Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Is deze laptop geschikt voor de opleiding communication and multimedia design HBO?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Voor de opleiding moet de laptop adobe fotoshop aankunnen en genoeg opslag ruimte hebben.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Naast deze laptops heb ik nog meer laptops gevonden namelijk:
Acer Aspire 7 A715-71G-76Z5
HP Pavilion Power 15-cb091nd

Alleen toch heb ik een beter gevoel bij deze laptop en ik vindt het uiterlijk van deze laptop heel erg mooi!
De laptop voldoet verder aan alle eisen als het goed is van adobe fotoshop maar ik zou ook graag willen dat deze laptop lang mee gaat. Ik moet hem elke dag gebruiken en elke dag meenemen naar school.

Mijn opleiding beveelt windows aan maar toch zie ik bij de meeste grafisch ontwerpers of bij andere opleiding aan een andere school dat apple weer aanbevolen wordt? Dus een macbook kan ook nog een mogelijkheid zijn..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 14:06
Ik zou dan toch een apple macbook nemen. Die gaat toch nog ff wat langer mee.

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@Verwijderd Wat is precies je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je pricewatch: HP ProBook 450 G5 2UB66EA (Belgiosch model) niet toevallig ook vinden als NL-model (dus.met Qwerty keyboard)?

Lichter, nieuwer, en garantie uitbreidbaar (kosten ongeveer 140 Euro) naar 5 jaar next day binnen NL.

Neem aan dat je niet bij een defect je laptop wil wegsturen naar (random) leverancier en 2 weken niet kan werken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is ongeveer 1000 tot 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de asus is dus geen goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aer0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-08-2024

Aer0

Prutsert.

Mogelijk te laat; en mogelijk niet op dit uur in staat om de specs na te kijken; maar als handige zoon van een ambtenaar die een G5 heeft gekocht en als grafisch vormgever met een beeldschermkalibrator; Doe het niet! Dat scherm heeft een gi-gan-tisch probleem met weergave van zwarttinten. Donker drukwerk krijg je nóóit goed weergegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:39
Mijn 2 centen: haal een workstation. Die dingen zijn gebouwd als een tank, hebben quadcore i7's, professionele Quadro videokaarten en elk onderdeel is eenvoudig te vervangen, mocht er iets mis gaan. Ook kunnen ze doorgaans maximaal 32/64GB RAM aan en kan er een hele rits opslagapparaten in.

Vandaar dat alle drie technische universiteiten dit soort modellen aanbieden aan hun studenten. Van die Acer en HP Pavilion speelgoedapparatuur valt bij dagelijks gebruik door studenten meestal na een jaar of 2 van ellende uit elkaar.

Mijn HP EliteBook 8560w heb ik 6 jaar geleden van de TU/e gekocht en loopt nog altijd als een zonnetje ;)

Nieuw kun je bijvoorbeeld kijken naar de Lenovo ThinkPad P51 of de HP ZBook 15 G4. Voor 1500 moet er wel wat te regelen zijn.

Je kunt ook voor refurbished gaan, dan ben je tussen de 600 en 800 wel voorzien, afhankelijk van je eisen/wensen qua ram en opslag. Dan kun je kijken naar de Lenovo ThinkPad W540 of W541 danwel de HP ZBook 15 G1 of G2.

[ Voor 14% gewijzigd door hjkv op 25-05-2018 06:18 ]

Pagina: 1