Welke monitor voor mijn nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ralphtjejoker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-01 21:23
Beste mensen,

Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen waarmee ik de komende jaren weer vooruitkan.
Aangezien ik er ook op doe gamen en er de komende jaren mee vooruit wil kunnen heb ik ongeveer het volgende samengesteld.

Een i7 8700k processor. 16gb of 32gb ram op 3000mhz.
De videokaart wordt een 1080ti. (kan zijn dat ik nog ff wacht op de nieuwe generatie kaarten)

Mijn vraag is dus nu welke monitor ik erbij moet nemen.

Ik heb van alles opgezocht en ik snap dat mijn huidige full hd monitor niet logisch is om te gebruiken met de 1080ti videokaart. Dan heb ik ook niks aan die kaart uiteraard.

Nu zijn er mensen die zeggen dat ik een 4k monitor op 60hz kan kopen, maar de meeste mensen zeggen dat een 2560x1440 op 144hz met g-sync beter is. (ik weet verder niet wat dat is)
Op dit vlak heb ik dus helemaal geen verstand ervan en zie ik door de bomen het bos niet meer.

Mijn vraag is of jullie me een suggestie en eventueel een kleine uitleg kunnen geven mbt welke monitor ik nu moet kopen.
Momenteel heb ik een 24 inch en ik zou graag richting 27inch gaan. (groter mag ook maar dat word denk ik erg duur)
Aangezien mijn pc al een 2000 euro kost wil ik niet nog eens 1000 euro aan een monitor uitgeven. Ik zat zelf te denken aan een max van 500 euro.

Waar moet ik op letten? Wat is belangrijk? en hebben jullie een suggestie voor me?
(de suggesties mogen ook uit duitsland komen aangezien ik net over de grens woon. Mijn pc heb ik ook in duitsland samengesteld en is kwa prijs iets goedkoper dan in nederland merk ik)

Alvast bedankt voor jullie hulp
vriendelijke groetjes
Ralph

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het ligt er aan wat je doet wat handig is. Speel je snelle shooters is een 1440p 144Hz scherm zeker aan te raden. Ga je voor minder snelle games zoals bijvoorbeeld strategie games zou ik eerder voor een 4K 60Hz scherm gaan.

• ralphtjejoker
ik speel eigenlijk een mix van spellen. Over het algemeen strategie games en mmo's. Maar ook zeker shooters zoals battlefield etc..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb het net van de week ergens anders gepost maar kijk eens naar de Asus ROG 27" monitoren?

Misschien net buiten budget (op basis van NL prijzen) maar ongetwijfeld kan je in Duitsland vast een iets nettere deal scoren?

edit: pricewatch: Asus ROG Swift PG278QR Zwart dus

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 21-04-2018 13:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ralphtjejoker
Nu zit ik dus te twijfelen tussen 4k op 60hz of 2560x1440 op 144hz. 60hz met gsync zou de vloeiendheid ongeveer op gelijke hoogte moeten brengen?

• PilatuS
  • Niet online
Wat je het beste kan kiezen blijft persoonlijk. Verder doet G-Sync op 60Hz volgens mij niets tot weinig omdat V-Sync ook prima werkt. Qua hoe vloeiend het is zal 144Hz veel beter zijn dan 60Hz. 144Hz geeft je 144fps als je PC dat aan kan, bij 60Hz zal je max 60fps zien en dat verschil is enorm.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfoqra.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-12-2025
PilatuS schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:03:
Wat je het beste kan kiezen blijft persoonlijk. Verder doet G-Sync op 60Hz volgens mij niets tot weinig omdat V-Sync ook prima werkt. Qua hoe vloeiend het is zal 144Hz veel beter zijn dan 60Hz. 144Hz geeft je 144fps als je PC dat aan kan, bij 60Hz zal je max 60fps zien en dat verschil is enorm.
Vsync werkt niet prima. Die dropt fps in stappen. Van 60 naar 45 etc. En dat merk je. Gsync kan wel op de frame synchroniseren

• PilatuS
  • Niet online
Lootbox schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:59:
[...]

Vsync werkt niet prima. Die dropt fps in stappen. Van 60 naar 45 etc. En dat merk je. Gsync kan wel op de frame synchroniseren
Ook wanneer je systeem snel genoeg is om constant 60fps te halen ? Ik weet dat G-Sync beter werkt bij een onstabiele framerate, maar dacht dat het bij een stabiele framerate geen verschil zou moeten maken.

• ralphtjejoker
Bedankt voor de reacties. Excuses als ik dat in de verkeerde sectie deed, was niet bewust
Pagina: 1