Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicious
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze pc gebruiken voor gamen en VR. Ik wil graag non-VR games 60+ fps draaien 1080p maar wel nog met het oog op de toekomstige games dat deze ook altijd 60 blijven draaien. Games zoals WoW, Rocket League, nieuwe MMO's Europa Universalis 4. Verder wil ik deze pc VR-ready hebben met de Oculus Rift, voor games zoals Skyrim VR en OrbusVR.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1200 voor alleen de pc zelf

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al schermen, muis toetsenbord en boxen. Verder laat ik mijn oude pc in elkaar, omdat sommige onderdelen ondertussen al 7 jaar oud zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16gb Ram, 1070 TI, 1-2TB HDD en 500GB SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de kast ruim, of makkelijk mee te werken is om alles makkelijk in elkaar te zetten en geen gedoe met kabels te hebben.

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb erg weinig verstand van of het allemaal bij elkaar past/aangesloten kan worden. Met name de moederborden. Dus advies voor of het allemaal op elkaar past zou perfect zijn. Verder zouden tips voor een goede kast erg fijn zijn en advies over het wattage op de PSU.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 167,65€ 167,65
1Gigabyte B360 HD3 (rev 1.0)€ 88,50€ 88,50
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 512,50€ 512,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 57,50€ 57,50
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,91€ 84,91
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 172,90€ 172,90
1Seasonic Focus Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 118,60€ 118,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.291,55

[ Voor 55% gewijzigd door Spicious op 22-04-2018 13:08 . Reden: Nieuw Moederbord, Nieuwe SSD & Nieuw RAM toegevoegd. Nieuwe Kast + CPU Fan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-09 21:32
B350 is een AMD chipset, voor Intel heb je Z370, B360 of H310 nodig.
De MX300 is opgevolgd door de MX500.
Kijk of je RAM kan vinden met C15 ipv C16 met dezelfde snelheid, voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicious
Ik heb nu dus een nieuw moederbord toegevoegd, nieuwe SSD en nieuw RAM.
Bedankt voor de tips @SpeedQber

Moet ik eigenlijk nog een fan voor mijn CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:36
Je geeft aan niet te gaan overklokken, dan is een pricewatch: Gigabyte B360 HD3 (rev 1.0) wellicht een betere/goedkopere optie of misschien een pricewatch: ASRock Fatal1ty B360 Gaming K4.
Spicious schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:09:

Moet ik eigenlijk nog een fan voor mijn CPU?
De i5-8400 komt met een processorkoeler, die niet van al te goede kwaliteit is. Onder zware belasting kan dat ding nog al vrij luidt worden. Voor een paar tientjes heb je een pricewatch: Scythe Kotetsu Mark II of een pricewatch: Arctic Freezer 33 die beter presteren, van betere kwaliteit zijn en een stuk stiller zijn.
Verder zouden tips voor een goede kast erg fijn zijn en advies over het wattage op de PSU
Voor jou samenstelling kom je met een goede kwaliteit 450 watt voeding goed uit de voeten. Een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W zou dan voldoen.

En qua kast zeg ik altijd is pure eigen smaak en interieur keuze. Er is niks mis mee met je huidige gekozen kast. Anders is een pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG ook wel een leuke kast, verschil zit hem het meest in de uiterlijk en de gedachte achter de kast zelf. Define C meer op stilte en de Meshify op (lucht)koeling. Is maar wat je mooier vindt voor jou samenstelling. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicious
@rain2reign Super bedankt voor je aanbevelingen. Ik heb een CPU fan toegevoegd, moederbord geswapped en de Meshify kast gekozen, omdat koeling belangrijker is dan geluiddemping.

Ik heb nog wel een vraag, is 450W genoeg ondanks dat er een VR headset aangesloten gaat worden? Ik weet niet precies hoe dat zit en hoeveel power dat kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
Spicious schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 15:11:
@rain2reign Super bedankt voor je aanbevelingen. Ik heb een CPU fan toegevoegd, moederbord geswapped en de Meshify kast gekozen, omdat koeling belangrijker is dan geluiddemping.

Ik heb nog wel een vraag, is 450W genoeg ondanks dat er een VR headset aangesloten gaat worden? Ik weet niet precies hoe dat zit en hoeveel power dat kost.
Dat zou geen probleem moeten zijn. Je systeem zelf op piekverbruik gebruikt zo'n ~259Watt (inclusief de 3 fans die draaien) en daarboven moet je nog een paar watt erbij doen voor je muis en toetsenbord. Kom je niet veel verder dan ~265(?) schat ik plus/minus. Dat is dan wanneer alles aan het stressen is. Dus je hebt nog een ruime 185-200Watt over wat meer dan zat is voor je VR sensoren en andere meuk dat je misschien over de jaren heen aansluit. Dat zit wel snor. d:)b
*Dit heb ik even uit het hoofd gerekend en de fan, HDD en SSD wattages van hun fabriekspagina. Correct me if i am wrong. :+ *

De VR headset wordt aangesloten door middel van een HDMI aansluiting van de bril naar je videokaart (heb ook eentje gezien die een Displayport had in plaats daarvan) en een aantal usb aansluiting voor de sensoren. Dat komt wel goed. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicious
Super bedankt @rain2reign, dan gaat dit hem zeer zeker worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
Graag gedaan. Alvast veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:27
Als je nog niet besteld hebt zou ik de voeding wisselen voor pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W omdat de kabels daarvan wel modulair zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spicious
@youridv1 Ik had het nog niet besteld, ga ik vandaag doen. Bedankt voor de tip ik heb je suggestie toegevoegd aan mijn lijst!
Pagina: 1