Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanging van mijn huidige (gecrashte) PC.

Pagina: 1
Acties:

• Mr MoerKe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09 17:22
Even wat korte uitleg.
Deze week heeft mijn desktop (van 6 jaar oud) de geest gegeven, krijg die niet meer opgestart. Zelfs een Windows herinstallatie lukt niet, PC valt letterlijk om de 5 min uit. Enigste optie is dus een nieuwe te kopen.
Oude PC was meer een all-round pc met lichte game mogelijkheden. Met de nieuwe zou ik meer daarop willen toelichten, alle andere taken kan ik via men laptop doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gaming (Skyrim, GTA, Sniper Elite,...), zeker geen video bewerking, streaming of andere intensieve zaken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Kwa kosten rond de 1000-1200 euro alles samen, mag minder zijn ook als er ergens wat gedrukt kan worden in de prijs. Of dingen beter op elkaar afgestemd kunnen worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm - ASUS HD monitor model VH242 (doet wat het moet doen, niet aan vervanging nodig).
Toetsenbord, muis + enkele harde schijven uit gecrashte PC.
DVD speler/brander + eventueel mijn all-in-one kaartlezer.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk dat het lijstje alles dekt wat ik denk nodig te hebben. Enkel nog een Windows versie erop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt voorkeuren voor interne componenten enkel Intel processor en nVidia gpu hebben een voorkeur, ben daar persoonlijk tevreden over.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst componenten die goed met elkaar overweg kunnen. Kwa geluidsniveau niet te luid voor een woonkamer. Energie verbruik van de voeding mag iets meer of nodig zijn als er later upgrades bijkomen.
Heb eigenlijk ook geen gedacht of de huidige case die ik heb de onderdelen kan plaats geven, dit is een HP Pavilion H9 case.

Ga je overklokken?
Nee, is niet echt nodig.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht een beetje duidelijkheid of de onderdelen die ik gekozen heb deftig genoeg zijn om de volgende 2 jaar te kunnen doorkomen. Games moeten niet op ultra gespeeld kunnen worden, setting eronder is meer of genoeg. Zijn er onderdelen die ik best aanpas om beter op elkaar afgestemd te zijn of is dit al redelijk goed kwa bang-for-buck?[/i]

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600€ 212,75€ 212,75
1MSI Z370 Gaming Plus€ 120,-€ 120,-
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 379,95€ 379,95
1Phanteks Eclipse P300€ 56,-€ 56,-
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,90€ 22,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 165,-€ 165,-
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 58,-€ 58,-
1Intel 545s 2,5" 256GB€ 71,50€ 71,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.086,10

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik vind gelijk gelijk een nieuw systeem kopen een beetje kort door de bocht. Post eens de specificaties van je huidige systeem. Misschien kunnen we helpen met een veel goedkopere optie door je huidige systeem te repareren/upgraden en zo weer aan je wensen voldoen.

Wat zijn sowieso je eisen?

[ Voor 12% gewijzigd door pjot1 op 20-04-2018 18:40 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Mr MoerKe
Denk dat aan een pc van 6 jaar oud niet veel meer te repareren/upgraden valt als die niet meer wilt opstarten, en ben toch al een paar maand aan het overwegen om een iets deftigere game pc aan te schaffen.

Huidig systeem is een HP Pavilion h9-1100ed Phoenix

Volgende specificaties:

Processor - Intel Core i7 3400MHz (quad core)

Geheugen - 8GB DDR3 ram uitgebreid naar 16 nu

Videokaart - AMD Radeon HD 7770 2048 MB

Hopelijk helpt dit een beetje, rest van de specs zijn ook niet om naar huis te schrijven.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:28
Mr MoerKe schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:33:
Even wat korte uitleg.
Deze week heeft mijn desktop (van 6 jaar oud) de geest gegeven, krijg die niet meer opgestart. Zelfs een Windows herinstallatie lukt niet, PC valt letterlijk om de 5 min uit.
Mr MoerKe schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:49:
Denk dat aan een pc van 6 jaar oud niet veel meer te repareren/upgraden valt als die niet meer wilt opstarten,
De computer loopt dus wel tot ongeveer 5 minuten en valt dan uit? Het is sinds deze week ook stuk warmer, als je cpu/gpu fan vol stof zit zal dat met dit weer hem ook parten kunnen spelen. Begin hier eens naar te kijken, en vanuit te trouble shooten. Nieuw kopen kan altijd nog. Maar als jij zegt dat het zo'n 5 minuten werkt en dan uitvalt zou ik als eerste warmte probleem zeggen, en dat is makkelijk te fixen :O

Specs!

• pjot1
  • Niet online
Als je toch al een nieuw systeem wilt.....

Het eerste wat me me aan je lijstje opvalt is dat je een moederbord hebt gekozen die kan overklokken maar de cpu niet. Kies dan voor de 8600k en als je niet wilt overklokken kan je kiezen voor een moederbord uit de b of h 300 serie moederborden.

Verder zou je pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W als voeding kunnen overwegen, is namelijk beter van kwaliteit.

• Mr MoerKe
GoldenBatt schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:54:
[...]

[...]

De computer loopt dus wel tot ongeveer 5 minuten en valt dan uit? Het is sinds deze week ook stuk warmer, als je cpu/gpu fan vol stof zit zal dat met dit weer hem ook parten kunnen spelen. Begin hier eens naar te kijken, en vanuit te trouble shooten. Nieuw kopen kan altijd nog. Maar als jij zegt dat het zo'n 5 minuten werkt en dan uitvalt zou ik als eerste warmte probleem zeggen, en dat is makkelijk te fixen :O
Die 5 min is meer een gemiddelde, meestal valt pc zelfs uit als die nog in opstart modus zit waarna er een loop ontstaat, de andere momenten kan ik 1 programma openen en dan blokkeert die en valt uit en krijg ik terug de opstartloop. Aan stof ligt het ook niet, case is al gecontroleerd daarop.
pjot1 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:56:
Als je toch al een nieuw systeem wilt.....

Het eerste wat me me aan je lijstje opvalt is dat je een moederbord hebt gekozen die kan overklokken maar de cpu niet. Kies dan voor de 8600k en als je niet wilt overklokken kan je kiezen voor een moederbord uit de b of h 300 serie moederborden.

Verder zou je pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W als voeding kunnen overwegen, is namelijk beter van kwaliteit.
Best dan een ander moederbord kiezen want overclocken is voor mij niet echt nodig om te gamen. De voeding ga ik wel aanpassen naar je suggestie.

[ Voor 1% gewijzigd door Mr MoerKe op 20-04-2018 19:11 . Reden: tekstaanpassing ]

• pjot1
  • Niet online
Je zou dan zelfs een i5 8400 kunnen kiezen. Scheelt weer 50 euro. De prestatiewinst van een 8600 is minimaal als je de benchmarks mag geloven. Dan heb je genoeg budget om te kijken naar een Gtx1070 (Ti). Daar haal je een stuk meer prestaties dan met een 1060.

• Joramk
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-10 10:56
Misschien je oude/huidige proberen te repareren/het probleem vinden, zodat je die kunt verkopen of onderdelen daarvan. Kun je dat bij je nieuwe PC leggen ;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zo'n i7 3770 is heel zo slecht nog niet, ik zou toch eens kijken of je er achter kunt komen wat er mis is met je huidige pc.

• Mr MoerKe
Zou dit een wat betere samenstelling zijn?

Processor aangepast samen met moederbord vermits ik toch niet zal overklokken + een deftigere gpu erin.
De case heb ik er maar uitgelaten, grote kans dat ik mijn huidige kan hergebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 167,65€ 167,65
1Asus ROG Strix B360-F Gaming€ 122,59€ 122,59
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 512,50€ 512,50
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1BitFenix Formula Gold 450W€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,23

Een ander vraagje dan nog, vermits het de eerste maal is dat ik zelf pc samenstel, bestel ik de onderdelen overal apart en bouw de pc zelfstandig thuis?

Alvast bedankt.

• pjot1
  • Niet online
Mr MoerKe schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 03:24:
Zou dit een wat betere samenstelling zijn?

Processor aangepast samen met moederbord vermits ik toch niet zal overklokken + een deftigere gpu erin.
De case heb ik er maar uitgelaten, grote kans dat ik mijn huidige kan hergebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 167,65€ 167,65
1Asus ROG Strix B360-F Gaming€ 122,59€ 122,59
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 512,50€ 512,50
1Arctic Freezer 33€ 23,99€ 23,99
1BitFenix Formula Gold 450W€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,23

Een ander vraagje dan nog, vermits het de eerste maal is dat ik zelf pc samenstel, bestel ik de onderdelen overal apart en bouw de pc zelfstandig thuis?

Alvast bedankt.
Dit ziet er beter uit! Je kan bij je wenslijst 'bestelkosten berekenen'. Daar wordt voor je berekend wat het goedkoopst is om te bestellen. Meestal komen hier wel 2 winkels uit. Je zou er ook voor kunnen kiezen om alles bij 1 winkel te bestellen maar dan ben je vaak wel duurder uit. Ook zijn er shops die het systeem voor je kunnen assembleren.

Als je een dagje de tijd neemt kan je het makkelijk zelf, handleiding en YouTube erbij! Daar staan genoeg filmpjes over het assembleren van een computer.

Pagina: 1