Gisteren toen ik thuis kwam probeerde ik mij pc aan te zetten, maar na een halve seconde ging hij ook gelijk weer uit. Nogmaals op de power knop drukken deed daarna helemaal niks meer, pc ging helemaal niet meer aan. Heb toen de stroom er een minuutje eraf gehad, helaas weer hetzelfde, bij de eerste poging ging hij heel kort aan, daarna helemaal niet meer.
ik ben hierna de volgende dingen gaan proberen;
Wat mij toen a well opviel was dat wanneer ik de BIOS resette, ik meteen weer een poging kon doen om de PC weer aan te zetten, en hij steeds een halve seconde aan ging zonder eerst de PSU weer een tijdje uit te moeten zetten. Dus ik dacht, ik blijf het gewoon meerdere keren proberen, en ja, na een tijdje bleef hij aan (de cpu en psu fans bleven draaien).
Vervolgens heb ik alle componenten weer aangesloten en in de de kast gezet. Na herhaaldelijke pogingen van BIOS resetten en aan zetten (ik denk maar zo 50 pogingen) ging hij aan!
Eerste wat ik daarna heb gedaan is de nieuwste BIOS versie downloaden, rebooten naar de BIOS en flashen. Dit ging allemaal prima.
Rebooten van de pc daarna ging meerdere malen ook prima. Maar toen ik hem daarna had afgesloten, was ik weer terug bij af en ging hij weer maar een halve seconde aan.
Ik heb de PC nu weer aan en zet hem steeds in slaapstand, daar komt hij prima uit, maar uit zetten gaat dus weer dezelfde problemen opleveren.
Hier nog even een componentenlijstje;
ik ben hierna de volgende dingen gaan proberen;
- Componenten een voor een eruit halen. Ik eindigde met het mobo, processor, 1 bankje geheugen en de voeding op een kartonnen doos.
- Een andere voeding aangesloten
- Bios reset door batterij verwijderen
- Bios reset door jumpers te kortsluiten
Wat mij toen a well opviel was dat wanneer ik de BIOS resette, ik meteen weer een poging kon doen om de PC weer aan te zetten, en hij steeds een halve seconde aan ging zonder eerst de PSU weer een tijdje uit te moeten zetten. Dus ik dacht, ik blijf het gewoon meerdere keren proberen, en ja, na een tijdje bleef hij aan (de cpu en psu fans bleven draaien).
Vervolgens heb ik alle componenten weer aangesloten en in de de kast gezet. Na herhaaldelijke pogingen van BIOS resetten en aan zetten (ik denk maar zo 50 pogingen) ging hij aan!
Eerste wat ik daarna heb gedaan is de nieuwste BIOS versie downloaden, rebooten naar de BIOS en flashen. Dit ging allemaal prima.
Rebooten van de pc daarna ging meerdere malen ook prima. Maar toen ik hem daarna had afgesloten, was ik weer terug bij af en ging hij weer maar een halve seconde aan.

Ik heb de PC nu weer aan en zet hem steeds in slaapstand, daar komt hij prima uit, maar uit zetten gaat dus weer dezelfde problemen opleveren.
Hier nog even een componentenlijstje;
- MSI B85 G43 Gaming
- I7 4770k (i know, waarom deze combi, maar ik had voorheen een i5, deze cpu heel goedkoop kunnen krijgen
- GTX1070
- 4x 4GB Ballistix geheugen
- 550 CoolerMaster voeding