Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op hoge settings met de laatste games zoals FC5 en AC Origin. Verder gebruik ik hem ook voor films/series.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het wenslijstje is al rond waarbij de GTX1080 al gekocht is via V&A.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB
Nu nog 1000-1200 te spenderen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur + HDD is aanwezig. Alleen wil ik dus een nieuw scherm; het LG 4k scherm dat nu in het lijstje staat heb ik van de BBG geplukt.
Ik heb ook nog 2 extra 120mm fans die ik in de nieuwe kast er extra bij wil doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijstje
In dit wenslijstje staat nu voor het MoBo de ASUS, echter leek me de Gigabyte AORUS X470 ultra gaming ook leuk, deze staat nog niet in de pricewatch:
https://www.gigabyte.com/...US-ULTRA-GAMING-rev-10#kf
Hij werd goed beoordeeld door de buren:
https://nl.hardware.info/...00x-+-6-x470-moederborden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur! De nieuwe Ryzen leek me verstandig om er in te zetten omdat het systeem toch wel een beetje toekomst bestendig moet zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dus vooral op hoge settings gamen. Nou heb ik vernomen dat 4K niet altijd soepel loopt maar het scherm dat ik koos gaat ook maar tot 60hz. Ik heb nog nooit achter een 144hz scherm gezeten dus ik weet ook niet of dat nou nodig is. Ik vind het prima om op 1440p te gamen.
Ga je overklokken?
Na een beetje inlezen denk ik dat het ik wel ga doen, al zal dat niet direct gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk is dit een soort laatste check, sluit dit mooi op elkaar aan? Is het scherm goed? Ik wil eigenlijk niet veel meer dan 350 euro uitgeven aan een scherm.
Wat gaat binnen dit systeem het eerst de bottleneck worden over een paar jaar?
Welk MoBo zal ik doen? De ASUS of de Gigabyte?
Met 2 fans voor en 2 fans achter is er zeker wel genoeg airflow in de Meshify?
Ik verwacht de onderdelen 1 mei te gaan bestellen.
Alvast bedankt
Vooral gamen op hoge settings met de laatste games zoals FC5 en AC Origin. Verder gebruik ik hem ook voor films/series.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het wenslijstje is al rond waarbij de GTX1080 al gekocht is via V&A.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB
Nu nog 1000-1200 te spenderen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur + HDD is aanwezig. Alleen wil ik dus een nieuw scherm; het LG 4k scherm dat nu in het lijstje staat heb ik van de BBG geplukt.
Ik heb ook nog 2 extra 120mm fans die ik in de nieuwe kast er extra bij wil doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijstje
In dit wenslijstje staat nu voor het MoBo de ASUS, echter leek me de Gigabyte AORUS X470 ultra gaming ook leuk, deze staat nog niet in de pricewatch:
https://www.gigabyte.com/...US-ULTRA-GAMING-rev-10#kf
Hij werd goed beoordeeld door de buren:
https://nl.hardware.info/...00x-+-6-x470-moederborden
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 217,- | € 217,- |
| 1 | Asus PRIME X470-PRO | € 163,50 | € 163,50 |
| 1 | Fractal Design Meshify C - TG | € 80,95 | € 80,95 |
| 1 | LG 27UD58 Zwart | € 314,60 | € 314,60 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 172,90 | € 172,90 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 118,60 | € 118,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.152,50 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur! De nieuwe Ryzen leek me verstandig om er in te zetten omdat het systeem toch wel een beetje toekomst bestendig moet zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dus vooral op hoge settings gamen. Nou heb ik vernomen dat 4K niet altijd soepel loopt maar het scherm dat ik koos gaat ook maar tot 60hz. Ik heb nog nooit achter een 144hz scherm gezeten dus ik weet ook niet of dat nou nodig is. Ik vind het prima om op 1440p te gamen.
Ga je overklokken?
Na een beetje inlezen denk ik dat het ik wel ga doen, al zal dat niet direct gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk is dit een soort laatste check, sluit dit mooi op elkaar aan? Is het scherm goed? Ik wil eigenlijk niet veel meer dan 350 euro uitgeven aan een scherm.
Wat gaat binnen dit systeem het eerst de bottleneck worden over een paar jaar?
Welk MoBo zal ik doen? De ASUS of de Gigabyte?
Met 2 fans voor en 2 fans achter is er zeker wel genoeg airflow in de Meshify?
Ik verwacht de onderdelen 1 mei te gaan bestellen.
Alvast bedankt