Toon posts:

Wat is hier goed aan? Een HP RP 5810 desktop voor een winkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie weer wat is er precies zo goed is aan dit systeem dat het 3x zo duur is als een zelfgebouwd systeem?
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=6950957

Dit systeem stond namelijk in een offerte voor een nieuwe computer voor een winkel. Die Celeron is nog 2x langzamer dan een Pentium G4560. En voor 500 euro bouw je zo'n Pentium systeem maar dan met 8GB en een 256GB SSD. Dus alles zeg maar 2x beter. Voor minder dan de helft van het geld. Dus eigenlijk 4 keer zo slecht. :)

Het enige wat ik kan ontdekken is een ander moederbord. Voor de voeding kan gewoon een kwalitatief goede voeding gekocht worden. Niet iets waar je op gaat bezuinigen. En Windows 10 Pro aanschaffen is natuurlijk ook geen probleem. Of er moet Windows Embedded 8.1 Industry Pro Retail 64 in zitten, daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Wat is wijsheid, op de offerte ingaan of een zelfbouw ding neerzetten? Die 3 jaar garantie is niet echt een probleem. Aan de overkant zit een computerwinkel en die kunnen toch wel zo naar binnen lopen en de boel fixen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:32

Zenix

BOE!

Daarnaast een veroudere architectuur (Haswell). Ik zou in 2018 geen nieuw systeem kopen dat nog DDR3 heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 20-04-2018 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Simpel:
Ben je bereid om downtime en zelfreparatie te tolereren, kies dan absoluut een zelfbouw-PC of een HP ProDesk.
Wil je een machine die je als POS kunt inzetten die gewoon werkt, en maximaal ondersteund wordt op het moment dat het niet werkt, dan schaf je een HP POSready / RPS Retail systeem aan.

Your choice :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31

Barrycade

Through the...

Er zitten zaken in die in je in een doe het zelf niet zal hebben. Ik zie een shit load aan RS poorten voor de kassa lade bv en wat gevoede andere poorten.

Als het niet voor je kassa is maar om om Excel op te draaien hoef je deze niet te kiezen.

Maar ik denk dat je een kassa oplossing koopt met deze als kern van het systeem dat je niet veel anders zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Barrycade en @Barrycade Het liefste is hij volgens mij van die huidige/oude leverancier af, die naast het jaarlijkse bedrag voor de softwarelicentie ook een maandelijks bedrag rekent voor diezelfde software voor de cloud en elke keer 80 euro voorrijkosten bij support.

De huidige draait al 10 jaar, en dat is gewoon een normale desktop zo te zien. Alleen is er bij de softwareleverancier waarschijnlijk ergens een update geweest waarom het nu niet meer werkt. De computer draait nog goed, geeft alleen een melding dat internet niet meer werkt, dus ze kunnen er niet meer bij om hun producten te beheren. Alleen is die computer nooit gebruikt voor internet, maar misschien zit er een VPN op. Een seriele insteekkaart en een parallelle kosten 20 euro per stuk zie ik. Alleen zal een Windows 10 driver voor de die oude (prijs-sticker)printer ook wel een uitdaging worden. Draait nu nog op XP, haha. Dus een upgrade is nooit slecht. ;) Alleen naar wat. Misschien juist tijd om over te stappen naar iets anders.

Hij heeft intussen ook nog 2 andere offertes opgevraagd, bij Bizzcloud en Lightspeed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:34

TheBorg

Resistance is futile.

Barrycade schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:47:
Ik zie een shit load aan RS poorten voor de kassa lade bv en wat gevoede andere poorten.
Is o.a. voor een klantendisplay, weegschaal etc.

Al onze POS systemen zijn NUC's. Barcode scanner, bonnenprinter en pinautomaat werken ook prima op USB. Klantendisplay hebben wij dan weer niet.

En anders is deze ook mooi, € 568,28 incl. btw, zit ook een COM poort op mocht je die ooit nodig hebben:
http://store.hp.com/Nethe...d=1EX80EA&opt=ABH&sel=DTP

[ Voor 19% gewijzigd door TheBorg op 22-04-2018 12:10 ]

Pagina: 1