Onlangs een computer van iemand overgenomen en nu een beetje aan het kijken naar overklokken. Het viel me op dat de cpu (i7 3930K met een Corsair h60 waterkoeler) zonder overklok al rond de 72 graden werd. Dat lijkt me voor deze toch wel fatsoenlijke waterkoeler wat heet. Ik heb om te beginnen een s OC Genie aangezet en kom nu bij eenbenchmark bij
Nu op 3,75Mhz, 1114 punten in de XTU benchmark, hoogtste temp 91 graden. Dit lijkt me toch behoorlijk hoog, of niet?
Ik heb de vetilator op de koelunit vervangen voor een nieuw exemplaar, maar resultaat is hetzelfde.
Moet ik misschien de koelpasta opnieuw aanbrengen, kan er iets met het watersysteem zijn of is dit wel redelijk normaal?
Nu op 3,75Mhz, 1114 punten in de XTU benchmark, hoogtste temp 91 graden. Dit lijkt me toch behoorlijk hoog, of niet?
Ik heb de vetilator op de koelunit vervangen voor een nieuw exemplaar, maar resultaat is hetzelfde.
Moet ik misschien de koelpasta opnieuw aanbrengen, kan er iets met het watersysteem zijn of is dit wel redelijk normaal?