Genexis modem geüpdatet, nat-loopback werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23
Mijn provider SKP heeft deze week mijn glasvezel modem (Titanium-24) geüpdatet, waarna ik vage problemen heb gekregen.

Via port forwarding heb ik diverse web services open gesteld over het internet.

Als ik buiten mijn eigen netwerk zit werkt dit nog steeds (op werk of mobiel via 4G).

Als ik echter in mijn eigen netwerk zit en via mijn publieke IP de services probeer te benaderen dan eindig ik altijd bij de admin page van de Genexis modem en krijg dus een login dialoogje voor de admin pagina van mijn modem.

Wie herkent dit? En wat kan het probleem zijn?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:03
Welke firmware draai je nu?

Feit is dat lang niet elke router goed (of uberhaupt) nat-loopback ondersteunt. In jouw geval lijkt dat dus ook zo.

Overigens werken je portforwardings wel, alleen niet vanuit je lokale lan. Topictitle even verduidelijkt.

Vraag het eens na bij je ISP? Hun kunnen het mogeljik zo beantwoorden (misschien al meerdere vragen over gehad), en anders een ticket inschieten bij Genexis. Ik zie er iig niets van staan in de release notes, maar ik draai vermoedelijk nog een oudere versie (1.14.4-R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:23
Bedankt voor je antwoord.

Hier draait nu firmware Revision drgos-tundra-1.14.3-R, dus die lijkt juist ouder.

Ik heb het bij de ISP gemeld, maar gezien het zo een kleine partij is, verwacht ik er niet teveel van (ervaringen uit het verleden).

In ieder geval wist ik niet waarop ik moest zoeken. Ik ga me eens verdiepen in NAT loopback.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.