Toon posts:

Raspberry pi 3 met IPTV welke USB tuner?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eengamerjens
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 05-08 22:26
Ik zoek een USB TV Tuner
Ik wil een IPTV Raspberry pi makken om makkelijk tv te zie thuis.

Ik gebruik Raspbian als operating system is met kabel in het netwerk.

ben op het idee gekomen door aanleiding van deze video maar ben niet zeker als het werkt in nederland

eisen zijn:
dat er wel drivers zijn met beschrijving.
mag niet teveel kosten max 30,-

eengamerjens.nl

[Voor 4% gewijzigd door eengamerjens op 21-04-2018 11:30]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:47

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had toch een iets betere topicstart verwacht?

Wil je je eigen ISP/kabelaar afplitsen voor IPTV? Wil je random buitenlandse kanalen via IPTV? Welke zaken/hardware had je zelf al gevonden?

Ik kijk ook wel een YT maar dan ga ik toch echt eerst op zoek of het wel kan & mag in NL en welke zaken ik daarvoor moet doen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eengamerjens
ik heb mijn schotel die naar de Astra 1 gericht is heb dus mijn eigen bekabeling maar ik een t-splitter opzet met kabel naar mijn raspberry pi en wil graag zo veel mogelijk kanalen
en heb al veel gegoogle maak kan nergens een goed antwoord krijgen

• eengamerjens
ik dacht zelf zelf een van deze:
https://www.avermedia.com/tv_more/#product

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Beschrijf nu eerst eens goed wat je wilt bereiken.

Als ik moet gokken lijkt het dat je op de pi een dvb-s2 usb ontvanger wilt aan sluiten die je op je schotel aan wilt sluiten zodat je via ip tv kan zien. (Op nader te specifieren clients, ook via het internet?). Wil je alleen fta kanalen bekijken, of sluit je ook nog een kaart lezer aan? Wil je ook nog dvb-c en of dvb-t of t2 ontsluiten?

Verder kan je over het algemeen je sat coax niet splitten omdat je tuner de lnb aanstuurt. Als je de kabel split kan je problemen krijgen als twee tuners je lnb willen aansturen. Dus vertel even wat mee wat en hoe je dat denkt te gaan doen/hebt gedaan.
Volgens mij is dat het merk wat degene uit het youtube filmpje ook gebruikt. Hij gebruikt zo te zien de dvb-t of t2. Als je dvb-s/s2 wilt moet je even zoeken welke voldoet aan die eis, of aan welke eis je maar hebt.

Let wel op dat dvb blast alleen mpeg2 ondersteund, geen mpeg 4

[Voor 27% gewijzigd door jeanj op 21-04-2018 14:23]

Everything is better with Bluetooth

• eengamerjens
Ik wil graag tv zo goed als overal met internet.
Met gebruik van een raspberry pi in dit geval een raspberry pi 3 met een USB tv tuner zonder kaart lezer voor nu.
En dus alleen FTA kanalen voor nu.
Veder weet ik heb niet ben nog al een noob op dit gebiedt .
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee