altijd laten staan, mits het echt een one of a kind is en je bereidt bent heel wat te kloten, maar een Yaris is niet zo'n auto :P
offtopic:
Volgens mij bedoel je tenzij in plaats van mits ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dido op 21-04-2018 20:08 ]

Wat betekent mijn avatar?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dido schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:08:
[...]

offtopic:
Volgens mij bedoel je tenzij in plaats van mits ;)
offtopic:
Jep, ik zie het...wou eerst een kloppende mits-zin maken, maar ik bedacht me en veranderde blijkbaar niet de hele zin.... En dat voor iemand die Nederlandse les geeft :X

People as things, that’s where it starts.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom niet laten staan? Auto's genoeg.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

-tom-562

Oliesjeik

Roenie schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:26:
Waarom niet laten staan? Auto's genoeg.
Idd, lekker laten staan. Het is nou ook niet zo dat ze zo uniek zijn :p

Vaak bu'j te bang!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Er zijn merken waarbij een wielkuip gelijmd of gekit is.
mogelijk kan daar een lek zitten
Zou mij afvragen of er aan de achterzijde ook schade is geweest

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:31
Die natte hond lucht kan ook bij de lekkage horen. De vloerbedekking achter kan zijn gaan schimmelen omdat bij hard remmen het water uit wielkuip loopt.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 21:20
rimave schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:38:
Geen rare dingen. Tot ik bij de achterklep kwam. Er stond een laagje water in de bak van het reservewiel.
[...]
Rubbers en al was niets te zien. De achterdeur hangt alleen wat uit het lood.
Dat kan de oorzaak wel zijn, wat je ook wel ziet is dat het lekt bij de afdichting van de achterlichten (links/rechts).

My favorite programming language is solder.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:20
Verso is zeker praktisch, maar ook ondergemotoriseerd (de 1.3 natuurlijk erger dan de 1.5) en gevoelig voor wind. Je rijdt in een rugzakje en dat laten medeweggebruikers je graag weten.

M’n ouders hebben 10 jaar in zo’n ding gereden en hadden er nooit wat mee en waren tevreden - maar toen ze de grotere Corolla Verso gingen rijden viel ze pas op dat ze in dat kleine autotje wel wat ‘auto’ mistten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• rimave
NiGeLaToR schreef op zondag 22 april 2018 @ 08:31:
Verso is zeker praktisch, maar ook ondergemotoriseerd (de 1.3 natuurlijk erger dan de 1.5) en gevoelig voor wind. Je rijdt in een rugzakje en dat laten medeweggebruikers je graag weten.

M’n ouders hebben 10 jaar in zo’n ding gereden en hadden er nooit wat mee en waren tevreden - maar toen ze de grotere Corolla Verso gingen rijden viel ze pas op dat ze in dat kleine autotje wel wat ‘auto’ mistten.
Klopt. Dat merkte ik al tijdens de proefrit. De Starlet is een stuk feller. De Verso is maar 150 kilo zwaarder en heeft 10pk meer, maar z’n vorm niet mee natuurlijk.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Croga schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:40:
Ik kreeg bij een garage tijdens onderhoud een 106 mee die naar hond rook en een jaar later nog steeds.
Water in de kofferbak kan komen door de pakkingen van de achterlichten.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 22:39

Part

Helemaal niets.....

Roest in de wielkasten kan dit probleem ook geven.

Maar een auto waarvan de deuren niet goed of recht aansluiten mooi laten staan. Dat is vaak een teken dat de auto niet meer recht is. En dat geeft dan vaak weer problemen met wielen die niet goed uit te lijnen zijn en hoge banden slijtage.

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Boormachine 10mm en gat door de vloer, zo heb ik lang toch prima kunnen rijden ondanks wateroverlast.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
Die starlet particulier verkopen, hou je meer over. Of zijn die niet meer enorm gewild voor de export tegenwoordig?

https://www.problemcar.nl...toyota-yaris-vocht-w.html

Andere auto, maar daar was de diagnose dus een niet helemaal goed gerepareerde eerdere schade.
Denk dat ik m toch zou laten staan.. bang voor water waar je het niet verwacht en een langzaam wegroestende auto.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rimave het kan natuurlijk van alles zijn, misschien hebben ze de bekleding/mat uit de kofferruimte met hoge druk gewassen en niet goed laten drogen etc etc. Als er deuren niet goed lijnen bij normaal sluiten, duid dat vaak op gerepareerde schade. Verder is het voor ons moeilijk te beoordelen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
rimave schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:38:
In de auto rook het naar hond. Goed, dat zal tzt ook wel weggaan
Het wordt minder, maar het gaat nooit weg. Ik heb m'n auto nu 2,5 jaar, en als het warm is ruikt-ie nog steeds naar hond. Ik denk dat de hond alleen in de kofferbak heeft gelegen (de rest is leer), en ondanks grondig wassen van de kofferbakmat blijft de lucht.
Omdat ik de Starlet nog maar kort heb ga ik er wel 800 euro bij-in schieten.
Zet hem zelf te koop?

• rimave
sugarlee89 schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:58:
Boormachine 10mm en gat door de vloer, zo heb ik lang toch prima kunnen rijden ondanks wateroverlast.
Bij de Yaris het gewoon een kwestie van een rubberen dop verwijderen en al het water loopt er zo uit. :*)

Afbeeldingslocatie: https://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/static-storage2/autodata/images/occasions-module/98/4273598_6.jpg
Dit is de kant waar de deur ietsje uitsteekt. Dat zie je op deze foto niet, maar wel de schade die hij had.
Die is nu dus reeds verholpen. Ik denk niet dat deze schade ook de ruimte bij de deur heeft veroorzaakt.

[ Voor 34% gewijzigd door rimave op 22-04-2018 17:37 ]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24

Yucon

*broem*

Lekkages kunnen in het algemeen best hardnekkig zijn om op te lossen.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vocht is een groot risico, zover is nu wel duidelijk. Vermoedelijk heeft dit ook effect op de prijs waardoor de TS geïnteresseerd is.

Of het een goede of slechte koop is weet je pas achteraf, koop deze auto dus niet met je laatste centen. Misschien is er wel niets aan de hand, maar zolang het probleem speelt is de waarde van deze auto lager.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zelf het met een polo gehad.. erg wisselend hoe nat t werd..

combinatie van regen, de wind, de hoek van de wind op de auto, ohja en ook nog hoe die stond aan de straat.. (hoe scheef zeg maar)

in de zomer de achterbank plat gegooid, kofferbak mat er uit.. bekleding bij de achterlichten even wat aan de kant gedaan ( net als je moet als je een lampje moest wisselen).. 1 persoon in de auto en de ander met de tuinslang maar sproeien!

lekkage onder het linker achterlicht. afgekit, dicht gesmeerd.. en daar nooit weer water gezien..

ook het advies gehad van als je het echt niet kan vinden / kan repareren.. gaatje boren dat het er uit kan lopen! ( wel na het boren even behandelen zodat die daar natuurlijk niet gaat roesten..)

en een keer gehad dat de paravin bij de voorruit niet helemaal goed lag en daar dus water naar binnen kwam.. gevolg waterballet achter de bijrijders stoel....

na het verhelpen van dat probleem er gewoon een paar dagen een vochtvreter in gehad (wintertijd) dus dan is het in de hete zon zetten niet echt een oplossing :(

404 Signature not found

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:28
Lekker laten staan. Een lekkende auto is doorgaans erg lastig om op te lossen. Garage kan wel zeggen het op te lossen, maar wat als het ze niet lukt omdat ze het ook niet weten te vinden?

En om eerlijk te zijn, dit is nog lulliger natuurlijk dan een Multipla.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• rimave
Ik ben eruit. Ik ga hem lekker laten staan. Ik heb er toch liever 1 van na de facelift, met airco en in een andere kleur. Ik twijfel toch teveel, mede ook door dat water. En ik heb al wel ervaren dat ik bij twijfel het beter niet kan doen.

Trouwens, je moet even voorbij het uiterlijk kijken, net als bij de Multipla.
Het gaat mij om het praktische, niet het mooie.

Verwijderd

rimave schreef op zondag 22 april 2018 @ 17:32:
[...]

Bij de Yaris het gewoon een kwestie van een rubberen dop verwijderen en al het water loopt er zo uit. :*)

[afbeelding]
Dit is de kant waar de deur ietsje uitsteekt. Dat zie je op deze foto niet, maar wel de schade die hij had.
Die is nu dus reeds verholpen. Ik denk niet dat deze schade ook de ruimte bij de deur heeft veroorzaakt.
ruimte lijkt wel die op die van JET-CARS in Rotterdam :X

water in kofferbak, bekend euvel dat ik ook heb gehad.
reservewiel had al aanslag van algen? hoe dan ook water was slijmig en ranzig van geur :X

mijn oorzaak was de rubber van de kofferbak, deurrubbers, raamrubbers etc krimpen naar mate ze ouder worden en als je goed kijkt zie je dat de rubbers niet uit één geheel bestaan maar uit één lang strip dat over het rand is gedrukt van het metaal.
als ze dus krimpen sluiten ze niet meer aan elkaar aan en laat het op die plek ook water door. helemaal erg als je nog eens smerigheid van zand, vuil en weet niet wat in die randen hebt.
water hoopt op en kan zo dus naar binnen.

meest erge wat ik heb gehad met ''water'' was bij de mercury |:( vulpijp van brandstoftank loopt naar binnen via een boog richting tank, gezien de tank IN de kofferbak zat.
nu had ik een long-range brandstoftank van 150 liter benzine, maar na 140 liter was het in de kofferbak toch aardig gevuld, en dat was niet in de tank :+

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
150 liter tanken moeten :') Auwtsj :D

404 Signature not found

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je zo’n Yaris Verso koopt, dan moet je echt een hele nette met weinig kunnen vinden.
Dit is echt een opa/oma auto, waar dus ook weinig gebruikte exemplaren bij moeten zitten.
Zoek even op Marktplaats naar een net exemplaar van de eerste eigenaar met onderhoudshistorie, dan heb je de meeste kans op een goed onderhouden auto.

Sowieso nooit een geïmporteerde auto kopen bij handelaars, behalve als je hem zelf importeerd.

Dit soort handelaarsbedrijfjes kun je het best hard bij wegrennen.

[ Voor 17% gewijzigd door sssensss op 22-04-2018 22:10 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 10:54
gasemans schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 19:49:
Omg. Ik las de titel en dacht. Die heeft een proefrit gedaan. Gaat even snel plassen of zo en komt terug. Auto in de sloot.
:+ :+

Ik zou bij water in de auto direct niet meer willen kopen.
De kans dat er toch ergens een lekkage zit is dan vrij groot lijkt me.

En water en Electronic is geen pretje in de auto.
Heb er helaas zelf ervaring mee.

En daarnaast de honden geur. Die ben je echt niet snel kwijt.
Vochtige hond in de auto op de achterbank en het water zit zo in het schuim van de stoelen.
Zelf heb ik Fabia gekocht met natte bodem bij de achterbank: dit was een bekende kwaal en is bij verkoop gefixt. Geen last meer van gehad. Dus dit hoeft echt geen probleem te zijn.

De hondenlucht zou ik eerder problematisch vinden en is waarschijnlijk hardnekkiger!

PVO

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sowieso moet je, tenzij je op een te strak budget zit, zelf handig bent of iets heel exclusiefs zoekt, geen auto's nemen waar iets mee is. Want dat is niet altijd op te lossen en vaak zijn er legio alternatieven die wel in orde zijn

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Slecht gemonteerd achterlicht kan ook een issue zijn inderdaad. Mijn vriendin had dat met haar lease focus na haar laatste beurt, toen ze een lampje hadden vervangen dat net die week ervoor was stukgegaan.
Stond ineens 2cm ruitenwisservloeistof (ja ze is enthousiast) in de bak van het reservewiel...
Bleek door een kabel te komen die niet goed in de geleider geklikt was bij het terugplaatsen, waardoor bij het sproeien er een mooie waterbaan naar binnen ontstond :+

Zou je die hondenlucht niet met zo'n bekleding/tapijt reinig-apparaat kunnen aanpakken? (Geen ervaringsdeskundige!)
Pagina: 1