Sinds laptop nieuw moederbord heeft klopt de datum/tijd niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Mijn laptop had wat problemen en de fabrikant heeft toen een reparatie uitgevoerd waarbij ze het moederbord hebben vervangen. Sindsdien kloppen mijn datum en tijd niet meer. Eigenlijk staat de datum/tijd altijd op het moment dat ik de laptop voor het laatst heb gebruikt en heb uitgeschakeld.

Ik heb al het volgende geprobeerd:
- Tijd instellen in Windows 10. Overrulen door niet automatisch de klok in te stellen.
- Tijd instellen in de BIOS
- CMOS batterij vervangen

Het probleem blijft zich voordoen. De fabrikant zegt dat ze het zo ook niet weten en dat ik hem maar het beste weer opnieuw kan insturen voor diagnose en reparatie. Maar ik kan de laptop eigenlijk in deze periode niet 2-3 weken missen.

Zijn er hier nog mensen met ideeën? Waar zou het aan kunnen liggen en wat kan ik nog proberen?
En de laatste vraag, zitten hier verder nadelen aan? Kan dit gevolgen hebben voor bestanden of opgeslagen projecten of iets dergelijks? Of is het meer gewoon puur een op zichzelf staand probleempje?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp stel je de datum van vandaag in en staat de datum op die tijd wanneer je de computer weer aanzet?

Windows haalt de tijd en datum van de BIOS. Als je de tijd in Windows aanpast dan zet die eigenlijk de tijd en datum goed in de BIOS. BIOS is dus de source.

Gezien je de battery hebt vervangen en een reset hebt uitgevoerd zou ik het moederbord toch terug sturen. Het is ook overduidelijk gezien het probleem optreed na het vervangen van de moederbord.

Ik zou het wel laten fixen. Als je later de laptop wilt verkopen moet je dit melden en zal dit de prijs drukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Squ1zZy op 22-04-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Squ1zZy schreef op zondag 22 april 2018 @ 08:46:
Dus als ik het goed begrijp stel je de datum van vandaag in en staat de datum op die tijd wanneer je de computer weer aanzet?

Windows haalt de tijd en datum van de BIOS. Als je de tijd in Windows aanpast dan zet die eigenlijk de tijd en datum goed in de BIOS. BIOS is dus de source.

Gezien je de battery hebt vervangen en een reset hebt uitgevoerd zou ik het moederbord toch terug sturen. Het is ook overduidelijk gezien het probleem optreed na het vervangen van de moederbord.

Ik zou het wel laten fixen. Als je later de laptop wilt verkopen moet je dit melden en zal dit de prijs drukken.
Ja het moet inderdaad aan de BIOS liggen. Ik denk dat ik het maar weer laat repareren want heb inmiddels nog meer geprobeerd maar de laptop onthoudt onmogelijk de tijd en datum. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Krijg je trouwens geen melding tijdens opstarten? Dat je F1 moet drukken om verder te gaan?

Geen setting wordt opgeslagen neem ik aan?