Toon posts:

Nieuwe powersupply (met specifieke eisen SATA power kabels)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Powersupply

Wat is je budget?
Wat nodig is voor een stille kwaliteitsvoeding met het benodigde vermogen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaring met Seasonic, Be Quiet en Corsair voedingen, Modulair.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Onderstaand het systeem waar de voeding inkomt. Waarbij ik wel opmerk, dat het mijn bedoeling is om deze zomer te upgraden naar een Ryzen 2700X + AIO waterkoeling voor overclocken en 32GB geheugen. (Ja die heb ik nodig). Waarschijnlijk koop ik er dan ook een NVME SSD bij. Systeem moet Idle en onder lichte belasting zo stil mogelijk zijn. De huidige voeding maakt te veel herrie.

Daarnaast zitten de SSD's dicht op elkaar in kast. De SATA aansluitingen van mijn huidige voeding zitten dwars op de kabel. Hierdoor moet ik de stugge kabel extreem buigen en staat er nu te veel spanning op de connectors voor mijn gemoedsrust.

De kast heeft geen venster, looks interesseren mij weinig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4771 Boxed€ 324,-€ 324,-
1MSI Z87-G45 Gaming€ 0,-€ 0,-
1Inno3D iChill GeForce GTX 1080 Ti X3€ 899,-€ 899,-
1Kingston ValueRAM KVR13N9K2/16€ 126,-€ 126,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 131,17€ 131,17
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 228,68€ 228,68
1Samsung 840 Pro 256GB€ 192,39€ 192,39
2Samsung 850 EVO 500GB€ 114,99€ 229,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.131,22

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2018 12:16 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-04-2018 17:26)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:11:
[...]

Een oude Coolermaster Centurion 5, maar hij komt niet helemaal overeen met degenen die ik op tweakers tegenkom. Verder zit een adapter in voor 4 2.5" sleuven.
Heb je dan niet de Centurion 5 II?
Ik heb die kabels nu gebogen, maar het issue is dat ze terug willen buigen en daardoor grote mechanische spanning op de SATA power connectoren van de SSDs komt te staan. De connectoren op de SSD buigen zelfs een beetje mee, dan zit me niet lekker.
Beide uiteinden naar elkaar toe buigen en een tiewrap er omheen, probleem opgelost. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jJwSBN7TUzarSPanPLohVhWP/full.jpg
Dus hier waar je de rode streep ziet.
Ik keek naar een RM650x, die heeft de verkeerde kabels. Alleen zag ik net op de site van Corsair zelf dat ze een set vervangende kabels verkopen voor die voeding die weliswaar wat prijzig is, maar wel de juiste SATA kabels heeft.
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W komt met beide sata connectors.
Wat betreft die AIO, kan ik dan beter/ stiller koelen met een customloop en een grote radiator met wat Noctua high static pressure fans?
Je moet ook rekening houden met de pomp, die zal altijd draaien en een niet stille pomp hoor je altijd, daarnaast kun je het water soms ook horen stromen vooral als er lucht in je setup zit.

Is er trouwens wel plaats voor een (fatsoenlijke) waterkoeler in de behuizing?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even random reply; je kan ook verlengen met een kabel als https://www.allekabels.nl...nterne-voedingskabel.html

Weet dat sommige PSU-fabrikanten ook dergelijke kabels hebben in hun eigen assortiment dus mogelijk is dat een oplossing voor je indien je geen goede PSU kan vinden.

Als je kijkt naar reviews: AMD Ryzen 2 2700X en 2600X: (Ry)Zen met een plus heeft men 650W voedingen gebruikt maar gezien je beperkte eisen voor SATA-power (SSD is veel zuiniger dan spinning disks), denk ik dat je met een nette/goede 550W voeding zeker uit de voeten kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:57:
Even random reply; je kan ook verlengen met een kabel als https://www.allekabels.nl...nterne-voedingskabel.html

Weet dat sommige PSU-fabrikanten ook dergelijke kabels hebben in hun eigen assortiment dus mogelijk is dat een oplossing voor je indien je geen goede PSU kan vinden.

Als je kijkt naar reviews: AMD Ryzen 2 2700X en 2600X: (Ry)Zen met een plus heeft men 650W voedingen gebruikt maar gezien je beperkte eisen voor SATA-power (SSD is veel zuiniger dan spinning disks), denk ik dat je met een nette/goede 550W voeding zeker uit de voeten kan.
Die aansluitingen is hoe ik ze nu op de voeding heb, wel een mooi voorbeeld van welke ik niet nodig heb ;)

Een verlengkabel heb ik aan gedacht, maar aangezien ik dan nog steeds met herrie zit, dacht ik meteen maar een nieuwe voeding te nemen.

Huidige voeding is 550W, ik heb graag nog een beetje ruimte voor toekomstige uitbreidingen. 650W zou dus prima voldoen. Ik zoek dus een kwaliteits, stille, modulaire (zal ik ook even aan start post toevoegen), 650W voeding met SATA connectors die in het verlengde van de kabel liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:51:
Onderstaand het systeem waar de voeding inkomt. Waarbij ik wel opmerk, dat het mijn bedoeling is om deze zomer te upgraden naar een Ryzen 2700X + AIO waterkoeling voor overclocken en 32GB geheugen. (Ja die heb ik nodig). Waarschijnlijk koop ik er dan ook een NVME SSD bij. Systeem moet Idle en onder lichte belasting zo stil mogelijk zijn.
Dan zou ik geen all-in-one waterkoeler nemen, die zijn dan namelijk niet bepaald stil in vergelijking met een goede luchtkoeler.
Hierdoor moet ik de stugge kabel extreem buigen en staat er nu te veel spanning op de connectors voor mijn gemoedsrust.
Die draden mag je gewoon helemaal buigen, ook in een hoek van 90 graden, dat maakt niet uit. Zo lang je ze maar niet honderden keren heen en weer gaat buigen want dan krijg je metaalmoeheid.

Voor de voeding zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 34. Ik mis trouwens de behuizing bij de specs.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Is het niet zo dat als een psu op volledige belasting staat, de fan ook sneller moet draaien (koeling?).

Als je dan een wat stillere wilt, is een hoger wattage misschien handiger.

Ik weet niet wat de rest er van vindt, maar ik zou dan neigen naar een pricewatch: Corsair RM750x (2018)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

Je hebt gewoon stille, minder stille en luidruchtige voedingen. Overdreven voeding is zeker niet altijd stiller.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:09:
Je hebt gewoon stille, minder stille en luidruchtige voedingen. Overdreven voeding is zeker niet altijd stiller.
Ah oke, bedankt ;)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:52:
[...]

Dan zou ik geen all-in-one waterkoeler nemen, die zijn dan namelijk niet bepaald stil in vergelijking met een goede luchtkoeler.

[...]

Die draden mag je gewoon helemaal buigen, ook in een hoek van 90 graden, dat maakt niet uit. Zo lang je ze maar niet honderden keren heen en weer gaat buigen want dan krijg je metaalmoeheid.

Voor de voeding zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 34. Ik mis trouwens de behuizing bij de specs.
Een oude Coolermaster Centurion 5, maar hij komt niet helemaal overeen met degenen die ik op tweakers tegenkom. Verder zit een adapter in voor 4 2.5" sleuven.

Ik heb die kabels nu gebogen, maar het issue is dat ze terug willen buigen en daardoor grote mechanische spanning op de SATA power connectoren van de SSDs komt te staan. De connectoren op de SSD buigen zelfs een beetje mee, dan zit me niet lekker.

Ik keek naar een RM650x, die heeft de verkeerde kabels. Alleen zag ik net op de site van Corsair zelf dat ze een set vervangende kabels verkopen voor die voeding die weliswaar wat prijzig is, maar wel de juiste SATA kabels heeft.

Wat betreft die AIO, kan ik dan beter/ stiller koelen met een customloop en een grote radiator met wat Noctua high static pressure fans?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2018 10:13 ]

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:11:
[...]

Heb je dan niet de Centurion 5 II?
Beide uiteinden naar elkaar toe buigen en een tiewrap er omheen, probleem opgelost. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jJwSBN7TUzarSPanPLohVhWP/full.jpg
Dus hier waar je de rode streep ziet.
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W komt met beide sata connectors.
Je moet ook rekening houden met de pomp, die zal altijd draaien en een niet stille pomp hoor je altijd, daarnaast kun je het water soms ook horen stromen vooral als er lucht in je setup zit.

Is er trouwens wel plaats voor een (fatsoenlijke) waterkoeler in de behuizing?

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02 23:09

OverloadOfRed

Bla, blabla

Misschien een domme vraag hoor, maar als je case zoveel nadelen heeft, is het niet zinnig om een nieuwe case erbij te budgetteren? Er zijn volgens mij voldoende mooie cases te vinden die veel meer ruimte bieden aan je SSD's of ze achter het moederbord panel verstoppen.
Om even bij de cooler master lijn te blijven, de pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB een goedkope case met 4 RGB fans, ruimte voor meerdere SSD's (als je bereid bent een mount erbij te zoeken, er zit er maar 1 bij namelijk) en 2 3.5" drives.
Ook heeft Fractal design mooie cases voor niet al te veel geld.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een Centurion 5 II.

Ik heb net tie-wraps eromheen gedaan, werkt perfect! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht 8)7

Overigens had ik in eerste instantie geen kast opgenomen, omdat ik nog een tweede PC heb in een CM Storm Trooper. Als ik aan watercooling begin dan zal ik de kasten verwisselen.

De CM Storm heeft echter hetzelfde probleem met dicht opelkaar zittende 2.5" drives. Dus daarvoor hoef ik niet te swappen.
Pagina: 1