Toon posts:

Hotmail-website

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Hotmail-website in de laatste jaren. Vroeger was die prima te gebruiken: snel, geen problemen...
Tegenwoordig laadt het verschrikkelijk traag (vooral als je een adblocker gebruikt, het duurt 5-10 seconden, ik betaal genoeg aan MS via Windows), blokkeert MS onnodig allerlei bestanden (bijvoorbeeld .mat :F), voeren ze ineens twee mappen in voor je berichten die op geen enkele manier te configureren lijken te zijn voor de gebruiker.
Je merkt dat de software veel trager is wanneer je met muis ergens klikt om tekst in te voeren, zowel in berichten (de tekst van de ander) als wanneer je bijvoorbeeld een zoekopdracht geeft (also er eerst een signaal op en neer gaat tussen je computer en de server alvorens de tekst ingevoerd kan worden).

Kortom, ik ben uit frustratie met deze brakke website maar weer een e-mail cliënt gaan gebruiken (Thunderbird voor nu).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh? Je zeurt over een GRATIS dienst? Het geld moet wegens vandaan komen...

Dan betaal je toch een paar Euro in de maand voor een officiele non-ads Exchange Online mailbox?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 01:02
ik betaal genoeg aan MS via Windows
Dus als je uit eten gaat, verwacht je ook je drank gratis? Dat je betaalt voor Windows geeft het je recht dit besturingssysteem te gebruiken. Niemand verplicht je Hotmail te gebruiken, je had ook Gmail of wat anders kunnen pakken. De "Focused inbox" is in de instellingen overigens uit te schakelen.

Verder totaal geen performance problemen met Outlook Web Access hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:06:
(vooral als je een adblocker gebruikt, het duurt 5-10 seconden, ik betaal genoeg aan MS via Windows)
Dat heeft toch werkelijk niets met elkaar te maken ofwel?...

Verder herken ik het door jouw geschetste beeld totaal niet; werkt eigenlijk altijd uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:10:
Dan betaal je toch een paar Euro in de maand voor een officiele non-ads Exchange Online mailbox?
Proficiat, jij zoomt in op slechts een van de genoemde punten en jij negeert de overige problemen zoals dat de website in het algemeen veel trager is geworden, ook als je geen adblocker gebruikt, bijvoorbeeld als je een zoekparameter invoert, en dat de userinterface zo is verslechterd. Dat staat geheel los van of dat je wel of niet een adblocker gebruikt. Het is ongeveer het verschil tussen Summatra of Adobe voor een PDF-reader, het een is simpel, klein, snel en gebruiksvriendelijk, het ander is bloated, groot, traag en niet zo gebruiksvriendelijk. De website was vroeger veel 'simpeler' maar werkte daardoor wel veel beter.

Ik wil best elders een offtopic discussie voeren over de ads op die dienst en de kosten van de server en de opbrengsten van Windos en proprietary software voor vendor lock-in en etcetera (ik heb er geen probleem mee om te betalen voor Hotmail vanaf het moment dat MS ons niet langer dwingt om Windows te gebruiken om allerlei software te kunnen draaien) maar kunnen jullie je hier beperken tot de vraag of dat jullie de website gebruiksonvriendelijker vinden geworden in plaats van in te zoomeen op een voetnoot uit die reactie? Dat is het onderwerp.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2018 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 02:24
Klopt wel, ik vind het tegenwoordig ook wat minder snel geworden. Zoeken werkt ook niet altijd vlekkeloos. En inderdaad die 2 mappen voor postvak in, dat vind ik het meest vervelende. Mijn regels die eerder altijd vlekkeloos werkten werken nu niet meer vreemd genoeg. Hierdoor mis je vaker mails of ben je ze kwijt, icm de search kom je toch nog uit op handmatig nakijken.
Wat wel is verbeterd is dat je mails kunt verslepen, vroeger moest dat omslachtig via een pulldownmenu. En m.i. kan je meer feedback geven waar ook wat mee wordt gedaan.

Voor de rest is het gratis ja, maar goed, dan mag je er nog steeds wat van vinden vind ik. Vooral als je al jarenlang gebruiker bent en weet dat het vroeger sneller en meer bugvrij was. Je zou tenminste denken dat dit ook niet positief is voor MS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:24
MAX3400 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:10:

Beetje flauw dit, zit echt niet te wachten op allerlei kleine maandelijkse bedragen per maand.

Maar is nog steeds door te linken naar een eigen mailbox en nog steeds gratis. Ik ga niet betalen voor iets dat niet nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:06:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Hotmail-website in de laatste jaren. Vroeger was die prima te gebruiken: snel, geen problemen...
Tegenwoordig laadt het verschrikkelijk traag (vooral als je een adblocker gebruikt, het duurt 5-10 seconden, ik betaal genoeg aan MS via Windows), blokkeert MS onnodig allerlei bestanden (bijvoorbeeld .mat :F), voeren ze ineens twee mappen in voor je berichten die op geen enkele manier te configureren lijken te zijn voor de gebruiker.
Je merkt dat de software veel trager is wanneer je met muis ergens klikt om tekst in te voeren, zowel in berichten (de tekst van de ander) als wanneer je bijvoorbeeld een zoekopdracht geeft (also er eerst een signaal op en neer gaat tussen je computer en de server alvorens de tekst ingevoerd kan worden).

Kortom, ik ben uit frustratie met deze brakke website maar weer een e-mail cliënt gaan gebruiken (Thunderbird voor nu).
Ik ben bang dat ik de punten die je noemt geheel niet herken. Ik gebruik de hotmail website zelf, uiteraard met adblocker, maar heb toch een geheel andere ervaring:

- Laadtijd als ik hem nieuw open is...1 á 2 seconden maximaal. Tussen mappen switchen is near-instant.
- Bestanden eindigend op .mat gebruik ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen, alle meestgebruikte extensies lijken netjes te werken
- Tekst invoeren, zoekopdracht geven en dan ergens op klikken duurt ongeveer een seconde bij de zoekopdracht. Voelt niet ideaal maar is geen 5 seconden lang struikelblok.
- Ik heb 1 postvak in, geen 2 mappen waar zaken in terecht komen dus wat je daar mee bedoelt is me onduidelijk.

Ik vraag me dan ook af wat voor configuratie je hebt en of het daar iets mee te maken heeft.
Of ik heb gewoon structureel geluk in dit geval.

Wel zijn zaken als het grijze blok rechts 'U gebruikt advertentieblokkering' jammer net als dat je de map-volgorde niet makkelijk zelf kan regelen. Maar dat zijn verwaarloosbare puntjes in mijn ogen.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik merk zelf dat de nieuwe (beta?) layout een stukje ''zwaarder'' is dan voorheen, maar het is zeker niet traag. Heb het geprobeerd op deze laptop met een dual core i7 (2 cores 4 threads) en 8gb ram, en 20 mbit internet.

Ik heb dezelfde ervaring als @neokarasu . Laden duurt max 2 seconden, als je op een mail reageerd is er een klein delay, maar zeker niet dramatisch.
Daarnaast zie ik wel twee ''Postvak-In'' mappen. Dat komt omdat je een soort ''quick-acces'' kan instellen (favorieten).

Heb het overigens getest op een oud email adres (live.nl) met 2000+ ongelezen mailtjes. Zelfs dat maakt geen verschil.

Wat voor hardware heb je? @Verwijderd

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
neokarasu schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:35:
Ik ben bang dat ik de punten die je noemt geheel niet herken. Ik gebruik de hotmail website zelf, uiteraard met adblocker, maar heb toch een geheel andere ervaring:

- Laadtijd als ik hem nieuw open is...1 á 2 seconden maximaal. Tussen mappen switchen is near-instant.
- Bestanden eindigend op .mat gebruik ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen, alle meestgebruikte extensies lijken netjes te werken
- Tekst invoeren, zoekopdracht geven en dan ergens op klikken duurt ongeveer een seconde bij de zoekopdracht. Voelt niet ideaal maar is geen 5 seconden lang struikelblok.
- Ik heb 1 postvak in, geen 2 mappen waar zaken in terecht komen dus wat je daar mee bedoelt is me onduidelijk.

Ik vraag me dan ook af wat voor configuratie je hebt en of het daar iets mee te maken heeft.
Of ik heb gewoon structureel geluk in dit geval.
Ik heb exact dezelfde ervaringen. :)

+
De zoekfunctie van Microsoft producten (Hotmail, Office: Outlook, Bing ;() blijven gewoon om te huilen..
Dat heeft Google met hun eigen website, en Gmail toch echt 10x beter voor elkaar. :)
Wel zijn zaken als het grijze blok rechts 'U gebruikt advertentieblokkering' jammer net als dat je de map-volgorde niet makkelijk zelf kan regelen. Maar dat zijn verwaarloosbare puntjes in mijn ogen.
Volgens mijj sorteerd hij de mappen op naam, dus overal een cijfer voor zetten (1, 2, 3 etc.) en je kunt de volgorde zelf bepalen. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Windows Clients gaat over Windows OS. Niet over allerhande sites. Verplaatsen lijkt me niet zo zinvol, het is alleen een ranttopic, dus ik sluit het wel.

De oplossing is namelijk simpel: niet gebruiken, neem een alternatief. Of een change request indienen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.