Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Xecuter NL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:49
Al een geruime tijd zit ik met het idee om te switchen van bank. We zitten nu bij de Rabobank (kosten +-15 e per maand excl cc), ik en mijn vrouw.

Ik wil het volgende:
- technologisch vooruitstrevende bank: goede app (hoef geen desktop en wil geen reader), heldere overzichten (huishoudboekje, inkomsten vs uitgaves) en handige features (ala tikkie)
- een 'groene' bank, die niet in shady zaakjes investeert (fossiele brandstof of wapenhandel bijvoorbeeld)
- verschillende potjes om te sparen en om vanuit te betalen; hypotheek/huis gerelateerde lasten, wekelijkse boodschappen, verzekeringen, vakanties, langere termijn doelen en kind spaar potje
- 1 rekening waar al onze inkomsten op binnen komen, vervolgens voedt die de verschillende betaal en spaarrekeningen automatisch
- 4 passen = 2 ieder (1 voor huishoudelijke uitgaven, 1 voor persoonlijke)
- 2 creditcards (ieder 1, want is wel eens voorgekomen dat onze enige CC bij de autoverhuur in spanje het niet deed en dan kan je niks)
- ideal liefst ook ondersteund worden

Ik wil betere controle krijgen op uitgaves en onze inkomsten op 1 hoop gaan gooien. Nu hebben we alles gescheiden en zijn mijn inkomsten vele malen hoger...maar ik geef het dan ook uit aan onzin. Nu met een kindje is het tijd om orde op zaken te stellen.

Ik ben na wat research uitgekomen bij Knab of bunq. Ik neig nu naar Knab, maar ik kan nog niet veel vinden over de app. Huishoud boekje en potjes requirement vinken zij af op mijn lijst. Als onderdeel van Aegon dan weer niet duidelijk waar zij in investeren...maar niet veel groens volgens mij...

Bunq lijkt populairder, maar deze gaat mij 20 euro per maand kosten (2 premium accounts). Knab volgens mij 10 euro, nog niet heel duidelijk of ik extra betaal voor plus.

Nu vind ik betalen voor goede online diensten geen probleem, ik gebruik dagelijks netflix en spotify en vind die het geld dubbel en dwars waard.

Lang verhaal kort: wie heeft eerder deze keuze gemaakt en waarom?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Ik ga dit topic volgen, want ik wil eigenlijk ook overstappen.

Zelf heb ik een zakelijke rekening gehad van Knab (2 jaar geleden) en dat was erg basic. Zo kreeg ik enkel een reader en een pas. Tevens was het niet zo uitgebreid als ik bij mijn huidige bank heb. Het vervelende was dat ze na het opzeggen mijn account werd geblokkeerd waardoor ik geen gegevens meer kon raadplegen.

Hopelijk is dat inmiddels verbeterd, al weet ik niet of er een verschil is tussen zakelijk/consument.

foxgamer2019 wijzigde deze reactie 22-04-2018 10:39 (7%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-01 10:27
Ik kan je niet adviseren over de keuze Knab vs. Bunq maar ik kan wel enkele punten aandragen:

- Je kosten van de Rabobank (15 euro zonder cc) herken ik niet. Ik betaal individueel 4,70 incl. cc en voor een gezamenlijke rekening met 2 passen betalen wij 2,90. 2 individuele rekeningen (incl 2x cc!) + 1 gezamenlijke rekening = 12,30 per maand. Als de kosten een belangrijke overweging voor je zijn, moet je ze goed vergelijken.
- Als je een groene bank belangrijk vindt, kun je wellicht de Eerlijke Bankwijzer raadplegen. Bunq en Knab worden hier hleaas niet in meegenomen. Wel wordt Aegon (moedermaatschappij van Knab) meegenomen in de Eerlijke Verzekeringswijzer en scoort daarin een 1 (op schaal van 1 tot 10) op klimaatverandering, voeding, natuur en enkele andere categorieën. Het zou mij verbazen als Knab hier juist wel goed op zou scoren, want bij dit soort concerns worden veel regels groepsbreed gehanteerd i.p.v. per bedrijf.
- Als je jouw voorbeeld m.b.t. de autohuur niet nogmaals wilt meemaken zou ik je aanraden om 2 cc's bij verschillende aanbieders af te nemen. Bijv. 1x VISA en 1x Mastercard. Nadeel hiervan is dat 1 van die 2 niet zal integreren met de app van je bank (omdat die van een andere aanbieder is).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win7 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 8 64 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema | Amazon Echo

• DutchAddick
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-06 12:13
Ik gebruik al een aantal jaren Knab en met volle tevredenheid. Ook overgestapt van de rabobank trouwens. De app is prima, daar doe ik 90% van de handelingen mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
Zoals hierboven gezegd scoort KNAB niet goed in de eerlijke bankenwijzer. En je credit card loopt via Qander en daar heb ik zelf slechte ervaringen mee (moeilijk doen met aanvragen etc)

Je hebt wel een onbeperkt aantal (spaar-)rekeningen maar het is volgens mij wel maximaal 1 pas per rekening.

De app van KNAB werkt inmiddels wel goed maar wel basaal: overmaken, simpel kasboekje en betalingen bevestigen via iDeal en dan houdt het ook wel op. De rest moet via internet bankieren.

Automatisch overmaken van geld is ook mogelijk op datum of als je meer dan €2.000 op de rekening hebt staan. Kleiner is niet mogelijk 8)7

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:19
Let in ieder geval op dat de creditcards die je bij bunq krijgt niet gebruikt kunnen worden voor autohuur, want het zijn geen colledige creditcards (details worden ergens anders genoeg besproken).

Daarnaast vind ik bunq na die laatste wijziging met badges die je kunt verdienen nu een echte Mickey-Mouse-Bank geworden. Goed voor het binnen harken van mini-bedragjes die ik via crowdfunding en binnen krijg en voor het ontvangen van geld via hun bunq.me systeem, maar ik zou er de rest écht niet onderbrengen.

Als groene bank zou ik ze ook niet aanraden, want ze investeren immers niets zelf maar parkeren elke dag bij de ECB. Met jouw geld wordt dan hetzelfde gedaan als de grote grijze massa.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
Als je een groene bank belangrijk vind dan heb je volgens mij twee keuzes, ASN of triodos.

Zit zelf bij ASN bank trouwens. Weet niet of dat aan je eisen voldoet. je hebt sowieso een reader.

Je hebt wel de mogelijkheid een kasboek bij te houden en spaarpotten te maken. Gebruik dat zelf niet, als je echt inzicht wil in je geld gebruik zou ik eerder YNAB gaan gebruiken of zoiets dergelijks

• timag
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 16:51
quote:
Xecuter NL schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:22:
- 2 creditcards (ieder 1, want is wel eens voorgekomen dat onze enige CC bij de autoverhuur in spanje het niet deed en dan kan je niks)
Ik zou dan gaan voor een tweede kaart van een andere maatschappij. Als de ene kaart van bank A niet wordt geaccepteerd is het risico behoorlijk dat een andere kaart uitgegeven door dezelfde partij ook geweigerd wordt.

Bij je bankrekening moet je vaak voor de 2e kaart bijbetalen.Er zijn meerdere partijen die relatief voordelig kaarten aanbieden, dus per saldo hoef je ook niet veel duurder uit te zijn.

• Tralapo
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Knab ziet er keurig uit, maar is verder erg basic. Doet wat het moet doen, maar verwacht geen wonderen. Met Knab krijg je wel een reader, maar volgens mij werkt iDeal betalen ook met QR's in de app. Heb persoonlijk ervaring met ABN en Knab en geef mij maar de app van ABN.

Bunq is leuk om for free een beetje mee te stoeien, maar is geenszins geschikt als hoofdbank (vind ik). Daarvoor is het echt te houtje-touwtje en loop je tegen teveel obstakels aan die ze zelf heel innovatief vinden, maar in de dagelijkse praktijk vooral erg onhandig zijn.

Tralapo wijzigde deze reactie 20-04-2018 15:03 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Ik heb momenteel een rekening bij de ING en bij Bunq (Premium-achtig, ik had een bug gevonden :P), maar zou het nog niet aandurven om volledig op Bunq over te stappen. Dit heeft twee redenen:
- De Mastercard die ze aanbieden is een debit card, geen credit card.
- Als je wil pinnen moet de pin terminal internet connected zijn. In Nederland zit dit meestal wel snor, maar in Londen ging dit laatst mis; inchecken in het OV met mijn Bunq pas ging prima, maar een paar stations later kon ik niet uitchecken omdat de paal daar niet aan het internet hing.

Wat wel weer fijn was van Bunq was toen ik onlangs een weekeindje Dublin deed met een vriend die ook bij Bunq zit, we met 2 minuten werk een gezamenlijke rekening hadden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-06 13:23

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Een paar jaar geleden ben ik overgestapt van ING naar Knab. Toen was Knab hip en modern, met hun site en app. Creditcards liepen via een externe partij, ik heb er nooit een kunnen krijgen (als student). Helaas leek de ontwikkeling stil te staan en is het hippe en moderne er wel af. De site en app zijn nog nu, een paar jaar later, nog vrijwel hetzelfde. Ik ben na een jaar dus weer teruggegaan naar ING, die wél innoveert op dat gebied. (Ze hebben een prima app, en internetbankieren wordt ook langzaam gemoderniseerd.) Knab gebruik ik nog steeds voor mijn spaarrekeningen. Overigens is de service bij Knab altijd goed geweest.

Bunq gebruik ik momenteel ook, vooral voor de gedeelde rekening met mijn vriendin. De app is leuk en heeft moderne functies, maar het is duidelijk nog een startup die in ontwikkeling is en onderweg fouten maakt. Tanken in het buitenland kan soms niet met hun Maestro-passen (waar dat met mijn Maestro-pas van ING wel kan). Gezien ze dit soort basale dingen niet op orde hebben, zou ik niet volledig naar ze overstappen.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Xecuter NL
  • Laatst online: 11:49
Dank voor alle input dusver. Ik heb ook naar triodos en asn gekeken, maar daar mis ik echt de rijkere features in de apps.

Volgens mij is hetgeen dat ik zoek nog niet goed en wel onder gebracht bij 1 bank die overal aan voldoet. Ik vermoed zelfs dat ING de beste kanshebber zou zijn die alles kan, behalve dat dit nog een typische 'slechte' bank is.

Ik zou graag willen dat Triodos de juiste apps en features online zou hebben, dan was ik klaar geweest.

Misschien is het nu nog niet het juiste moment om over te stappen dan.

Samenvattend mbt bunq en Knab;
Bunq: veelal nog niet volwassen genoeg om als enige bank te gebruiken en relatief duur, mist credit card
Knab: basic functionaliteiten, niet de technische doorontwikkelingen gemaakt sinds de launch...misschien zelfs ingehaald door de traditionele banken...

Ik kijk rustig verder.

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
Als je veel features wilt hebben dan kom je toch uit bij een ING/ABN/RABO. Dit zijn grote banken en die steken daar relatief veel tijd/geld in vergeleken met de kleinere partijen.

Een bank zoals ASN heeft echt een prima app. Je kan er ook contactloos mee betalen bijvoorbeeld en het ondersteund QR codes /kasboek.

Maar je zult zien dat de kleinere banken wat dat betreft achter de feiten aan lopen. Uiteindelijk komt het wel in de app, maar het duurt even

• reinouts
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10-06 10:32
Je kunt ook nog SNS overwegen. De app is min of meer dezelfde als bij ASN, het beleggingsbeleid even groen (want onderdeel van hetzelfde Volksbank-concern). Heeft geen "eigen" Tikkie-functie maar Tikkie ondersteunt alle banken volgens mij. Integreert met de creditcard van SNS, iDeal via QR en de app werkt goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• endness
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:57
quote:
The_Worst schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:39:
...
Automatisch overmaken van geld is ook mogelijk op datum of als je meer dan €2.000 op de rekening hebt staan. Kleiner is niet mogelijk 8)7
Als je in je browser zelf een optie toevoegt door het element te inspecteren werkt(e) kan dat wel.

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-06 10:41

DaveFlash

Here's to the crazy ones

quote:
Xecuter NL schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:14:
(...)
Bunq: veelal nog niet volwassen genoeg om als enige bank te gebruiken en relatief duur, mist credit card

(...)
Ten eerste, waarom noem je bunq relatief duur? ja 2 premium accounts los is 7,99 x 2.

Maar zou je bunq pack nemen dan heb je maar liefst 4 gescheiden premium accounts (of 1 business, 3 premium) met alle voordelen van premium voor elk pack lid, waarbij rekening en passen op ieders eigen naam staan en prive zijn, dus voor families of vrienden ideaal, ja de oprichter van het pack betaald € 19,99 p/m en dient zelf een overeenkomst met de anderen te maken om hem/haar de € 5,- te laten betalen, maar met familie moet dit toch wel lukken?? (mij lukt het zelfs met wild vreemden, via e.e.a bunq telegram community's)

Ten tweede, waarom nog de drang voor een credit card in deze relatief nog moeilijke tijden, bunq biedt ipv Mastercard Debitcards aan, die werken als credit card maar zonder krediet zodat je nooit meer uitgeeft dan je hebt.

Dus op een rijtje:
bunq pack = 4 gescheiden bunq premium accounts.
alle voordelen zoals bij gewoon premium, maar dan voor ieder packlid individueel:
25 iban nummers per account
3 fysieke passen, elke combinatie van Maestro of MC Debit
Apple Pay (voor de slimmeriken onder ons)
tevens kan je alsnog binnen pack connects, gedeelde rekeningen en en/of rekeningen aanmaken.
heb je daar geen interesse in dan blijven alle rekeningen van ieder pack lid alsnog privé

ik zou zeggen, probeer bunq uit, je kan gewoon een rekening openen en premium uit proberen incl. pinpas
besluit je alsnog niet door te gaan en ervoor te betalen, wordt gewoon netjes je pas gedeactiveerd en kun je
gewoon als bunq free gebruiker de rekening die je hebt geopend blijven gebruiken.

DaveFlash wijzigde deze reactie 20-04-2018 21:02 (0%)
Reden: correctie

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
quote:
DaveFlash schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:02:
[...]
Ten tweede, waarom nog de drang voor een credit card in deze relatief nog moeilijke tijden, bunq biedt ipv Mastercard Debitcards aan, die werken als credit card maar zonder krediet zodat je nooit meer uitgeeft dan je hebt.
Nou...
  • omdat je er geen auto mee kunt huren
  • omdat alle borgsommen eerst echt worden afgeboekt en het tot 3 weken duren kan voordat het hotel het bedrag weer deblokkeert (telt lekker op als je een rondreis maakt door de VS bijvoorbeeld)
  • omdat je een koersopslag van 1,5% hebt (bij N26 en Revolut 0%)
  • omdat je geen loyaliteitspunten kunt verzamelen
  • omdat het vaak verdomd handig is om een beetje float te hebben (bijvoorbeeld omdat je voor het werk dingen koopt voor de punten en je het geld niet onmiddelijk terug krijgt)
Begrijp me niet verkeerd, maar creditcards zijn echt niet een instrument van de duivel hoor, sterker nog ze laten me juist vaak geld besparen door ze goed in te zetten. Uiteraard betaal ik altijd alles af aan het einde van de periode.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 16-06 22:15
Mijn inziens komt het er op neer hoe ideologisch je wilt zijn en hoeveel geld je wilt uitgeven.

Persoonlijk vind ik Triodos Bank en bunq de beste opties, maar een combinatie van die twee wordt al vrij snel wat duur als ik naar de starter van dit onderwerp kijk. bunq investeert je geld helemáál niet en Triodos doet er enkel groene dingen mee, dus ideologisch zit dat wel snor.
De app van bunq is alleen vele malen beter dan die van de Triodos Bank, aangezien die van bunq volledige bankfunctionaliteit in een app stopt. Nee, bunq heeft geen desktop app, maar je kunt gebruik maken van de API zodat dit via een derde partij wel kan (of je dat wil is iets anders, nodig is het in ieder geval niet). Je hebt bij bunq geen identifier of iets nodig en alles doet het altijd. Betalingen worden 24/7/365 uitgevoerd.
De ondersteuning die bunq biedt is ook erg goed. Dat je geen hypotheek of verzekering of iets dergelijks bij ze kunt afsluiten is iets dat je voor lief moet nemen en heeft te maken met hun beleid. Ze geloven namelijk niet in geld verdienen met geld. Ze zijn daarom nog idealistischer dan Triodos Bank.

Bij mij kwam het er, als Geld Filosoof, op neer, wat heb ik liever?
Wil ik een bank die geld schept en groen investeert of wil ik een bank die géén gebruik maakt van haar geldscheppingsmogelijkheden en die níets doet met mijn geld?

• Morty
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:35
Dat bunq niet gelooft in geld verdienen met geld vindt ik eigenlijk helemaal niet zo nobel. Het Nederlandse MKB heeft bank kredieten keihard nodig, als banken geen leningen meer afgeven wordt het wel heel moeilijk om een eigen zaak te openen. Eigenlijk verzaakt Bunq in een van de belangrijkste taken die ze hebben als bank.

Bovendien zijn de bedrijven waar mensen over het algemeen de meeste moeite mee hebben grote multinationals waar banken toch al niet of nauwelijks in investeren, dan kan je beter naar pensioenfondsen en verzekeraars kijken, daar zit het echte grote geld.

• Railgunner
quote:
whahas schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:12:
Je hebt bij bunq geen identifier of iets nodig en alles doet het altijd. Betalingen worden 24/7/365 uitgevoerd.
Alles doet het blijkbaar niet altijd bij Bunq:
quote:
TommyboyNL schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:05:
Ik heb momenteel een rekening bij de ING en bij Bunq (Premium-achtig, ik had een bug gevonden :P), maar zou het nog niet aandurven om volledig op Bunq over te stappen. Dit heeft twee redenen:
- De Mastercard die ze aanbieden is een debit card, geen credit card.
- Als je wil pinnen moet de pin terminal internet connected zijn. In Nederland zit dit meestal wel snor, maar in Londen ging dit laatst mis; inchecken in het OV met mijn Bunq pas ging prima, maar een paar stations later kon ik niet uitchecken omdat de paal daar niet aan het internet hing.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win7 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 8 64 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema | Amazon Echo

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:56
Met bunq hoef je overigens niet te klooien met een boodschappenpas. Je kan een andere pin code kiezen voor een andere rekening, kan je dus dezelfde pas voor meerdere rekeningen gebruiken.

Ik heb zowel bunq als knab. Knab met name voor de rente al is dat tegenwoordig minimaal. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor bunq gaan, enige nadeel kan zijn dat de debit MasterCard niet een volwaardig alternatief is voor een creditcard.

Ascension wijzigde deze reactie 21-04-2018 13:15 (39%)

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:51

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Xecuter NL schreef op Friday 20 April 2018 @ 12:22:
Al een geruime tijd zit ik met het idee om te switchen van bank. We zitten nu bij de Rabobank (kosten +-15 e per maand excl cc), ik en mijn vrouw.

Ik wil het volgende:
- technologisch vooruitstrevende bank: goede app (hoef geen desktop en wil geen reader), heldere overzichten (huishoudboekje, inkomsten vs uitgaves) en handige features (ala tikkie)
- een 'groene' bank, die niet in shady zaakjes investeert (fossiele brandstof of wapenhandel bijvoorbeeld)
- verschillende potjes om te sparen en om vanuit te betalen; hypotheek/huis gerelateerde lasten, wekelijkse boodschappen, verzekeringen, vakanties, langere termijn doelen en kind spaar potje
- 1 rekening waar al onze inkomsten op binnen komen, vervolgens voedt die de verschillende betaal en spaarrekeningen automatisch
- 4 passen = 2 ieder (1 voor huishoudelijke uitgaven, 1 voor persoonlijke)
- ideal liefst ook ondersteund worden

Ik wil betere controle krijgen op uitgaves en onze inkomsten op 1 hoop gaan gooien. Nu hebben we alles gescheiden en zijn mijn inkomsten vele malen hoger...maar ik geef het dan ook uit aan onzin. Nu met een kindje is het tijd om orde op zaken te stellen.

Ik ben na wat research uitgekomen bij Knab of bunq. Ik neig nu naar Knab, maar ik kan nog niet veel vinden over de app. Huishoud boekje en potjes requirement vinken zij af op mijn lijst. Als onderdeel van Aegon dan weer niet duidelijk waar zij in investeren...maar niet veel groens volgens mij...

Bunq lijkt populairder, maar deze gaat mij 20 euro per maand kosten (2 premium accounts). Knab volgens mij 10 euro, nog niet heel duidelijk of ik extra betaal voor plus.

Nu vind ik betalen voor goede online diensten geen probleem, ik gebruik dagelijks netflix en spotify en vind die het geld dubbel en dwars waard.

Lang verhaal kort: wie heeft eerder deze keuze gemaakt en waarom?
Ik ben zelf een jaar geleden overgestapt naar bunq. Waarom?

Hierom :

• 25 bankrekeningen/spaarpotjes (allen met eigen IBAN)
• Vraag tot 3 pasjes aan (Maestro/PIN en Mastercard debit)
• Koppel elk van je 3 bankpassen aan elk van de (tot) 25 bankrekeningen vanuit de app
• Dual PIN (dus 2 pincodes per pasje, PIN1 voor bankrekening #1, PIN2 voor bankrekening #2)
• Instant aanmaken van EN/OF rekeningen (met 2 of meer personen!)
• Instant aanmaken van 'gewone gedeelde' rekeningen voor bijvoorbeeld groepsvakanties of je huisgenoten in een studentenhuis
• Volledige controle over de automatische afschrijvingen (je kunt ze whitelisten tot een bepaald bedrag, of elke maand handmatig de incasso goedkeuren, of ze redirecten naar een andere bunq rekening).
• Betaal online overal met je Mastercard Debit kaart (waar ideal bv. niet geaccepteerd wordt)
• API
• Nooit meer een reader of TAN code nodig. Alles regel je met de App.
• Verstuur betalingsverzoeken naar vrienden (ook buiten bunq) via mail, SMS, WhatsApp of Facebook Messenger
• Je rekening eenvoudig ‘opladen’ vanaf elke andere bank Nederlandse bank (het geld staat direct op je rekening, 24u per dag, 365 dagen per jaar).
• Maak vanuit de App je eigen ‘donatie pagina’ op bunq.me.
• Je geld is ook echt van jou. bunq belegd niet met je gestalde geld (m.u.v. staatsobligaties, dit is verplicht door DNB).
• Er worden geen bonussen uitgekeerd; alle medewerkers krijgen een vaste vergoeding.
• Apple Pay
• Budget toewijzen aan Connected rekeningen (bv. voor je kids)

En als je een bunq pack joined (of begint), dan kost het je 5 euro per persoon (en een bunq pack joinen kun je gewoon vergelijken met een Spotify Family abonnement, dus kun je ook gewoon delen met vrienden/familie of desnoods met onbekenden). Wel heeft bunq inderdaad (zoals al eerder gezegd) geen creditcard. Maar goed, die hoef ik niet perse via mijn eigen bank te hebben...kan die net zo goed bij ICS ofzo afsluiten, de kosten voor die kaart heb je toch wel (en of ik nu 15 of 30 euro per jaar betaal, die 1,50 per maand die mij dat extra kost vind ik niet zo'n probleem). De app van bunq is met afstand de meest uitgebreide (en fijne) app.
quote:
EJPostema schreef op Friday 20 April 2018 @ 15:19:
Als je veel features wilt hebben dan kom je toch uit bij een ING/ABN/RABO. Dit zijn grote banken en die steken daar relatief veel tijd/geld in vergeleken met de kleinere partijen.

Een bank zoals ASN heeft echt een prima app. Je kan er ook contactloos mee betalen bijvoorbeeld en het ondersteund QR codes /kasboek.

Maar je zult zien dat de kleinere banken wat dat betreft achter de feiten aan lopen. Uiteindelijk komt het wel in de app, maar het duurt even
Inderdaad, maar nadat bunq deze functionaliteiten eerst heeft geimpementeerd in hun app. Dus als je voor features en nieuwe snufjes wil gaan, tja...dan is er maar een keuze.

JackSparrow wijzigde deze reactie 21-04-2018 13:44 (16%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Royeboi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:51
quote:
The_Worst schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:39:
Zoals hierboven gezegd scoort KNAB niet goed in de eerlijke bankenwijzer. En je credit card loopt via Qander en daar heb ik zelf slechte ervaringen mee (moeilijk doen met aanvragen etc)
Credit cards gaan niet meer via Qander en dit is al een tijdje zo. Ze zijn een samenwerking aangegaan met Amex.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:42
Was het niet dat KNAB en-en deed? Ik wilde geen CC via Qander, maar heb nu direct een kaart bij American Express...

Verder ben ik tevreden over de bank, en ben ook wel benieuwd welke zaken dan gemist worden. "een basisbank" is het mi echt niet...

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:20
quote:
DiedX schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:14:
Was het niet dat KNAB en-en deed? Ik wilde geen CC via Qander, maar heb nu direct een kaart bij American Express...

Verder ben ik tevreden over de bank, en ben ook wel benieuwd welke zaken dan gemist worden. "een basisbank" is het mi echt niet...
Je hoeft de KNAB creditcard niet aan te vragen als je er al een hebt.
De kosten blijven dan wel hetzelfde want de kosten (€5/ mnd) zijn inclusief creditcard, of je die aanvraagt of niet. Overigens zie ik op de site dat je kan kiezen tussen American Express en Knab Visa (uitgevoerd door Qander)

Henk007 wijzigde deze reactie 21-04-2018 14:26 (8%)

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:42
Knab heeft geloof ik ook gewoon een VISA? Het is idd een Aegon merk, dus over de ethiek van de beheerstak moet je je idd niet teveel verwachten. Misschien is Moneyou Go nog een idee om te bekijken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• falconxp
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-06 18:13
quote:
Brent schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:19:
Knab heeft geloof ik ook gewoon een VISA? Het is idd een Aegon merk, dus over de ethiek van de beheerstak moet je je idd niet teveel verwachten. Misschien is Moneyou Go nog een idee om te bekijken.
Moneyou Go is nog in ontwikkeling en mist op dit moment nog basis functies zoals

- ideal betalingen
- adresboek
- integratie met Moneyou spaarrekeningen

Voordeel is wel dat het tot jan 2019 gratis is met pas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:36
Kijk anders ook even hier, vorig jaar rond deze tijd zat ik ook te twijfelen om naar Knab te gaan en uiteindelijk ben ik er voor gegaan.

Ervaringen KNAB

• sweebee
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 21:10
Zelf volledig overgestapt op bunq. Had ook nog Knab voor de spaarrekening. Zelf heel tevreden over bunq:

Wisselen van rekening op een pas. Verschillende pincodes voor rekeningen.
Apple pay.
Open API.
Incasso’s kunnen accepteren of weigeren.
Makkelijk meerdere rekeningen openen.
Request kunnen versturen.
Instant notificaties over betalingen.

Zit zelf in een pack dus betaal maar 5 euro per maand.

Ik vind knab totaal niet vooruitstrevend. Notificaties ontvang je pas een dag later. Geen requests, soms nog die achterlijke reader nodig. Ik kon geen creditcard aanvragen om een of andere vage reden.

sweebee wijzigde deze reactie 25-04-2018 08:14 (4%)

5DIII + 6D + 15mm Fisheye F/2.8 + 16-35mm L F/2.8 II + 24-70mm L F/2.8 II + 85mm F/1.8 + 70-200mm L F/2.8 IS II + Speedlite 430EX II || MacBook Pro Retina 15 ‘17

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Iemand ervaring met ASN? Het lijkt dat ASN een goed alternatief t.o.v. Knab/Bunq.
Ze komen er volgens de Consumentenbond goed uit, zeker op de scores dat ze eerlijke bank zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
archie2012 schreef op Wednesday 16 May 2018 @ 17:52:
Iemand ervaring met ASN? Het lijkt dat ASN een goed alternatief t.o.v. Knab/Bunq.
Ze komen er volgens de Consumentenbond goed uit, zeker op de scores dat ze eerlijke bank zijn.
Mwah....ASN is inderdaad aardig eerlijk, maar ik zou niet weten waarom je een alternatief voor bunq zou willen hebben eigenlijk. In de echt eerlijke geld wijzer komt bunq er voor mijn gevoel toch beter uit : https://echteerlijkegeldwijzer.nl/

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Railgunner
Ik vind deze vergelijker niet echt objectief. Hoewel bunq enkel de sponsor is en geen invloed op de scores lijkt te hebben, vind ik de toelichting bij de scores voor bunq op zijn minst subjectief te noemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:46
quote:
archie2012 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:52:
Ik heb er voor gekozen om mijn spaargeld bij ASN te zetten en mijn lopende rekeningen bij bunq. Voor mij de ideale combinatie met ASN die investeert in groene initiatieven, en bunq die een geweldige app/ervaring heeft.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:36
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 04:39:
[...]

Mwah....ASN is inderdaad aardig eerlijk, maar ik zou niet weten waarom je een alternatief voor bunq zou willen hebben eigenlijk. In de echt eerlijke geld wijzer komt bunq er voor mijn gevoel toch beter uit : https://echteerlijkegeldwijzer.nl/
van https://echteerlijkegeldwijzer.nl/
quote:
Disclaimer
Aan de uitspraken en cijfers op deze website kunnen geen rechten worden ontleend. De hosting en domeinnaam voor deze website worden gesponsord door bunq, op de inhoud van deze website heeft bunq verder géén invloed. Wanneer je vragen of opmerkingen hebt over deze website dan kan je een Issue aanmaken op onze GitHub pagina of een Pull Request indienen.
Wel toevallig dat bunq op elk vlak een betere score heeft als alle andere banken...

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:33
Ik ben aan het overstappen van ING naar ASN, de app is prima, het beleid beter, maar het is wel een berg gezeik.
Ik had dus ook een creditcard bij de ING, die ben ik dus kwijt, of beter die mocht ik niet houden. Geen punt dan direct bij Mastercard toch? Ja jammer dan, ondanks al 10 jaar gebruik van Mastercard CC geen kaart, met aankoop van ons nieuwe huis is ook mijn naam op het koopcontract gekomen, dat was een fout, ze gaan er ineens vanuit dat ik de hypotheek in mijn eentje moet ophoesten, en daar verander je niets meer aan, plus dat ze mijn invaliditeitspensioen vrolijk maar voor 70% mee laten tellen als inkomen :S.
Ik heb er nu een van de bijenkorf, aangezien mijn echtgenote er daar een had, en gewoon een extra aan kon vragen. Je bent dus best veel tijd kwijt alle betalingen via je cc op te sporen en daar de gegevens te wijzigen. Nu hadden wij twee rekeningen bij de ING (1 en/of) dus vast de tweede (boodschappenrekening) leeggehaald en opgeheven, moet je er 20 euro op hebben anders heffen ze m niet op.
Al met al heel veel meer werk en gezeur als wisselen van Energie of Internet provider, vooral omdat je rekeningnummer niet portable is (de banken verzetten zich met hand en tand tegen dit idee).
Had ik me alles van tevoren gerealiseerd dan had ik mijn boosheid op de ING ingeslikt en was ik gewoon gebleven.
Maar ik ben verder heel tevreden over de ASN, snelle goede app, met QR code scannen etc. sneller met de vingerafdruk herkenning etc. Al mijn indrukken tot nog toe zijn positief, en ik krijg rente op mijn gewone rekening!!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:11
Zelf ziet ik hier ook naar te kijken.. Maar Bunq vind ik toch wel erg raar;

1.) 10 geldopnames vanaf een pinautomaat. (daarna is het 0.99 per transactie)
2.) Debit Mastercard
3.) Minimaal 20 euro per maand voor een Pack, ook al wil je maar 2 mensen (Mijn vrouw en ik) er samen op laten werken.

Nee, ik zoek ook nog even verder :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Zebby
  • Laatst online: 15:00

Zebby

Gamed

quote:
archie2012 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:52:
Als we alles lekker plat gaan slaan zijn ING, Bunq en KNAB de meest moderne, vooruitstrevende banken m.b.t. apps en online zaken regelen. Ik heb zelf een ING rekening.
ASN is groen, en daar heb ik mijn aandelen rekening (en groen aandelenfonds), maar ik zou er geen lopende zaken willen uitvoeren - dan kies ik toch voor het gemak van bovenstaande banken.

Afhankelijk van je idealisme zou ik voorstellen bij te dragen aan de bonus van de arme topman van de ING.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-06 11:45
Ben erg tevreden met Bunq.

- De app is snel en overzichtelijk.
- Betalen via iDeal gaat supersnel door het scannen van de QR.
- Tegenwoordig Apple pay, dus betalen met de Apple Watch, echt uberhip.

Persoonlijk pin ik alleen maar geld als ik iets koop via Marktplaats. Maar dat komt ook niet zo vaak voor. Laat staan 10 keer geld opnemen. Omdat Bunq geen eigen geldautomaten heeft, moeten ze alles inkopen waardoor het voor hun onvoordelig is. Dat ze hier een apart tarief voor rekenen vind ik niet erg, liever dat dan de abonnementskosten omhoog gooien.
Verder heb ik met mijn vriendin een gezamenlijke rekening die we aan beide accounts gekoppeld hebben. Verder investeert bunq niet het geld, maar stalt het bij de ECB. Zij zijn de bank met de hoogste dekkingsgraad in de EU: https://together.bunq.com/topic/dekkingsgraad-investeringen

Portfolio

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

Richh

HODL

quote:
corset schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:36:

2.) Debit Mastercard
3.) Minimaal 20 euro per maand voor een Pack, ook al wil je maar 2 mensen (Mijn vrouw en ik) er samen op laten werken.

Dat dus. Ik wil ook best overstappen naar Bunq, en eigenlijk kan ik ook heel goed leven met de nadelen (10 geldopnames zouden voor mij genoeg zijn, en die mastercard, tja...) - maar het maandbedrag is echt veel te hoog in vergelijking met andere banken, ook als je kijkt wat er tegenover staat.

Mijn PC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Railgunner schreef op Thursday 17 May 2018 @ 09:21:
Ik vind deze vergelijker niet echt objectief. Hoewel bunq enkel de sponsor is en geen invloed op de scores lijkt te hebben, vind ik de toelichting bij de scores voor bunq op zijn minst subjectief te noemen.
Eh..bij de meeste scores staat 'n.v.t.' hoezo zou dat niet objectief zijn? Dat is nu eenmaal wat het is volgens mij en daarnaast zijn die andere cijfers ook niet lalleen maar 10-en.
quote:
corset schreef op Thursday 17 May 2018 @ 11:36:

2.) Debit Mastercard

1. Wat is hier raar aan? Neem jij vaker dan 10x per maand cash geld op dan?
  2. Wederom...wat is hier mis mee? Liever een Debit dan een Credit card. De voordelen van beide kaarten....je kunt online overal betalen en het geld wordt gewoon gelijk afgeschreven, net als bij je normale maestro/pin pas.
  3. Dat is maximaal 20 euro voor een pack, als je dat met 2 mensen wilt doen...dan zoek je naar mede-bunqers en sluit je bij hun pack aan...of je zoekt twee extra mensen. Dan is het 5 euro per persoon per maand.
Zoek niet verder....laat je gewoon even goed informeren. Of vraag het je mede-bunqers. Er is genoeg te vinden hoor....volgens mij is er zelfs ergens een Google Doc file waar je kunt aangeven dat je mede-packers zoekt...
quote:
Richh schreef op Thursday 17 May 2018 @ 12:26:
[...]

Dat dus. Ik wil ook best overstappen naar Bunq, en eigenlijk kan ik ook heel goed leven met de nadelen (10 geldopnames zouden voor mij genoeg zijn, en die mastercard, tja...) - maar het maandbedrag is echt veel te hoog in vergelijking met andere banken, ook als je kijkt wat er tegenover staat.
Ook hier geldt weer...wat zoek je in je financiele dienstverlening? Ik vind een aantal voordelen die hier genoemd worden toch wel erg handig en de meeste vind je niet bij andere banken. En tja, daar betaal je dan 5 euro per maand voor.....nou als je eenmaal dual-pin en die handige connects gewend bent dan snap je dus NIET waarom je zolang bij een 'ouderwetse' bank hebt gezeten.

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 12:48 (73%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

..

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 12:47 (99%)

• Brent
@JackSparrow werk jij voor bunq?

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:11
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:42:
[...]

Eh..bij de meeste scores staat 'n.v.t.' hoezo zou dat niet objectief zijn? Dat is nu eenmaal wat het is volgens mij en daarnaast zijn die andere cijfers ook niet lalleen maar 10-en.

[...]
  1. Wat is hier raar aan? Neem jij vaker dan 10x per maand cash geld op dan?
  2. Wederom...wat is hier mis mee? Liever een Debit dan een Credit card. De voordelen van beide kaarten....je kunt online overal betalen en het geld wordt gewoon gelijk afgeschreven, net als bij je normale maestro/pin pas.
  3. Dat is maximaal 20 euro voor een pack, als je dat met 2 mensen wilt doen...dan zoek je naar mede-bunqers en sluit je bij hun pack aan...of je zoekt twee extra mensen. Dan is het 5 euro per persoon per maand.
Zoek niet verder....laat je gewoon even goed informeren. Of vraag het je mede-bunqers. Er is genoeg te vinden hoor....volgens mij is er zelfs ergens een Google Doc file waar je kunt aangeven dat je mede-packers zoekt...

[...]

Ook hier geldt weer...wat zoek je in je financiele dienstverlening? Ik vind een aantal voordelen die hier genoemd worden toch wel erg handig en de meeste vind je niet bij andere banken. En tja, daar betaal je dan 5 euro per maand voor.....nou als je eenmaal dual-pin en die handige connects gewend bent dan snap je dus NIET waarom je zolang bij een 'ouderwetse' bank hebt gezeten.
1.) Ja dat doe ik, voordeel van zoveel mogelijk contant willen betalen (en nee dat heeft niks met privacy te maken)
2.) Ja, en bij autohuur e.d. wordt het niet geaccepteerd, zie eerdere posts..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• 680x0
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16-06 22:51
Beetje off topic maar het blijft me verbazen dat mensen probleemloos kosten betalen om hun eigen geld te kunnen gebruiken...

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Brent schreef op Thursday 17 May 2018 @ 13:25:
@JackSparrow werk jij voor bunq?
Zekers niet.....ben jij gek! Ik bankier naast bunq nog wel bij een paar andere banken hoor :+ maar ben wel van de 'snufjes' en dat doet bunq erg goed.
quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 13:32:
Beetje off topic maar het blijft me verbazen dat mensen probleemloos kosten betalen om hun eigen geld te kunnen gebruiken...
Eh....jij betaald niet voor je bankzaken dan? Als jij een bedrijf gevonden hebt wat gratis op mijn geld wil passen en dan ook nog een fijne app (met handige features) in de wereld brengt, dan ben ik de eerste die over gaat stappen
quote:
corset schreef op Thursday 17 May 2018 @ 13:31:
[...]

1.) Ja dat doe ik, voordeel van zoveel mogelijk contant willen betalen (en nee dat heeft niks met privacy te maken)
2.) Ja, en bij autohuur e.d. wordt het niet geaccepteerd, zie eerdere posts..
Ohw oke...dan is bunq voor jou niet interessant nee (ik moet er niet aan denken om met cash geld rond te lopen, maar ik ken inderdaad meer mensen die dat wel doen...ieder z'n voorkeur).

Wat betreft het autohuren, dat is logisch...want daar accepteren ze geen debit kaarten, alleen creditcards....logisch dus. Omdat we in NL (nog) geen andere bank hebben die Mastercard debit cards voeren lijkt het ineens heel raar, maar in andere landen (waar ze dus geen maestro debit cards hebben, maar voornamelijk mastercard debitcards) hebben ze dus exact hetzelfde probleem. Heeft niet met het merk Mastercard te maken, maar met het verschil tussen debit en credit cards.

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:35 (83%)

• Brent
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:32:
[...]

Zekers niet.....ben jij gek! Ik bankier naast bunq nog wel bij een paar andere banken hoor :+ maar ben wel van de 'snufjes' en dat doet bunq erg goed.
Prima, maar er zijn ook zaken die ze in vergelijking minder goed doen, en ik zie je daar vrij consequent op happen. Voor sommigen zal het aantal opnames, het feit dat het een debit kaart een geen credit is gewoon een probleem zijn, toch? Daarnaast is het mobile-only (voor mij een nono), en is het een van de duurste opties, ongeacht of jij dat nu heel duur vind of niet.

Volgens mij is het niet nodig de minpunten continue te verdedigen: het is verder een keuze gebaseerd op persoonlijke eisen.

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:32:
[...]
Eh....jij betaald niet voor je bankzaken dan? Als jij een bedrijf gevonden hebt wat gratis op mijn geld wil passen en dan ook nog een fijne app (met handige features) in de wereld brengt, dan ben ik de eerste die over gaat stappen
Dan kan ik je aanraden naar Belgie te verhuizen, of mss kan je als NL'er ook hier klant worden bij Argenta.

- gratis rekeningen (gelijk welke en meer dan 1)
- gratis bankkaart(en)
- gratis Mastercard(s)
- zeer volledige en nette app met zowat alle mogelijkheden

En dit voor € 0,0 per jaar.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Brent schreef op Thursday 17 May 2018 @ 13:43:
[...]

Prima, maar er zijn ook zaken die ze in vergelijking minder goed doen, en ik zie je daar vrij consequent op happen. Voor sommigen zal het aantal opnames, het feit dat het een debit kaart een geen credit is gewoon een probleem zijn, toch? Daarnaast is het mobile-only (voor mij een nono), en is het een van de duurste opties, ongeacht of jij dat nu heel duur vind of niet.

Volgens mij is het niet nodig de minpunten continue te verdedigen: het is verder een keuze gebaseerd op persoonlijke eisen.
Tuurlijk hoef jij de minpunten niet continue te verdedigen, iedereen heeft andere eisen. Voor de een zijn het minpunten en voor de ander pluspunten. :+
Ik weet niet of het feit dat ze geen creditcard voeren een probleem moet zijn, die kun je toch overal afsluiten? Het feit dat jij het een van de duurste opties vindt betekend niet dat het dat ook is natuurlijk. Je vergeet voor het gemak de 'verborgen' kosten van de andere banken, maar goed....maar goed, het is niet jou bank...dat is duidelijk.
quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 13:47:
[...]

Dan kan ik je aanraden naar Belgie te verhuizen, of mss kan je als NL'er ook hier klant worden bij Argenta.

- gratis rekeningen (gelijk welke en meer dan 1)
- gratis bankkaart(en)
- gratis Mastercard(s)
- zeer volledige en nette app met zowat alle mogelijkheden

En dit voor € 0,0 per jaar.
LOL ik heb een rekening bij Argenta, wel een spaarrekening....ga eens kijken wat die te bieden hebben. Waar verdient die bank z'n geld dan mee? Als ze niets rekenen voor je bankrekeningen?

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:48 (21%)

• Railgunner
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:42:
[...]
Twee voorbeelden:
1. Gendergelijkheid: in de opmerking van bunq bij deze score staat 1 positief punt (gelijk belonen) en een aantal minder positieve punten (35% vrouw, alle bestuurders zijn mannen en in de RvC zit maar 1 vrouw). Waarom krijgt bunq dan alsnog een 6? Dit vind ik subjectief. Ik neem aan dat de eigenaar van deze site niet exact weet hoe de scores op dit onderdeel bij de andere banken tot stand zijngekomen. Wellicht scoren die banken beter dan bunq, maar is de beoordeling op de originele bankenwijzer strenger waardoor de score lager uitvalt.

2. Belastingen: hier zie je een mix van positieve, minder positieve en onduidelijke punten. Een risk policy hebben andere banken ook en het opvragen van 'belastingnummers' van klanten is wettelijk verplicht i.v.m. de identificatieplicht. De overige punten zijn positief, maar daar moet je bunq ook maar in geloven omdat dit niet te toetsen is (voorbeeld: ik pleeg belastingontduiking. Hoe komt bunq hier achter?). Mijn vraag is dan: waarom scoort bunq een 8? Dit vind ik subjectief.
quote:
680x0 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:32:
Je bank levert je een dienst. In de huidige tijd is het gebruikelijk om te betalen voor een dienst. Als een bedrijf een dienst voor je uitvoert en daar geen geld voor vraagt, kun je je afvragen wat hun verdienmodel is. Bij bijv. Google en Facebook ben jij als persoon het product; bij een gratis bank is dat wellicht ook zo. Hoe betalen ze anders hun kosten?

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:47:
LOL ik heb een rekening bij Argenta, wel een spaarrekening....ga eens kijken wat die te bieden hebben. Waar verdient die bank z'n geld dan mee? Als ze niets rekenen voor je bankrekeningen?
Wat LOL ?

Ze zijn onafhankelijk, blijven dat ook, hebben totaal GEEN last gehad van de bankcrisis omdat ze op geen enkele manier verbonden zijn met het 'grote kapitaal' zoals alle andere banken die wel klappen kregen.

Hoe hun verdien model in elkaar zit weet ik niet exact, wel dat het blijkbaar meer en meer filiaal houders aantrekt want ze kunnen de vraag van zelfstandige filiaal houders om voor Argenta te mogen werken niet bijhouden en moeten er constant teleurstellen.

Voor iemand die zegt er een spaarrekening te hebben weet je dus niets af van de verdere gratis diensten van de bank.

En voor je opnieuw zo vrij arrogant uit de hoek moet komen. Alles bij Argenta is GRATIS. En qua verzekeringen zitten ze ook bij de goedkoopste EN betrouwbaarste...

• 680x0
quote:
Railgunner schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:51:
Je bank levert je een dienst. In de huidige tijd is het gebruikelijk om te betalen voor een dienst. Als een bedrijf een dienst voor je uitvoert en daar geen geld voor vraagt, kun je je afvragen wat hun verdienmodel is. Bij bijv. Google en Facebook ben jij als persoon het product; bij een gratis bank is dat wellicht ook zo. Hoe betalen ze anders hun kosten?
Net even contact gehad met mijn filiaal-houder omdat men hier (uiteraard zoals altijd) alles in twijfel moet trekken : Argenta zijn verdienmodel zit in een uitgebreid en groot verspreide verzameling van hypotheek, beleggings- en verzekeringsproducten.

Ze hebben een zeer solide basis van hypotheken, en vooral verzekeringen.

• Brent
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:47:
[...]

Ik weet niet of het feit dat ze geen creditcard voeren een probleem moet zijn, die kun je toch overal afsluiten?
Doe je het weer :) Dat jij zo'n oplossing makkelijk vind, wil niet zeggen dat anderen dezelfde trade-off willen maken.
quote:
Het feit dat jij het een van de duurste opties vindt betekend niet dat het dat ook is natuurlijk.
Euh, het is (een van) de duurste optie(s) hier beschikbaar. Dat is een feit.
quote:
Je vergeet voor het gemak de 'verborgen' kosten van de andere banken,
Ze zijn alleen verborgen als je niet de voorwaarden doorneemt ;) Zo zou je kunnen missen dat je bij bunq na 10x opnemen 0,99 per opname moet bijleggen bijvoorbeeld ;)
quote:
maar goed....maar goed, het is niet jou bank...dat is duidelijk.
Dat is helemaal niet duidelijk, maar bovendien niet relevant :) Een bank is een stuk gereedschap, soms zoekt iemand een hamer, soms een schroevendraaier, en soms beide, en soms veranderd ie van project.

That's all. Niemand is voor of tegen ;)

• Railgunner
quote:
680x0 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:57:
[...]
Net even contact gehad met mijn filiaal-houder omdat men hier (uiteraard zoals altijd) alles in twijfel moet trekken : Argenta zijn verdienmodel zit in een uitgebreid en groot verspreide verzameling van hypotheek, beleggings- en verzekeringsproducten.

Dan betaal je als klant van deze bank dus extra voor een hypotheek, beleggings- of verzekeringsproduct omdat de gratis bankrekeningen ergens van betaald moeten worden. Als alle klanten enkel een betaalrekening zouden nemen, zou de bank wel kosten moeten gaan rekenen omdat de inkomsten van de andere productgroepen zouden wegvallen.

• Brent
Hoe veel consumentenbanken geld verdienen is a) maandbedrag en/of b) investeren van de cumulatieve saldi van de klanten. Hoe meer klanten, hoe stabieler de bult geld, en hoe makkelijker de bank dus vast kan investeren en middels de RoI daar de kosten mee kan dekken. In het geval van CCs kan de bank daar een percentage mee verdienen (zo doen/deden Revolut/N26 het voornamelijk).

Doordat banken meestal meer doen (hypotheken ed) kan het idd ook via packagedeals gedekt worden, maar dat is zeker niet noodzakelijk voor een gratis rekening. In het buitenland vind je voor sommige rekeningen, ook (of misschien juist) die gratis zijn inkomenseisen, zodat men zeker is dat de gemiddeld genoeg geld op de rekening hebt waarmee de RoI/klant beter moet zijn.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 13:53:
[...]

Wat LOL ?

Ze zijn onafhankelijk, blijven dat ook, hebben totaal GEEN last gehad van de bankcrisis omdat ze op geen enkele manier verbonden zijn met het 'grote kapitaal' zoals alle andere banken die wel klappen kregen.

Hoe hun verdien model in elkaar zit weet ik niet exact, wel dat het blijkbaar meer en meer filiaal houders aantrekt want ze kunnen de vraag van zelfstandige filiaal houders om voor Argenta te mogen werken niet bijhouden en moeten er constant teleurstellen.

Voor iemand die zegt er een spaarrekening te hebben weet je dus niets af van de verdere gratis diensten van de bank.

En voor je opnieuw zo vrij arrogant uit de hoek moet komen. Alles bij Argenta is GRATIS. En qua verzekeringen zitten ze ook bij de goedkoopste EN betrouwbaarste...
Gratis bestaat niet....echt.....als jij alles gratis krijgt, dan verdienen ze dus op een andere (blijkbaar niet heel transparante manier?) hun geld. En daarnaast heb ik er een spaarrekening, die is ooit jaren terug geopend toen de rente nog 5% was. Moet zeggen dat ik niet eens weet of die rekening nog bestaat.

Vanuit Nederland kun je (als ik de site mag geloven) geen andere rekening openen dan een spaarrekening.

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:21
quote:
TommyboyNL schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:05:
Komt dit veel voor? Hoe werkt dat bij ABN/RABO precies?

Ik overweeg over te stappen van KNAB naar Bunq, maar moet wel altijd kunnen pinnen natuurlijk heb geen tweede rekening of zo.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Brent schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:01:
[...]
Doe je het weer :) Dat jij zo'n oplossing makkelijk vind, wil niet zeggen dat anderen dezelfde trade-off willen maken.
Wat wil je nu zeggen? Dat als je bij een bank geen creditcard kunt afsluiten...dan is het ineens allemaal lastig en ingewikkeld?
quote:
[...]

Euh, het is (een van) de duurste optie(s) hier beschikbaar. Dat is een feit.

[...]
Ze zijn alleen verborgen als je niet de voorwaarden doorneemt ;) Zo zou je kunnen missen dat je bij bunq na 10x opnemen 0,99 per opname moet bijleggen bijvoorbeeld ;)
Neuh, dat kun je niet missen. Staat volgens mij gewoon vermeld in de wizard als je een (premium) rekening opent.
quote:
[...]

Dat is helemaal niet duidelijk, maar bovendien niet relevant :) Een bank is een stuk gereedschap, soms zoekt iemand een hamer, soms een schroevendraaier, en soms beide, en soms veranderd ie van project.

That's all. Niemand is voor of tegen ;)
Zo is het...het is een stuk gereedschap, gelukkig maar. Overstappen van banken zou alleen nog net iets (lees: meenemen van IBAN) mogen worden. Dan hoef je niet iedere keer die incasso's om te zetten :+
quote:
xares schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:16:
[...]

Komt dit veel voor? Hoe werkt dat bij ABN/RABO precies?

Ik overweeg over te stappen van KNAB naar Bunq, maar moet wel altijd kunnen pinnen natuurlijk heb geen tweede rekening of zo.
Volgens mij is bunq de enige bank die dat heeft. Volgens mij (weet het niet zeker) heeft dat ook te maken met het feit dat je via de App je PIN kunt wijzigen en hij (dan dus) niet op je PINpas zelf staat. Bij de meeste andere banken zit de PIN wel verwerkt in de chip van je pas en kun je hem vaak wijzigen via de eigen PIN automaat van die bank.
Daarnaast hebben andere banken vaak een soort van 'offline-betalings-garantie', geen idee of het zo heet. Dus als de automaat offline is, dat dan de bank garant staat voor het bedrag dat je wilt betalen/pinnen. bunq heeft dat (nog) niet, voor zover ik weet.

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 14:21 (26%)

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:14:
[...]

Gratis bestaat niet....echt.....als jij alles gratis krijgt, dan verdienen ze dus op een andere (blijkbaar niet heel transparante manier?) hun geld. En daarnaast heb ik er een spaarrekening, die is ooit jaren terug geopend toen de rente nog 5% was. Moet zeggen dat ik niet eens weet of die rekening nog bestaat.

Vanuit Nederland kun je (als ik de site mag geloven) geen andere rekening openen dan een spaarrekening.
Gratis bestaat niet, klopt, ze halen hun omzet via hypotheken, beleggingen, en hun verzekeringen draaien zeer goed.

En zelfs voor mijn volledig verzekeringspakket ben ik goedkoper af dan gelijk welke andere bank (onlangs nog eens vergelijkend laten herberekenen bij andere banken).

Gratis bestaat niet ? Klopt.. Dat ze via andere wegen hun inkomsten halen, uiteraard.

Feit blijft dat ik voor mijn bankzaken, rekeningen, kaarten en wat da ook NIETS betaal. En ook mijn verzekeringspakket is niet abnormaal duur dat men daar de kosten kan uithalen.

Blijkbaar is het weer heel moeilijk voor bepaalde mensen hier om gewoon de feiten te aanvaarden zoals ze zijn. Argenta is een buitenbeentje die financieel zeer sterk staan.

Dat dit niet past in jullie 'alles MOET geld kosten' filosofie... Daar kan ik niet aan doen..

• Brent
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:19:
[...]

Wat wil je nu zeggen? Dat als je bij een bank geen creditcard kunt afsluiten...dan is het ineens allemaal lastig en ingewikkeld?
Wat wil jij nu zeggen? Als je apart een CC moet afsluiten moet je meer werk doen, en dat wil niet iedereen. Lijkt me geen ingewikkelde zaak.

Probeer nou eens iets minder te pavloven :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Brent schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:21:
[...]

Wat wil jij nu zeggen? Als je apart een CC moet afsluiten moet je meer werk doen, en dat wil niet iedereen. Lijkt me geen ingewikkelde zaak.

Ik zeg helemaal niets....jij bent hier degene die alles 'lastig' blijft te vinden? Ieder z'n voorkeur. Als iemand het gemak wil van een creditcard bij z'n eigen bank, dan ga je dus niet naar bunq...simpel.
quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:20:
[...]

Gratis bestaat niet, klopt, ze halen hun omzet via hypotheken, beleggingen, en hun verzekeringen draaien zeer goed.

En zelfs voor mijn volledig verzekeringspakket ben ik goedkoper af dan gelijk welke andere bank (onlangs nog eens vergelijkend laten herberekenen bij andere banken).

Gratis bestaat niet ? Klopt.. Dat ze via andere wegen hun inkomsten halen, uiteraard.

Feit blijft dat ik voor mijn bankzaken, rekeningen, kaarten en wat da ook NIETS betaal. En ook mijn verzekeringspakket is niet abnormaal duur dat men daar de kosten kan uithalen.

Blijkbaar is het weer heel moeilijk voor bepaalde mensen hier om gewoon de feiten te aanvaarden zoals ze zijn. Argenta is een buitenbeentje die financieel zeer sterk staan.

Dat dit niet past in jullie 'alles MOET geld kosten' filosofie... Daar kan ik niet aan doen..
Als je alleen een bankrekening hebt, tja...dan kost het bij hun dus geen geld...maar gelukkig zit je er ook voor je verzekeringen (en hypotheek?) dus je betaald uiteindelijk gewoon voor de diensten die je bij ze afneemt. En ja...gratis diensten bestaan niet, als het gratis is ben jij toch echt vaak zelf het product :+

Wie zijn 'jullie' overigens? :?

• 680x0
quote:
Brent schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:21:
[...]

Dit dus.. Ik weet niet wat meneer Sparrow zijn probleem is maar alleen ZIJN mening lijkt hij goed te vinden..

• Brent
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:25:
[...]

Ik zeg helemaal niets....jij bent hier degene die alles 'lastig' blijft te vinden?
Ik gebruik dat woord niet. Het is eenvoudig kwantificeerbaar: 1 rekening+CC openen is minder werk dan 1 rekening en 1 CC elders. Je probeert dat nu af te wimpelen als lastig, maar dat zeg ik niet. Ik zeg slechts dat het meer werk is, en ik me kan voorstellen dat je dat liever niet hebt.
quote:
Ieder z'n voorkeur. Als iemand het gemak wil van een creditcard bij z'n eigen bank, dan ga je dus niet naar bunq...simpel.
Als je dat nu meteen had gezegd ;) Je moeilijke gedoe van hiervoor is nergens voor nodig ;)

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:25:
Als je alleen een bankrekening hebt, tja...dan kost het bij hun dus geen geld...maar gelukkig zit je er ook voor je verzekeringen (en hypotheek?) dus je betaald uiteindelijk gewoon voor de diensten die je bij ze afneemt. En ja...gratis diensten bestaan niet, als het gratis is ben jij toch echt vaak zelf het product :+

Wie zijn 'jullie' overigens? :?
Man wat is uw probleem ? Zelfs een klant die GEEN verzekeringen of andere zaken bij Argenta neemt, kan evengoed gebruik maken van ALLE GRATIS bankdiensten.

Dat ik door mijn verzekeringen een klein deeltje uitmaak van hun verdienmodel is eigenlijk totaal NIET relevant. Want ik kan morgen al mijn niet bankzaken weghalen bij hen, dat maakt totaal NIETS uit voor het feit dat mijn bankzaken GRATIS blijven.

Ik begrijp uw frustratie, commentaar en vrij vervelende muggenzifterij niet echt...

BANKZAKEN bij Argenta zijn GRATIS. Punt. Als de rest is niet relevant.

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:21
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:19:

Volgens mij is bunq de enige bank die dat heeft. Volgens mij (weet het niet zeker) heeft dat ook te maken met het feit dat je via de App je PIN kunt wijzigen en hij (dan dus) niet op je PINpas zelf staat. Bij de meeste andere banken zit de PIN wel verwerkt in de chip van je pas en kun je hem vaak wijzigen via de eigen PIN automaat van die bank.
Daarnaast hebben andere banken vaak een soort van 'offline-betalings-garantie', geen idee of het zo heet. Dus als de automaat offline is, dat dan de bank garant staat voor het bedrag dat je wilt betalen/pinnen. bunq heeft dat (nog) niet, voor zover ik weet.
Hm dat is wel lastig in het buitenland misschien.
Ben wel redelijk vaak in het buitenland ook.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:26:
[...]

Dit dus.. Ik weet niet wat meneer Sparrow zijn probleem is maar alleen ZIJN mening lijkt hij goed te vinden..
Nee hoor, als jij bepaalde zaken belangrijk vind dan ga je lekker naar de bank die beter bij je past. Het is alleen raar dat als een bank het anders doet, dat dat ineens vreemd en raar is....want dat is het natuurlijk niet, we noemen dat gewoon bijzonder!
quote:
xares schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:32:
[...]

Hm dat is wel lastig in het buitenland misschien.
Ben wel redelijk vaak in het buitenland ook.
Klopt. Moet zeggen dat ik er altijd een creditcard naast heb. Heb er eigenlijk in de meeste Europese landen geen last van, behalve toen ik in Geneve wilde pinnen. Nu moet ik zeggen dat het mijn andere bankpas toen ook niet wilde, dus misschien was daar wat anders aan de hand.

In de zomer eens kijken of het in de VS ook probleemloos werkt. In de UK schijnt het (blijkbaar in de underground in ieder geval) niet overal te werken.

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 14:35 (39%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:32:
[...]

Nee hoor, als jij bepaalde zaken belangrijk vind dan ga je lekker naar de bank die beter bij je past.
Je woordkeuze is eigenaardig, en komt over alsof je het zelf maar wat onzinnig vind. Dat blijk uit eigenlijk al je reacties: iemand die niet bunqt, tsja, da's een vreemde of ouderwetse vogel die iets 'anders' of 'moeilijks' wil. Dat vind de rest hier denk ik gewoon niet zo prettig :)
quote:
Het is alleen raar dat als een bank het anders doet, dat dat ineens vreemd en raar is....want dat is het natuurlijk niet, we noemen dat gewoon bijzonder!
Probeer dit nu eens om te draaien: wij vinden dat jij zo klinkt :)

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:32:
Nee hoor, als jij bepaalde zaken belangrijk vind dan ga je lekker naar de bank die beter bij je past. Het is alleen raar dat als een bank het anders doet, dat dat ineens vreemd en raar is....want dat is het natuurlijk niet, we noemen dat gewoon bijzonder!
Nee, jij zit al vanaf mijn eerste opmerking te zeiken dat gratis niet kan.

En uiteraard kan gratis as in free niet, dan halen ze het elders. En het geval van Argenta (blijkt nu na navraag) op een vrij correcte manier, hypotheken, beleggingen en verzekeringen.

U heeft blijkbaar een probleem met een bank die niet elke euro uit de klant zijn zakken wil halen door voor elke kaart, elke rekening, elke verrichting elke whatever "kosten" aan te rekenen.

En 'lekker bij de bank die bij me past" is een kinderlijke opmerking, maar dat beseft u zelf ook hoop ik. Ik haal het feit aan dat ik het NIET normaal vind dat heel veel mensen het gewoon 'normaal' vinden dat standaard dienstverlening geld MOET kosten. Het kan ook eerlijker en anders. Maar dat gaat er bij u precies niet in...

Trouwens, Argenta is blijkbaar ook actief in NL.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Brent schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:36:
[...]

Je woordkeuze is eigenaardig, en komt over alsof je het zelf maar wat onzinnig vind. Dat blijk uit eigenlijk al je reacties: iemand die niet bunqt, tsja, da's een vreemde of ouderwetse vogel die iets 'anders' of 'moeilijks' wil. Dat vind de rest hier denk ik gewoon niet zo prettig :)

[...]

Probeer dit nu eens om te draaien: wij vinden dat jij zo klinkt :)
Tja...jullie zijn gewoon wat meer van het traditionele bankieren, niets mis mee...maar zo komt dat van mij blijkbaar niet over en toch bedoel ik het zo hoor. Wat ik al eerder zij zelf ben ik meer van nieuwe snufjes...en dingen anders doen. Ieder z'n ding (ik val echt in herhaling hier). En daarbij maakt het mij niet zoveel uit wat jullie vinden hoor....maar goed, dat is nu wel duidelijk denk ik.
quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:37:
[...]

Nee, jij zit al vanaf mijn eerste opmerking te zeiken dat gratis niet kan.

En uiteraard kan gratis as in free niet, dan halen ze het elders. En het geval van Argenta (blijkt nu na navraag) op een vrij correcte manier, hypotheken, beleggingen en verzekeringen.

U heeft blijkbaar een probleem met een bank die niet elke euro uit de klant zijn zakken wil halen door voor elke kaart, elke rekening, elke verrichting elke whatever "kosten" aan te rekenen.

En 'lekker bij de bank die bij me past" is een kinderlijke opmerking, maar dat beseft u zelf ook hoop ik. Ik haal het feit aan dat ik het NIET normaal vind dat heel veel mensen het gewoon 'normaal' vinden dat standaard dienstverlening geld MOET kosten. Het kan ook eerlijker en anders. Maar dat gaat er bij u precies niet in...

Trouwens, Argenta is blijkbaar ook actief in NL.
Ik snap het punt....een rekening bij Argenta is gratis. Rood staan kan denk ik ook niet bij Argenta dan, of is dat dan ook weer gratis?

Natuurlijk kost dienstverlening geld, of werk je zelf ook voor niets? Ik ben wel blij dat je even aangeeft dat heel veel mensen het normaal vinden dat standaard dienstverlening geld kost. Vroeger waren bankrekeningen in Nederland ook 'gratis', daar zijn we jaren geleden van afgestapt omdat ze natuurlijk helemaal niet gratis waren. Geen idee waarom ze daar vanaf gestapt zijn, van die gratis rekeningen. Misschien moeten we er weer naar terug, scheelt een boel discussie O+

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 14:42 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:14
Wat ik wel grappig vind is dat een creditcard ergens anders afsluiten als lastig/veel werk wordt beschouwd maar dat had je al lang kunnen doen in de tijd dat je hier deze discussie aan het voeren bent :D

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:38:
Tja...jullie zijn gewoon wat meer van het traditionele bankieren, niets mis mee...maar zo komt dat van mij blijkbaar niet over en toch bedoel ik het zo hoor. Wat ik al eerder zij zelf ben ik meer van nieuwe snufjes...en dingen anders doen. Ieder z'n ding (ik val echt in herhaling hier). En daarbij maakt het mij niet zoveel uit wat jullie vinden hoor....maar goed, dat is nu wel duidelijk denk ik.
Ah... Het zijn wij (de rest) die dom en traditioneel zijn door niet zomaar klakkeloos 'onkosten' te willen ophoesten voor allerlei dingen die we mss niet eens gevraagd hebben.

U bent de perfecte "moderne" klant.. Gooi een hoop te betalen "onkosten" in uw richting en u zal ze netjes voldoen want u ben fan van "nieuwe snufjes" dus dat mag wat kosten..

Mss al eens bij stilgestaan dat heel veel mensen vooral een solide BASIS systeem willen met "klassieke" dingen als creditcards, bankkaart, correcte app, correcte rekeningen en simpelweg een goed werkende dienstverlening zonder dat daar een belachelijk "onkosten" prijskaartje aan moet hangen ?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Mirved schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:42:
Wat ik wel grappig vind is dat een creditcard ergens anders afsluiten als lastig/veel werk wordt beschouwd maar dat had je al lang kunnen doen in de tijd dat je hier deze discussie aan het voeren bent :D
Maar het aanvragen van een creditcard is natuurlijk ingewikkeld en eng. Nee, maar even serieus...volgens mij is dat inderdaad binnen 5 minuten geregeld. Moet wel zeggen dat ik met mijn creditcard nog bij mijn 'oude' bank zit, maar moet daar binnenkort toch maar eens vanaf...dan kan die hele bank de deur uit :+

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 10:20
https://www.argenta.nl/fa...een-betaalrekening-openen

Argenta NL en BE even los van elkaar zien.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:43:
[...]

Ah... Het zijn wij (de rest) die dom en traditioneel zijn door niet zomaar klakkeloos 'onkosten' te willen ophoesten voor allerlei dingen die we mss niet eens gevraagd hebben.

U bent de perfecte "moderne" klant.. Gooi een hoop te betalen "onkosten" in uw richting en u zal ze netjes voldoen want u ben fan van "nieuwe snufjes" dus dat mag wat kosten..

Mss al eens bij stilgestaan dat heel veel mensen vooral een solide BASIS systeem willen met "klassieke" dingen als creditcards, bankkaart, correcte app, correcte rekeningen en simpelweg een goed werkende dienstverlening zonder dat daar een belachelijk "onkosten" prijskaartje aan moet hangen ?
Wil je nu eens stoppen met mij woorden in de mond leggen? Ik zeg nergens dat je dom bent. Traditioneel is gewoon tja...traditioneel.

En ja, als ik ergens iets meer voor moet betalen (omdat ze dingen aanbieden die anderen niet hebben), tja dan doe ik dat met veel plezier. Ik betaal graag wat extra's voor nieuwe snufjes. Dat andere mensen dat niet doen is helemaal niet erg en dat moeten die mensen zelf weten.
quote:
Dank u! Ik moet wel zeggen dat ik deze zin dan wel vreemd vind voor een bank die blijkbaar zijn bankzaken in Belgie gratis aan de man brengt "Betaalrekeningen kosten banken veel geld, denk bijvoorbeeld aan alle dagelijkse betalingen die doorgevoerd moeten worden, of aan de uitgebreide mogelijkheden die internetbankieren moet bieden voor een betaalrekening.". Blijkbaar kan een bankrekening dus helemaal niet kosteloos worden aangeboden...

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 14:47 (22%)

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:14
Sowieso zou ik iedereen aanraden om goed te shoppen met financiële producten. Nooit bij de standaard banken een beleggingsrekening openen bijvoorbeeld die zijn al vaak 10-15 euro per transactie duurder dan online brokers. Creditcards kun je vaak ook met veel gunstigere voorwaarden online vinden. Rente op rekeningen kan ook flink verschillen.

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:38:
Wat voor nieuwe snufjes gebruikt u dan die wij, domme gewone gebruikers, niet kennen ?
quote:
Ik snap het punt....een rekening bij Argenta is gratis. Rood staan kan denk ik ook niet bij Argenta dan, of is dat dan ook weer gratis?

Natuurlijk kost dienstverlening geld, of werk je zelf ook voor niets? Ik ben wel blij dat je even aangeeft dat heel veel mensen het normaal vinden dat standaard dienstverlening geld kost. Vroeger waren bankrekeningen in Nederland ook 'gratis', daar zijn we jaren geleden van afgestapt omdat ze natuurlijk helemaal niet gratis waren. Geen idee waarom ze daar vanaf gestapt zijn, van die gratis rekeningen. Misschien moeten we er weer naar terug, scheelt een boel discussie O+
Met een giro rekening kan je wel rood, kan je voor kiezen, en ja dat kost geld uiteraard.

U bent het gewoon, bij gebrek aan deftige argumenten, in het idiote aan het trekken... En u bent moderator... Nuja.. niets nieuw.. het toont nogmaals het continu dalende niveau van Tweakers aan...

• Brent
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:45:
[...]

Wil je nu eens stoppen met mij woorden in de mond leggen? Ik zeg nergens dat je dom bent. Traditioneel is gewoon tja...traditioneel.
Ik stel dan voor dat je de toon van je berichten eens bestudeerd. Misschien wordt het dan duidelijk waarom mensen je aanspreken, en misschien zelf dat je wat vriendelijker kunt reageren.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:47:
[...]

Wat voor nieuwe snufjes gebruikt u dan die wij, domme gewone gebruikers, niet kennen ?

[...]

Met een giro rekening kan je wel rood, kan je voor kiezen, en ja dat kost geld uiteraard.

U bent het gewoon, bij gebrek aan deftige argumenten, in het idiote aan het trekken... En u bent moderator... Nuja.. niets nieuw.. het toont nogmaals het continu dalende niveau van Tweakers aan...
Eh.....sorry, ik reageer niet meer op jou..ik heb nooit iemand een domme gebruiker genoemd. Daarnaast een giro rekening is weer heel iets anders dan een Argenta rekening (toch?).

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:45:
Dank u! Ik moet wel zeggen dat ik deze zin dan wel vreemd vind voor een bank die blijkbaar zijn bankzaken in Belgie gratis aan de man brengt "Betaalrekeningen kosten banken veel geld, denk bijvoorbeeld aan alle dagelijkse betalingen die doorgevoerd moeten worden, of aan de uitgebreide mogelijkheden die internetbankieren moet bieden voor een betaalrekening.". Blijkbaar kan een bankrekening dus helemaal niet kosteloos worden aangeboden...
En daar gaat het net om. Argenta doet het WEL in Belgie. Punt. En ze werken ethisch verantwoord.

HOE ze het dan allemaal intern geregeld hebben zal mij verder worst wezen.

Het werkt, het werkt goed, het werkt correct en het is GRATIS.

Waarom u daar zo een onmenselijk probleem mee heeft is mij een raadsel.

Als een bedrijf iets GRATIS kan aanbieden, omdat ze in staat zijn op een andere manier rendabel te blijven, wat is daar in godsnaam het probleem mee ?

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
Brent schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:49:
[...]

Ik stel dan voor dat je de toon van je berichten eens bestudeerd. Misschien wordt het dan duidelijk waarom mensen je aanspreken, en misschien zelf dat je wat vriendelijker kunt reageren.
Daar is niets mis mee volgens mij, ik kan me voorstellen dat jij (en de andere twee reageerders) er een probleem mee hebben. Maar daar hebben we dan de 'rapporteer' knop voor uitgevonden. Dus als je problemen hebt met mijn toon dan stel ik voor dat je die knop indrukt want ik kan er vrij weinig mee zo.
quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:51:
[...]

En daar gaat het net om. Argenta doet het WEL in Belgie. Punt. En ze werken ethisch verantwoord.

HOE ze het dan allemaal intern geregeld hebben zal mij verder worst wezen.

Het werkt, het werkt goed, het werkt correct en het is GRATIS.

Waarom u daar zo een onmenselijk probleem mee heeft is mij een raadsel.

Als een bedrijf iets GRATIS kan aanbieden, omdat ze in staat zijn op een andere manier rendabel te blijven, wat is daar in godsnaam het probleem mee ?
Helemaal niets... :>

JackSparrow wijzigde deze reactie 18-05-2018 17:07 (33%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

..

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 14:55 (99%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:49:
Eh.....sorry, ik reageer niet meer op jou..ik heb nooit iemand een domme gebruiker genoemd. Daarnaast een giro rekening is weer heel iets anders dan een Argenta rekening (toch?).
https://www.argenta.be/po...ta/bankieren/girorekening

Een Giro rekening bij Argenta is een zichtrekening waarbij men onder 0 kan gaan. Een gewone zichtrekening kan dat niet. Keuze aan de klant.

Zielig.. U loopt hier tegen iedereen te roepen en opmerkingen te maken, maar u weet blijkbaar amper waar u over spreekt.

En dat voor iemand die niet 'traditioneel' is en de 'nieuwste snufjes' gebruikt..

U weet gewoon niet waar u over praat..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:54:
Daar is niets mis mee volgens mij, ik kan me voorstellen dat jij (en de andere twee reageerders) er een probleem mee hebben. Maar daar hebben we dan de 'rapporteer' knop voor uitgevonden. Dus als je problemen hebt met mijn toon dan stel ik voor dat je die knop indrukt want ik kan er vrij weinig zo.
Waarmee u opnieuw de arrogantie van de gemiddelde Tweaker moderator/medewerker aantoont..

Zielig... Want iets rapporteren op Tweakers is zinloos, behalve als je jezelf in de problemen wil brengen. Dat weten al heel veel gebruikers hier..

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:55:
[...]

https://www.argenta.be/po...ta/bankieren/girorekening

Een Giro rekening bij Argenta is een zichtrekening waarbij men onder 0 kan gaan. Een gewone zichtrekening kan dat niet. Keuze aan de klant.

Zielig.. U loopt hier tegen iedereen te roepen en opmerkingen te maken, maar u weet blijkbaar amper waar u over spreekt.

En dat voor iemand die niet 'traditioneel' is en de 'nieuwste snufjes' gebruikt..

U weet gewoon niet waar u over praat..
Ik heb geen idee wat een zichtrekening is, maar hey..ik kom uit Nederland. Misschien noemen we dat daar anders? En een persoonlijke aanval is nergens voor nodig, dat doe ik ook niet...
quote:
680x0 schreef op Thursday 17 May 2018 @ 14:57:
[...]

Waarmee u opnieuw de arrogantie van de gemiddelde Tweaker moderator/medewerker aantoont..

Zielig... Want iets rapporteren op Tweakers is zinloos, behalve als je jezelf in de problemen wil brengen. Dat weten al heel veel gebruikers hier..
8)7 Ik ben denk ik niet slim genoeg voor dit topic ofzo, want ik die opmerking raakt kant nog wal...

JackSparrow wijzigde deze reactie 17-05-2018 14:58 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 680x0
quote:
JackSparrow schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:57:
Ik heb geen idee wat een zichtrekening is, maar hey..ik kom uit Nederland. Misschien noemen we dat daar anders? En een persoonlijke aanval is nergens voor nodig, dat doe ik ook niet...
U bent persoonlijk in elke reactie tegen elke user die iets post.

• John Do NL
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-06 08:17
Volgens mij kunnen we er lang of kort over praten.. maar als je een bank zoekt die:
- echt... maar dan echt het totaal anders aanpakt
- propvol innovatie zit
- jouw geld niet misbruikt voor nare investering
- jouw geld niet misbruikt voor torenhoge salarissen van bestuurders.
- een ongekende Support kent.

Nou.. dan komt je toch echt alleen bij bunq uit.. zo simpel is het :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ulas
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10-06 21:43
quote:
680x0 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Hoe durven mensen over dingen te twijfelen! Alles voor zoete koek slikken zul je! Anders voelen ze de wraak van de goden wel!

• 680x0
quote:
Ulas schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:04:
Hoe durven mensen over dingen te twijfelen! Alles voor zoete koek slikken zul je! Anders voelen ze de wraak van de goden wel!
Feit blijft dat Argenta bijna de enige bank in Belgie was waar niemand hoefde te vrezen voor zijn geld tijdens de 2 bank 'crisissen' die er waren.

Terwijl klanten van klassieke groot banken met momenten het echt wel warm kregen is er bij Argenta NOOIT een probleem geweest omdat ze NIET verbonden/afhankelijk zijn van wat de rest doet.

Ik slik niet alles voor zoete koek. De voorbije jaren hebben in de praktijk bewezen dat Argenta stukken betrouwbaarder is dan de zogenaamde klassieke grootbanken...

• Ulas
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10-06 21:43
quote:
680x0 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:09:
[...]

Feit blijft dat Argenta bijna de enige bank in Belgie was waar niemand hoefde te vrezen voor zijn geld tijdens de 2 bank 'crisissen' die er waren.

Terwijl klanten van klassieke groot banken met momenten het echt wel warm kregen is er bij Argenta NOOIT een probleem geweest omdat ze NIET verbonden/afhankelijk zijn van wat de rest doet.

Ik slik niet alles voor zoete koek. De voorbije jaren hebben in de praktijk bewezen dat Argenta stukken betrouwbaarder is dan de zogenaamde klassieke grootbanken...
Dat kan best, dat trek ik ook niet in twijfel. Ik ben zelfs positief onder de indruk van het feit dat er in België wel nog zoiets bestaat. Bij ons waren rekeningen ook gratis. Ik vind alleen niet dat je het bekritiseren of het betwijfelen van dingen niet als iets slechts moet zien, maar juist als iets goeds. Anders geloven we alles maar. Di slaat verder niet op wat jij zegt, want ik geloof best dat je daar een gratis rekening kan openen, dat is ook niet moeilijk te bewijzen, het staat namelijk gewoon op de website!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik dacht, laat ik dit topic eens doornemen om de voor- en nadelen van verschillende banken te bekijken, omdat ik eigenlijk ook op zoek ben naar een alternatief voor de ABN waar ik nu bij zit.

Kom ik hier in een ordinaire bitch fight terecht 8)7

Zullen we gewoon weer ontopic gaan? Misschien hebben we daar wat meer aan dan dat oeverloze geouwehoer over al dan niet gratis diensten.

PSN: Jeroen_the_stig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:05

Rukapul

Moderator General Chat
Mjah. Dit topic heeft zo geen toekomst en dat is helaas in dit geval de crew letterlijk aan te rekenen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True