Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
De accounts van beide van mijn kinderen zijn vandaag (na ruim 2 jaar probleemloos gebruik) spontaan beide geblokkeerd.

Dit heeft blijkbaar te maken met vernieuwde wetgeving (COPPA) in de USA.

Zodra zij aanmelden komt er een pop-up dat een ouder moet bevestigen dat hun toegang tot internet mogen hebben. Vervolgens is hun agenda, email, onedrive, enz. onbereikbaar.

Als resultaat zijn mijn kinderen nu al hun huiswerk, savegames, foto's, enz kwijt (zitten in OneDrive) en de toegang tot hun Steam account (met honderden euro's aan games) is een probleem (gebruikt het outlook.com adres voor 2FA).

Nu kan ik als ouder inloggen om te bevestigen dat ze toegang mogen, maar dit moet ik bevestigen op een van de volgende manieren:
- $0.50 betalen met een Credit Card (volgens Google moet deze ook nog eens zijn uitgegeven in de USA - maar ik heb er sowieso geen)
- Een kopie paspoort, ID-kaart of geboortebewijs van zowel mij als mijn kinderen opsturen naar Microsoft, bij voorkeur per fax (ben ik niet van plan, dat zijn persoonlijke gegevens waar i.m.o. Microsoft helemaal niets mee te maken heeft)

Ik heb een poging gedaan om online in te loggen op hun accounts om de geboortedatum aan te passen, maar dit is helaas ook geblokkeerd.

Heeft iemand hier nog een idee over hoe dit op te lossen?

Ik vind het een belachelijke situatie. De accounts zijn beide al jarenlang actief (en de mijne is al veel ouder, ik ben al lang bekend bij Microsoft en ook i.v.m. mijn werk lang en breed verifieert o.a. op TechNet).

Ideetjes als oplossing zijn zeker welkom..

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• beodepeo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 14:46
Hier dito met een Onedrive account die kindlief op aangeven van school gebruikt. Kan nu per direct inderdaad niet meer bij al z'n werkstukken etc.

Wat me verbaast is hoe weinig hier over te vinden is en de rucksichloosheid waarmee dit ingevoerd wordt.
En de ironie dat om de privacy van het kind te beschermen je vooral juist meer persoonlijke informatie moet afdragen.

Helaas geen oplossing, maar ik vrees dat ik wel snel een keuze moet maken om al het schoolwerk wat nog niet veiliggesteld was weer benaderbaar te maken.

Ik kan me ook niet aan het gevoel onttrekken dat ik zojuist een blijkbaar legale vorm van Ransomware heb opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
beodepeo schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:45:
Wat me verbaast is hoe weinig hier over te vinden is en de rucksichloosheid waarmee dit ingevoerd wordt.
En de ironie dat om de privacy van het kind te beschermen je vooral juist meer persoonlijke informatie moet afdragen.
[...]
Ik kan me ook niet aan het gevoel onttrekken dat ik zojuist een blijkbaar legale vorm van Ransomware heb opgelopen.
Exact deze twee dingen. Wat een idioterie zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keerzijde van de GDPR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dit heeft inderdaad te maken met de aanstaande invoering van GDPR. Microsoft volgt hierbij het proces dat ze al hebben voor de Amerikaanse COPPA-wetgeving, dit is genoeg om minderjarigen te beschermen onder GDPR.

Je kunt de accounts laten deblokkeren door een creditcardnummer te verstrekken, of een verificatieproces te doorlopen.

Zie dit blogbericht van Microsoft:
https://blogs.microsoft.c...s-for-childrens-accounts/

En dit supportartikel:
https://support.microsoft...onsent-and-child-accounts

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 21-04-2018 03:52 ]

We are shaping the future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beodepeo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 14:46
Nog wat verder lopen pielen.
Als je met de kinderaccount via de webpagina (login.live.com bijv.) inlogt kun je een 'Skip' doen van de directe registratie en heb je uitstel van maximaal 14 dagen. Dan kun je in ieder geval de documenten veiligstellen voor het geval dat.
Daarna is het:
After the grace period, the child’s account will be blocked until the parent completes the consent and verification process. Microsoft will continue to support data subject rights for children whose accounts are blocked pending parental consent. For new users, Microsoft will block final creation of the account until the parent provides consent within two weeks, after which the account will be deleted.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15
Hoe weet Microsoft dat het om een account van een kind gaat? Zijn mensen echt zo naïef dat ze hun (kind hun) echte geboortedatum in (laten) vullen? Of ziet Microsoft dit gebaseerd op dat het om een expliciet kindaccount gaat?

20 jaar geleden registreerde een kind gewoon zelf een account en zorgde die er wel voor dat de geboortedatum op orde was om gezeur te vermijden. Mooie tijden... :')

[ Voor 82% gewijzigd door The Zep Man op 21-04-2018 10:08 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is toch geen sprake van ‘rucksichloosheid’? De COPPA-wet is zelf al volwassen, het wordt alleen nu ook voor de EU gebruikt. Ook het komen van de AVG wordt al jaren geroepen. En er is blijkbaar een grace period, dus geen acute ramp.

Wel had MS m.i. de afgelopen maanden het al moeten roepen naar de kinderen (die dat dan negeren, maar toch). Geen idée of dat is gedaan, ik heb geen accounts met geboortedatum in deze eeuw.

Hetzelfde zou moeten worden gedaan door Facebook, Google, Apple, etc. Dit is dezelfde wetgeving die maakt dat je kind niet zomaar mag worden geprofileerd door bv ad-netwerken. Wees er blij mee..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
The Zep Man schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:02:
Hoe weet Microsoft dat het om een account van een kind gaat? Zijn mensen echt zo naïef dat ze hun (kind hun) echte geboortedatum in (laten) vullen? Of ziet Microsoft dit gebaseerd op dat het om een expliciet kindaccount gaat?

20 jaar geleden registreerde een kind gewoon zelf een account en zorgde die er wel voor dat de geboortedatum op orde was om gezeur te vermijden. Mooie tijden... :')
Omdat mensen dat instellen. Niet de exacte geboortedatum nee, maar Microsoft Family bied zeker voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Alex) schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 03:49:
[...]
Je kunt de accounts laten deblokkeren door een creditcardnummer te verstrekken, of een verificatieproces te doorlopen.

Zie dit blogbericht van Microsoft:
https://blogs.microsoft.c...s-for-childrens-accounts/

En dit supportartikel:
https://support.microsoft...onsent-and-child-accounts
En zonder creditcard is je enige optie om Microsoft dus maar een boel persoonlijke gegevens te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
F_J_K schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:07:
Er is toch geen sprake van ‘rucksichloosheid’? De COPPA-wet is zelf al volwassen, het wordt alleen nu ook voor de EU gebruikt. Ook het komen van de AVG wordt al jaren geroepen. En er is blijkbaar een grace period, dus geen acute ramp.
[...]
Niet mijn woorden, maar er is geen vooraankondiging geweest.
Van een grace period heb ik niets kunnen vinden (die optie is er niet bij mij).

En nee, ik ben er zeker niet blij mee. Imo is het de taak van ouders om hun kinderen afdoende weerbaar te maken en toezicht te houden, wat ik dan ook doe. Microsoft Family was daar juist een hulpmiddel in.

Ik ga eens op zoek naar de grace period, en dan maar overal terug naar lokale accounts, hardware tijdklokken en usbsticks met hun documenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Gebruik ajb de edit-knop als je iets wilt toevoegen. " Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie. " staat er niets voor niets, dit multiposten is irritant ;)

Creditcard: iemand anders vragen die 50ct over te maken? Is meteen een donatie aan een goed doel. Ook in NL hebben veel mensen toch wel een CC? Reden dat het nodig is: men wil kunnen verifieren dat je daadwerkelijk volwassen bent - en dat kan niet met 'een briefje van moeder' of zelfs een bankoverschrijving.

Microsoft family: goed punt. Je zou zeggen dat het dan niet nodig is - of dat de verificatie al nodig is voor activatie van Microsoft family. Het is linksom of rechtsom: ze (h)erkennen je wel of niet als de ouder.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:14
Noxious schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:42:
[...]

Niet mijn woorden, maar er is geen vooraankondiging geweest.
Van een grace period heb ik niets kunnen vinden (die optie is er niet bij mij).

En nee, ik ben er zeker niet blij mee. Imo is het de taak van ouders om hun kinderen afdoende weerbaar te maken en toezicht te houden, wat ik dan ook doe. Microsoft Family was daar juist een hulpmiddel in.

Ik ga eens op zoek naar de grace period, en dan maar overal terug naar lokale accounts, hardware tijdklokken en usbsticks met hun documenten...
Dit verklaart vast waarom m'n zoon niet kan inloggen op z'n kakelverse outlook.com account (aangemaakt voor online registratie van spelletjes) . Geen data kwijt, want ik heb z'n computer geinstalleerd met een lokaal account. Van school heeft hij een 365 account. Ben eigenlijk wel benieuwd of die ook onder COPPA valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
F_J_K schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:50:
offtopic:
Gebruik ajb de edit-knop als je iets wilt toevoegen. " Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie. " staat er niets voor niets, dit multiposten is irritant ;)

Creditcard: iemand anders vragen die 50ct over te maken? Is meteen een donatie aan een goed doel. Ook in NL hebben veel mensen toch wel een CC? Reden dat het nodig is: men wil kunnen verifieren dat je daadwerkelijk volwassen bent - en dat kan niet met 'een briefje van moeder' of zelfs een bankoverschrijving.
Ik snap de reden, maar het is toch idioterie dat de hele wereld maar even een credit card moet kopen ;)
Genoeg diensten hier doen het wel met een bankoverschrijving (bijv. bij het bestellen van een telefoonabbo).
Microsoft family: goed punt. Je zou zeggen dat het dan niet nodig is - of dat de verificatie al nodig is voor activatie van Microsoft family. Het is linksom of rechtsom: ze (h)erkennen je wel of niet als de ouder.
En inderdaad, ik moet in dit geval bewijzen dat ik de ouder ben.
Ik ga er nog even mee puzzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Noxious schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:42:
[...]

Maar dat is toch ook precies de gedachte hierachter van Microsoft om de ouders verantwoordelijk te maken? Dit is niets meer dan het formeel beleggen van verantwoordelijkheden en aansprakelijkheden bij de partij waar het hoort, namelijk bij de ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb hetzelfde probleem bij de accounts van mijn 3 kinderen.
En die idiote Amerikaanse bedrijven blijven maar denken dat wij in Europa allemaal aan de creditcard zitten.

Ik heb maar een kopie ID opgestuurd zodat zij weer gebruik kunnen maken van de Xbox Live services (aangezien ik midden in een verbouwing zit is in de tuin spelen er momenteel niet bij voor hen en ik ben te druk bezig in huis om bv met ze naar de speeltuin te kunnen op dit moment).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• red14
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-09 17:37
.

[ Voor 99% gewijzigd door red14 op 26-09-2023 16:22 . Reden: . ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Ik snap dat Microsoft dit doet. Wel apart dat ze dit doen bij ook een Family account trouwens.

De AVG/GDPR is super streng en dat gaat nogal wat problemen opleveren.
Ikzelf heb vorige week mijn eigen producten moeten aanpassen, en dat heeft voor veel kopzorgen gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Luit schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:51:
[...]

Maar dat is toch ook precies de gedachte hierachter van Microsoft om de ouders verantwoordelijk te maken? Dit is niets meer dan het formeel beleggen van verantwoordelijkheden en aansprakelijkheden bij de partij waar het hoort, namelijk bij de ouders.
En daarom moeten mensen maar even hun persoonlijke gegevens opsturen?

Nog even en ik moet over straat met een bewijs van voogdij als ik met mijn kinderen boodschappen ga doen.

Dit houd geen enkele kwaadwillende partij of kind die het wil omzeilen tegen, want dan maak je je leeftijd gewoon 18+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Nu online
Inmiddels hebben mijn kinderen weer toegang tot hun account, ik heb alleen een kopie van mijn eigen ID gemaild.
Microsoft had mijn gegevens toch al lang en breed, ik heb mij meerdere malen moeten legitimeren bij het afleggen van Microsoft examens (wat het dus extra stom maakt dat ik nog een keer mijn identiteit aan MS heb moeten bewijzen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Weet iemand of Apple (iCloud) hier ook mee bezig is?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 12:03
Zelfde geldt denk ik voor Google, maar dat wordt dan helemaal fraai. Alle Android apparaten hebben meestal een Gmail-adres? Kunnen al die kinderen dan ook niet meer hun tablet gebruiken?
Vind het trouwens raar, de GPDR is ook om je privacy te beschermen en wat moet je naar Microsoft opsturen: een ID-bewijs met een geboortedatum.
En gaat dit ook betekenen dat mijn neefje binnenkort geen Minecraft (is ook van MS tegenwoordig) binnenkort kan spelen. Er is zover ik weet nog niks geblokkeerd.
En moet het persé de ouder zijn die met een Creditcard betaald? of mag het ook een familielid zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Johandmc schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:41:
Zelfde geldt denk ik voor Google, maar dat wordt dan helemaal fraai. Alle Android apparaten hebben meestal een Gmail-adres? Kunnen al die kinderen dan ook niet meer hun tablet gebruiken?
Vind het trouwens raar, de GPDR is ook om je privacy te beschermen en wat moet je naar Microsoft opsturen: een ID-bewijs met een geboortedatum.
En gaat dit ook betekenen dat mijn neefje binnenkort geen Minecraft (is ook van MS tegenwoordig) binnenkort kan spelen. Er is zover ik weet nog niks geblokkeerd.
En moet het persé de ouder zijn die met een Creditcard betaald? of mag het ook een familielid zijn ?
Ik neem aan van de ouder, hoe bewijs je anders dat DIE ouder +18 is?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickHoekstra
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-08 21:47
Ik heb het ook nu met mijn werkaccount van skype, (staat op 2013 wat ik erg knap vindt) kan datum niet aanpassen en bellen met Microsoft is een hell.. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 12:03
Rick, hebben ze soms een oud systeem bij Microsoft dat alleen naar de achterste 2 cijfers kijkt van het jaartal. Dan zou je maar 13 jaar zijn ;)

Zal vanavond maar eens kijken of ik nog overal in kan. En ik zal mijn neefje maar eens gaan vertellen dat die als je een account gaat aanmaken, de boel moet flessen qua leeftijd. Dat is het gevolg van deze stomme niet overdacht wet door de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mijn kind heeft hier met zijn Outlook-account en zijn Xbox een issue mee.
Ik kom nog niet eens tot het invullen van een CC-nummer... ik loop gewoon tegen (niet te googlen) foutcodes aan.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickHoekstra
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-08 21:47
Johandmc schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:11:
Rick, hebben ze soms een oud systeem bij Microsoft dat alleen naar de achterste 2 cijfers kijkt van het jaartal. Dan zou je maar 13 jaar zijn ;)

Zal vanavond maar eens kijken of ik nog overal in kan. En ik zal mijn neefje maar eens gaan vertellen dat die als je een account gaat aanmaken, de boel moet flessen qua leeftijd. Dat is het gevolg van deze stomme niet overdacht wet door de EU.
Haha je zou zeggen van wel, maar ik ben nu wel mooi mijn account kwijt want ik heb geen creditcard en ga niet mijn gegevens opsturen naar Mircosoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43

Typhone

Who Dares Wins

Noxious schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:48:
[...]

Ik snap de reden, maar het is toch idioterie dat de hele wereld maar even een credit card moet kopen ;)
Genoeg diensten hier doen het wel met een bankoverschrijving (bijv. bij het bestellen van een telefoonabbo).

[...]

En inderdaad, ik moet in dit geval bewijzen dat ik de ouder ben.
Ik ga er nog even mee puzzelen :)
Prepaid creditcard. 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
ik heb de topictitel wat aangepast: AVG ipv COPPA en MS accounts ipv Windows 10-specifiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Nu online
Typhone schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:57:
[...]

Prepaid creditcard. 25 euro.
Microsoft geeft expliciet aan dat een prepaid creditcard niet geaccepteerd wordt hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Falcon schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:29:
Weet iemand of Apple (iCloud) hier ook mee bezig is?
Apple heeft eigenlijk al zo een soort proces.

Jij als ouder hebt een AppleID, als je voor de kinderen onder de 13 die een AppleID wilt aanmaken redirect deze je naar deze website:

https://support.apple.com/en-us/HT201084

Je kind krijgt geen eigen gekozen AppleID (dwz @pietjepuk.nl oid) maar een @icloud.com adres. Ook hier moet de ouder een payment optie hebben (zoals creditcard etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Laatst online: 06:53
Jester-NL schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:14:
Mijn kind heeft hier met zijn Outlook-account en zijn Xbox een issue mee.
Ik kom nog niet eens tot het invullen van een CC-nummer... ik loop gewoon tegen (niet te googlen) foutcodes aan.
Ik kreeg ook allerlei foutcodes, totdat ik Edge gebruikte. Toen kwam ik wel verder.

Ik laat de accounts van de kinderen maar verlopen, ga geen ID kopie opsturen. Nieuwe accounts aanmaken heeft ook geen zin omdat je ook die moet bevestigen met CC of ID.

Nu nog even kijken of de kids ook een account op de Xbox kunnen aanmaken/gebruiken zonder Microsoft account en of ze dan ook Xbox Live kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnater
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 20:09
Ik zat even te zoeken, maar je kunt d.m.v. de overslaan knop (tijdelijk) in de kinderaccounts komen.

Mocht je de mails willen downloaden vanaf de website, dan kun je een nieuwe mail maken en daar alle te bewaren mails heen slepen. Het worden dan .eml's die je kunt downloaden of naar een ander account mailen...

Matig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Na veel gedoe besloten te zwichten en mijn ID kaart maar in te sturen, echter is de optie nu dus verdwenen en is enkel de credit card mogelijkheid er nog. :{

Morgen maar eens met Microsoft bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Fijn he? Die wet- en regelgeving die zich zelfs tegen de gebruiker lijkt te keren... :X

Maar, het is wel een wijze les om te beseffen hoe kwetsbaar men is als je je dierbare data aan allerlei cloud diensten toevertrouwd, zonder lokaal bereikbare backup voorzieningen... :/
M.a.w. ook voor die schijnbaar 'onschuldige' kinder data dien je backup & restore goed ingeregeld te hebben.

FYI:

https://answers.microsoft...55-48f6-8949-aa8f7c72518c
https://support.microsoft...tion-for-parental-consent

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 26-04-2018 09:17 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21
Het is vooral de wijze lessen die men hieruit zou moeten trekken:
Les1: sla je gegevens niet alleen in de cloud op, want het kan van de 1 op de andere dag niet toegankelijk meer zijn.
Les 2: Wat hebben de privacy regels voor impact. Ook al boeit het je misschien niet zo, toch gaat het een ieder aan.

edit: Ik snap trouwens überhaupt al niet zo waarom scholen alles maar in de cloud moeten doen. Zij zouden daar juist voorzichtiger mee moeten zijn m.i. Alleen van het is is zo makkelijk/goedkoop gaat er bij mij niet in.

[ Voor 26% gewijzigd door idef1x op 26-04-2018 09:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Bij goede (!) afspraken met de dienstverlener kan (!) in de cloud prima veiliger en beter zijn. De school heeft vast niet voldoende goede beheerders om 24/7 veilig in de lucht te zijn met de vele gebruikte applicaties die ook via internet benaderbaar zijn ;) Ook betere privacy dan zelf hosten waar de stageloper rechten heeft om de DB uit te lezen. Dan moeten er wel goede afspraken gemaakt zijn met de dienstverlener, waaronder v.w.b. beveiliging en privacy. Deze noodzaak is door de AVG weer wat duidelijker. Of die gemaakt kunnen worden met de grote niet-Europese dienstverleners laat ik even in het midden.
En inderdaad, je wilt altijd een backup elders hebben. Als je lokaal opslaat dus juist bijv. ook ergens versleuteld in de cloud.

Ik zou stellen: dit gedoe laat zien dat akkoord van de ouders nodig is. Je kunt niet van een 12-jarige verwachten dat die nadenkt over backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 12:34

EXX

EXtended eXchange

Ik probeer al dagen via een creditcard overboeking een account te verifieren, maar loop steeds tegen een foutmelding aan.

Deze geeft aan dat er iets fout is gegaan en als dat blijft optreden je contact moet opnemen met de ondersteuning. Voor de rest staat er nog een cryptische foutcode.

Ik heb dit geprobeerd vanaf 2 verschillende Win10 PC's, met Firefox en Edge, en vanaf een tablet. Steeds hetzelfde resultaat.

Heeft iemand nog een idee?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Wat betreft de punten over een back-up hebben jullie zeker gelijk (ik vermoed dat die er van de meeste dingen ook nog wel is, maar dat moet ik nazoeken).

Echter halsoverkop de toegang kwijt raken tot Outlook Mail (je kan moeilijk een back-up maken van je e-mail adres), je gedeelde kalender en dus ook zaken zoals toegang tot Steam (waar de 2FA via dat adres loopt)..

Tsja, daar gaat geen back-up aan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
EXX schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:17:
Ik probeer al dagen via een creditcard overboeking een account te verifieren, maar loop steeds tegen een foutmelding aan.

Deze geeft aan dat er iets fout is gegaan en als dat blijft optreden je contact moet opnemen met de ondersteuning. Voor de rest staat er nog een cryptische foutcode.

Ik heb dit geprobeerd vanaf 2 verschillende Win10 PC's, met Firefox en Edge, en vanaf een tablet. Steeds hetzelfde resultaat.

Heeft iemand nog een idee?
Contact opnemen met de ondersteuning? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Gedaan. Slecht Nederlands sprekende mederwerker aan de lijn gehad, Dan maar in het Engels.

Einderesultaat: nog eens proberen, maar dan in een inPrivacy window in MS Edge.

Verder nog een e-mail gekregen met diverse links mbt het onderwerp., en een ticket nummer.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:17
Ik heb niet alles doorgelezen hier, maar kun je niet gewoon een kopie maken van jullie paspoorten waarbij je de persoonsgegevens (BSN en eventueel documentnummer) doorstreept? Dat is toch niet zo'n probleem. Zeker met de aankomende AVG gebeurd er denk ik niet veel zorgwekkends met die data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Rik. schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:26:
Ik heb niet alles doorgelezen hier, maar kun je niet gewoon een kopie maken van jullie paspoorten waarbij je de persoonsgegevens (BSN en eventueel documentnummer) doorstreept? Dat is toch niet zo'n probleem. Zeker met de aankomende AVG gebeurd er denk ik niet veel zorgwekkends met die data..
Mooi bedacht, dat dacht ik dan ook te doen toen ik besloot er maar voor te zwichten vanmiddag.

Helaas is die optie bij mij ook spoorloos verdwenen en is enkel de betaalmogelijkheid er nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Thanks man. Op mysterieuze wijze was de link verdwenen uit de wizard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier opeens nu ook gedonder met account van zoon, heb maar een nieuw hotmailadres aangemaakt en dan werkt het weer (met valse geboortedatum), beetje triest. Hij gebruikt skype alleen om met de buurjongen te kletsen als ze online gamen.

Mijn creditcard pakte microsoft niet, want prepaid. Vreemd genoeg mag ik die kaart al wel meerdere jaren in de microsoft store gebuiken en kan ik er elke maand minecraft en office 365 mee betalen. Nou, mijn id kaart stuur ik never nooit niet naar een amerikaans bedrijf, we zien wel hoe het loopt. Kennelijk is het aanmaken van een nieuwe account met nepgegevens wat ze willen, rare gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto2
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-05 21:35
Dit is heel vervelend, ik ben een volwassene, die in 2013 een ms account heeft aangemaakt. en om privacy redenen mn leeftijd niet heb ingevuld, of niet juist dat kan ik me niet herinneren.

En nu zijn mijn bestanden onbereikbaar de verificatie oplossingen die ms biedt geven foutmeldingen.

Vreemd en zeer klant onvriendelijk dat MS dit zonder aankondiging kan doen :( .
wie weet een oplossing om de aantekeningen in One note veilig te stellen???

dank alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Staat one note niet gekoppeld met je windows pc? Misschien kan je er zo nog bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
0,50 van zeer veel accounts is toch ook een aardig bedrag,
waarom is dit niet 0,01??????

[ Voor 78% gewijzigd door oszy op 28-04-2018 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
oszy schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:24:
0,50 van zeer veel accounts is toch ook een aardig bedrag,
waarom is dit niet 0,01??????
Geen idee. Een bedrag is door de COPPA-regeling verplicht gesteld, Microsoft kiest ervoor om dat op 50 cent te zetten.

De inkomsten daarvan gaan overigens niet naar MS zelf, maar worden gedoneerd aan de National Center for Missing and Exploited Children. Dus dat is dan weer positief :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 20:42

Reptile209

- gers -

Ik probeerde met mijn CC te betalen, weg van de minste weerstand. Loop ik vast op het adresformulier dat alleen een adres en telefoonnummer in de VS wil accepteren. :?

Nu dus maar een foto van mijn rijbewijs gestuurd, met m'n duim over 75% van de nummers heen. Het ging ze om de geboortedatum en die is te lezen :+

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Reptile209 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:36:
Nu dus maar een foto van mijn rijbewijs gestuurd, met m'n duim over 75% van de nummers heen. Het ging ze om de geboortedatum en die is te lezen :+
^^ dit....

Er is zelfs een app voor - KopieID - die je exact verteld wat je moet doen om je ID te sturen zonder dat je gegevens vrij geeft waar men iets mee kan. Gewoon een foto van je paspoort, de code onderin en je BSN maskeren, watermerk met datum, doel en aan wie je het stuurt.

Ik vindt dit topic wel een beetje droef. Doen bedrijven eindelijk iets aan bescherming en dan gaan we hier zeuren dat dat ook weer niet goed is. Zetten ze daar vervolgens de meest laagdrempelige manier van verificatie tegenover en zelfs dáár gaan we dan nog over klagen.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto2
Inmiddels heb ik er al een paar uur aan besteed heb heb ik de one note aantekeningen veilig gesteld.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om volgens de MS procedure te bewijzen dat ik al ruim 30 jaar volwassen ben. Fout melding na foutmelding. inmiddels kan ik Firefox ook niet meer gebruiken als mn ouders geen toestemming hebben gegeven, dit is echt niet normaal.

Bij voorkeur zou ik helemaal stoppen met de mircosoft gedoe, door mijn account te verwijderen. Maar ik vrees dat ik dan ook de gekochte MS office produrcten die op mn laptop staan niet meer kan gebruiken. is die vrees terecht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Croga schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 08:47:
Zetten ze daar vervolgens de meest laagdrempelige manier van verificatie tegenover en zelfs dáár gaan we dan nog over klagen.....?
Heb je überhaupt het topic gelezen of je geprobeerd in te leven in mensen met kinderen die opeens niet meer bij hun zaken kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelino
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
Stuur liever ook geen gegevens op, maar ze kunnen je e-mails ook lezen als ze willen. Er valt weinig te verbergen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto2
Zucht wat een gedoe, het is me gelukt om een online aanvraag in te dienen om de geboorte datum te laten aanpassen, welke bijna direct weer is gesloten omdat ik niet heb opgegeven welke applicaties ik mijn kind toestemming wens te geven?????? (MS=computer says no)

wie het weet mag het zeggen. en zou ik de enige zijn die bij het installeren van zijn/haar laptop de geboorte datum heb genegeerd, ik kan het me niet voorstellen....... hele volksstammen zouden hier toch problemen mee moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:17:
Heb je überhaupt het topic gelezen of je geprobeerd in te leven in mensen met kinderen die opeens niet meer bij hun zaken kunnen komen?
Ik heb het hele topic gelezen. Ik kan me best inleven in mensen met kinderen die opeens niet meer bij hun zaken kunnen komen. Maar als je ook maar een minuut langer na denkt dan denk ik meer aan "Help de foto van mijn kind staat online" of "Help mijn kind wordt online gestalked" of meer van dat soort dingen waar iedereen al jaren en jaren over klaagt en waar nu eindelijk eens wat aan gedaan wordt.
Is het nou echt geen 5 minuten van je tijd waard?

Niemand vindt het raar om zich te moeten identificeren als hij alcohol koopt. Waarom dan zo verontwaardigd reageren als je hetzelfde moet doen om te zorgen dat je kinderen iets beter beveiligd het Internet op kunnen? Of om überhaupt zelf te bewijzen dat degene die claimt je kind te zijn ook daadwerkelijk je kind is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 66 jaar !! Mijn voornaamste email account op voornaam en familienaam werd volledig geblokkeerd vandaag zaterdag 28/04 omdat ik bij het creëren van deze account niet mijn juiste leeftijd ingevuld had want dacht toen dat het geen belang had en had een willekeurige data ingevuld. Nu word ik aanzien als een kind met geboortedatum 1/04/2012 en heb ondertussen vanaf dag één 15/04/2018 reeds 4 maal mijn ID kaart doorgestuurd en gisteren ook gebeld met Microsoft België en ze gingen hun best doen en kreeg het dossier nummer *gemaskeerd* maar ben toch geblokkeerd. Deze account is mijn officiële email adres waarin ik allerlei belangrijke dossiers bewaar en waarmee ik ook allerlei belangrijke instanties zoals pensioenfonds, belastingen mee aanschrijf en bovendien komen hier ook alle digitale facturen op binnen die ik wel op tijd moet betalen. Ik ben nu benieuwd wanneer Microsoft eindelijk deze account met vier copies van mijn ID card weer toegankelijk maakt voor gebruik dit duurt nu al bijna twee weken bovendien zal ik alle extra kosten voor te laat betaalde facturen aan Microsoft presenteren. Zodra mijn account weer is vrij gegeven, ga ik meteen aan de slag en alle dossiers en mails overzetten naar een Telenet account want ik vertrouw dit allemaal niet meer.

Prettig " lang" weekend Microsoft !

PinkieLove

e op 28 april 2018

BeantwoordenAls antwoord op het bericht van Linda_vR op 22 april 2018

Nou zeg U bent tenminste snel geholpen ik ben hier al 2 weken mee bezig. Ik ben 66 jaar !! Mijn voornaamste email account op voornaam en familienaam werd volledig geblokkeerd vandaag zaterdag 28/04 omdat ik bij het creëren van deze account niet mijn juiste leeftijd ingevuld had want dacht toen in 2012 dat het geen belang had. Nu word ik aanzien als een kind met geboortedatum 1/04/2012 en heb ondertussen vanaf dag één 15/04/2018 reeds 4 maal mijn ID kaart doorgestuurd en gisteren ook gebeld met Microsoft België en kreeg het dossier nummer *gemaskeerd* maar ben toch geblokkeerd. Deze account is mijn officiële email adres waarin ik allerlei belangrijke dossiers bewaar en waarmee ik ook allerlei belangrijke instanties zoals pensioenfonds, belastingen mee aanschrijf en bovendien komen hier ook alle digitale facturen op binnen die ik wel op tijd moet betalen. Ik ben nu benieuwd wanneer Microsoft eindelijk deze account met vier copies van mijn ID card weer toegankelijk maakt voor gebruik en zal derhalve alle extra kosten voor te laat betaalde facturen aan Microsoft presenteren. Zodra mijn account weer is vrij gegeven, zal ik meteen alle dossiers en mails overzetten naar een Telenet account want ik vertrouw dit allemaal niet meer.

Prettig lang weekend Microsoft !

Pinkielove (CW)

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 10-05-2018 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huiz
Croga schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:29:
[...]

Niemand vindt het raar om zich te moeten identificeren als hij alcohol koopt. Waarom dan zo verontwaardigd reageren als je hetzelfde moet doen om te zorgen dat je kinderen iets beter beveiligd het Internet op kunnen? Of om überhaupt zelf te bewijzen dat degene die claimt je kind te zijn ook daadwerkelijk je kind is?
Je kind is niet beter beveiligd als je een ouder-bevestiging stuurt. Er kunnen binnen het profiel voldoende restricties worden opgelegd. Bovendien is dat een wassen neus, kids nemen rustig een Gmail account of iets anders gratis en daar gelden geen beperkingen.

Ik heb wel degelijk moeite met het beleid van Microsoft. Het volledig blokkeren van profielen is een vorm van kaping. Bovendien maken ze het gebruik van bijvoorbeeld je Xbox of Windows tablet onmogelijk. Als je je account niet bevestigt kun je niet meer inloggen en een nieuw account kun je alleen aanmaken als je je leeftijd bevestigt. Microsoft wil zich alleen indekken bij mogelijke claims, niet om internet wat veiliger te maken. Maar ze geven je ook geen mogelijkheid om je Xbox account te migreren naar een niet-Microsoft account.

Daarnaast is Microsoft niet een bedrijf waarnaar je van de overheid een kopie van je id-kaart hoeft op te sturen. Voor mijn eigen veiligheid ga ik dat dus niet doen. Een creditcard koppelen evenmin.

Concreet dus: als straks de accounts van mijn kids ontoegangelijk zijn geworden en Microsoft nog steeds zulke eisen stelt, dan is het dag-dag met de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

huiz schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:58:
Je kind is niet beter beveiligd als je een ouder-bevestiging stuurt. Er kunnen binnen het profiel voldoende restricties worden opgelegd. Bovendien is dat een wassen neus, kids nemen rustig een Gmail account of iets anders gratis en daar gelden geen beperkingen.

Ik heb wel degelijk moeite met het beleid van Microsoft. Het volledig blokkeren van profielen is een vorm van kaping. Bovendien maken ze het gebruik van bijvoorbeeld je Xbox of Windows tablet onmogelijk. Als je je account niet bevestigt kun je niet meer inloggen en een nieuw account kun je alleen aanmaken als je je leeftijd bevestigt. Microsoft wil zich alleen indekken bij mogelijke claims, niet om internet wat veiliger te maken. Maar ze geven je ook geen mogelijkheid om je Xbox account te migreren naar een niet-Microsoft account.
Ik zeg ook niet dat MS niet bezig is zichzelf in te dekken. Ik zeg wel dat ze dit moeten doen omdat er wetgeving is aangenomen die je kinderen een veiligere omgeving zou moeten geven. Of jij denkt dat die wetgeving zinvol is of niet is een kwestie van persoonlijke mening, het heeft weinig zin om daar over te discusieren. Feit blijft wel dat dit exact is waar iedereen om vraagt.
Daarnaast is Microsoft niet een bedrijf waarnaar je van de overheid een kopie van je id-kaart hoeft op te sturen. Voor mijn eigen veiligheid ga ik dat dus niet doen. Een creditcard koppelen evenmin.

Concreet dus: als straks de accounts van mijn kids ontoegangelijk zijn geworden en Microsoft nog steeds zulke eisen stelt, dan is het dag-dag met de Xbox.
Je hoeft van de overheid naar helemaal niemand je id-kaart op te sturen. De overheid kan wel eisen dat een bedrijf bepaalde zaken controleert en de Nederlandse overheid geeft ook heel duidelijk aan hoe je dat moet doen: Met de KopieID app kun je dat ook bewerkstelligen.

Aan jouw de keus om je XBox weg te doen. Realiseer je alleen wel dat Sony en Nintendo aan deze zelfde eisen moeten gaan voldoen als jij een online account wilt gebruiken en dus ook dezelfde eisen zullen stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huiz
Croga schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:35:
[...]

Ik zeg ook niet dat MS niet bezig is zichzelf in te dekken. Ik zeg wel dat ze dit moeten doen omdat er wetgeving is aangenomen die je kinderen een veiligere omgeving zou moeten geven. Of jij denkt dat die wetgeving zinvol is of niet is een kwestie van persoonlijke mening, het heeft weinig zin om daar over te discusieren. Feit blijft wel dat dit exact is waar iedereen om vraagt.
En dit is dus niet waar. Er is wetgeving aangenomen met betrekking tot het verzamelen van data en het in mogen zien of in een proces te mogen verwerken.

De kinderaccounts bij MS veranderen niet, ook niet na toestemming van een volwassene. Er zijn binnen het account al voldoende opties om een kind te "beschermen" door schermtijd toe te staan, bepaalde spellen wel/niet toe te staan en aan te geven of kinderen iets mogen kopen en voor hoeveel. Deze kinderaccounts zijn volledig te configureren door elke volwassene binnen een gezinsaccount. Dat is nu al zo en verandert niet, met of zonder leeftijdscheck.

Waar MS toestemming voor nodig heeft is het mogen verwerken van data van kinderen onder de 16 in automatische processen (bv voor reclamedoeleinden). Vanwege de wetgeving willen ze zich indekken door een verplichte toestemming te vragen aan de volwassene van het gezinsaccount. Niet om het internet veiliger te maken of iets dergelijks. Puur om te voorkomen dat ze later aangeklaagd kunnen worden. En daarom worden accounts "gekaapt", geblokkeerd en ontoegankelijk gemaakt. En dat heeft tot gevolg dat kinderen geen toegang meer hebben tot hun documenten, foto's, schoolwerkstukken, emails en zelfs hun apparaten als Windows tablets of Xbox.

De leeftijdscheck is namelijk niet bedoeld om te controleren of kinderen echt kind zijn, maar of de volwassene in het gezinsaccount meerderjarig is. Met het bewijzen van je leeftijd als meerderjarige geef je tevens direct toestemming aan MS dat zij de data van de kinderen in het gezinsaccount mogen gebruiken in hun dataverwerking.

Geen ander bedrijf kaapt zomaar data van hun gebruikers. Google doet het niet en is het ook niet van plan. Facebook wil wel iets met leeftijdsgrenzen maar zal vast geen accounts blokkeren, daar verdienen ze teveel aan. En bij Sony/Playstation worden zulke maatregelen ook niet genomen.

Ik vind het jammer dat er zo makkelijk over wordt gedaan dat je je eigen data kwijt kan raken of zelfs apparatuur waardeloos wordt gemaakt vanwege commerciële belangen van één bedrijf. Hoeveel mensen schouderophalend kopiën van ID-kaarten opsturen, of opmerken "veiligheid voor kinderen, dat wil toch iedereen"... :|

Dezelfde lakse houding zie je bij de dataverzamelwoede van de overheid. "Oh, het zal wel goed zijn want kinderporno, criminaliteit en terrorisme..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

huiz schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:39:
En dit is dus niet waar. Er is wetgeving aangenomen met betrekking tot het verzamelen van data en het in mogen zien of in een proces te mogen verwerken.
En wanneer diensten rechtstreeks aan kinderen worden geleverd dat
2. Met inachtneming van de beschikbare technologie doet de verwerkingsverantwoordelijke redelijke inspanningen om in dergelijke gevallen te controleren of de persoon die de ouderlijke verantwoordelijkheid voor het kind draagt, toestemming heeft gegeven of machtiging tot toestemming heeft verleend.
Een CC-overschrijving of ID lijkt me alleszins redelijk - aangezien MS geen DigiD mag gebruiken, een bankoverschrijving onvoldoende is laat staan een random andere account die beweert een volwassene te zijn.

Een expliciet bericht (per mail / in de web applicatie) met daarna een langere grace period had ik heel terecht gevonden, m.i. slecht dat dat schijnbaar niet is gebeurd. Maar
Geen ander bedrijf kaapt zomaar data van hun gebruikers. Google doet het niet en is het ook niet van plan. Facebook wil wel iets met leeftijdsgrenzen maar zal vast geen accounts blokkeren, daar verdienen ze teveel aan. En bij Sony/Playstation worden zulke maatregelen ook niet genomen.
als Google, Facebook en Sony ondanks dat ze weten dat het een kind betreft (belangrijk) zonder in redelijkheid geprobeerd hebben toestemming te krijgen toch doorgaan met verwerken van persoonsgegevens van kinderen, zijn ze fout bezig. /IMHO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Net toch maar 2 accounts weer toegankelijk gemaakt met de CC optie.
Er wordt 1x €0,50(dus niet 2x voor 2 accounts) afgeschreven en dit staat klaar in mijn eigen tegoed.
Dat kan ik dan in de Windows Store uitgeven.
Daarna kon ik de CC gegevens weer verwijderen. Over 3 maanden verloopt mijn CC en krijg ik weer een nieuwe, dus heel boeiend vind ik dat niet. En overstappen naar een andere CC verstrekker kan altijd.

Verder gebruik ik MS niet, buiten de email accounts, dus al die kinder beperkingsinstellingen zijn hier toch zinloos.

Uiteraard ben ik het er niet mee eens om zo voor het blok gezet te worden, maar je kunt op het moment weinig anders. De kosten boeien me niet zo. MS levert tenslotte veel gemak voor weinig kosten.
M'n ID had ik never nooit niet opgestuurd. Bij m'n CC zit m'n bank er nog tussen.
(Diezelfde bank die ook al mijn gegevens verkoopt. 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik probeerde met mijn CC te betalen, weg van de minste weerstand. Loop ik vast op het adresformulier dat alleen een adres en telefoonnummer in de VS wil accepteren. :?

Je hebt bij het aanmaken van de je account ooit VS als thuisland geselecteerd. Je kunt in je account bij je gegevens aanpassen naar je werkelijke land.

Maar wellicht had je de adresgegevens van MS-HQ ook kunnen gebruiken. Een adres check zit er volgens mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

rreevvss schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:03:
[...]

Je hebt bij het aanmaken van de je account ooit VS als thuisland geselecteerd. Je kunt in je account bij je gegevens aanpassen naar je werkelijke land.

Maar wellicht had je de adresgegevens van MS-HQ ook kunnen gebruiken. Een adres check zit er volgens mij niet in.
Klopt, kwam ik ook achter. Volgens mij ooit aangepast om een nieuwe feature te unlocken. Intussen is mijn ID goedgekeurd en heb ik mijn dochter weer geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_G
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-08 00:13

P_G

Alle goede bedoelingen ten spijt wordt de uitvoering hiervan wel weer heel erg 'corporate' en zonder waarschuwingen vooraf door onze strot geduwd.

Mooie instructie van MS: zonder enige waarschuwing voor het fotograferen van legitimatiebewijzen met BSN die OOK weer in de foto cloud wordt opgeslagen...

Stappen voor het invullen van het formulier voor handmatige leeftijdsverificatie
https://support.microsoft...tion-for-parental-consent

1)Neem een van uw officiële identificatiedocumenten die uw geboortedatum bevatten.
2) Maak met behulp van uw mobiele apparaat een foto van uw identificatiebewijs.
3) Stuur de foto van uw identificatie naar ons op via support.microsoft.com/age. U wordt gevraagd zich aan te melden met uw Microsoft-account. Het is het gemakkelijkst om het formulier in te dienen vanaf uw mobiele apparaat.

[ Voor 72% gewijzigd door P_G op 30-04-2018 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nu begint de Windows (legaal!) van mijn zoon ook te miepen, kennelijk heeft hij daar een keer ingelogd met skype en had windows besloten zijn lokale profiel (dat ik heb aangemaakt) om te zetten naar een microsoft account.

Dat heb ik nu teruggezet naar een lokaal account, maar nu kreeg hij na het updaten vanmiddag (nieuwe april update van windows 10) weer een melding dat zijn microsoft account niet werkt en dat hij wellicht zijn password verkeerd heeft ingegeven (is niet zo, het account is geblokkeerd door de vrienden van microsoft).

Blijft zijn windows nu wel werken? Hij zit nog steeds op een lokaal account, maar ik zie geen plek waar nog een koppeling met zijn microsoft account zit. Voor skype gebruikt hij nu een nieuwe account en daar heb ik een volwassen geboortedatum ingezet. Maar kennelijk zit nog ergens een link? Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:17:
Nou, nu begint de Windows (legaal!) van mijn zoon ook te miepen, kennelijk heeft hij daar een keer ingelogd met skype en had windows besloten zijn lokale profiel (dat ik heb aangemaakt) om te zetten naar een microsoft account.

Dat heb ik nu teruggezet naar een lokaal account, maar nu kreeg hij na het updaten vanmiddag (nieuwe april update van windows 10) weer een melding dat zijn microsoft account niet werkt en dat hij wellicht zijn password verkeerd heeft ingegeven (is niet zo, het account is geblokkeerd door de vrienden van microsoft).

Blijft zijn windows nu wel werken? Hij zit nog steeds op een lokaal account, maar ik zie geen plek waar nog een koppeling met zijn microsoft account zit. Voor skype gebruikt hij nu een nieuwe account en daar heb ik een volwassen geboortedatum ingezet. Maar kennelijk zit nog ergens een link? Iemand die dit herkent?
Microsoft Store / Mail client?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:19:
Microsoft Store / Mail client?
Zal ik checken, maar vermoed van niet. Mijn zoon emailt niet, hij is 10 en gebruikt alleen whatsapp en skype met alle buurkinderen. Maar ik ga het bekijken, bedankt. Ik zal skype ook nog eens bekijken, misschien hangt daar nog iets aan.

Mijn zoon kan prima omgaan met de pc, maar ik weet zelf 100% zeker dat ik alleen maar lokale accounts aanmaak, hoe hij nu opeens aan een online account komt. Microsoft stelt het allemaal ook zo mooi. Na de update vandaag: wil je niet je stem gebruiken om te unlocken, wil je niet zien waar je apparaat is als hij gestolen wordt? Zet dan even vinkjes. Ohja, gepersonaliseerde reclame, ook heel fijn 8)7

Afschuwelijk allemaal, als het nu gratis was, maar ik betaal gewoon voor windows en office e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Croga schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:29:
[...]

Het probleem zit in de draconische methode waarop dit werkt.

De enige mogelijkheid is betalen met een Amerikaanse creditcard of een kopie van bijv. je ID-kaart doorgeven, echter werken beide methoden amper goed, zijn er veel foutmeldingen en andere problemen, enz.

Ik ben uiteindelijk gezwicht en heb mijn ID doorgegeven. Inmiddels ruim een week later is er nog geen antwoord gekomen op dat ticket, en kan ik zelf met mijn eigen account de MSDN forums niet meer op voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilmLab
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 09:58
Ik heb een een uur of twee gezocht naar een manier om het op te lossen en vond dat gewoon Euro 0,50 betalen via de CC het makkelijkste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
FilmLab schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:23:
Ik heb een een uur of twee gezocht naar een manier om het op te lossen en vond dat gewoon Euro 0,50 betalen via de CC het makkelijkste was.
Ben hier ook bang voor.
Heb al 3x id van mijn zoon opgestuurd, maar account is nog steeds niet akkoord gegeven, }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

FilmLab schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 13:23:
Dat is inderdaad het gemakkelijkst, maar dan moet het wel werken. En dat wil bij mij nog steeds niet lukken. Kom nog niet eens zo ver dat ik een CC gegevens kan invullen. Heb herhaaldelijk contact gehad met MS. Ze zijn ervan op de hoogte en werken eraan, is het antwoord.

Heb uiteindelijk maar een ID ingestuurd. Morgen loopt de deadline af van het account, heb ondertussen al een autoforward ingesteld die alle mail doorstuurt naar een ander account, zodat ik iig de mail nog zie voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
oszy schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 20:43:
[...]

Ben hier ook bang voor.
Heb al 3x id van mijn zoon opgestuurd, maar account is nog steeds niet akkoord gegeven, }:O
Je moet ook niet het id van je zoon opsturen maar die van jezelf ;)

Heb de cc van mijn schoonvader mogen lenen voor de leeftijdscheck en nu zijn de accounts van de kinderen weer toegankelijk. Kids blijven de rest van hun leven hun opa onwijs dankbaar nu ze weer verder kunnen op de Xbox.

Het moest wel via Edge want andere browsers gaven direct al problemen. Zelfs in Edge 3x de cc gegevens in moeten voeren voordat het een keer onthouden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ook Edge werkt bij mij niet. Ik krijg al 1 of andere vage serverfout voordat ik überhaupt cc gegevens kan invoeren. Private mode ook geprobeerd, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilmLab
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 09:58
EXX schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:39:
Ook Edge werkt bij mij niet. Ik krijg al 1 of andere vage serverfout voordat ik überhaupt cc gegevens kan invoeren. Private mode ook geprobeerd, geen verschil.
Mij is het gelukt via Firefox op een 10.13.3 Mac systeem. Ik heb ingelogd op mijn MS account, daar de CC gegevens toegevoegd en toen het bedrag overgemaakt. Zonder een foutmelding of zo. Direct daarna werkte de Windows 10 laptop weer zonder die meldingen dat de ouders toestemming moeten geven.

[ Voor 10% gewijzigd door FilmLab op 07-05-2018 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hier (vooralsnog) geen problemen met de Microsoft accounts van mijn zoontjes

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:41
EXX schreef op zondag 6 mei 2018 @ 20:39:
Zojuist 'gewoon' met Chrome gedaan, werkte zonder problemen. CC (Mastercard) toegevoegd en 0,50 euro betaald waarna 1e kind-account weer geactiveerd werd. Voor 2e kind was inloggen en akkoord submitten voldoende.
[edit]Zie nu dat er geen 0,50 euro betaald is, maar simpelweg wordt toegevoegd aan je microsoft account. Kan het dus nog steeds besteden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 07-05-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:56
Keerzijde van op externe partijen vertrouwen ;) TB's zijn nog nooit zo goedkoop geweest, er zijn geen excuses voor ontbrekende onprem backups.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Een vriend van me had hetzelfde probleem; hij had zijn geboortedatum niet goed ingesteld en verifieren met een CC was ook niet mogelijk (telkens de melding dat er iets fout was gegaan).

Ik heb m toen in mijn Family gegooid, daar heb ik via mijn account zijn geboortedatum kunnen aanpassen en kunnen verifieren met mijn CC. Daarna weer uit mijn family gegooid en werkte alles weer naar behoren.

Bij mijn zoon was het verifieren met mijn account+cc volgens mij al afdoende; maar hij zat al in mijn family

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Same here.

Ik had in mijn MS account een nep geboortedatum ingevuld en ik kon nergens meer inloggen.

Uiteindelijk lage resolutie scan van rijbewijs gestuurd met echt alles geblurd behalve naam en geboortedatum. Daarmee gingen ze akkoord. Ik had geen zin om m'n CC op te geven, want bij Apple deden ze ook opeens afschrijven zonder daar bewust toestemming voor te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
huiz schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:20:
[...]
Je moet ook niet het id van je zoon opsturen maar die van jezelf ;)

Heb de cc van mijn schoonvader mogen lenen voor de leeftijdscheck en nu zijn de accounts van de kinderen weer toegankelijk. Kids blijven de rest van hun leven hun opa onwijs dankbaar nu ze weer verder kunnen op de Xbox.

Het moest wel via Edge want andere browsers gaven direct al problemen. Zelfs in Edge 3x de cc gegevens in moeten voeren voordat het een keer onthouden werd.
Dank je, idd niet al te slim 8)7 8)7 8)7 8)7

Ik had er al voor gekozen om de cc methode te kiezen, echter kreeg ik toen weer de melding dat de cc niet geldig was :X :X :X dit was gewoon een mastercard vd rabobank. En Mastercard stond er gewoon bij als zijnde geldig. En dan vindt MS het raar dat er zoveel illegaal gedaan wordt. Als je bij MS iets legaals probeert is het altijd problemen. En het is al eerder gezegd, maar volgens mij leven wij niet in de US, waarom als daar een wet verandert......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:41:
en had een willekeurige data ingevuld. Nu word ik aanzien als een kind met geboortedatum 1/04/2012
Maak altijd accounts aan met de minimale leeftijd van 21 i.v.m. alcohol grens in Amerika.
Of je nou 66 bent of 12, op internet kan alles!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:41:
Deze account is mijn officiële email adres waarin ik allerlei belangrijke dossiers bewaar en waarmee ik ook allerlei belangrijke instanties zoals pensioenfonds, belastingen mee aanschrijf en bovendien komen hier ook alle digitale facturen op binnen die ik wel op tijd moet betalen.
Ik begrijp waarom je dit doet. Als je je @ziggo account gebruikt en overstapt naar @kpn dan heb je namelijk ook een probleem.

Echter, een e-mail dienst zoals outlook.com of gmail.com geeft nog steeds geen garantie dat facturen ook daadwerkelijk op dat adres aankomen (hier in de fora staat een topic van mij over dit probleem).
Zorg dus dat belangrijke e-mails gewoon ook per post of anders (mijn.belastingdienst.nl) binnen komen.

En zorg dat je data gewoon als backup ook bij een ander (of je eigen backup) staat.

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 09-05-2018 15:05 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Nou alhier mijn status:

Ticket gesloten met status "GGN \ MAV \ CVG_GUR_ SARSI\PHOTO ID NOT PRESENT", zonder enig 'menselijk' bericht of terugkoppeling via e-mail.

Maar ik kwam er dus achter dat je via Aanmelden bij je Microsoft-account je openstaande tickets kan inzien.

Lang verhaal kort, nog niet opgelost. En een creditcard heb ik niet.

Inmiddels kan ik met mijn eigen account de MSDN forums niet meer op, met een onbekende foutcode. :/ :F

[ Voor 11% gewijzigd door Noxious op 10-05-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
ik vind dat MS hier echt misbruik van maakt en niet doordacht doet. Mijn Windows acc is dus minderjarig maar krijg telkens gezeik dat ik toestemming moet vragen.
Kom op zeg. Alsof in al die jaren minder jarige kinderen niet capabel zijn.
Sinds de cloud richting van MS vond ik al dat ze ver gingen met data verzamelen maar ik heb nu echt een hekel aan MS. Heb voor het product betaald en nu gaan ze bepalen wat ik wel of niet mag.
MS accounts aanmaken doen de klanten nu wel met een fake datum. Maar beter voor je echte mail ga naar een ander provider.

[ Voor 21% gewijzigd door lighting_ op 11-05-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

lighting_ schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:51:
ik vind dat MS hier echt misbruik van maakt en niet doordacht doet. Mijn Windows acc is dus minderjarig maar krijg telkens gezeik dat ik toestemming moet vragen.
[...]
Even advocaat van de duivel: hoe hadden ze het dan moeten aanpakken? De EU legt nieuwe regelgeving voor, en MS implementeert dat zoals zij denken dat nodig is, om aansprakelijkheid en boetes te voorkomen. Als ze een "grace period" van 8 weken hadden aangehouden, klikt ook iedereen dat weg tot het niet meer werkt... :)
En waarschijnlijk stond er altijd al in de voorwaarden dat minderjarigen het product niet mochten gebruiken, ook al betaalt een volwassene er voor. Dus iedereen even door de zure appel heen, EU: bedankt, en door met het leven. Of stap over op een andere omgeving waar deze toets (nog) niet in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Reptile209 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Even advocaat van de duivel: hoe hadden ze het dan moeten aanpakken? De EU legt nieuwe regelgeving voor, en MS implementeert dat zoals zij denken dat nodig is, om aansprakelijkheid en boetes te voorkomen. Als ze een "grace period" van 8 weken hadden aangehouden, klikt ook iedereen dat weg tot het niet meer werkt... :)
En waarschijnlijk stond er altijd al in de voorwaarden dat minderjarigen het product niet mochten gebruiken, ook al betaalt een volwassene er voor. Dus iedereen even door de zure appel heen, EU: bedankt, en door met het leven. Of stap over op een andere omgeving waar deze toets (nog) niet in zit...
whatsapp doet het gewoon met een simpele mededeling en vinkje?
Hoe doet android het dan? of apple met de iPhone en mac?
In mijn ogen heeft MS er een grotere bureaucratie van gemaakt.
Wat denk je dat de kinderen gaan doen als ze een outlook acc gaan aanmaken of überhaupt bij elke leeftijd invullen?

de EU is zowieso van de pot gerukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

lighting_ schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:31:
[...]

whatsapp doet het gewoon met een simpele mededeling en vinkje?
Hoe doet android het dan? of apple met de iPhone en mac?
In mijn ogen heeft MS er een grotere bureaucratie van gemaakt.
Wat denk je dat de kinderen gaan doen als ze een outlook acc gaan aanmaken of überhaupt bij elke leeftijd invullen?

de EU is zowieso van de pot gerukt
Er gaan vast diverse rechtszaken worden gevoerd in de komende tijd om te toetsen of een vinkje voldoende controle is. Bij de supermarkt mogen ze je ook niet meer op je blauwe ogen geloven dat je 18+ bent voor alcohol e.d. Dus heeft Microsoft voor de "zwaarste" controle gekozen, waarmee ze tamelijk veilig zullen zitten. Totdat er op grote schaal volwassenen gaan accorderen voor minderjarigen (waar ze verder geen band mee hebben) en iemand dat een probleem vindt...

Ik weet ook niet of deze wet nu een oplossing gaat bieden voor een echt probleem, en of het niet veel meer bijvangst aan problemen oplevert dan het op probeert te lossen. Maar een feit is dat het straks wel een (democratisch aangenomen) wet is en we het er voorlopig mee moeten doen. Mail je vertegenwoordiging in het EP als je een betere aanpak weet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Reptile209 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:01:
[...]

Er gaan vast diverse rechtszaken worden gevoerd in de komende tijd om te toetsen of een vinkje voldoende controle is. Bij de supermarkt mogen ze je ook niet meer op je blauwe ogen geloven dat je 18+ bent voor alcohol e.d. Dus heeft Microsoft voor de "zwaarste" controle gekozen, waarmee ze tamelijk veilig zullen zitten. Totdat er op grote schaal volwassenen gaan accorderen voor minderjarigen (waar ze verder geen band mee hebben) en iemand dat een probleem vindt...

Ik weet ook niet of deze wet nu een oplossing gaat bieden voor een echt probleem, en of het niet veel meer bijvangst aan problemen oplevert dan het op probeert te lossen. Maar een feit is dat het straks wel een (democratisch aangenomen) wet is en we het er voorlopig mee moeten doen. Mail je vertegenwoordiging in het EP als je een betere aanpak weet ;).
ik weet niet welke democratie jij bedoelt. de EU wordt niet democratisch gekozen en ze hebben deze wet nooit aan de burger voorgelegd.
Het feit is dat er veel regels zijn die moeilijk controleerbaar zijn en voor beide kanten irritatie wekken.
Als advocaat van de duivel zeg ik dat MS hier weer misbruik van maakt en je gegevens heeft.

Wat was het ook alweer met fotos? ja indien je fotos plaatst als sportvereniging/school etc met je van ieder toestemming vragen. Klinkt goed op papier maar moeilijk uitvoerbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door lighting_ op 11-05-2018 13:13 ]

Pagina: 1