Optimale plaatsing casefans.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kspaar
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Mijn vraag
De hardware in mijn huidige pc wordt nogal warm. Vooral met het warme weer nu; de CPU wordt tijdens 100% load in een game max 85c, en de 2 gtx 770's schommelen ook zo rond de 80c (zijn deze temperaturen, vooral cpu, gevaarlijk?) In de case (ik heb hem overgenomen van iemand) zaten al 2 fans (zie afbeelding), en ik heb er zelf nog eentje in de zijkant bij geplaatst. Mijn vraag is nu; zitten de fans nu goed qua intake en outtake? Ik vraag me vooral af of de fan aan de zijkant in- of outtake moet zijn. En zou het nog nut hebben om er nog een extra fan bij te plaatsen? Of moet ik gewoon een nieuwe cooler op mn CPU zetten?
Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
2x gtx 770 in SLI
i5 4670k met stock cooler en niet overclocked.
cooler master CM 690 II
(zie verder inventaris)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een extra case fan erbij geplaatst, custom fan loop voor de videokaarten (draaien op 100% bij 80c.)

foto: Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/ac3cd94e68adc65d17ce8fa87a57311e.png

Beste antwoord (via kspaar op 21-04-2018 15:02)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Een andere koeler gaat je niet helpen. Je blijft die hitte in je case dumpen.
Warmte afvoeren aan de bovenkant werkt het beste, aangezien warme lucht uit zichzelf al naar boven wil.
Wat jij als outtake gebruikt word vast (deels) geblokkeerd door je cpu koeler plus dat de zuigwerking niet zo groot zal zijn.
zijkant zou ik op intake zetten zodat je koude lucht op je videokaarten blaast. Zeker de onderste zal daar baat bij hebben.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Warmte afvoeren aan de bovenkant werkt het beste, aangezien warme lucht uit zichzelf al naar boven wil.
Wat jij als outtake gebruikt word vast (deels) geblokkeerd door je cpu koeler plus dat de zuigwerking niet zo groot zal zijn.
zijkant zou ik op intake zetten zodat je koude lucht op je videokaarten blaast. Zeker de onderste zal daar baat bij hebben.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 17:29
Kan ook nog fan aan de bovenkant plaatsen bij die case zodat die ook nog warme lucht afvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kspaar
arbraxas schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:18:
Ik zat ookal te kijken om de zijkant fan op het onderste plekje te plaatsen, maar dan komt ie in de weg met mn videokaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
kspaar schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:33:
[...]

Ik zat ookal te kijken om de zijkant fan op het onderste plekje te plaatsen, maar dan komt ie in de weg met mn videokaarten
het is niet mooi maar fan aan buitenkant panel?
en als ik het goed begrijp kunnen er 2 fans in je sidepanel en je gebruijkt bovenste?
ik zou die fan aan zijkant eens verplaatsen naar boven dat koelt over het algemeen beter als zijkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kspaar
maks11223344 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:35:
[...]

het is niet mooi maar fan aan buitenkant panel?
en als ik het goed begrijp kunnen er 2 fans in je sidepanel en je gebruijkt bovenste?
ik zou die fan aan zijkant eens verplaatsen naar boven dat koelt over het algemeen beter als zijkant :)
Dat is dus het probleem; volgens mij zit er boven geen fan mount.
Ik zal het nog een keer nachecken

Maar iig bedankt voor het meedenken :)

Nvm niet goed gekeken er zitten 2 fan mounts bovenin. Ik neem aan dat degene dichter bij de achterkant meeste effectief zou zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door kspaar op 21-04-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01

HugoBoss1985

Xenotech

Onderkant, zijkant en voorkant intake.

Achterkant en bovenkant outtake.
Pagina: 1