"It's called a motor race." - M. Masi 2021
https://www.nu.nl/muziek/...-avicii-28-overleden.html
Diverse engelse sites melden dat hij dood is aangetroffen.
Al sinds 2016 trad hij niet meer op vanwege gezondheid, mogelijk vervolg hiervan?"It is with profound sorrow that we announce the loss of Tim Bergling, also known as Avicii," his publicist Diana Baron said in a statement. "He was found dead in Muscat, Oman this Friday afternoon local time, April 20th. The family is devastated and we ask everyone to please respect their need for privacy in this difficult time. No further statements will be given."
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
One day you'll leave this world behind. So live a life you will remember
Onbekend, maar hij had al langer problemen met gezondheid. Hij was een zware drinker en had al een paar zware operaties gehad.Room42 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:52:
Jeetje, zo jong! @SinergyX Wat had hij dan, weet je dat?
[ Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 20-04-2018 19:55 ]
Wil niet speculeren maar dan lijkt de oorzaak vrij duidelijk. Triest.
https://www.billboard.com...me-interview-cannes-dance
Blijkbaar was ie wel wat ziek, maar ik lees nou niet echt dat ie terminaal was.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Net buiten de club van 27 dan, ik zoek nog wat verder, maar hij hield veel vrij stil en meeste wat ik lees is geruchten en roddels.l3art schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:59:
Erg benieuwd naar de doodsoorzaak, gevoel zegt meteen dat het met drugs te maken zal hebben. Roem wat teveel is geworden. Afwachten maar.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Las dat hij een verlegen en meer teruggetrokken persoon was.
R.I.P.
Op Netflix staat een docu over hem: True Stories.
www.netflix.com/title/80097519?source=android
[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 20-04-2018 20:06 ]
R.I.P.
Edit: Stond hierboven ook al zie ik
[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 20-04-2018 20:16 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Uit die documentaire komt inderdaad naar voren dat hij nogal geleefd werd door zijn management en daar aan onderdoor ging. Volgens mij ging dat ook gepaard met drugs- en drankge/misbruik. Dat zie je wel vaker bij mensen die "opeens" wereldberoemd worden. Het is dus niet voor iedereen weggelegd.l3art schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:06:
Hij heeft in een interview een keer gezegd dat de dance scene eigenlijk niet voor hem was weg gelegd... Tja als je dan toch door gaat kan ik me voorstellen dat dat pittig is.
Op Netflix staat een docu over hem: True Stories.
www.netflix.com/title/80097519?source=android
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ze moeten misschien nog wat dingen uitzoeken en autopsie plegen voor ze de doodsoorzaak publiceren.l3art schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:59:
Erg benieuwd naar de doodsoorzaak, gevoel zegt meteen dat het met drugs te maken zal hebben. Roem wat teveel is geworden. Afwachten maar.
Hij gebruikte veel pijnstillers. Was daar voor zover ik weet ook verslaafd aan. Deadmau5 heeft ooit een fiitie met Avicii gehad op Twitter. Toen kwam dit ook ter sprake.iichel schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:54:
Het schijnt dat hij in de afgelopen jaren wat verslavingsproblemen gehad heeft. O.a. een ontstoken alvleesklier heeft 'm tot operaties gedreven. Ik hoop niet dat het ermee te maken heeft gehad...
Altijd genoten van zijn muziek. Van zijn eerste redelijk onbekende tracks als Ryu, My Feelings For You, remixes van Penguin, New New New en zijn bootleg remix van Sex On Fire.
En toen kwam hij met Bromance, zijn eerste echte radiohit.
En later kwam hij natuurlijk met Levels. De eerste keer dat ik Levels hoorde was in zijn Essential Mix. Er werd maandenlang naar deze track gezocht werd op het internet. "ID - ID" was lang de naam die het nummer droeg en niemand wist van wie het was en wanneer het uit zou komen. Toen dat uiteindelijk gebeurde ging ie overal los! De rest is geschiedenis.
Opdat we nog altijd mogen dansen op zijn muziek!
RIP, veel te jong.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ligt niet bepaald voor de hand in een land als Oman, maar je weet het nooit,l3art schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:59:
Hoe gaan andere DJ's hiermee om? DJ Tiësto is inmiddels bijna 50 en gaat nog steeds vol gas de wereld rond.in de eerste drie jaar van zijn professionele carrière staat hij niet minder dan 550 keer op het podium
Groot verlies, naar mijn mening.
R.I.P. kerel.
Nah hij trad eigenlijk niet meer op omdat hij het simpelweg haatte. Tenminste dat beeld komt naar voren in die docu True Stories. Net gekeken, wel een aanraderSinergyX schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:47:
Wist even niet waar ik het moest plaatsen, maar gezien het een DJ is, dan hier.
https://www.nu.nl/muziek/...-avicii-28-overleden.html
Diverse engelse sites melden dat hij dood is aangetroffen.
[...]
Al sinds 2016 trad hij niet meer op vanwege gezondheid, mogelijk vervolg hiervan?
Mixed Reality dev
Stack Sats
Aanstekelijke muziek ook als je geen liefhebber bent van house (was 20+ toen de house scene begon).
Morgen met de vrouw de Docu bekijken.
R.I.P.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik denk dat het door zijn karakter komt. Terug getrokken, gevoelig en daardoor kwetsbaar. Dan komt de enorme verwachting en druk er nog eens bij kijken. Perfecte coctail voor een foute afloop.XWB schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:35:
[...]
Hoe gaan andere DJ's hiermee om? DJ Tiësto is inmiddels bijna 50 en gaat nog steeds vol gas de wereld rond.
Tiësto zal er anders mee omgaan, waardoor hij wel plezier beleefd aan zijn optredens.
Met zijn achtergrond zal het me niet verbazen als het een (al dan niet opzettelijke) vorm van zelfmoord blijkt te zijn.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Rust in vrede, Tim. We gaan je missen.
[ Voor 29% gewijzigd door kaanmijo op 21-04-2018 11:00 ]
Met iemand van zo'n status maakt het volgens mij niet heel veel uit waar je bent. Alles is te regelen.YaYo86 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:17:
[...]
Ligt niet bepaald voor de hand in een land als Oman, maar je weet het nooit,
Gisteren de documentaire gezien op Netflix en dit was ook meteen mijn gedachte.Malfunctions schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 08:07:
Met zijn achtergrond zal het me niet verbazen als het een (al dan niet opzettelijke) vorm van zelfmoord blijkt te zijn.
Als management zou ik ook niet lekker meer slapen als dit het geval is.
Daar zit wat in!l3art schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 16:39:
[...]
Met iemand van zo'n status maakt het volgens mij niet heel veel uit waar je bent. Alles is te regelen.
Uitleg van z'n karakter, moet docu nog kijken, maar vind het geen gekke omschrijving ofzo, niet negatief ten opzichte van ons Tweakers of Tim...
Beetje het issue met de huidige dance. Vroeger had je leuke producers die hitjes maakten en dj's die ze draaiden, tot je ineens als producer ook het podium op moest, want mensen kwamen voor jou, ook al kon je niet draaien, je moest je kop laten zien en daar moet je maar net tegen kunnen.
R.I.P avicii
Voor zover ik wist ging het de laatste paar maanden stukken beter met Tim, album met madonna etc..
Dit is de eerste van deze generatie superster DJ's en ook nog veelste jong.
Je hoeft natuurlijk niet het podium op maar wil je wat verdienen dan wel ja.KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:42:
[...]
Beetje het issue met de huidige dance. Vroeger had je leuke producers die hitjes maakten en dj's die ze draaiden, tot je ineens als producer ook het podium op moest, want mensen kwamen voor jou, ook al kon je niet draaien, je moest je kop laten zien en daar moet je maar net tegen kunnen.
Pournouri staat bekend om zijn artiesten tot het uiterste te drijven (lees: zijn zin er doorheen rammen)
Tim zat er al tijden lang doorheen, voor Pournouri vrijwel compleet irrelevant geweest.
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 21-04-2018 18:01 ]
Hoe, uitleg van zijn karakter? Vind de quote van hem nou niet bepaald informatief ofzo.KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:42:
[...]
Uitleg van z'n karakter, moet docu nog kijken, maar vind het geen gekke omschrijving ofzo, niet negatief ten opzichte van ons Tweakers of Tim...
Ik heb de docu al gezien en Tim lijkt me ook een wat rustiger type dat de drukte niet teveel op moet zoeken. Het hoeft niet per se te kloppen wat ik zeg, maar met zo’n karakter vind ik het ook niet gek dat dit allemaal gebeurd is.
Maar het doet er voor Tim niet meer toe. Ik hoop wel dat andere DJ’s wel even nadenken bij wat ze doen.
Dat hij de eeuwige rust mogen vinden.
Helaas is hij niet de eerste. Ian Curtis van Joy Division is de eerste die mij te binnen schiet, maar natuurlijk zijn er helaas (veel) meer. Meer kan ik er niet aan toevoegen zonder al te emotioneel te worden.
Verwijderd
Oprechte vraag....waarom wordt je hier nou emotioneel van? Omdat hij bekend was? Zijn muziek iets voor je betekende?jeronimo schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:01:
Paix & Amen
Dat hij de eeuwige rust mogen vinden.
Helaas is hij niet de eerste. Ian Curtis van Joy Division is de eerste die mij te binnen schiet, maar natuurlijk zijn er helaas (veel) meer. Meer kan ik er niet aan toevoegen zonder al te emotioneel te worden.
Er sterven dagelijks zoveel mensen die ver van je af staan en daar laat niemand een traan. Zo'n beroemdheid is toch niet zieliger dan een willekeurig kind?
Blijf dit soort topics echt altijd fascinerend vinden, want ik kan me er echt totaal niks bij voorstellen. Ik vind dit sneu, maar dat vind ik van nog wel meer zaken waar je niets over leest helaas. En vaak zijn die zaken schrijnender.
Als er iemand dicht bij jou komt te overlijden doet jou dat toch ook meer dan die onbekende aan de andere kant van de stad?Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:49:
[...]
Oprechte vraag....waarom wordt je hier nou emotioneel van? Omdat hij bekend was? Zijn muziek iets voor je betekende?
Er sterven dagelijks zoveel mensen die ver van je af staan en daar laat niemand een traan. Zo'n beroemdheid is toch niet zieliger dan een willekeurig kind?
Blijf dit soort topics echt altijd fascinerend vinden, want ik kan me er echt totaal niks bij voorstellen. Ik vind dit sneu, maar dat vind ik van nog wel meer zaken waar je niets over leest helaas. En vaak zijn die zaken schrijnender.
Mensen kennen Aviccii (via zijn muziek, TV, internet, van optredens) en hadden daardoor een band met hem. Dus doet ze het meer dan de onbekende. Bovendien heeft deze meneer een duidelijke stempel op de wereld gedrukt die onuitwisbaar is voor sommigen en dat houdt nu op.
Genoeg redenen dus om je betrokken te voelen
ik moet overigens bekennen dat ik nog nooit van Avicci had gehoord
Ik heb zelf een traantje gelaten toen mijn favoriete schrijver overleed. Toegegeven, ik zat toen middenin een depressie, maar zijn boeken gaven mij tijdens de ziekte van mijn vader een glimlach in een heel verdrietige periode.
Je moet het in elk geval (bij de meeste mensen) niet zien als hysterische heldenverering, maar als een stukje van je opgroeien/leven/hobby dat er ineens niet meer is. Dat is ander verdriet dan van een naaste of van doodgeknuppelde pinguïns, maar het kan evengoed iemand verdriet doen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Ja ik vind iemand die dichtbij je staat en iemand die je kent via muziek toch behoorlijk verschillende dingen wat stelt zo'n band nou voor? Dit is nou niet de persoon waar over 50 jaar nog om getreurd wordt door velen. Dat klinkt hard, maar is volgens mij niet zo onrealistisch.Tigertje schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:02:
[...]
Als er iemand dicht bij jou komt te overlijden doet jou dat toch ook meer dan die onbekende aan de andere kant van de stad?
Mensen kennen Aviccii (via zijn muziek, TV, internet, van optredens) en hadden daardoor een band met hem. Dus doet ze het meer dan de onbekende. Bovendien heeft deze meneer een duidelijke stempel op de wereld gedrukt die onuitwisbaar is voor sommigen en dat houdt nu op.
Genoeg redenen dus om je betrokken te voelen
ik moet overigens bekennen dat ik nog nooit van Avicci had gehoord![]()
Ik ken het fenomeen wel en de beweegredenen voor sommigen, maar ik snap het nooit. Dat is even persoonlijk als dat het voor anderen wel veel betekent. Ik vind dat alleen een tikkeltje hypocriet.
RIP Tim!
Nadeel van beroemd zijn, iedereen wil wat van je, en als er geld met je te verdienen is proberen anderen er zoveel mogelijk uit te trekken. Toch knap dat je dan een beslissing durft te maken te stoppen met je optredens, uiteindelijk toch maar een bijzaak als het je vooral om muziek maken te doen is.
Toch de staat van de huidige dance industrie, er gaat zo gruwelijk veel geld in om, 1 hitje is voldoende om van je zolderkamer getrokken te worden en als superster DJ neergezet te worden...
Omdat mensen vaak energie vinden in muziek of het een uitlaatput is. Toen Lemmy van de band Motorhead overleed, deed het mij zeer veel pijn, en nog steeds.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:49:
[...]
Oprechte vraag....waarom wordt je hier nou emotioneel van? Omdat hij bekend was? Zijn muziek iets voor je betekende?
Motorhead is voor mij hele lekkere muziek om bijvoorbeeld het weekend in te gaan, stress relief, de lyrics vind ik ook denderend goed en hebben mij vaker in het leven geholpen, nog geeneens beginnend uit het menige volume dat uit elk nummer komt.
Waarom doet het nog steeds pijn? Naast dat wij in de metal wereld de zogeheette "Godfather of Metal/Rock n Roll" zijn kwijt geraakt, zal Motorhead ook nooit meer optreden sinds het overlijden en de kans om ze live te zien is dus zero, daarbij betreurend dat ik ze maar een keer live heb kunnen zien.
Ik vermoed dat menig persoon in dit topic hetzelfde denkt over DJ Avicii.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Verwijderd
Hele persoonlijke, maar tegelijkertijd weinigzeggende redenen dus.Slavy schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:18:
[...]
Omdat mensen vaak energie vinden in muziek of het een uitlaatput is. Toen Lemmy van de band Motorhead overleed, deed het mij zeer veel pijn, en nog steeds.
Motorhead is voor mij hele lekkere muziek om bijvoorbeeld het weekend in te gaan, stress relief, de lyrics vind ik ook denderend goed en hebben mij vaker in het leven geholpen, nog geeneens beginnend uit het menige volume dat uit elk nummer komt.
Waarom doet het nog steeds pijn? Naast dat wij in de metal wereld de zogeheette "Godfather of Metal/Rock n Roll" zijn kwijt geraakt, zal Motorhead ook nooit meer optreden sinds het overlijden en de kans om ze live te zien is dus zero, daarbij betreurend dat ik ze maar een keer live heb kunnen zien.
Ik vermoed dat menig persoon in dit topic hetzelfde denkt over DJ Avicii.
Ik bedoel maar, buiten het feit dat nieuwe muziek en een live-optreden er niet meer inzit stelt het niet zo veel voor toch?
Wellicht zit het in de bewoordingen, maar als ik 'emotioneel' hoor en 'pijn doen' dan vraag ik me werkelijk waar af of ik nou zo'n botterik ben of anderen overgevoelig (beiden wat gechargeerd uiteraard).
Dat je energie krijgt van muziek en dat het een uitlaatklep kan zijn, dat zijn zaken die voor tig dingen gelden.
Ik heb ook weinig met een 'band' hebben met iets of iemand die eigenlijk zo ver van je af staat dat het altijd een eenzijdige relatie zal zijn. Ik kan iemand bewonderen of respecteren, maar als zo iemand sterft is het zonde voor datgene wat de persoon deed, maar om daar nou zelf van wakker te liggen.
Nee dan zijn er veel meer zaken op deze wereld waar ik wakker van kan liggen, bezoek eens een willekeurig ziekenhuis op een zaterdag en kijk op de kinderafdeling.
Perspectief is wat ik probeer neer te zetten....
Ik snap je antwoord dus wel, maar het overtuigt me nou niet echt van hetgeen je schrijft.
Ik vraag me af of je werkelijk openstaat voor wat hier gezegd wordt. Je gebruikt woorden als "hypocriet", "weinigzeggend", "stelt niets voor" en "niet overtuigend" terwijl je spreekt over de gevoelens van anderen. Op een platform dat het (veel te vroeg) overlijden van een persoon bespreekt.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:44:
[...]
Hele persoonlijke, maar tegelijkertijd weinigzeggende redenen dus.
Ik bedoel maar, buiten het feit dat nieuwe muziek en een live-optreden er niet meer inzit stelt het niet zo veel voor toch?
Wellicht zit het in de bewoordingen, maar als ik 'emotioneel' hoor en 'pijn doen' dan vraag ik me werkelijk waar af of ik nou zo'n botterik ben of anderen overgevoelig (beiden wat gechargeerd uiteraard).
Dat je energie krijgt van muziek en dat het een uitlaatklep kan zijn, dat zijn zaken die voor tig dingen gelden.
Ik heb ook weinig met een 'band' hebben met iets of iemand die eigenlijk zo ver van je af staat dat het altijd een eenzijdige relatie zal zijn. Ik kan iemand bewonderen of respecteren, maar als zo iemand sterft is het zonde voor datgene wat de persoon deed, maar om daar nou zelf van wakker te liggen.
Nee dan zijn er veel meer zaken op deze wereld waar ik wakker van kan liggen, bezoek eens een willekeurig ziekenhuis op een zaterdag en kijk op de kinderafdeling.
Perspectief is wat ik probeer neer te zetten....
Ik snap je antwoord dus wel, maar het overtuigt me nou niet echt van hetgeen je schrijft.
Vervolgens druk je er weinig subtiel doorheen waar we ons wel geëmotioneerd over zouden moeten voelen. Dat is geen perspectief, dat is jouw mening.
Emotie laat zich niet vangen in rationele retoriek, daar is het juist voor, om niet logisch te zijn, niet passend, niet altijd hetzelfde. En bovenal persoonlijk en voor een ieder anders.
Verwijderd
Wat wordt er precies gezegd en waar moet ik voor openstaan?Tigertje schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:44:
[...]
Ik vraag me af of je werkelijk openstaat voor wat hier gezegd wordt. Je gebruikt woorden als "hypocriet", "weinigzeggend", "stelt niets voor" en "niet overtuigend" terwijl je spreekt over de gevoelens van anderen. Op een platform dat het (veel te vroeg) overlijden van een persoon bespreekt.
Vervolgens druk je er weinig subtiel doorheen waar we ons wel geëmotioneerd over zouden moeten voelen. Dat is geen perspectief, dat is jouw mening.
Emotie laat zich niet vangen in rationele retoriek, daar is het juist voor, om niet logisch te zijn, niet passend, niet altijd hetzelfde. En bovenal persoonlijk en voor een ieder anders.
Iemand sterft te jong en omdat hij muziek maakte wordt er op een discussieforum een topic gestart.
Mijn posts gaan er allemaal over dat ik er vrij weinig van snap dat dit voor sommigen schijnbaar een enorme impact heeft terwijl er genoeg ander leed in de wereld bestaat. Veel te vroeg overlijden is altijd een enorm sneu iets, maar waarom dit specifieke geval mensen pijn doet of je emotioneel raakt blijft mij een raadsel.
Je begint over gevoelens van anderen, maar daar mag je niets over vinden begrijp ik? Ook al is het een schriftelijk platform om dingen te bespreken, rationele retoriek is niet toegestaan?
Emotie laat zich niet vangen, nou mensen gebruiken toch echt bewoordingen op een forum. En die bewoordingen kun je indelen naar bijvoorbeeld zwaarte. En dan snap ik dus bepaalde bewoordingen echt niet.
Ik vind het sneu dat deze meneer veel te vroeg sterft, net zoals ik dat in zijn algemeenheid vindt van iedere persoon die veel te vroeg sterft. Bekend of onbekend.
Het gaat mij pas pijn doen of me echt emotioneren als het iemand betreft die daadwerkelijk iets voor me betekent op persoonlijk vlak. En als het je eigen kind betreft blijf je kapot en draag je zoiets je hele leven mee.Maar iemand die muziek maakte en je dus kent van tv en radio en misschien een optreden? Nee, dat niet.
Dat is zeker perspectief, dat het een mening betreft is altijd zo'n dooddoener op een forum. Iedereen uit zijn eigen mening.
Kijk als je alleen een echokamer wilt met ah wat erg dat hij dood is, veel te jong, rip, wat zonde op die leeftijd enz. dan be my guest. Maar als je op een openbaar forum iets neerzet kun je ook andere meningen krijgen. Ik vraag het je niet met me eens te zijn, ik snap dit soort topics simpelweg oprecht niet.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
*knip*Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:31:
[...]
Wat wordt er precies gezegd en waar moet ik voor openstaan?
Iemand sterft te jong en omdat hij muziek maakte wordt er op een discussieforum een topic gestart.
Mijn posts gaan er allemaal over dat ik er vrij weinig van snap dat dit voor sommigen schijnbaar een enorme impact heeft terwijl er genoeg ander leed in de wereld bestaat. Veel te vroeg overlijden is altijd een enorm sneu iets, maar waarom dit specifieke geval mensen pijn doet of je emotioneel raakt blijft mij een raadsel.
Je begint over gevoelens van anderen, maar daar mag je niets over vinden begrijp ik? Ook al is het een schriftelijk platform om dingen te bespreken, rationele retoriek is niet toegestaan?
Emotie laat zich niet vangen, nou mensen gebruiken toch echt bewoordingen op een forum. En die bewoordingen kun je indelen naar bijvoorbeeld zwaarte. En dan snap ik dus bepaalde bewoordingen echt niet.
Ik vind het sneu dat deze meneer veel te vroeg sterft, net zoals ik dat in zijn algemeenheid vindt van iedere persoon die veel te vroeg sterft. Bekend of onbekend.
Het gaat mij pas pijn doen of me echt emotioneren als het iemand betreft die daadwerkelijk iets voor me betekent op persoonlijk vlak. En als het je eigen kind betreft blijf je kapot en draag je zoiets je hele leven mee.Maar iemand die muziek maakte en je dus kent van tv en radio en misschien een optreden? Nee, dat niet.
Dat is zeker perspectief, dat het een mening betreft is altijd zo'n dooddoener op een forum. Iedereen uit zijn eigen mening.
Kijk als je alleen een echokamer wilt met ah wat erg dat hij dood is, veel te jong, rip, wat zonde op die leeftijd enz. dan be my guest. Maar als je op een openbaar forum iets neerzet kun je ook andere meningen krijgen. Ik vraag het je niet met me eens te zijn, ik snap dit soort topics simpelweg oprecht niet.
Wellicht kan iemand hier (die oppert kapot te zijn van zijn overlijden) ons uitleggen wat de doelstelling van een dergelijk topic is ?
Er is zoveel ellende in de wereld dat dit bijna non-nieuws is ...
[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 27-04-2018 19:47 ]
Waarom zijn er zo veel nutteloze mensen dagelijks op de tv en mogen hun mening uitkramen?
Ze doen toch iets dat jij en ik niet kunnen en dit is vaak een gave, daarmee in het geval van een Avicii die miljoenen mensen een emotie gaf met zijn muziek, doe jij het maar eens na dan?
Dat jij de muziek niks vindt wilt nog niet zeggen dat dit gelijk onzin is om te posten. Ik vind zijn muziek ook persoonlijk niks maar als DJ zijnde heb ik wel respect voor hem en schrok ik ook van het nieuws, veels te jong en zo veel talent dacht ik direct.
Zoals de admin al zei de kant dat jullie nu op gaan is meer voor AWM en misschien daar maar een topic openen over deze fascinaties of afschuw van het posten over overleden bekende mensen
Zeker eens. Ik verkondig ook enkel en alleen mijn mening. Dat de man een grootheid en top talent was staat buiten kijf[b][message=54999577,noline]s0kkie schreef op dinsdag 24 april 2018 @
Dat jij de muziek niks vindt wilt nog niet zeggen dat dit gelijk onzin is om te posten. Ik vind zijn muziek ook persoonlijk niks maar als DJ zijnde heb ik wel respect voor hem en schrok ik ook van het nieuws, veels te jong en zo veel talent dacht ik direct.
De familie heeft een 2e verklaring afgelegd. Waarschijnlijk dus toch zelfmoord.
Wat ik al eerder aangaf in 't topic wat betreft Ash, zijn manager; deze man heeft wat mij betreft het allergrootste aandeel uiteindelijk in deze actie van Tim.
Ash is in en in slecht en heeft ten alle tijden de $$$ voorop gezet en nooit en te nimmer de geestelijke en lichamelijke gezondheid van Tim.
Ook wel erg om te zien dat hij zichzelf blijkbaar zo'n druk heeft opgelegd om toch die live shows te doen terwijl dat helemaal niet zijn ding was. Ik geloof namelijk niet dat het alleen maar zijn management was die hem pushte maar dat hij zelf ook aan een bepaald beeld wilde voldoen of een bepaald soort geluk wilde nastreven wat niet voor hem was weggelegd.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
*knip* op de manDhrax schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:23:
*knip*
Wellicht kan iemand hier (die oppert kapot te zijn van zijn overlijden) ons uitleggen wat de doelstelling van een dergelijk topic is ?
Er is zoveel ellende in de wereld dat dit bijna non-nieuws is ...
Als je niet begrijpt dat mensen enorm kunnen genieten van andermans werk en er daarom kapot van zijn als die persoon overlijdt, dan mis je gewoonweg een stukje empatisch vermogen.
[ Voor 34% gewijzigd door Mx. Alba op 27-04-2018 19:47 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Maar als je die persoon daar op aanspreekt wordt het weggemodereerd omdat het ‘op de man’ is....
Uiteindelijk blijven de kwetsende reacties wel gewoon staan...
Hij was ook niet gemaakt voor het optreden, zoals te zien is in de documentaire true stories. Hij was doodszenuwachtig en kon het geestelijk/lichamelijk niet aan.Rene44 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:34:
Heb nu wat optredens gezien maar als DJ bakte Avicii er niet veel van. Als producer vond ik hem wel erg prettig. De meeste (popi) edm zijn opgedirkte kleuterdeuntjes met een beat (lees: Armin van Buuren) maar Avicii maakte er echt iets prettigs voor in het oor van. (disclaimer: over smaak valt niet te twisten.) RIP.
Inderdaad ja.. Beetje scheeftWootism schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:03:
Wat ik echter niet begrijp is dat je in dit topic blijkbaar wel keihard mag zeggen dat het je “werkelijk niks interesseerd dat hij dood is” en “dat je zijn ongeïnspireerde bagger niet zal missen”.
Maar als je die persoon daar op aanspreekt wordt het weggemodereerd omdat het ‘op de man’ is....
Uiteindelijk blijven de kwetsende reacties wel gewoon staan...
[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 27-04-2018 14:45 ]
Precies dit inderdaad. Na die documentaire gezien te hebben vind ik het een wonder dat hij toch nog de 28 jaar heeft gehaald. Die documentaire was in het begin leuk, maar hoe verder hij vorderde hoe treuriger het werd ...temp00 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:56:
Vanavond die docu gezien. Echt zo fucking zonde dit. Iemand met een normaal stel hersens had na die eerste ziekenhuisopname moeten zeggen: gast, je stopt nu minimaal een half jaar met optredens en gaat even rust pakken (evt. alleen produceren). Die kerel lag daar doodziek in het ziekenhuis en ze staan daar met z'n allen te bespreken hoe snel hij weer een volgende optreden kan doen
Na die documentaire gezien te hebben ben ik ervan overtuigd dat er inderdaad geestelijk ook iets gaande was met Avicii. Het neigt heel erg naar perfectionisme, en de bijbehorende faalangst. Hij legde de lat veel te hoog voor zichzelf.Ook wel erg om te zien dat hij zichzelf blijkbaar zo'n druk heeft opgelegd om toch die live shows te doen terwijl dat helemaal niet zijn ding was. Ik geloof namelijk niet dat het alleen maar zijn management was die hem pushte maar dat hij zelf ook aan een bepaald beeld wilde voldoen of een bepaald soort geluk wilde nastreven wat niet voor hem was weggelegd.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Normaal kan ik al je input in politieke topics e.d. erg waarderen, omdat ik vind dat je eerst goed nadenkt voordat je iets zegt, maar ik wil @Wootism hier wel even bijvallen.Mx. Alba schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:01:
Dit is natuurlijk ook niet de plek om te discussiëren over de moderatie. De posts die ik niet verwijderd heb zijn natuurlijk off topic - maar niet op de man. Het stukje dat ik wel heb verwijderd was duidelijk op de man. Vandaar. En kan het dan nu weer verder on topic?
Er wordt iets gemeens gezegd, er wordt op gereageerd dat dat niet ok is en door deze reactie daarop weg te modereren wordt er gedaan alsof dat erger is dan die kwetsende post in eerste instantie. Omdat het in zijn algemeenheid gezegd is mag dat gewoon en blijven de kwetsende woorden gewoon staan, maar als er iemand weerwoord geeft, moet dát het onderspit delven.
Dit wekt sterk de indruk van "false equivalency", waarbij er gedaan wordt dat het belangrijker is om maar altijd alles te kunnen roepen zonder dat daar grenzen aan zitten en dit vind ik niet ok. Tweakers laat zo alleen maar zien dat "op de man spelen" belangrijker is dan iemand op een kwetsende reactie aan te spreken. Wees dan ook zo consequent door de kwetsende woorden weg te modereren.
[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 27-04-2018 19:37 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Bij nader inzien moet ik je gelijk geven. Ik heb het respectloze stuk ook verwijderd.Deathchant schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:33:
[...]
Normaal kan ik al je input in politieke topics e.d. erg waarderen, omdat ik vind dat je eerst goed nadenkt voordat je iets zegt, maar ik wil @Wootism hier wel even bijvallen.
Er wordt iets gemeens gezegd, er wordt op gereageerd dat dat niet ok is en door deze reactie daarop weg te modereren wordt er gedaan alsof dat erger is dan die kwetsende post in eerste instantie. Omdat het in zijn algemeenheid gezegd is mag dat gewoon en blijven de kwetsende woorden gewoon staan, maar als er iemand weerwoord geeft, moet dát het onderspit delven.
Dit wekt sterk de indruk van "false equivalency", waarbij er gedaan wordt dat het belangrijker is om maar altijd alles te kunnen roepen zonder dat daar grenzen aan zitten en dit vind ik niet ok. Tweakers laat zo alleen maar zien dat "op de man spelen" belangrijker is dan iemand op een kwetsende reactie aan te spreken. Wees dan ook zo consequent door de kwetsende woorden weg te modereren.
Verwijderd
Dat was ook het gene wat bij mij heel erg naar boven kwam.temp00 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:56:
Ook wel erg om te zien dat hij zichzelf blijkbaar zo'n druk heeft opgelegd om toch die live shows te doen terwijl dat helemaal niet zijn ding was. Ik geloof namelijk niet dat het alleen maar zijn management was die hem pushte maar dat hij zelf ook aan een bepaald beeld wilde voldoen of een bepaald soort geluk wilde nastreven wat niet voor hem was weggelegd.
Ik ken natuurlijk niet de echte situatie maar bij de documentaire kwam hij bij mij ook over als een behoorlijke workholic. En er waren zeker mensen die hem probeerde af te remmen. Maar het is uiteindelijk Tim zelf die besluit naar welke adviezen hij wel luisterde en welke niet.
Ik snap het wel. Want populair zijn en ergens onwijs goed in zijn geeft een enorme kick en kan zeer verslavend kan zijn (dit zie je ook veel bij topsporters die zich kapot trainen alleen maar voor de 1de plek).
Alleen zo top prestatie gaat eenmaal gepaard met heel veel stress (helemaal wanneer je identiteit aan gekoppeld is).
Dit zie je bij veel meer artiesten.
Uiteindelijk had dit iedereen kunnen overkomen.
Het is ook moeilijk, want aan de ene kant is het boegbeeld zijn het leukste wat er is. Terwijl het aan het andere kant veel veiliger is om aan de zijlijn te staan.
Het boegbeeld bestaat uit
Terwijl aan de zijlaan staan
Voor je zelf is het belangrijk om een bepaalde balans hier in te vinden en om misschien bewust zelfs bepaalde pieken te vermijden. Bijv het gebruik van drugs, of bijv bij behalen van sport prestatie dat overal rondbazuinen. Want het klinkt wel leuk, maar heeft wel al nadeel dat je omgeving daarna de lat erg hoog legt.
Ik vindt erg verdrietig voor Tim en de nabestaande. Jammer genoeg hebben veel meer mensen dan dat je denkt te maken met zulke problemen.
Vandaar dat ik deze kennis hier deel met de hoop dat andere mensen er ook wat aan hebben.
Verwijderd
Wellicht dat er nu weer aan hem werd getrokken door nieuwe album en nummers om toch weer op te treden.
Verwijderd
Had je graag een beter (humaner) einde gegund maar liever nog een goed en plezierig leven.