Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1064797

Topicstarter
Mijn ervaringen met de SolarEdge omvormer SE3000H zijn niet zo best: op 26 maart geïnstalleerd met 8 panelen en power optimizers. Na de installatie is het systeem door de installateur met succes opgestart.
Echter de volgende morgen stond de Power Led continue te knipperen en was er totaal geen opbrengst.
SolarEdge support is door de installateur meteen ingeschakeld aangaande het probleem.
Inmiddels zijn we ruim 4 weken verder en zijn op aangeven van SolarEdge support door de installateur de stekkers gecontroleerd, is er 3 maal een software update uitgevoerd etc.... met nog steeds hetzelfde probleem.
Afgelopen maandag 16 april zou SolarEdge Support de gegevens van het weekend (na weer een nieuwe update) inventariseren en uiteindelijk een beslissing nemen.
Dinsdagavond viel de beslissing: "We hebben deze case doorgezet naar de collega's op ons hoofdkantoor." Sindsdien niet meer gehoord.
Wat schied ik hier als koper van hun product mee op ?
Het systeem start ná de zgn Night Modus de volgende morgen nog steeds niet op. Wanneer ik echter de 220V werkschakelaar 15 seconden uit én weer aan zet, komt het systeem wel in de Wake-up modus en werkt het de hele dag.
Heeft iemand dezelfde ervaring met dit type omvormer en de trage reactie van SolarEdge Support ?

Beste antwoord (via ThinkPad op 26-04-2018 14:19)

Topicstarter
Installateur heeft een andere omvormer (SE2200H) geïnstalleerd ná kontakt met Solaredge en het probleem is opgelost. Installateur wist niet, dat er een SE3000H bij mij was geinstalleerd. Volgens hen was er een 2200H besteld, maar blijkbaar niet gechecked bij ontvangst. Blijkbaar is de 3000H in combinatie met 8 panelen geen goede mix. Bedankt voor alle goede reacties, het heeft ons wel op het goede been gezet !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
Als je eenmaal in het goede deel kijkt wel. ;)

Zie Duurzame Energie & Domotica. Tevens een tik die kant op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:02

Crazy-

Best life ever

Dan mag die installateur eens snel gaan handelen door of een andere op te hangen uit zichzelf of met SolarEdge direct een andere eisen.

Het betreft een nieuwe; blijkbaar heeft hij ook gewerkt. Kapot in zon korte tijd? Mijn persoonlijke ervaring is dat Solaredge is snel op handelt

Kwestie van doorvragen bij support ;) onlangs ook gehad;

Omvormer weigerde op te starten. Binnen 3 dagen lag er een nieuwe omvormer vanuit Solaredge.

Samengevat : Solaredge wil het uitzoeken en terecht. Installateur mag iets harder optreden naar Solaredge; ze staan voor service en dat moet je soms even afdwingen

[ Voor 15% gewijzigd door Crazy- op 21-04-2018 17:36 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Anoniem: 1064797 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:30:
Mijn ervaringen met de SolarEdge omvormer SE3000H zijn niet zo best: op 26 maart geïnstalleerd met 8 panelen en power optimizers. start.

Heeft iemand dezelfde ervaring met dit type omvormer en de trage reactie van SolarEdge Support ?
Nee, de support van SE is over het algemeen prima, je moet soms wel ff wachten om e.e.a. uit te (laten) zoeken. :)
Overigens is de leverancier je aanspreekpunt, daar heb een overeenkomst mee gesloten.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat zijn er voor optimizers geplaatst? (welk type)
Kan het hier mee te maken hebben?
Anoniem: 1060625 in "Solar edge geeft 0pac aan"

[ Voor 4% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-04-2018 18:22 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:02

Crazy-

Best life ever

AUijtdehaag schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:21:
Wat zijn er voor optimizers geplaatst? (welk type)
Kan het hier mee te maken hebben?
Anoniem: 1060625 in "Solar edge geeft 0pac aan"
Hij doet het wel, nadat de omvormer s morgens van de netspanning gehaald wordt. Met verkeerde (te weinig) optimizers start ie sowieso niet op

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Optimizers zijn de P300 van SolarEdge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:36

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Dan even al je specs. Het is niet een meest logische combi om met 8 panelen voor een 3000 te gaan. Maar het kan prima en hoort uitstekend te werken.

Welke panelen hangen eraan?

Zelf de solaredge support bellen werkt ook. Ze staan je graag te woord. Ik denk eerder dat je installateur slechte service biedt dan solaredge... Die staan bekend om hun goede service

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De zonnepanelen zijn de DMEGC 3000 Wp (perc black frame). Opbrengst van de configuratie tijdens de laatste week was ca 13 à 14 kWh per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik zou Solaredge zelf eens bellen. Zorg er voor dat je het serienummer van de omvormer bij de hand hebt.

SE is bereikbaar op 0800-7105

RUB

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Installateur heeft een andere omvormer (SE2200H) geïnstalleerd ná kontakt met Solaredge en het probleem is opgelost. Installateur wist niet, dat er een SE3000H bij mij was geinstalleerd. Volgens hen was er een 2200H besteld, maar blijkbaar niet gechecked bij ontvangst. Blijkbaar is de 3000H in combinatie met 8 panelen geen goede mix. Bedankt voor alle goede reacties, het heeft ons wel op het goede been gezet !
Pagina: 1