Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kleine voordelige reis/werklaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik schets even een kort idee wat voor laptop ik aan het zoeken ben, en hoe ik de laptop zal gebruiken.
Ik werk voornamelijk freelance, niet bijzonder zoals grafisch design etc.. waarvoor je een eventuele betere laptop nodig zou hebben.
In het algemeen gebruik ik enkel enkele applicaties zoals Upwork, en enkele Zoiper telefoon programma's.
Gamen doe ik niet op de laptop, hooguit eens Netflix kijken. Ik ben meestal ook onderweg met de backpack. Licht pakken is voor mij dan ook essentieel. Het liefst van al wil ik dus gewoon een kleine en simpele laptop waarop ik Netflix kan kijken alsook op kan werken. De batterijduur zou ik het liefst zo lang mogelijk hebben maar ik kan ook gebruik maken van een Powerbank en op die manier misschien enkele euro's besparen. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en welke laptops het beste zouden kunnen zijn voor mijn behoeften.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:25:
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en welke laptops het beste zouden kunnen zijn voor mijn behoeften.
Ik ben benieuwd welke ervaringen je zelf al hebt gelezen (op het forum of in reviews) en welk budget je hebt want je specificeert geen afmetingen, gewicht, gewenste werkduur, gewenst OS, aansluitingen etc.

Puur op basis van je topicstart: vergelijk een high-end Chromebook eens met de laptop-BBG's van de afgelopen maanden en dan ben je er toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Zeker en vast, ik had zelf een goedkoop model van Asus in gedachten. Het liefst werk ik met Windows. Echter geloof ik niet echt in reviews van producten en hoopte dat hier op het Topic sommige mensen hun ervaringen konden delen met een specifiek apparaat. Het liefst 1 dat al een tijdje in gebruik is.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Waarom heb je de vragen die standaard in de eerste post staan weg gehaald?
Die zorgen juist voor de informatie die we nodig hebben om een goed advies te geven. Wat is het budget? Welke maat scherm? Hoeveel uur accuduur minimaal? Etc etc etc.

En hoezo geloof je niet in reviews? Op tweakers zijn er talloze goede reviews voor laptops, zowel van gebruikers als van de redactie.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43
De Asus Vivobook E200 is wellicht wat? Ik heb zelf de voorloper gehad: de F205TA. Qua schijfruimte is 32GB niet veel, dus je moet creatief zijn. Deze laptop weegt maar 1 kilo en houdt het 13-14 uur uit op 1 acculading.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 00:01

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

De Asus Vivobook E200 is wellicht wat? Deze laptop weegt maar 1 kilo en houdt het 13-14 uur uit op 1 acculading.
Nee, dit soort laptops wordt niemand blij van; veel te traag door de Tablet Intel Atom processor. 2GB geheugen is veel te weinig voor Windows en 32GB is serieus na 1 Windows update en office al vol. Kortom, neem niet dit soort laptops... alleen maar ellende.
Deze laptop weegt maar 1 kilo en houdt het 13-14 uur uit op 1 acculading.
dus je moet creatief zijn.
Een nieuwe laptop moet goed en vlot kunnen werken, ook op langer termijn. Als je voor een laptop die je hebt gekocht waarbij je "creatief" moet zijn dan is dat een limitatie... Iets dat niet moet met een laptop. Het moet werken, niet dat de user moet bedenken hoe de laptop het beste zijn opslag kan verdelen.

Met deze specs kun je dus verwachten dat de laptop zelf zo traag als een laptop van 10 jaar geleden is. Erg leuk die 13-14 uur maar dit is dus juist nodig voor het wachten hoe lang hij moet laden met alles :+

Wat wel?

Deze laptops:

pricewatch: Asus VivoBook Flip TP203NA-BP064T

Specs:

Processor: een Intel pentium. Geen idee wat je budget is, maar onder de 400 euro moet je echt niet gaan. Dan kun je beter een chromebook of een tablet met keyboard kopen. Even duur maar wel veel sneller. Lager dan een Intel Pentium moet je niet willen en gaan( dus geen Intel Atom of Celeron. Voor AMD: Geen E1, E2, A4, A6, A8)

Opslag: 64GB nog steeds niet super veel. Maar je kan wel met een gerust hart updaten.

Klein: Niet zo licht als de Asus hierboven... (dat hij zo licht is zegt wel iets over de snelheid van de laptop, als je hem van binnen ziet is het alleen een moederbord ter grootte van een Raspberry Pi :+ ) maar wel even klein en dus handzaam.

pricewatch: HP 14-bp014nd

Specs:

Processor: Zelfde als hierboven. Een Budget maar voldoende snelle Intel Pentium.

Opslag: Een 128GB volwaardige SSD ipv eMMC opslag. eMMC kun je vergelijken met een SD kaart die in je telefoon gaat... Sneller dan een HDD maar veel trager dan een volwaardige SSD.

Groter: iets groter (14") maar nog stees kleiner dan een normale notebook.

Mocht je toch voor die Asus van Rimave gaan, dan kom je zeker aan wachttijden te zitten. Verwacht er dus zeker niet van dat alles op "normale" snelheid zal gaan, daar zijn ze serieus te traag voor en zonde van je geld.

[ Voor 15% gewijzigd door SupaHotFire op 21-04-2018 23:42 ]

Pagina: 1