kabel eruit, alleen nog maar internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als ik bekijk wat ik verbruik van de kabel is dat bar weinig.
Ik denk dat dit zonde is van mijn geld. We betalen voor een hoop wat we niet gebruiken.
Nu zit ik te kijken of ik de kabel eruit kan doen en thuis alleen nog maar internet gebruik.
En daar zou ik graag wat hulp bij nodig willen.

Wat heb ik nu:
Ziggo, Alles-in-1 Power (€ 60,50)
200Mb/s downloaden
20Mb/s Uploaden
Vast telefoon (wordt niet gebruikt)

Ik heb glasvezel, maar dat is niet aangesloten.

Wat doe ik ermee:
In de ochtend kijk ik het nieuws en mijn vrouw kijkt in de avond soms 24kitchen (...)
Als we naar de tv kijken is dat voor Netflix of uitzending gemist (Chromecast, NPO app)
En we internetten via onze laptops en gsm's.

Ik wil hetzelfde blijven doen als wat ik nu doe.
Op 24kitchen na. Dat mag vervallen
Streamen e.d. komt wel goed (Netflix, NPO, e.d.) dat is mijn probleem niet.

Nu mijn vraag...
Waar moet ik rekening mee houden?
Nieuws ,ik heb dit gevonden https://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html. Maar dat kan ik niet streamen vanuit mijn gsm (iphone). Dus als iemand een alternatief weet....
Ik zal een modem moeten hebben (wat is wijsheid?)
Een betrouwbare provider (goeie, snelle, stabiele verbinding)
En ik wil niet meer gaan betalen, anders kan ik net zo goed bij Ziggo blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 20-04-2018 16:39 . Reden: Meer info ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 19:43
Nieuws kun je ook via de npo app kijken toch? En dan aansluiten op de chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:36

Fustje

Koel bewaren

Ik ben bij m'n verhuizing overgestapt op glasvezel zonder TV. 500/500Mbit/s voor €50 pm. Gratis wifirouter erbij.
Chromecast voor de TV gekocht en NPO casten vanaf de smartphone.
Voor netflix gebruik ik m'n PS4 maar kon het ook met een blurayspeler die ik vlak voor de PS4 had gekocht. (En ook die kun je casten natuurlijk)

Edit: Wellicht kun je apple-tv nemen oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Fustje op 20-04-2018 16:28 ]

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:25
Aan de snelheid van je verbinding zal het niet liggen, alleen de vraag wat je precies wil zien.
Heel veel programma's kun je al live zien en terugkijken met Ziggo Go. Probeer dat al eens uit of dat misschien niet al voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Audiowaste schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:27:
Heel veel programma's kun je al live zien en terugkijken met Ziggo Go. Probeer dat al eens uit of dat misschien niet al voldoet.
Volgens mij is Ziggo Go gekoppeld aan je TV-pakket. Aangezien TS dit abonnement wil opzeggen zal Ziggo Go het (dus) ook niet meer doen. De NPO-app blijft een alternatief voor 'live' TV.

[ Voor 0% gewijzigd door Bernard0343 op 20-04-2018 16:43 . Reden: Aanvulling ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Fustje schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:27:
Ik ben bij m'n verhuizing overgestapt op glasvezel zonder TV. 500/500Mbit/s voor €50 pm. Gratis wifirouter erbij.
Mag ik vragen waar je je abbo hebt afgesloten en wat is je mening?
henk1994 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:26:
Nieuws kun je ook via de npo app kijken toch? En dan aansluiten op de chromecast
Naar mijn weten niet de live stream.
Audiowaste schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:27:
Ziggo Go. Probeer dat al eens uit of dat misschien niet al voldoet.
Dat is het juist. Gisteren was ik met mijn vrouw aan het bedenken wat we terug kijken en dat was Luizenmoeder en Wie is de Mol. En dat kan ook via de NPO app.
Voor de rest konden we niets bedenken. Om daar een Ziggo abb voor af te sluiten...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
De livestream van NPO Nieuws en Politiek kun je zien (en casten) via de NOS-app. Je kunt ook journaals terugkijken.

Zelf heb ik alleen internet via T-Mobile, weliswaar slechts 20Mb, maar ze leveren ook snellere verbindingen. Qua wifi is de Draytek die ze gebruiken wel een grafding.

[ Voor 42% gewijzigd door hcQd op 20-04-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
hcQd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:51:
De livestream van NPO Nieuws en Politiek kun je zien (en casten) via de NOS-app. Je kunt ook journaals terugkijken.
Thanks! Ik zie het nu staan. En de stream (nu even getest...) werkt prima

1 "probleem" minder.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als je Ziggo opzegt hou je NL1, -2 en -3 gewoon. Daarvoor betaal je belasting en die blijven ze dus leveren. Ik heb daarnaast ook nog 2 regionale zenders. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je het journaal niet meer kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:16
downtime schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:55:
Als je Ziggo opzegt hou je NL1, -2 en -3 gewoon. Daarvoor betaal je belasting en die blijven ze dus leveren. Ik heb daarnaast ook nog 2 regionale zenders. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je het journaal niet meer kunt zien.
Dat geldt sowieso voor analoog, maar ook voor het digitale signaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Als je Ziggo opzegt hou je NL1, -2 en -3 gewoon. Daarvoor betaal je belasting en die blijven ze dus leveren.
Eh, gewoon nee. Ze zijn vaak wel laks met afsluiten waardoor je er lang mee weg kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
NPO 1-2-3 zijn ook gewoon gratis live via de site te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Ook via de kabel? Ik dacht alleen via DVB-T. En hoe zit het dan met FM radio zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hcQd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:56:
[...]

Eh, gewoon nee. Ze zijn vaak wel laks met afsluiten waardoor je er lang mee weg kunt komen.
Vreemd dan. Want ik heb in maart 2017 al opgezegd en zit nog steeds naar die 3 landelijke zenders in HD te kijken :z
pacificocean schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:57:
[...]

Ook via de kabel? Ik dacht alleen via DVB-T. En hoe zit het dan met FM radio zenders?
Yep. Gewoon via kabel. Van de FM zenders weet ik het niet. Ik luister nooit naar radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
downtime schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:09:
Vreemd dan. Want ik heb in maart 2017 al opgezegd en zit nog steeds naar die 3 landelijke zenders in HD te kijken
Tja, ik heb in februari 2016 Ziggo vaarwel gezegd, en het signaal is er nog steeds niet af. Dat wil echter niet zeggen dat Ziggo een verplichting heeft te leveren, wat jij impliceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
hcQd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:17:
[...]

Tja, ik heb in februari 2016 Ziggo vaarwel gezegd, en het signaal is er nog steeds niet af. Dat wil echter niet zeggen dat Ziggo een verplichting heeft te leveren, wat jij impliceert.
Toen ik jaren gelden mij kabel had opgezegd is het signaal nog jaren erop blijven staan.
Toen begonnen ze brieven te sturen dat ik klant kon worden (dat wilde ik niet) na een aantal brieven hebben ze toen uiteindelijk het signaal(analoog) eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hcQd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:17:
[...]

Vreemd dan. Want alle andere zenders (ik had het meest uitgebreide pakket) waren er precies op de opzegdatum vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
downtime schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:40:
Vreemd dan. Want alle andere zenders (ik had het meest uitgebreide pakket) waren er precies op de opzegdatum vanaf.
We gaan nu wel hevig off-topic, maar goed. Zolang er nog signaal op de kabel staat kun je alle zenders uit het pakket KabelTV ontvangen, laat je ontvanger eens opnieuw zoeken met netwerk-ID 4444, dan zul je zien dat je veel meer dan alleen de NPO nog kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
downtime schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:40:
[...]

Ik neem aan dat dit digitale tv was, die kunnen ze op afstand uitzetten....
Analoog niet, dan moeten ze fysiek de stekker in de wijkverdeler eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piebas schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:43:
[...]

Ik neem aan dat dit digitale tv was, die kunnen ze op afstand uitzetten....
Analoog niet, dan moeten ze fysiek de stekker in de wijkverdeler eruit halen.
Mijn Humax zegt dat ik NL1, 2 en 3 in digitaal 1080i ontvang.
hcQd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 17:43:
[...]

We gaan nu wel hevig off-topic, maar goed. Zolang er nog signaal op de kabel staat kun je alle zenders uit het pakket KabelTV ontvangen, laat je ontvanger eens opnieuw zoeken met netwerk-ID 4444, dan zul je zien dat je veel meer dan alleen de NPO nog kunt bekijken.
Goeie tip. Kan ik nog eens naar de BBC kijken zolang ik nog signaal heb. Dat is het enige wat ik soms mis. Jammer alleen dat het niet in HD is. Maar een gegeven paard...

[ Voor 45% gewijzigd door downtime op 20-04-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je het kan plaatsen is een schotel ook een oplossing voor bbc. Veel engelse zenders zijn fta op astra 2 op 28.2. Duits zit veel op Astra 1, alleen op termijn gaat dat achter een kaart zoals de NL, dus daar zou ik niet voor gaan.

Kosten van een fta ontvanger, schotel, lnb, bevestiging en kabels vallen best mee, en zijn dan eenmalig.

[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 20-04-2018 18:18 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bellen met Ziggo en zeggen dat je wil opzeggen omdat het te duur is. Krijg je een 1/2 jaar tegen actietarief nieuwe aansluiting en ik kreeg ook nog eens gratis Fox Live. Scheelt me zo'n €350,- als ik me goed herinner.

En vaste telefoon, heb ik al 15 jaar niet meer. Onzin.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:17
Wat je ook kan doen is een abonnement met kabel tv (alles wordt tegenwoordig digitaal doorgegeven dus prima kwaliteit) en internet. Vast bellen kost je een euro per maand, dus dat kan je nog van de prijs afhalen.

https://www.ziggo.nl/inte...0756&ecmp=c-aff-62-20756&

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 23-04-2018 08:07 . Reden: Referral verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 11:26
En om op de eigenlijke vraag terug te komen: internet abonnement afsluiten bij een goedkope glasvezelprovider (Telfort, T-Mobile, NLE, etc), eenmalig een Chromecast kopen en dan via de verschillende apps casten naar de TV.
Kosten abonnement:
Bij een 100/100 abonnement rond de 40 euro per maand. Chromecast eenmalig ca 40 euro.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:20
Als beeldkwaliteit je niet scheelt voor NPO kan je ook een Digitenne kastje scoren op marktplaats. NPO zenders zijn free to air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:01:
En om op de eigenlijke vraag terug te komen: internet abonnement afsluiten bij een goedkope glasvezelprovider (Telfort, T-Mobile, NLE, etc), eenmalig een Chromecast kopen en dan via de verschillende apps casten naar de TV.
Kosten abonnement:
Bij een 100/100 abonnement rond de 40 euro per maand. Chromecast eenmalig ca 40 euro.
Dan is mijn oplossing toch echt goedkoper en hou je fatsoenlijk beeld en snel internet. Ik bel gewoon ieder jaar voor korting. 200/20 zonder interactieve tv en vast bellen €51,50 en een 1/2 jaar €39,95. Ik zeg doen....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Misschien is dat wel de beste optie voor stap 1.
Eerst Ziggo bellen en vertellen wat mijn wensen zijn en dan kijken wat zij aanbieden.

Bedankt ieder!!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:36

Fustje

Koel bewaren

streamnl schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:41:
[...]

Mag ik vragen waar je je abbo hebt afgesloten en wat is je mening?
T-mobile. Was de goedkoopste (gemiddeld over een jaar want de eerste maanden krijg je bij sommige korting maar ik had geen zin om te hoppen, maar alsnog over een heel jaar goedkoper). Is eigenlijk Vodafone geloof ik maar werkt sinds eind september gewoon goed. Geen storingen gehad en zover ik kan zien krijg ik de beloofde 500/500.

Zoals gezegd, NPO is wettelijk gezien gratis voor alle NL'ers. Maar dan via de NPO app dus. Maar sinds september kan ik op 1 hand tellen dat ik lineaire tv zoals NPO heb gekeken. Mis het totaal niet. Netflix en blurays bieden alle kijkplezier.

Edit: ik kan me het opzeg-telefoontje met Ziggo nog herinneren. De medewerker kon zich niet voorstellen dat iemand alleen nog internet zonder tv op het nieuwe adres ging afnemen (bij de concurrent). Ik was zijn eerste klant die dat meldde. Hij kon alleen aanbiedingen doen met tv. Ik vermoed dat dat meer lag aan zijn onervarenheid dan aan mijn primeur. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Fustje op 21-04-2018 00:33 ]

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:29:
Misschien is dat wel de beste optie voor stap 1.
Eerst Ziggo bellen en vertellen wat mijn wensen zijn en dan kijken wat zij aanbieden.

Bedankt ieder!!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wouter36 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:19:
Als beeldkwaliteit je niet scheelt voor NPO kan je ook een Digitenne kastje scoren op marktplaats. NPO zenders zijn free to air.
let alleen op dat kpn bezig is met de overstap naar dvb-t2 vanaf q4, de nieuwe apperatuur is kaartloos. De meeste apperatuur op mp zal dvb-t zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bernard0343 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:40:
Volgens mij is Ziggo Go gekoppeld aan je TV-pakket. Aangezien TS dit abonnement wil opzeggen zal Ziggo Go het (dus) ook niet meer doen. De NPO-app blijft een alternatief voor 'live' TV.
Volgens mij heeft Ziggo ook internet-only abonnementen. Vroeger waren dat de Z1, Z2 en Z3 pakketten. Je blijft dan dus klant bij Ziggo en hebt dus TV via de Ziggo Go app.

Maar dat is eventueel te verifiëren via de Ziggo Webcare natuurlijk.

EDIT:
Of gewoon op de website kijken, hier hebben ze dus ook pakketten voor en dan heb je inderdaad online TV:
https://www.ziggo.nl/pakketten/#internet-online-tv

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 22-04-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

CH4OS schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:30:
[...]
Volgens mij heeft Ziggo ook internet-only abonnementen. Vroeger waren dat de Z1, Z2 en Z3 pakketten. Je blijft dan dus klant bij Ziggo en hebt dus TV via de Ziggo Go app.

Maar dat is eventueel te verifiëren via de Ziggo Webcare natuurlijk.

EDIT:
Of gewoon op de website kijken, hier hebben ze dus ook pakketten voor en dan heb je inderdaad online TV:
https://www.ziggo.nl/pakketten/#internet-online-tv
Internet + TV hetzelfde product, dus ik vermoed dat je de tv gewoon ook via dvb-c kan bekijken zonder kaart. Dus is dit gewoon het oude Internet + Kabel Tv
Het jammere is wel dat het maar 3 euro goedkoper is als met een decoder, terwijl het verschil tussen standaard tv en Kabel tv abbos 6 euro is.

Dus afhankelijk van de gewenste internet snelheid kan je
Kabel tv 18,70 plus 20mb/s voor 12,50 nemen = 31,20 (incl telefonie)
Of met 40mb/s voor 43,50, of 200 voor 51,50 of 400 voor 60,45 (alle excl telefonie, kost 1 euro extra)

Ziggo is goed in rebranden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 11:26
jeanj schreef op zondag 22 april 2018 @ 09:19:
[...]

let alleen op dat kpn bezig is met de overstap naar dvb-t2 vanaf q4, de nieuwe apperatuur is kaartloos. De meeste apperatuur op mp zal dvb-t zijn.
Klopt. Vanaf eind dit jaar zijn bestaande decoders onbruikbaar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik heb een abo van Online, kost geloof ik zo'n 25 euro per maand, met alleen internet (ADSL). Ik kijk alleen publieke omroep, via de livestream of via uitzending gemist van NPO, en Netflix. Mijn mobiel abo krijg ik van werk, dus in totaal geef ik aan media nu uit: 25 euro internet + 10 euro netflix = 35 euro. Het liefst zou ik mijn internet ook wegdoen en alles via 4G, maar daarvoor maak ik toch net teveel Netflix-uurtjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Update van mijn kant.
Ziggo is gebeld en ALLEEN internet hebben ze niet.
(Dat hebben ze niet letterlijk gezegd, volgens mij mogen ze niet zeggen dat ze iets niet hebben)

Met hetzelfde snelheid van wat ik nu heb, zou mij dat 51 euro kosten.
Dan heb ik internet en enkele zenders krijg je er dan "gratis" erbij...

Morgen eens bij de concurrent gaan informeren.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:33
Als je morgen weer belt dat de korting niet hoog genoeg was. Dan gaan ze even kijken of je voor de maximale korting kunt gaan.

Beetje jammer maar dat werkt nou eenmaal zo. Persoonlijke had ik bij dat gesprek al daadwerkelijk een ander contract afgesloten.

Bel wel met de afdeling 'opzeggen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:32
Waarom niet gewoon een internet-only adsl abo? Dan ben je voor <30 euro per maand klaar, en zo laag gaan die kabelboeren echt niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
streamnl schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:08:
Update van mijn kant.
(Dat hebben ze niet letterlijk gezegd, volgens mij mogen ze niet zeggen dat ze iets niet hebben)

Ziggo is dan ook een kabelboer die ook internet zijn gaan doen, net als KPN vroeger altijd X euro voor die koperlijn in rekening bracht.

Maar de ZZP afdeling heeft tegenwoordig wel diensten zonder TV. Daar zie je dat het simpelste tv pakket 5 euro extra kost. Bij de consumenten pagina is dat pakket van 5 euro de standaard goedkoopste optie. Met alleen internet zit je daar op 45 euro ex-btw voor 250/40.

Mocht je glasvezel tot je beschikking hebben dan is dat wellicht een goedkopere oplossing. xDSL is aan de snelheid kant helaas vaak geen goed alternatief.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 23-04-2018 00:27 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:08:
Update van mijn kant.

Ziggo is heel groot, heb je gewoon voor de klantenservice gekozen of heb je werkelijk met afdeling opzeggingen aan de lijn gehangen? Als je voor Opzeggen kiest, wel even aan de medewerker vragen of je inderdaad verbonden bent met iemand van retention (opzeggingen).

Deze afdeling kan meer dan een gewone klantenservice (sdd'er) mag en kan. Als je ze dan ook nog confronteert met een eventuele goedkopere partij dan komen ze vaak nog wel eens met een tegenvoorstel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Retention is juist "behoud", maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
Ik weet niet wat je nog meer doet met je internet. Hier wordt niets actief gedownload, alleen streaming diensten als YT, Netflix & NPO.
We hebben hier namelijk ook de tv abonnement de deur gewezen en hebben nu een simpele ADSL lijn voor €30 p/m.

YT en Netflix gaat dan via de smart TV, NPO wordt niet meer ondersteund/geen update van uitgebracht. Dus de Raspberry pi die er al lag tbv pihole) ook Kodi geïnstalleerd en NPO/uitzending gemist geïnstalleerd. Met CEC ondersteuning kan ik Kodi gewoon bedienen via de afstandsbediening.

Alleen in de ochtend kijk ik live naar npo1 de savonds voornamelijk uitzending gemist of Netflix.

Beste idee ooit, niet die eeuwige reclames meer of uit verveling kijken naar programma's waar je eigenlijk niets in interesseert.
Erg rustgevend zo.

Als je toch dat 24kitchen wilt zien, misschien is er iets soortgelijks? Desnoods via YouTube?
Anders zien of er een dienst is die dat aanbied, maar dan weet je dat je waarschijnlijk (in totale kosten) gauw al komt op het maandelijkse bedrag van Ziggo en het dus zonde van de tijd/energie is om dit allemaal in gang te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Iedereen wederom bedankt voor de info!

24 kitchen is geen moetje. Dat staat regelmatig op voor screensaver met geluid (aldus mijn vrouw ;) )

Misschien ligt het aan het Ziggo modem, misschien aan de NOS app. Maar ik vond vanochtend de stream van het nieuws niet prettig kijken. Te veel pixels... Morgen iets anders testen.

ALs alles doorgaat, gaan we over enkele maanden verhuizen. Nu kan ik enkele opties testen (op het ander adres ligt ook glasvezel) voordat ik compleet om ga.

Zodra ik me iets meer verdiept heb in de concurrent, kan ik weer Ziggo bellen. Ik zal me dan laten doorverbinden naar abonnement opzeggen. Kijken of dat scheelt.

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1