Het retourbeleid van consumenten

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leipe annie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03
Steeds vaker kom ik topics tegen op Tweakers en andere fora over het retourbeleid van hardware winkels.
Ik stoor mij ontzetten aan het feit dat er consumenten zijn die klakkeloos hardware kopen zonder zichzelf in te lezen, of informatie in te winnen bij een verkoper om vervolgens bij thuiskomst het apparaat dagen, soms zelfs weken te 'testen'. Na een poos komen ze er achter dat een printer geen duplex kan printen, een laptop van 400 euro geen zware games draait of een i7 laptop met zware videokaart geen 10 uur mee kan op een acculading.

In de dagen dat ze de hardware 'getest' hebben is de hardware beschadigd door gebruik of doordat mensen het apparaat al open geschroefd hebben. Vervolgens sturen ze het apparaat retour, de winkel brengt daar kosten voor in rekening omdat de hardware immers gebruikt is en daardoor niet meer als nieuw verkoopbaar is, of omdat de winkel geen gebruikte hardware retour neemt.

Verongelijkt worden er vervolgens topics gestart waarin ze vaak om juridische informatie proberen in te winnen om de winkel te dwingen het aankoop bedrag volledig terug te laten storten of uberhaupt een apparaat retour te nemen.

Wees blij dat we het in Nederland zo goed geregeld hebben qua retourneren van spullen. Het is ook heel goed dat die regels er zijn, daarom stoor ik me aan mensen die daar misbruik van maken doordat ze zelf niet de moeite nemen om iets uit te zoeken voordat ze een product kopen en niet apparatuur vervolgens dagen lang gebruiken voordat ze het retour sturen.

Ik heb zelf in een computerwinkel gewerkt. retourneren is prima. Gelukkig gaat het vaak goed, maar de mensen die misbruik proberen te maken van de regels en allerlei argumenten aanvoeren waarom een beschadigd, gebruikt apparaat toch retour genomen moet worden, moeten eens bij zichzelf te raden gaan.

Graag zou ik zien, dat wanneer er een topic geopend wordt door iemand die overduidelijk zelf nalatig is geweest sneller gesloten wordt. Er mag best vaker duidelijk gemaakt worden dat mensen zelf fout zijn en niet de winkels.

Kijk verder maar wat u met dit betoog doet. Ik moest even een lichte frustratie van me afschrijven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik quote graag wat @Verwijderd onlangs zei:(uit topic Verwijderd in "Geflickr op flickr..." ):
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:17:
Maar als je problemen hebt met Flickr, dan kunnen we ze hier niet oplossen. Klaagtopics zijn daarbij geen toevoeging aan het forum. Als mensen een probleem met Flickr hebben, dan komen ze daar zelf wel achter.
Als er dus geen verder doel is dan alleen het klagen, dan heeft het topic wat mij betreft geen bestaansrecht.
"Nuff said"

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Eens, meeste ergerde ik me laatst aan een figuur die rustig 6 setjes speakers bestelde om er vervolgens 5 gebruikt terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Feedback is altijd welkom, maar dan wel op de juiste plaats. Dat is in dit geval Shopping Forum - Feedbacktopic of LA.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde in zie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.