Vraag

• doppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04-2023
Hallo,

ik zit al even te kijken naar de smartphone's in de pricewatch + reviews. Maar wat een keuze :o

Maargoed, ik heb nu sinds november een nokia 3310 om te kijken hoe het is zonder smartphone. Dit bevalt opzich goed, maar begin nu toch het gemak van de camera en agenda wel te missen(ja die zijn beide los te koop, maar in je mobiel is voor mij toch handiger..) Daarvoor had ik een galaxy s7, maar die had een vroegtijdig einde..

Ik zoek een?
Smartphone water en stof dicht

Wat is je budget?
~350,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
foto's maken, bellen, whatsapp, internet, netflix/youtube.
Geen games.
Uiterlijk van het apparaat maakt me niet uit, er gaat toch een stevige hoes omheen.
Update's nooit echt opgeled, maar nu ik aan het zoeken ben denk ik dat ik dit toch wel handig vind. (daarom dus niet nog een keer een galaxy s7)

Wat heb je zelf al gevonden?
Volgens mij is er niet heel veel keuze met mijn budget en eisen (water/stof dicht en een fijne camera). Ben met de bekendere merken niet echt merk gebonden. Maar deze apparaten komen steeds weer naar voren:
Moto x4: bijna stock android en verwachte update's lijken me wel, maar de camera lees ik wisselende dingen over.
Galaxy A8, A5, A3 (samsung skin is voor mij wel bekend en opzich oké)
Sony xperia xz1 compact (camera en android enterprise recommended klinkt goed?)
LG g6
andere optie's?

Welke vragen heb je hier nog over?
Als je de camera's van de telefoons kent, waar is de kwaliteit mee te vegelijken? Toestellen die ik ken zijn : iphone 4s, galaxy s3, galaxy s7.

alvast bedankt voor de reactie's

[ Voor 3% gewijzigd door doppy op 20-04-2018 13:23 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:18
Als ik filter in de pricewatch op jou eisen (bij invloeden van buitenaf, kies ik Waterdicht en Stofdicht) kom ik al gauw tot een hoop meer mogelijkheden:
categorie: Smartphones

• doppy
Kijk, daar zit een hoop bij wat ik nog niet helemaal goed gezien had. Had de filters zelf staan op minimaal 1 review (vind het erover kunnen lezen altijd wel fijn)

De samsung A3&A5 had ik nog niet helemaal goed bekeken, denk dat ik er vanuit was gegaan dat het net zoiets was als de A8 (maar dat is dus niet helemaal zo...)
Daarnaast zag ik de Sony xperia xz1 compact staan. Dat ziet er ook als een mooi toestel uit, iemand ervaringen mee?

Er staan ook een hoop (voor mij) onbekende merken tussen, en de meeste zonder review, dat valt voor mij eigenlijk al af (zie nu dat ik toch iets merk gevoeliger ben dan ik dacht, pas dat even aan in de start post).

En de htc U11 life is wat ik lees slechte accu, en slechte bouwkwaliteit. Dus die heb ik eerder al laten afvallen. Of is dat onterecht?

• swhnld
Reviews kun je ook elders lezen, niet iedereen gebruikt Tweakers ;)
Verder zijn er hier in het forum ervaring topics van veel toestellen waar je ook wijzer kan worden.

• doppy
Daar zal ik nog even verder in neuzen met de nieuwe opties, intussen iemand nog tips met oog op de camera's van deze (of evt andere) toestellen? Het is mij nu vooral niet duidelijk hoegroot de verschillen zijn in kwaliteit en gebruiks gemak van de camera's zijn.

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Als je door de bomen het bos kwijt bent, dan komt dit youtubekanaal wellicht goed van pas: YouTube: Top 5: beste smartphones onder €400 (Dutch)

• doppy
Top, filmpje had ik nog niet gezien.
Van het weekend nog even de toestellen bekeken in de winkel en verder gelezen. Twijfel nu een beetje tussen de moto x4 en de xperia xz1 compact. Hier zit wel watprijs verschil tussen (uit mijn hoofd €~80). De xz1 heeft als voordeel het formaat en heb het idee dat de camera ook wel een stuk beter is. Dus die staat nu een beetje voor. Iemand hier nog ideeën over?

• swhnld
Sony is goed met zijn toestellen en ook met custom rom support, dus dat is een prima keuze. Camera zie ik commentaar met de standaard app en automatische instelling, dus dat zou ik je aanraden nog even na te kijken, mogelijk dat een andere camera app de problemen oplost aangezien ik in de reviews zie dat handmatig instellen wel goede resultaten geeft.

• doppy
Bedoel je hiermee de 'distortion' van het begin? Had gisteren gelezen dat dit was opgelost. Of bedoel je nog iets anders? Dit is mij nog niet bekend..

• doppy
En het is uit eindelijk toch de moto x4 geworden, xz1 (compact) bleef me toch wat onduidelijk hoe die nu is. En lijkt toch nog wel wat kwaaltjes te hebben.
Maar in ieder geval bedankt voor de tips :)
Pagina: 1